FBOGDAN: '08 Honda Jazz 1.3 i-DSI CVT, Milano Red

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nazy
    replied
    Ma bucur ca ai rezolvat problema prin inlocuirea bujiilor.De asemeni, ma bucur ca si montatorul a scapat cu viata. Nici nu-mi puteam imagina cum ar fi aratat cu o instalatie lovato de gat si cu butelia pe cap pe post de turban!!!

    Leave a comment:

  • sebybastian
    Senior Member

  • sebybastian
    replied
    Salut.
    Aceleasi bujii le-am pus si eu cumparate din Germania si care erau fabricate in Franta. Pe masina luata din Germania avea Denso atat pe fata cat si pe spate iar bujiile aratau cam la fel cu acelasi tip de uzura si afumate pe spate. Eu merg pe benzina si de cand le-am schimbat am facut peste 13k km si merg fara probleme.

    La antigel mi-am batut capul vreo 3 luni pana sa trag niste concluzii si ca sa nu ma doara am comandat de pe Cox cu ocazia ultimului grup antigelul Type 2 recomandat de Honda si l-am schimbat eu personal. Din discutiile de pe forum cea mai buna solutie inlocuitoare care se gaseste la noi este Ravenol HJC parca (sper sa nu gresesc) folosit de Mazda si cred ca si de Hyundai in proportie de 50/50 el gasindu-se concentrat. Daca-ti trebuie doar sa completezi si ai originalul in Jazz te pot ajuta eu cu 2-300 grame ca mi-a ramas de la schimbul facut.
    Bafta!

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Azi am schimbat bujiile.
    Am mers pe NGK simple, nu Iridium sau cele speciale de GPL.
    Cand au fost scoase cele vechi, am constatat ca sunt exact modelul pe care l-am cumparat eu, deci Carpati Motors (ex dealer Honda), unde a facut masina service-ul a folosit tot NGK.
    Din ce am constatat impreuna cu mecanicul, bujiile din fata aratau ceva mai rau, la modul ca electrodul se mancase mai mult pe fata, iar cele de pe spate aveau inca distanta cat de cat ok, dar erau usor mai afumate.
    Am smuls si protectia de aluminiu care invelea catalizatorul ca s-a mancat la 2 prinderi si stand desprinsa, zornaia enervant uneori.
    Cine stie cu precizie ce tip de antigel se pune la Jazz 1.4 DSI ? Conform Autokarma zice rosu/violet, insa in instalatie am vazut antigel verde. Aici am o dilema, poate ma puteti ajuta, ca e nivelul sub minim in vasul de expansiune.

    Pozne cu bujiile mai jos. In dreapta sint bujiile din fata, in stanga cele de pe spate.

    Click image for larger version

Name:	IMG_20171218_144454.jpg
Views:	1
Size:	42.3 KB
ID:	726010Click image for larger version

Name:	IMG_20171218_144502.jpg
Views:	1
Size:	37.8 KB
ID:	726011Click image for larger version

Name:	IMG_20171218_144505.jpg
Views:	1
Size:	36.3 KB
ID:	726012Click image for larger version

Name:	IMG_20171218_151230.jpg
Views:	1
Size:	27.5 KB
ID:	726013

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Salut si merci de ponturi.
    Modelul asta de instalatie Lovato este relativ nou pe piata, dar omul a zis ca a mers perfect pe Jazz cu cutie manuala, insa doar dupa ce a schimbat bujiile.
    Cand am facut revizia gratuita la 1000 km, a constatat ca debitul de gpl e cam mic si l-a marit din soft. Partea buna e ca s-a stins martorul "check engine" din bord, adica sonda lambda2 nu mai da eroare, iar partea proasta e ca detonatiile /intreruperile n-au disparut.
    Ieri de exemplu, am mers peste 30 km in Bucuresti fara nici o intrerupere, apoi au aparut din senin, doar la plecare de pe loc uneori cu tentativa de a muri motorul, sau in acceleratie usoara dupa plecarea de pe loc. Odata ajuns la 30-40 km/h dispar, iar in acceleratie puternica, nu exista.
    Voi pune masina pe tester de diagnoza, ca bobinele dau erori daca au probleme, apoi schimb bujiile si daca tot face asa, ma duc la montatorul de gpl si ii fac masina guler.
    Foloseste cu incredere o placa de extrudat de 5 cm ca sa egalizezi nivelul portbgajului. Se taie usor cu un cater solid. Dupa ce "imbraci" butelia, va trebui sa decupezi in spate, locul celor 2 bureti duri care sunt lipiti de acoperisul din portbagaj, apoi te apesi cu mainile temeinic pe toata suprafata si vei observa ca in anumite locuri scartaie (se freaca extrudatul de plastice sau de butelie). Identifici precis unde, si mai tai cate 3-4 mm in locul respectiv.
    VeI ca nu prea ai cum s-o faci dintr-o singura bucata, eu am confectionat 2 bucati pe modelul acesta >>> [_( )_]

    Click image for larger version

Name:	IMG_20171207_151013.jpg
Views:	1
Size:	56.7 KB
ID:	725999

    Leave a comment:


  • nazy
    replied
    Salut. Sa stii ca si eu am montat GPL pe al sotiei Jazz. Eu am optat pentru un BRC cu acelasi rezervor. Evident ca problema inaltarii in portbagaj este si la mine. Acum sunt in cautarea unui bloc de polistiren extrudat cu care sa "imbrac" butelia, pentru a compensa diferenta de nivel.
    Legat de intreruperi, sper sa nu patesti ca mine cu bobinele. Intradevar, cel mai ieftin ar fi sa schimbi bujiile iar daca problema dispare....ai scapat. Daca nu....bobine. Dar sa nu le schimbi pana nu iti dau si o solutie "sofereasca" de rezolvare cu o rata de succes bunicica. Celelalte probleme sunt generate de un reglaj "subtire" al instalatiei. In general, din spusele specialistilor in bransa, instalatia conteaza 20% iar montajul si reglajul 80%. Important este sa nu fie doar autocalibrata si ulterior(daca amestecul este sarac) sa-i creasca doar debitul. Normal trebuie facute harti pentru regim de utilizare ralanti, urban, autostrada ulterior autocalibrarii!!!! Daca nu a facut asta inseamna ca nu a vrut sa aloce timp sau... mai are de studiat. Lovato este o instalatie oldschool, simpla si robusta, ieftina la intretinere si cu reglaje usor de facut. O alegere buna!!!!

    Apropos, poti sa pui si ceva foto cu pozitionarea injectoarelor de GPL?
    ticker
    Administrator
    Last edited by ticker; 08-12-17, 08:57.

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Salut comunitatea si vin cu informatii proaspete despre Jazz.
    Am montat in sfarsit instalatie gpl marca Lovato, la sugestia domnului de la care am achizitionat-o si a si montat-o.
    A spus ca a montat pe alte 2 Jazz-uri cu cutie manuala si pe mai multe Civic cu motorizare similara.
    Butelia e toroidala de 42 litri si mi-a ridicat in sus portbagajul cu cca 5 cm. Exista optiune de butelie de 34 litri care ridica doar 3 cm, insa autonomia era cu 100 km mai mica.
    Cost instalatie + montaj 2500 lei paralei.
    Observatii dupa primii 2000 km facuti deja:
    1. Daca ridic piciorul de pe frana si incerc sa demarez imediat, masina tinde sa moara cand e pe gaz.
    2. Uneori, cand e motorul cald, in acceleratie usoara are niste usoare rateuri, la modul ca da de 1-2 ori in nas si apoi pleaca lin ca si cum totul ar fi ok. La rece nu are aceste rateuri, doar dupa ce merg 5-6 km in Bucuresti incep simptomele. La turatie mare nu exista rateuri. Cel care mi-a montat instalatia zice ca-s bujiile de vina, sa le schimb, dar conform cartii de service, as mai putea merge vreo 15.000 km cu ele pana la intervalul de schimb.
    3. Initial imediat dupa montaj s-a aprins check engine in bord cu eroare pe sonda lambda2. La 1000 km am facut prima revizie gratuita, unde s-a constatat amestec sarac de gaz si au marit din soft putin debitul. A crescut consumul cu cca 1l/100 km, rateurile n-au disparut, insa martorul de eroare pe sonda lambda s-a stins.
    4. Consum gpl urban pe trafic de zi 9-9.5%, noaptea 8%, extraurban mers legal 6%, alergata 7.5%.

    Incerc sa schimb bujiile in viitorul apropiat sa vedem daca se rezolva cu rateurile aleatore in accelaratie usoara.
    Sa auzim de bine.
    Attached Files

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Pai dupa seria VIN am comandat filtrele pentru revizie si pana nu m-am dus cu filtrul de aer vechi la ei, nu l-au nimerit
    Mi-au adus prima data unul lung, dreptunghiular, apoi unul patrat dupa ce le-am explicat la telefon, dar de dimensiuni mai mari.
    D-aia zic, mai bine sa stiu dinainte ce sa comand, ca daca ajung cu masina in service si nu-s placutele care trebuie, e cam nasol.

    Leave a comment:

  • sebybastian
    Senior Member

  • sebybastian
    replied
    Salut.
    Eu am comandat dupa VIN si mi-au venit corect: cele din fata sunt de dimensiuni mai mari la mine (GD5 din 2004).
    Am luat Mapco si dupa aproape 10k km cu ele pot sa spun ca sunt decente. Cu exceptia faptului ca uneori fluera putin la viteze mici isi fac treaba pentru ceea ce-mi trebuie mie.

    Cu stima.

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Multumesc maestre mib!
    Alta intrebare! pe modelul Iordache
    Cautand placute de frana, ca ma bate un gand sa le schimb, observ ca exista 2 sisteme de franare pe Jazz GD, care implica placute de marimi diferite.
    Cele 2 sisteme de franare sunt Akebono si Sumitomo. Eu de unde draci aflu ce sistem de franare are masina mea?
    N-as vrea sa ma gasesc in situatia cu masina pe elevator in service si eu sa alerg dupa placute potrivite. Se decodeaza cumva din seria VIN a masinii?

    Leave a comment:


  • mib404
    replied
    http://www.beardmorebros.co.uk/websi...jazz_leak.html

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Am o problema si va cer ajutorul cu ceva know how.
    Am observat de cand am luat masina ca atunci cand ploua abundent sau spal masina cu apa multa, se infiltreaza apa pe undeva pe sus, unde se imbina plafonul cu stalpul de la aripa spate si se scurge usor de acolo ajungand in portbagaj la roata de rezerva.
    Bun, sa zicem ca am identificat locul, insa nu stiu cum sa scot protectia de la gaurile pentru barele de portbagaj suspendat. Banuiesc ca aia sunt cele 2 bandouri negre care vin pe marginea plafonului din fata pana in spate.
    Am incercat sa trag spre fata, sa trag spre spate, sa ridic de ea, dar nu s-a clintit si ma tem sa fortez ca sa nu stric ceva.
    Stie cineva cum se da jos protectia respectiva de plastic? Vreau sa izolez cu un silicon sanitar si din ce mi-am dat seama fisura in imbinare ar fi cam la 1 cm acoperita de protectia de plastic.
    Multumesc comunitatii si orice sfat e binevenit!

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Salutari!

    Acum 2 zile m-am trezit ca stropitoarea de parbriz de la sofer nu mai arunca apa.
    Dupa ce m-am codit putin pe langa masina, m-am apucat sa desfac plasticul care acopera stropitorile, iar dupa vreo 10 min de munca si cateva taieturi pe la degete, am reusit sa-l extrag fara sa se rupa nimic, absolut nici o clema .
    Am scos intai furtunul din stropitoare si am vazut ca apa vine cu presiune in furtun, deci concluzionez rapid ca e stropitoarea infundata. Banuiesc ca ori de la apa chioara pe care i-am pus-o ultima oara din lipsa de lichid de parbriz, ori a intrat ceva praf in ea si s-a solidificat sub forma de pietricica pe orificiu. In fine, am rezolvat-o cu un ac de siguranta, am scobit bine pe intrare si iesire si pana la urma s-a desfundat.
    Am montat totul la loc in ordine inversa si totul merge ok acum. Operatiunea nu e grea, sunt 3 cleme de plastic ce prind protectia (2 de caroserie in laterale si una pe jumatate), apoi se trage usor in sus, din aproape in aproape, incepand de la marginea laterala a parbrizului. Stropitoarea se scoate prin impingere in sus, dupa ce ati demontat suportul de plastic in care e infipta.
    Suxxes!

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Salutari!
    Azi mi-am luat inima in dinti si am demontat consola centrala ca sa am acces la ledul de sub schimbatorul de viteze (cutie CVT).
    Desi e destul de simplu, am reusit sa sparg niste cleme de plastic care prindeau suportul schimbatorului de timonerie si mecanismele de culisare.
    In primul rand aveti in fata sub bord, 2 clipsuri care se desfac prin impingerea boltului din mijloc in interior (unul l-am rupt la remontaj, altul l-am lasat pus la misto, ca nu m-am prins cum il inchid dupa ce-l bag inapoi pe gaura).
    Apoi in spatele consolei centrale, avem 2 suruburi cap cruce, usor de desfacut de oricine.
    In fata franei de mana, veti vedea un capacel de plastic care se scoate prin tragere usoara, are cleme de plastic care se desprind la presiune mica (aici n-am rupt nimic). Fara sa scoateti acest capacel, nu iese consola din cauza franei de mana.
    Se ridica acum consola de partea din spate si puteti s-o scoateti de tot din masina, insa eu am preferat s-o las intr-o parte sprijinita.
    Boon, acum avem acces la minunatiile de dedesubt, care nu m-au impresionat ca si tehnologie sau calitatea materialelor, dar umbla vorba-n targ ca-s fiabile.
    Nenorocirea aia de led de la schimbatorul de viteze CVT e undeva sub carcasa argintie de la schimbator. Aici mi-am cam prins urechile, deoarece desi prinderea suportului argintiu pare banala, nu e deloc asa. Practic, e prins in 4 cleme de plastic, ce vin peste niste opritoare tot de plastic si oricat m-am chinuit sa fiu finuț, doar una din cleme a iesit fara sa fortez, la restul de 3 am fost nevoit sa fortez ca nu se clinteau din loc, si 2 din ele s-au rupt. No big deal, oricum suportul vine prins fest de consola centrala la remontaj.
    Dupa ce am desfacut suportul schimbatorului, am scos ledul respectiv si urmeaza sa-l cumpar ca sa-l schimb.
    Tot azi am incercat sa desfac si bordul, partea de jos cu butoanele de la clima, ca-s si pe acolo arse 1-2 leduri. N-am reusit spre rusinea mea, am desfacut doar surubul care vine fix pe jumatate sub bord si apoi m-am blocat, fiindu-mi teama sa fortez plasticul ala cu o surubelnita subtire. Daca-l spargeam, ramanea paguba mare in portofel. As aprecia putin ajutor aici, ca pe net nu gasesc tutorial explicit sau cu poze, cel putin nu pentru Jazz cu clima automata (doar pt cele cu clima manuala /AC clasic exista).
    Sa ne citim cu bine!

    Leave a comment:

  • Delphi
    Super Moderator

  • Delphi
    replied
    Cred ca trebuie sa ai 50 posturi ca sa poti pune anunturi.

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    In continuare nu gasesc un set de jante suplimentar pentru Jazz. Am vrut sa pun anunt de cumparare si aici in zona comerciala, insa se pare ca nu se pot initia topicuri noi (sau nu se ocupa nimeni sa vada topicurile in pending la moderare inainte de aprobare).
    Revenind la jante, am ratat unele OEM Honda, ca nu m-am putut deplasa in timpul saptamanii sa le iau, iar Sambata cand am plecat decis de acasa sa le cumpar, omul le vanduse .
    In weekend de draci ca am ratat jantele, m-am apucat sa mai mesteresc pe la masina. Avea un cheder mic de cauciuc care cadea de pe stopul de frana de la luneta spate. Am demontat stopul cu totul si am lipit chederul cu un super glue, in puncte mici si dese. Apoi am sesizat niste zgomote deranjante pe spate cand plecam de pe loc, cauzate de suportul numarului de inmatriculare ce atingea de caroserie si cand vibra cutia la plecarea de pe loc. Am taiat niste bucatele de furtun subtire de cauciuc si le-am plantat fortat pe sub suportul de numar, ca sa-l tina distantat de caroserie...deocamdata improvizatia pare ca da roade.
    Vreau sa desfac unitatea audio, ca are un CD blocat in ea si nu-i face eject, insa de citit il citeste. Aici as aprecia un tutorial despre cum s-o dau jos.
    Mai sunt niste led-uri in consola centrala si jos la schimbatorul CVT care par arse, o sa incerc sa desfac si pe acolo, desi cel putin la schimbator nu prea-mi dau seama pe unde se desface consola de sub el.

    Leave a comment:

Working...
X