TAKE5: '18 Honda Civic 1.5 iVTEC M/T Sport, Rallye Red

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Daca te intereseaza un sunet cat mai clar, si nu neaparat cat mai tare, atunci cred ca va trebui sa incepi cu un upgrade al insonorizarii. Astfel vei reduce zgomotul indus din exterior. Pe urma vezi daca e nevoie de modificari la sistemul audio.

    Legat de izolarea fonica, exista material destul pe net, faci putin research. Va trebui sa accepti din start ca vei adauga, in functie de buget, mai multe sau mai putine kg la greutatea masinii

    Comment


    • #62
      Azi m-am dus la dealer-ul oficial Ktuner din Olanda și am făcut rost de un Ktuner v2, cel cu ecran.

      In primul rand as vrea sa spun că m-a durut rău de tot la portofel, 700 de euro, mai exact, a fost gaura glonțului. Daca luam Ktuner v1.2 care nu are ecran ar fi fost 500, ceea ce e mult mai ok. Nu îl aveau pe stoc, însă, și bătusem drumul până acolo deja, așa că nu m-am putut abține și l-am luat pe asta. Probabil îl voi vinde și voi comanda 1.2-ul când revine in stoc.

      Pentru cei care nu știu, pe acest forum, despre ce este vorba. Ktuner și Hondata sunt cele două companii care fac "hărți" pentru Honda de vreo două decenii. Pentru modelele mai noi, ambii producători au venit cu soluții foarte ușor de folosit. Ca sa înțelegeți la ce mă refer, voi descrie procesul de instalare.

      Am luat Ktuner-ul, cu cablul din cutie l-am cuplat la OBD sub volan și am fost întrebat dacă vreau sa ii dau lock pe aceasta aceast (poate fi unlocked ulterior, dar nu poate fi folosit pe doua doua autoturisme simultan). Am dat ok. M-am dus in casa, l-am cuplat la laptop unde am instalat software-ul lor de pe site, am creat un cont, instalat drivere, și apoi am apăsat plus, că să îmi apară "base maps", hărțile sigure, testate de Ktuner și de clienții Ktuner intensiv.

      Exista doua hărți patentate, Stage 1 so Stage 2, ce nu pot fi editate și trei Startere (0, 1, 2) ce seamănă cu hărțile Stage, dar sunt un pic mai slabe, însă permit configurarea lor (care nu trebuie efectuata decat de profesionisti). Mai exista o hartă, cea care mă interesa pe mine, Dual Factory/Starter 2. Adică din butonul Eco pot comuta între modul Factory si starter 2.

      Am instalat fiecare harta de interes pe Ktuner (până la 5 hărți pot fi stocate). La hărțile starter nu umbli decât dacă ești priceput, dar au și un loc numit "Quick Adjustments" unde poți ajusta chestii gen Throttle Response, Throttle Dampening, Turbo Dampening prin comutarea între opțiuni de tipul "Improved Response I, Improved Response II, Aggressive Response I", toate fiind date și testate.

      Am dat totul pe Improved II sau Aggressive pe harta de dual pe care plănuiam defapt sa o folosesc.

      Mă întorc la mașină, cuplez in OBD, țin cheia în poziția I (fara motor pornit) și de pe ecran dau Flash la harta pe care o vreau din cele 5 puse. Evident toate luminițele o iau razna, primesc toate avertismentele și erorile posibile (ECU este wiped și resetat, e firesc). Pe ecranul Ktuner-ului văd progresul, iar odată terminat ecranul îmi cere să duc cheia pe poziția 0, iar apoi pe poziția I din nou.

      Și...gata! Inca vreo 5 minute mai am erori de la sistemele Honda Sensing, dar dispar toate de unele singure și am testat, toate merg (evident testul a fost făcut și de sutele de clienți europeni care și-au pus Ktuner și au dat raport celor din America).


      ​​​​​​PERFORMANTA

      Am mers pe modul ECO (adică Factory) pana am dus motorul la temperatura de operare, iar apoi, am mutat pe normal (adică cel sport) și unde am prins un pic de spatiu, din a doua, i-am dat.

      Dragii mei, zboară. Nu e numai faptul că acum are intre 220 și 240 de cai, este vorba de cum reacționează accelerația, cum răspunde turbina, totul este diferit. Schimbările de viteze sunt altă mâncare de pește pentru că nu mai sta agățată in turație atât de mult și e mult mai plăcută.

      Stoc mașina scoate vreo 16.5 PSI maxim la turbina, Stage 1 o duce la 19.5 și Stage 2 respectiv Starter 2 (ce am pe dual) scoate 21PSI.

      Suna periculos? Ei bine testerii beta pe Hatch-uri de 1.5T rulează pe 26, chiar 27PSI. Din nou, toate hărțile astea sunt arhi-testate sa nu solicite mașina prea tare. Evident, trebuie folosite conștiincios, adică evitate plecărilor cu alunecare de pe loc în viteză întâi, evitarea accelerării in viteze de overdrive (5,6), chestii de bun simt.

      Mi-am făcut și Honda Hack (procesul este uluitor de simplu, l-am făcut într-o parcare când așteptam pe cineva și mă plictiseam) și voi pune TunerView acolo pentru a putea controla și vizualiza datele motorului direct de pe Infotainment. Nu-mi voi pune Tunerview și pe telefon, că am deja ecran la jucăria de 700 de euro.

      PENTRU CEI CARE VOR SI EI, CE NU SPUN FORUMURILE AMERICANE

      ​​​99% din informația despre Ktuner vine din America, deși există mulți clienți în Europa care îl folosesc. Câteva lucruri ar trebui menționate pentru cei care s-au interesat deja și vor să să descopere pe pielea lor.

      Modelele Europene sunt limitate deoarece vin cu sistemele Sensing pe care cele Americane nu le au. Când au adus hărțile de america pe modelele Europene au descoperit că unele din feature-uri (on-the-fly switching, rev hang delete) afectau comportamentul sistemelor Sensing. De aceea, au scos toate functionalitatile astea de pe modelele Europene. La Americani pe dual vezi la Quick Adj. vreo 20 de setări diferite, noi avem doar 3, dar știm că nu fac râu mașinii.

      Având în vedere că pe facelift au adus Sensing si in America, probabil că vor putea găsi o soluție pentru a implementa sistemul complet. Mi-a explicat dealer-ul din Olanda că cei de la Ktuner America nu au acces la modelul European, și lucrează pe Hatch-uri Americane sau Canadiene (automat și manual respectiv) cu motorul de 170CP.

      Mi-a mai spus dealer-ul din Olanda ca cei de la dealership nu au cum sa afle daca e tuning implementat, cică, nici dacă îl lași acolo. Nu au istoric sau altele de genul. Mi-a spus că Honda Nederland deseori il solicita pe el pentru a rezolva probleme de soft pe care ei nu le pot gestiona.

      In cuvintele tipului (un bărbat pe la vreo 50 de ani): "They don't know everything, we know everything, we see everything, they see only bits of what we see." referitor la service-urile Honda.

      Scuze pentru postarea lunga, dar eu as fi apreciat sa am pe cineva cu experiență în România care să îmi poata oferi acest gen de informație.

      Voi reveni cu update-uri.

      Comment


      • #63
        Eu unul îți mulțumesc de informația detaliata.Mi se pare foarte interesant,chiar daca nu intenționez să-mi fac tuning la mașină.

        Comment


        • #64
          Multumim mult! Chiar foarte interesant.
          Eu personal sunt foarte habarnamist si ma tot intrebam ce harti ar putea costa atat. Pe urma abia m-am prins ca este vorba de un intreg calculator cu soft de imbunatatire a capacitatilor motorului: Ktuner Flash V2 Touch ECU Programming Reflash with Software
          Foarte tare. Sa ne spuneti cum e cu consumul si cum sunt parerile Dvs dupa mers mai mult.
          Ex: CR-V 2,2 Diesel Executive 2012
          Ex: CR-V Elegance WP NAVI 2.0 A/T
          Now: CR-V Elegance e:HEV (hybrid)

          Comment


          • #65
            Si o harta buna, facuta de un profesionist adevarat, custom, pe masina ta, ajunge sa coste 700-1000 EUR. Vorbim de harti pentru modele aspirate, la care castigul de putere nici macar nu e atat de mare. In opinia mea, daca asa de wow e treaba, eu zic ca merita fiecare banut. Sa o folosesti cu drag.
            '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

            Comment


            • #66
              Multumesc pentru informatiile detaliate. Personal nu ma intereseaza dar sigur este util sa ramana informatiile aici. As fi curios daca are vreo consecinta asupra GPF.

              Comment


              • #67
                Originally posted by BBR91 View Post
                Multumesc pentru informatiile detaliate. Personal nu ma intereseaza dar sigur este util sa ramana informatiile aici. As fi curios daca are vreo consecinta asupra GPF.
                Este o intrebare buna. Am cautat acum pe forumuri sa vad daca se vorbeste ceva de GPF si Ktuner sau Hondata. Am gasit pe forumul Hondata o postare in care cineva a intrebat de ce nu performa cum trebuie harta, iar unul din raspunsuri a fost ca se poate sa fie de la GPF-ul nou introdus pe modelele 2019 (acolo vorbeau de Type R). Oficialii Hondata au raspuns si au spus ca motivul este o greseala pe soft pentru acel model de ECU, deci nu au mentionat GPF-ul. In rest, nu am alta informatie.

                Comment


                • #68
                  Originally posted by Xander View Post
                  Si o harta buna, facuta de un profesionist adevarat, custom, pe masina ta, ajunge sa coste 700-1000 EUR. Vorbim de harti pentru modele aspirate, la care castigul de putere nici macar nu e atat de mare. In opinia mea, daca asa de wow e treaba, eu zic ca merita fiecare banut. Sa o folosesti cu drag.
                  Partea amuzanta este ca aceste castiguri sunt poate chiar prea mari ieri era un pic umed pe jos si am descoperit ca in a doua daca ii dau talpa de la 60km/h rupe aderenta la nivelul la care trebuie sa imi ridic piciorul de pe acceleratie ca sa se miste. Cred ca Michelin-urile Primacy sunt depasite... E bine atunci, am o scuza sa investesc intr-un set de cauciucuri mai bune. Si...daca tot bag banii in cauciucuri, nu ar fi corect sa arunc un ochi si pe jante de 18"?

                  Omul isi rezolva singur problemele, partea amuzanta e ca si le si creeaza singur.

                  Iar realitatea este ca device-ul este spectaculos. E facut in intregime din aluminiu, are LED-uri configurabile pentru turometru, e o jucarie destul de sofisticata.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by Take5 View Post
                    E bine atunci, am o scuza sa investesc intr-un set de cauciucuri mai bune. Si...daca tot bag banii in cauciucuri, nu ar fi corect sa arunc un ochi si pe jante de 18"?
                    Nu, daca urmaresti performanta trebuie ceva jante usoare de 17 si gume f bune. Jantele mari te incurca peste tot - pret gume, confort, greutate, fragilitate din prisma balonului mai mic etc.

                    '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                    Comment


                    • #70
                      Era frumos sa faci si un video . Poate reusesti sa faci unul cand autoturismul e in miscare!

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by Xander View Post

                        Nu, daca urmaresti performanta trebuie ceva jante usoare de 17 si gume f bune. Jantele mari te incurca peste tot - pret gume, confort, greutate, fragilitate din prisma balonului mai mic etc.
                        In acelasi timp, din cate stiu eu diametrul mai mare la jante ar trebui sa ii ofere masinii o stabilitate sporita, iar diferenta de greutate intre jantele stoc pe 17 si unele mai profi pe 18 nu ar trebui sa fie semnificativa. Cat despre treaba cu confortul, din cate am citit pe Hatchback jantele pe 18 nu fac rau confortului, si oricum sunt dispus sa sacrific confort pentru stabilitate. Treaba cu fragilitatea intr-adevar, este o problema.... Treaba cu pretul cauciucurilor este si ea o problema reala. Niste Pilot Sport pentru jantele stoc sunt pe la 500RON bucata, pentru variantele AEM, BBS sau Enkei pe 18 sunt 700+ RON bucata.

                        Mai merita luat in considerare si factorul de design, care, condamnati-ma, dar pentru mine este important.

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by XtotheZ View Post
                          Era frumos sa faci si un video . Poate reusesti sa faci unul cand autoturismul e in miscare!
                          Am doua filmari. Prima facuta de iubita mea, care in secunda in care a simtit ca se invart rotile in gol s-a speriat si a oprit camera , iar a doua facuta de un prieten cand ii aratam cum accelereaza pe straduta din fata casei lui, noaptea.

                          Cand ma mai duc pe autostrada si am pe cineva pe scaunul din dreapta o sa rog acea persoana sa filmeze cand acceleram pe rampa de accelerare.

                          Comment


                          • #73
                            Sunt curios de ce ai ales ktunner si nu hondata care are si traction control..

                            Comment


                            • #74
                              Stabilitatea mai mare in relatie cu diametrul mai mare al jantei se refera doar la stabilitatea laterala a anvelopei, micsorand talonul vei avea mai putin flex al talonului in viraje luate agresiv. Deci nu te va ajuta in nici un fel la tractiune si nici la aderenta laterala, mai mult la feeling.
                              La puterea si cuplul pe care zici ca le ai la roata acum (teoretice, pana nu o pui pe Dyno nu vei sti cat de cat exact), daca mergem pe 230whp si probabil un 310-330Nm, ca sa ai tractiune cat de cat decenta ai nevoie de un diferential in primul rand. Altfel, anvelopele te ajuta pana la un punct si in momentul in care a rupt aderenta una din roti, dai din roti si stai pe loc.
                              Banui oricum ca nici temperatura nu e chiar potrivita, Primacy-urile au aderenta decenta daca sunt calde si pe masura ce sunt mai reci performantele lor scad (problema pe care o vei avea cu orice anvelopa UHP, au nevoie de caldura).
                              Deci ca sa pui caii aia la treaba in mod eficient si altfel decat in treptele mari, ai nevoie de niste anvelope cat mai sticky (cu dezavantajele care vin cu asta, si sunt cateva) si de un de un diferential care sa poata ajuta masina sa puna puterea jos. 100% in treptele mici la WOT probabil va fi imposibil, mai ales pe umed (nici Type R-ul nu poate) insa va fi mai bine ca acum. Jante pe 18" e mai mult o alegere de estetica, nu o necesitate, in opinia mea .

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by Take5 View Post

                                Am doua filmari. Prima facuta de iubita mea, care in secunda in care a simtit ca se invart rotile in gol s-a speriat si a oprit camera , iar a doua facuta de un prieten cand ii aratam cum accelereaza pe straduta din fata casei lui, noaptea.

                                Cand ma mai duc pe autostrada si am pe cineva pe scaunul din dreapta o sa rog acea persoana sa filmeze cand acceleram pe rampa de accelerare.
                                Multumess.Mi-ar placea sa vad !

                                Comment

                                Working...
                                X