TAKE5: '18 Honda Civic 1.5 iVTEC M/T Sport, Rallye Red

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TAKE5: '18 Honda Civic 1.5 iVTEC M/T Sport, Rallye Red

    Salutare dragilor!

    Urmăresc aceasta secțiune a forumului cu mare interes de vreo cāteva luni, de cānd a mi-a făcut cu ochiul īn mod concret Civic-ul.

    Sunt incantat și mandru de faptul că m-am alăturat vouă că șofer și iubitor posesor de Civic de vreo 3 luni. Pānă acum nu am decāt cuvinte de lauda pentru mașina.

    As avea īnsă o īntrebare. Un prieten, fost inginer de motoare, mi-a recomandat sa pun distanțiere de 20mm. El mi-a zis că īși pune la toate mașinile lui pentru stabilitate și că nu a avut niciodată probleme cu ele.

    Avem pe aici posesori care și-au pus distanțiere? Care ar fi parerile? Vor anula garanția oare?

    Voi reveni și cu poze curānd!

    Bine v-am găsit!
    Last edited by Take5; 23-05-19, 13:50.

  • #2
    Sa o stapanesti sanatos si asteptam mai multe detalii.

    Comment


    • #3
      Salut, s-o stapanesti sanatos!


      Referitor la distantiere, nu cred ca ai nevoie de asa ceva. Sasiul noului Civic este foarte bine echilibrat iar revenirea la suspensia independenta pe spate fata de modelele anterioare este bine venita.

      Comment


      • #4
        Pai in primul rand ar trebui sa il intrebi pe el de ce facea asta (de ce punea distantiere), apoi sa te gandesti tu daca ai nevoie.

        20mm e enorm, foarte posibil pe fata chiar sa iti atinga rotile daca le scoti atat in afara, e o greutate in plus (destul de mare, vreo 2 kg probabil la fiecare roata) pe care masina o va intarti degeaba => se va simti in dinamica. Tot fiindca sunt asa iesite in afara jantele, vor arunca mult mai grav pe masina apa, noroi etc.

        In teorie, un ecartament mai lat ajuta la stabilitatea masinii, in practica probabil nu vei simti decat efectele negative de mai sus. Iar daca vei face diferentiat (sa pui doar pe spate de ex), rosti chiar sa strici echilibrul masinii.

        Anyway, daca era priceput amicul inginer de motoare, iti recomanda niste jante mai usoare cu ET mai agresiv, dar nu chiar (-20), atunci posibil sa fi avut numai avantaje.
        '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

        Comment


        • #5
          Take5 să o stăpānești și volănești sănătos, fără probleme. Personal nu văd rostul unor asemenea distanțiere, pare o idee venită din vremurile de demult, dar nici atunci nu era general valabil.

          Xander da, doar că jante ușoare, rezistente, de calitate nu sunt deloc ieftine. Īnsă cine-și permite și are pentru ce să le pună, se va bucura de ele.

          Comment


          • #6
            Salut! Mulțumesc de răspuns!

            Din cate am studiat eu 20mm nu e așa mult. De pe forumuri americane și ceva site-uri am văzut că la Civic maximul de 35mm (nu site-uri de RICERI care īși mutilează mașină sa și-o etaleze prin parcări de mall noaptea).

            Zice că sporește stabilitatea și că asta se vede la fiecare mașină de-a lui. El și-a pus pe doua Audi A6 Allroad, pe un RS3 și pe in Jeep Rangler Rubicon, adică vorbim de mașini destul de scumpe și care īn mod normal sunt oricum destul de stabile (cu excepția rubiconului, dar aia e altă treabă).

            Scuza-mi ignoranta, Xander , dar de ce ar adaugă 2kg la greutate. Sunt niste bucăți de aluminiu de 2cm grosime, atāt de grele sa fie? Am studiat sa vad cum afectează geometria suspensiei, sistemele de condus autonom, dar la greutate nu m-am uitat.

            Cat despre bestiută am cāteva lucruri de spus și o să īncep cu raul ca sa las binele la urma:

            1. Nu știu cum este pe echiparea sport plus (era peste buget), dar la echiparea Sport nu exista nicio setare de īncuiere a ușilor automata odată ce depășești viteza x. Mi se pare o chestiune atāt de simplă și practică și am explorat tot sistemul plus manualul de instrucțiuni de 1000 de pagini, și nu am găsit nimic. Poate mă poate ajuta vreun coleg cu același nivel de echipare.

            2. Eu consider că mașina asta este un deal bun, asta in comparație cu frații Europeni cel puțin. Un Golf/Focus/Leon/Megane cu o motorizare similară (putere, cuplu) (noi știm că nu există vreo motorizare similară la clasa asta, am īnțeles că 1.5-ul nostru are cel mai ridicat nivel de eficienta termica de pe orice motor termic īn fabricație), și cu același gen de dotări, jucărele și feeling se ducea ușor peste 25.000.

            Pornind de la aceasta premisă, următorul comentariu este nitpicking total. Observ locurile unde Honda a mai tăiat costuri: nu are suport hidraulic pentru capota, trebuie sa o fixezi manual, nu are oglinda cu ajustare pentru antiorbire automata, cu are acel flaps de care trebuie sa tragi și materialul ăla textil de pe uși și cotiera.

            Am făcut un drum (superb) pānă la Sighisoara și seara am observat că aveam cotul iritat și roșu de la acel material textil.

            Repet, astea nu sunt probleme, nu mă deranjează, doar mi-au atras atenția ca mici compromisuri pe care (presupun) că Honda le-a făcut că sa tina totuși costul jos pentru pachetul asta.

            Ce m-a surprins plăcut:

            Nu o sa vorbesc aici de schimbătorul ăla divin, nici de design-ul interior care mie īmi place la nebunie. Nu o sa menționez nici farurile LED care arata magnific, și nici evacuarea centrala care suna foarte plăcut la interior și arată bine de tot la exterior. Sunt stiute.

            1. Ce o să menționez, și chiar as vrea să mă corectați dacă greșesc, este că mi se pare că mașina face rev-match de una singura. Am observat, fata de toate mașinile pe care le-am condus pānă acum, că la Civic cānd intri in viteza inferioara, daca nu ridici ambreiajul că un bezmetic instant, ci o idee mai īncet, mașina va tura automat motorul și va face o frana de motor foarte lina și plăcută. Știu că Type R are acest feature. Poate chiar sunt eu bătut īn cap și am vedenii, dar asta este impresia. Va rog să mă corectați dacă greșesc.

            2. Īmi place de mor micuța lor adiție de monitorizare a presiunii in turbina și am o nespusă plăcere să dau muzica īncet și să ascult turbina, care se aude foarte frumos din interior cānd apeși nițeluș pe accelerație.

            3. Sunt incantat de sistemul audio. Asta era principalul compromis pentru mine intre Sport și Sport Plus, dar nu sunt dezamăgit deloc.

            4. Android Auto rezolva problemele sistemului multimedia. De ce Honda a decis să meargă pe un sistem bazat pe Android 4.3 cānd acum suntem la Android 10, nu știu, dar mă face nostalgic ​​​​​​. Īn aceeași masura, de ce ai vrea sa sa folose GPS-ul lor dacă ai iPhone sau Android și un cablu, nu īnțeleg. Am văzut multe critici la adresa sistemului Honda, dar daca cuplezi AA sau ACarplay nu mai ai treabă cu el și ai tot ce īți trebuie acolo. Că bonus, am descoperit pe internet că se poate schimba wallpaper-ul lucru care mi-a bucurat. Revin cu poze cu tematica alesa. E o chestie mica, dar mie īmi gādilă geekiness-ul.

            5. Ador organizarea spatiilor de depozitare interioare. Nimic mai mult de zis aici.

            6. Īmi place feeling-ul de condus, īmi place că trage aproape că o aspirata, livrează putere pe o plaja foarte mare de turații. Cānd am terminat rodajul și am dat prima data data mai tare in ea am rămas masca. După a apărut un rānjet meschin pe marginea gurii, și am considerat că am făcut alegerea corecta (pentru mine).

            Cam asta ar fi ce am de zis. Māine voi pleca la un roadtrip București Rotterdam iar īn Iunie voi face un altul īnapoi acasă cu oprire prin mai multe locuri. Poate voi mai povesti cum s-a simțit bestiuta pe drumurile astea frumoase.

            As fi interesat sa montez sistemul de iluminare interioara. Sa merg pe ăla overpriced de la Honda sau aveți vreun alt sfat? Mă refer la LED-urile roșii difuze. Mi se pare că toți producătorii astăzi pun așa ceva și chiar īmi place mult cum contribuie la aspect. Ideea este sa fie difuze, ca sa nu dam in kitsch.

            A da! Și consum! V-am plictisit tot thread-ul că sa ajung la partea care va va intereseaza.

            Eu īn oraș conduc destul de economic pentru că știu că am o mașină destul de puternica, benzina, și prin decizia de a lua acest motor am compromis un pic natura. Astfel, daca nu am motive sa conduc agresiv, prefer sa mai ocrotesc (sunt conștient că e o chestiune mintală, impactul e insesizabil) vrăbiuțele Bucureștene. Acestea fiind zise, eu am observat următoarele pattern-uri la consum:

            URBAN

            Daca conduc așa cum am zis mai sus, īn trafic normal (adică mare, e Bucuresti), scot in jur de 9-10. Cānd e bara la bara blocaj total, se ridică undeva la 10.5. Asta fara sa conduc chinuit și crispat sa țin consumul jos.

            Daca conduc mai agresiv un pic, se ridică la un 11, mai mult de atāt nu am dus-o.

            EXTRAURBAN

            Am făcut două drumuri Bucuresti-Sighisoara and back. De pe urma lor am tras următoarea concluzie:

            Daca conduc fara simt de raspundere, scot in jur de 7. In schimb, daca conduc cu o doza de simț de răspundere scot intre 4.7 și 5.3, ceea ce mie mi se pare extraordinar.


            VERDICT

            Una peste alta sunt incantat de consum. Da, scoate o idee mai mult decāt aș fi vrut eu in oraș și sper că va mai cobori un pic pe măsură ce se așează lucrurile sub capota, dar eu nu am luat-o că mașina de oraș, ci mai mult că sa bat drumuri cu ea, de aceea nu sunt atāt de afectat precum ar trebui sa fiu.



            Cam asta ar fi. Am scris īn neștire, iertati-ma daca v-am plictisit. Va promit că īn sinea mea sunt un om decent. ​​​​​​​
            Last edited by Take5; 24-05-19, 08:18.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Take5 View Post
              Salut! Mulțumesc de răspuns!

              Din cate am studiat eu 20mm nu e așa mult. De pe forumuri americane și ceva site-uri am văzut că la Civic maximul de 35mm (nu site-uri de RICERI care īși mutilează mașină sa și-o etaleze prin parcări de mall noaptea).

              Zice că sporește stabilitatea și că asta se vede la fiecare mașină de-a lui. El și-a pus pe doua Audi A6 Allroad, pe un RS3 și pe in Jeep Rangler Rubicon, adică vorbim de mașini destul de scumpe și care īn mod normal sunt oricum destul de stabile (cu excepția rubiconului, dar aia e altă treabă).

              Scuza-mi ignoranta, Xander , dar de ce ar adaugă 2kg la greutate. Sunt niste bucăți de aluminiu de 2cm grosime, atāt de grele sa fie? Am studiat sa vad cum afectează geometria suspensiei, sistemele de condus autonom, dar la greutate nu m-am uitat.
              Sunt grele, nu stiu sa iti zic exact cat de grele, dar sunt grele. Nu toate sunt din aluminiu, cele din aluminiu poate au 1 kg la 20mm.

              Legat de cat de departe poti merge, 35mm sunt povesti... La FN2 TypeR imi atingea pe fata la jante cu ET42 si gume standard (deci doar 13mm mai in exterior fata de ET55 cat e OEM), iar la Accord TypeR imi atingea pe fata la (+10mm) si gume 225 in loc de 215, sa zic inca 5mm pe fiecare parte din cauza gumelor, deci 15mm in total.

              Asta zic din experienta, poate noua generatie de Civic sa fie mai permisiva, nu ma pronunt. Fara sa modifici si geometria si sa ii dai camber negativ (probabil 2 grade), nu cred ca reusesti sa pui 35mm in plus...

              Legat de stabilitate, da, asa spune si teoria, ecartament mai lat => stabilitate mai buna, e una dintre modalitatile de marire a stabilitatii. Trebuie vazut insa sa nu se modifice caracterul masinii la limita (atunci cand limita e depasita si se pierde aderenta), sa nu atinga in aripa, sa nu strici mai repede suspensia din cauza bratului mai luna pe care actioneaza fortele, sa nu murdaresti mereu masina ca sunt jantele in exterior. Etc etc etc.

              Dar cel mai bine faci un test si vezi dupa! Succes si sa te bucuri de masina!
              '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

              Comment


              • #8
                După ceva research am decis sa le incerc. Am căutat unele bune cu referințe și cāntăresc 1kg fiecare. O sa le pun și o să vad cum sunt. Daca nu sunt ok sau simt că se schimba in rău caracteristicile mașinii, o sa le scot. Cel care mi-a recomandat a zis că mi le face cadou de mașină nouă. Rămāne de văzut cum stau lucrurile.

                Comment


                • #9
                  Dar de curiozitate proprie, ti se pare instabila masina? Mergi cu ea la limita des, mergi pe circuit incat sa te preocupe asta? Asa ca si criteriu estetic (probabil ce cauta si amicul tau de fapt) posibil sa fie un beneficiu, mai ales la masini foarte joase (OEM rotile vin putin bagate in interior si cand masina e foarte joasa, se vede diferenta la aripa), la cele destul de inalte stock, scosul rotilor in afara cu 20mm poate sa genereze un look nu tocmai placut, in fine, asta o sa vezi tu.

                  Daca stabilitatea e problema nr 1, de ce nu cauciucuri mai bune mai intai?? De ce nu jante mai usoare si mai late? De ce nu geometrie diferita fata de OEM?
                  '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                  Comment


                  • #10
                    Sa ai noroc de ea.

                    Eu nu inteleg de ce te-ai lega la cap daca nu te doare. E si riscul sa creezi sau sa agravezi un comportament subvirator, pentru ca modifici arhitectura rotilor motoare.
                    '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Take5 View Post
                      După ceva research am decis sa le incerc. Am căutat unele bune cu referințe și cāntăresc 1kg fiecare. O sa le pun și o să vad cum sunt. Daca nu sunt ok sau simt că se schimba in rău caracteristicile mașinii, o sa le scot. Cel care mi-a recomandat a zis că mi le face cadou de mașină nouă. Rămāne de văzut cum stau lucrurile.
                      O sa iti faca praf usile la cat nisip o sa iti arunce rotile scoase in afara. Stii ca lacul ecologic pe baza de apa folosit de Honda e foarte slab. Sa pui niste poze inainte si dupa sa vedem diferenta.

                      Comment


                      • #12
                        Salut! De la ultima postare s-au īntāmplat doua lucruri majore:

                        Am pus distanțierii pe principiul daca nu īmi plac ii scot, au fost cadou, sunt sigur de calitatea lor și am zis de ce nu.

                        Am mers cu mașina ieri pānă la Viena și voi continua pānă la Rotterdam azi.

                        DESPRE DISTANTIERI

                        Cānd m-am urcat īn mașină nu mă așteptam să simt vreo diferență. Evident că poate fi și placebo, dar am simțit. Mașina se simte mai plantata decāt era și are mai puțin roliu decāt avea (era puțin și īnainte). Da, mașina era super stabila īnainte, dar acum este o idee mai stabila și mă face să mă simt mai īncrezător īn capacitatea ei.

                        Puteți vedea in poze cum arată. Ieri pe drum am stat cu ochii pe aripi sa vad daca cumva a atins, daca arunca praf sau murdărie mai mult decāt īnainte. Sunt niste urme īn plus, dar nu este nimic extrem. Puteți vedea in poze cum arată.

                        Una peste alta eu sunt satisfăcut. Cei de la service-ul unde le-am montat mi-au spus că nu vor afecta rulmenții sau geometria (era un service independent, care nu tine de cei ce au vāndut distanțierii, de īncredere).

                        DESPRE DRUM

                        Sunt incantat sa spun că īn 4 oameni cu aerul condiționat pornit mașină a scos o media de 6.1 pe tot drumul.

                        Pe autostrada cu sistemele de condus autonom pornite la 140km/h mașină scotea īn jur de 6.2 si la 130 scade la 6. Am văzut că atunci cānd mă duc spre 160 incepe sa urce consumul la 6.7-7.

                        Am fost 4 adulți īn mașină și toți au spus că a fost foarte comfortabil. Mașina s-a comportat minunat. Sistemele activate pe autostrada fac treabă mult mai ușoară și mersul la drum lung mai puțin obositor. Pe curbe se comporta excepțional, iar motorul-cutia sunt o placere. Android Auto pentru muzică și Waze face totul mai ușor și una peste alta experiența de a traversa tari cu ea este una buna.

                        Din nou, mă bucur că fac parte din rāndul owner-ilor de Civic.

                        Trebuie sa văd cum fac cu pozele că nu mă lăsa să le uploadez aici.
                        ​​​​

                        Comment


                        • #13
                          In sfarsit am reusit sa revin si cu pozele din timpul excursiei. Asa arata masina cu distantierii pusi. A fost o reala placere tot drumul.
                          Last edited by Take5; 12-01-20, 11:10.

                          Comment


                          • #14
                            S-o stapanesti sanatos si sa-ti aduca mii de zambete!

                            In legatura cu ce s-a spus mai sus legat de faptul ca-ti va sabla usile, din experienta iti spun ca se va intampla asta si adauga pe lista si aripile / partea de jos a pragului. Chiar si cu rotile in configuratia standard poate ciupi muchia aripilor, zilele trecute tocmai am reparat o ciupeala d-asta aparuta pe autostrazile din vest.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by closchkutza View Post
                              S-o stapanesti sanatos si sa-ti aduca mii de zambete!

                              In legatura cu ce s-a spus mai sus legat de faptul ca-ti va sabla usile, din experienta iti spun ca se va intampla asta si adauga pe lista si aripile / partea de jos a pragului. Chiar si cu rotile in configuratia standard poate ciupi muchia aripilor, zilele trecute tocmai am reparat o ciupeala d-asta aparuta pe autostrazile din vest.
                              Mulțumesc mult! Voi avea asta in vedere. Momentan mă gāndesc īn felul urmator:

                              Mașina este mai stabila, cel puțin așa o simt eu. Ca bonus arata și bine cu distanțierii puși. Din ce vad eu pattern-ul de noroi e același pe aripa, usa, prag cum era īnainte să le pun.

                              De zgāriat și ciupit se va zgāria și ciupi, și o voi īngriji și o voi duce unde trebuie că sa ii scoatem din nou culoarea la iveală.

                              Apropo de culoare, că paranteza amuzanta. Cānd am plecat din Romānia cu ea era complet jegoasa. Nu avusesem timp sa o spăl și era prăfuită rău de tot cu urme de ploaie și tot tacāmul de jeg bucureștean. Am ajuns in Olanda și a plouat-o, iar acum este aproape luna.

                              Mi se pare incredibil că ploaia olandeza a spălat mașină. Iar realitatea este că īn Rotterdam nu vei vedea mașină murdara sub nicio forma, și nu pentru că le spala ei.

                              Alta chestiune amuzanta: in Rotterdam, Civic-ul meu este o mașină mai exclusivă și implicit mai rara decāt Tesla. Sunt Tesle peste tot pe strada, la fiecare colt de strada. Nu am văzut, īnsă, in 9 luni de cānd stau aici temporar, nici macar un Civic generația X. A trecut la un moment un Type R pe lāngă mine, iar asta a fost tot. Și am fost atent că știam că urma să fie mașina mea. Au dealership, am si fost, vānd Civic-ul, dar nu īl cumpără nimeni aici.

                              Nu știu ce pierd ..

                              ​​

                              Comment

                              Working...
                              X