TAKE5: '18 Honda Civic 1.5 iVTEC M/T Sport, Rallye Red

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts



  • CLUTCH SLIP 4TH GEAR

    Am observat o singura problema cu jucaria: daca de la turatie mica ii dau blana in viteza a patra, patineaza ambreajul. Turatia creste repede si apoi scade, aproape ca o masina hidramata care nu se poate decide in ce viteza sa bage. In a 5a si a 6a nu am incercat pentru ca acolo oricum nu e sanatos, fiind viteze de overdrive, dar in a 4a nu ar trebui sa am probleme. Am citit despre asta, si exista mai multi care au problema asta. Recomandarea ca sa nu se uzeze ambreajul prematur este sa nu facem asta, daca daca vrem sa acceleram tare, a 3a si apoi a 4a ca sa fim in plaja de turatii corecta.

    Dupa cum am spus mai sus, sunt un pic frustrat cu ambreajul care e prea moale. Asta mi-ar da un motiv in plus sa ma uit la ceva un pic mai zdravan pe viitor. Nu e o prioritate imediata, pentru ca pana la urma imi pot pondera stilul de condus pentru a acomoda chestia asta. Trebuie sa studiez oricum, nu am nici cea mai vaga idee cum se alege un ambreaj. Daca aveti sfaturi, sunt deschis.


    [/QUOTE]
    Vezi ca la mine a fost rezolvata problema prin disc nou si semering cutie nou. Se pare ca pierdea ulei si discul aluneca pe volanta. Nu accepta explicatia ca "asa face toate". Zic.

    Pe viitor daca te pasioneaza ia si strange banuti si pentru volanta noua si un disc stage 2 sau 3. Vezi pe aici https://www.civicx.com/forum/threads...t-great.41243/

    PS. A mea se F_ _U asa stock cum vine. La tine ar fi o explicatie din cauza extra cuplului. Ai sanse sa fii refuzat elegant cu cererea pe garantie.

    - FUN IS NOT A STRAIGHT LINE -

    Comment


    • Originally posted by nafnaf View Post

      CLUTCH SLIP 4TH GEAR

      Am observat o singura problema cu jucaria: daca de la turatie mica ii dau blana in viteza a patra, patineaza ambreajul. Turatia creste repede si apoi scade, aproape ca o masina hidramata care nu se poate decide in ce viteza sa bage. In a 5a si a 6a nu am incercat pentru ca acolo oricum nu e sanatos, fiind viteze de overdrive, dar in a 4a nu ar trebui sa am probleme. Am citit despre asta, si exista mai multi care au problema asta. Recomandarea ca sa nu se uzeze ambreajul prematur este sa nu facem asta, daca daca vrem sa acceleram tare, a 3a si apoi a 4a ca sa fim in plaja de turatii corecta.

      Dupa cum am spus mai sus, sunt un pic frustrat cu ambreajul care e prea moale. Asta mi-ar da un motiv in plus sa ma uit la ceva un pic mai zdravan pe viitor. Nu e o prioritate imediata, pentru ca pana la urma imi pot pondera stilul de condus pentru a acomoda chestia asta. Trebuie sa studiez oricum, nu am nici cea mai vaga idee cum se alege un ambreaj. Daca aveti sfaturi, sunt deschis.

      Vezi ca la mine a fost rezolvata problema prin disc nou si semering cutie nou. Se pare ca pierdea ulei si discul aluneca pe volanta. Nu accepta explicatia ca "asa face toate". Zic.

      Pe viitor daca te pasioneaza ia si strange banuti si pentru volanta noua si un disc stage 2 sau 3. Vezi pe aici https://www.civicx.com/forum/threads...t-great.41243/

      PS. A mea se F_ _U asa stock cum vine. La tine ar fi o explicatie din cauza extra cuplului. Ai sanse sa fii refuzat elegant cu cererea pe garantie. [/QUOTE]

      Nu cred că are probleme ambreiajul. Mașina abia a făcut un an și are 20.000km. Mai ales că dacă o țin pe modul stoc nu patinează. Nu cred că ambreiajul ăla este pregătit pentru cuplul Ktuner-ului. De aia sunt atent. Am urmărit thread-ul american și eu, dar sa aduc clutchmasters din America ar costa o avere. Ambreiaj plus volanta sunt vreo 500 de euro, plus inca 200 pe transport și taxe vamale...

      Momentan stau așa. Repet, Ktuner-ul aduce multă plăcere fara sa fie nevoie sa rupi mașina la fiecare semafor.

      Vis a vis de garanție, ei nu au cum sa stie că mașina a fost tuned. Din Ktuner ii dau revert back to stock, scot device-ul și mașina este ca din fabrica. Nu exista un istoric al tune-urilor. Am confirmarea de pe forumuri.

      Comment


      • Originally posted by bobescu25 View Post
        Intervin și eu puțin pe tema greutatii rotilor, cu niste idei din lumea ciclismului, in special ciclismului de strada. Aici cicliștii cu pretenții și cei Profi sunt obsedați de greutatea bicicletei, poziționarea maselor pe bicii dar īn special de salvarea fiecarui gram posibil din greutatea rotilor. In turul Franței și alte tururi mari, greutatea bicicletei e reglementată de uci uniunea ciclismului international, care a reglementat greutatea minima la 6.8 kg. In realitate tehnologia actuala permite producția de biciclete chiar și la 4 kg, poate și mai jos, dar nu ar mai fi safe si bicicletele ar fi extrem de scumpe de produs , costuri prea mari pentru echipe, nu ar mai fi fair concurențial.
        De exemplu bicicletele de șosea cu pretenții medii, costa intre 1400-2200 euro ce vin cu greutati intre 7.7 și 8.6 kg (aprox). Sub aprox pragul de 8 kg , fiecare 100 de grame reduși la bicicleta costul bicicletei creste exponențial, poate chiar și cu peste 100 de euro la 100 g. O bici Profi, replica cu una de tur costa din ce știu īntre 8-12 k euro. La fel este și īn lumea echipamentelor in alpinism.
        Similar este reglementată greutatea și īn F1 sau moto gp. Ideea pe care am vrut sa o evdentiez este că cicliștii considera, fiind și studii īn acest sens că cea mai importantă și relevanta reducere de greutate este la roti, pentru că spun ei, 100 de grame salvate la roti echivalează 200 de grame salvate din cadru. Explicația principală tine de fizica, inerție etc. Explicații pe larg las linkul de mai jos.
        https://www.cyclist.co.uk/in-depth/2...-a-light-frame

        Acuma consider că salvarea a 40 de kg, respectiv a unui echivalent de 80 de kg la o mașină de 180 de cai sau de 300+ la type r nu este la fel de vitala sau importanta cu salvarea de greutate la cicliști profi care merg 18 zile consecutive cate 200 km prin forțele proprii, sau mă rog, aproape proprii - vezi cazul Lance Armstrong.

        Cu toate astea consider că take5 a făcut modificările de vis pentru un civic , cu schimbătorul acuity și ktunnerul , iar rotiile mai light ar completa perfect acest setup, probabil o sa ofere un feel īmbunătățit la volan.
        Sunt convins că cei 40kg nu fac diferența la fel de mare ca pe o bicicleta. Cred că dacă merg voi merge pe OZ Ultraleggera 18" cu 9" lățime (stoc are 8" lățime) și ET35. Gumele vor fi niste Pilot Sport 4S 235/40/18.

        Am verificat și asta este un fitment absolut safe pentru Civic.

        Acum nu pot să mint că nu mă tentează și impactul vizual. Sa mă īntorc īn Romānia și vad acolo.

        Comment



        • Nu cred că are probleme ambreiajul. Mașina abia a făcut un an și are 20.000km. Mai ales că dacă o țin pe modul stoc nu patinează. Nu cred că ambreiajul ăla este pregătit pentru cuplul Ktuner-ului. De aia sunt atent. Am urmărit thread-ul american și eu, dar sa aduc clutchmasters din America ar costa o avere. Ambreiaj plus volanta sunt vreo 500 de euro, plus inca 200 pe transport și taxe vamale...

          Momentan stau așa. Repet, Ktuner-ul aduce multă plăcere fara sa fie nevoie sa rupi mașina la fiecare semafor.

          Vis a vis de garanție, ei nu au cum sa stie că mașina a fost tuned. Din Ktuner ii dau revert back to stock, scot device-ul și mașina este ca din fabrica. Nu exista un istoric al tune-urilor. Am confirmarea de pe forumuri. [/QUOTE]

          A mea la 1 an si 10 luni si 29000 km din care 70 % in regim extraurban fara Ktuner. Deci tu stii mai bine ce si cum dar daca ai mai citit la altii ca patineaza din cauza softului atunci asa o fi. Eu pariez pe calitate mai slaba a fabricatiei. Pune softul stock si vezi daca aluneca in tr. 4 5 si 6 cand executi o acceleratie mai ferma de la 2000 rpm. Incearca garantia.

          ​​​
          nafnaf
          Senior Member
          Last edited by nafnaf; 11-06-20, 21:09.

          - FUN IS NOT A STRAIGHT LINE -

          Comment


          • Originally posted by nafnaf View Post
            Nu cred că are probleme ambreiajul. Mașina abia a făcut un an și are 20.000km. Mai ales că dacă o țin pe modul stoc nu patinează. Nu cred că ambreiajul ăla este pregătit pentru cuplul Ktuner-ului. De aia sunt atent. Am urmărit thread-ul american și eu, dar sa aduc clutchmasters din America ar costa o avere. Ambreiaj plus volanta sunt vreo 500 de euro, plus inca 200 pe transport și taxe vamale...

            Momentan stau așa. Repet, Ktuner-ul aduce multă plăcere fara sa fie nevoie sa rupi mașina la fiecare semafor.

            Vis a vis de garanție, ei nu au cum sa stie că mașina a fost tuned. Din Ktuner ii dau revert back to stock, scot device-ul și mașina este ca din fabrica. Nu exista un istoric al tune-urilor. Am confirmarea de pe forumuri.
            A mea la 1 an si 10 luni si 29000 km din care 70 % in regim extraurban fara Ktuner. Deci tu stii mai bine ce si cum dar daca ai mai citit la altii ca patineaza din cauza softului atunci asa o fi. Eu pariez pe calitate mai slaba a fabricatiei. Pune softul stock si vezi daca aluneca in tr. 4 5 si 6 cand executi o acceleratie mai ferma de la 2000 rpm. Incearca garantia.

            ​​​
            [/QUOTE]

            O sa mai verific odată daca patinează pe modul stoc.

            UPDATE

            Rezervorul asta am incercat ceva special: sa văd cat de jos pot să țin consumul daca conduc mega-economic. Mega economic īnsemnānd că dacă văd semaforul roșu am ridicat piciorul de pe accelerație și o las sa curga, indiferent cat de departe e. Mega economic inseamnă că tratez acceleratia fin, ponderat, fara sa bruschez... Am condus tot timpul la limita de viteza impusa, nu peste, schimbat viteze cum recomanda ea, stat pe modul ECO evident, tot tacāmul. Drumurile au fost toate scurte, deci consumul a fost ridicat de faptul că am fost aproape constant in regim de īncălzire al motorului.

            In aceasta ordine de idei, am făcut 300km pānă acum prin Rotterdam in trafic mediu-usor (cu cāteva excepții) și am consumul la 6.7. Nu am condus aproape deloc īn afara orașului.

            Voi continua pānă pornesc spre Romania, deci inca o săptămānă să văd dacă reușesc să īl țin aici.

            Comment


            • Cum sa reduci man 40 kg din jante??

              Rotile OEM cu totul cantaresc 21 kg, nu doar jantele... Cum sa cantareasca jantele 21 kg? )

              Daca reuseai sa reduci 40kg din roti, masina ar fi zburat, era mult mai combo decat orice.

              Dar ideea de a reduce greutatea din jante e o idee f buna, eu folosesc jante de 6.1kg/ buc pe ATR, fata de 10kg OEM si s-a simtit din plin diferenta. Also, pentru Civicul tau nu ai ce face cu latime 9j, poate doar de design.
              '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

              Comment


              • Originally posted by Xander View Post
                Cum sa reduci man 40 kg din jante??

                Rotile OEM cu totul cantaresc 21 kg, nu doar jantele... Cum sa cantareasca jantele 21 kg? )

                Daca reuseai sa reduci 40kg din roti, masina ar fi zburat, era mult mai combo decat orice.

                Dar ideea de a reduce greutatea din jante e o idee f buna, eu folosesc jante de 6.1kg/ buc pe ATR, fata de 10kg OEM si s-a simtit din plin diferenta. Also, pentru Civicul tau nu ai ce face cu latime 9j, poate doar de design.
                Salut! Uite că ai mare dreptate! Nu am văzut că tipul respectiv cāntarea cu tot cu cauciucuri. Michelin Primacy 3 cică au 8kg, deci jantele īnseamnă că au īn jur de 14. Astea pe care le voi lua eu au 9 parcă. O sa mă uit și la treabă cu 9". Nu pot ascunde că esteticul mă interesează. Cu toate astea, daca inchul ăla in plus creste semnificativ greutatea atunci probabil voi renunța la el.
                ​​​

                Mulțumesc mult!!
                ​​​

                Comment


                • Take5
                  "Cred că dacă merg, voi merge pe OZ Ultraleggera 18" cu 9" lățime (stoc are 8" lățime) și ET35. Gumele vor fi niste Pilot Sport 4S 235/40/18."
                  Cf. wheel-size.com dimensiunile jantelor Civic`ului FK8 sunt 8.5jx20 cu ET60 (EUDM,USDM,JDM), motiv pentru care cred c-ar trebui sa reconsideri dimensiunilor noilor jante alese. Latimea de 9" n-ar aduce decat greutate suplimentara. ET35 ti-ar largi ecartamentul (nu bag mana-n foc pentru estimarea mea de cca 50mm - whilltheyfit.com), insa intra in discutie macar incadrarea jantelor sub aripi (daca nu s-ar activa si torque steering`ul). In plus 235/40 fata de 245/30 genereaza sigur un diametru mai mic al rotii cu aproape 1 cm. Ideal ar fi 245/35R19 cu min. E45, dar asta-i doar parerea mea ...Stiu, R19 nu este inca omologata de producator pentru FK8`ul 2017-2019

                  Comment


                  • Originally posted by Malex View Post
                    Take5
                    "Cred că dacă merg, voi merge pe OZ Ultraleggera 18" cu 9" lățime (stoc are 8" lățime) și ET35. Gumele vor fi niste Pilot Sport 4S 235/40/18."
                    Cf. wheel-size.com dimensiunile jantelor Civic`ului FK8 sunt 8.5jx20 cu ET60 (EUDM,USDM,JDM), motiv pentru care cred c-ar trebui sa reconsideri dimensiunilor noilor jante alese. Latimea de 9" n-ar aduce decat greutate suplimentara. ET35 ti-ar largi ecartamentul (nu bag mana-n foc pentru estimarea mea de cca 50mm - whilltheyfit.com), insa intra in discutie macar incadrarea jantelor sub aripi (daca nu s-ar activa si torque steering`ul). In plus 235/40 fata de 245/30 genereaza sigur un diametru mai mic al rotii cu aproape 1 cm. Ideal ar fi 245/35R19 cu min. E45, dar asta-i doar parerea mea ...Stiu, R19 nu este inca omologata de producator pentru FK8`ul 2017-2019
                    Īți mulțumesc mult de sfaturi. Voi reconsidera treaba cu 9. Dimensiunile sunt verificate pe forumuri și cu poze cu tot. Eu acum am pe jantele stoc (ET55) niste distanțiere de 24mm, ceea ce aduce ET-ul final la 31. Deci 35 sigur merge. In acest moment rotile sunt flush in partea de sus și nu am rub sau alte prostii. In mod curent este 235/45/17 și va fi 235/40/18 și raza de rotație rămāne ok.

                    Treaba cu 9 o voi reconsidera. Cred că īmi va crește și consumul pe deasupra. Sunt inca in proces de a decide cum voi merge și dacă voi merge pānă la urmă. Toate aceste input-uri sunt super apreciate. Mulțumesc.

                    Comment


                    • Originally posted by Take5 View Post
                      Eu acum am pe jantele stoc (ET55) niste distanțiere de 24mm, ceea ce aduce ET-ul final la 31. Deci 35 sigur merge. In acest moment rotile sunt flush in partea de sus și nu am rub sau alte prostii.
                      Eu zic sa te mai interesezi fiindca nu prea stapanesti subiectul. Compari rotile de acum cu cele dorite doar din prisma ET-ului. Adica scazi distantierele din ET55-ul OEM si compari cu ET35.

                      DAR, daca rotile sunt mai late cu 1inch (acel 9j), inch-ul ala trebuie sa se duca undeva si se va distrubui vis-a-vis de axul central, jumatate la interior, jumatate la exterior. ET-ul se calculeaza tot in raport cu axul central, deci automat vei avea roata iesita cu inca jumatate de inch in afara, ca si cum ai avea ET22 in raport cu jantele OEM de 8j.
                      '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                      Comment


                      • Ai dreptate. Cu toate astea, fitment-ul merge. Am stat mult pe forumuri sa vad despre ce este vorba și ce intră și cum arata. M-am uitat la poze sa vad daca au poker, etc... Dar īntr-adevăr, in descrierile mele omit faptul că ET-ul e raportat la lățimea jantei. Cel mai probabil voi merge pe ceva mai īngust de 9 inch.
                        Take5
                        Senior Member
                        Last edited by Take5; 16-06-20, 12:13.

                        Comment


                        • UPDATE Odo 22.000km

                          M-am intors din Olanda, in sfarsit am scos cum trebuie masina la drum sa testez Ktuner-ul.

                          Masina asta este practica: Trebuie sa mentionez ca am fost doi oameni in masina si bagaje cate intre cu scaunele rabatate (nu mai era loc nici de un fir de praf). Trei valize mari, doua valize mici (tip cabina pentru avion), multe pungi cu pantofi si altele, o cutie mare pentru espresor, o cutie si mai mare pentru doua boxe standmounts, toate au intrat cu scaunele rabatate.

                          Am simtit incarcarea masinii, acceleram si simteam ca se chinuie in special in zona de low-end RPM. Am simtit si ruliu. In general mi se pare ca masina asta sta foarte bine plantata in curbe, dar cu atatea bagaje era muuult mai barcuta decat in mod normal pe curbele mai stranse. Am simtit si la consum. Am vazut valori cam cu 0.5 mai mari decat in general pe consumul instant.

                          Cu toate astea, drumul a fost absolut gol, si s-a mers exceptional. A fost prima data in viata mea cand am putut merge cu 190-200 constant, chiar cate 10 minute. Masina sta minunat pe sosea, chiar nu am simtit ca trag de ea, ca viteza aia a fost prea mult, ca nu aveam stabilitate. Am observat ca la 200-210km/h turbina sta undeva in 5-8PSI, ceea ce mi se pare fascinant avand in vedere ca stoc are boost maxim de 16PSI si cu Ktuner se duce in 21PSI cand forjezi. Cu toata greutatea, tot simteam ca trage bine in a 5-a, a 4-a la viteze mari (turata, nu bag flat-out in viteze mari). Consumul mediu al intregului drum a fost in jur de 7.5, dar am condus cat se poate de sportiv, nu am avut nici cea mai mica tendinta economica.

                          A fost, din nou, o mare placere de condus. In continuare ma simt onorat ca fac parte din randul owner-ilor de Civic 1.5T, este o masina exceptionala.

                          Comment

                          Working...
                          X