FBOGDAN: '08 Honda Jazz 1.3 i-DSI CVT, Milano Red

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
    fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Update Octombrie!

    Km circa 210.000 cred, am mai facut ceva drumuri extra-urbane si mult frecus in oras.
    Dupa lucrarile de tinichigerie + vopsitorie, a cedat contactul butonului de la geamul soferului, asa ca am achizitionat un comutator,macara geam MEAT & DORIA 26508 - 375 lei si l-am montat singur. Nu este deloc dificil, acum stiu cum sa dau fata de usa jos in 3 minute, fara sa stric nimic. Ma gandesc sa ii aplic eu niste material antifonic pe interiorul usilor.
    Am schimbat si becul de la semnalizare la farul de pe dreapta, se schimba usor pe partea de sus pe la motor. Se scoate gatul vasului de lichid parbriz, este demontabil, si e suficiant loc sa umbli apoi la becul de semnal.
    Azi se face schimbul de ulei + filtre. Am mers pe ulei Motul X-Clean 8100 5W30 - vreo 220 lei bidonul de 4 litri;
    Filtru ulei OE HONDA 15400-RBA-F01 - 60 lei
    Filtru habitaclu DENSO DCF466P - 30 lei
    Filtru aer motor JC PREMIUM B24065PR - 30 lei.
    Manopera circa 100 lei cred, inca nu am luat masina.

    Sa auzim de bine!

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Reparatie tinichigerie + vopsitorie

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Salutare natiune!
    Update - 209.000 km
    Am avut un o mica taponare cu fundul unui BMW, nimic grav nici la mine nici la BMW. BMW s-a rezolvat pe asigurarea mea RCA, iar Jazz-ul cu cash.
    Distractia m-a costat 2000 RON, pentru ca am dorit eu sa se repare + vopsitorie la mai multe elemente decat cele afectate in urma accidentului. Am reparat in plus spoilerul spate (era plin de zgarieturi si locuri unde era sarita vopseaua), pragul fata dreapta care era usor indoit si cu multa vopsea sarita (am evitat eu o trotineta electrica si am incalecat usor o bordura), cateva ciupituri si zgarieturi in vopsea pe portiere si capota motor (corectii mici doar din vopsea).
    Am comandat piesele pentru revizie si macara+motoras electric pentru partea fata stanga, s-a decis sa nu mai ridice geamul fata.
    Pun si un set de poze edificatoare

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Update!
    Rezolvat problema erorii pe sonda Lambda și cu aceasta ocazie cred ca nu mai avem probleme la relanti cānd stam pe loc cu cutia din drive, avea un tremurat pronunțat și turometrul era instabil.
    Asa cum banuiam, problema era la unul din firele de la sonda Lambda 2 care se mai tinea in 2 lițe subtiri și evident, nu mai comunica corect cu ECU. Am inlocuit sonda cu una Denso care a venit cu cablaj și mufa direct (plug &play, nu a necesitat lipituri și matzocareli de fire).
    Cost sonda 350 lei si o manipera de 200 lei la service care a inclus mai multe chestii.
    S-a rezolvat partial și zgomotul care venea de la roata stanga fata cand franam sau acceleram la viteza foarte mica cu rotile virate. Buba este la suportul de etrier, care in timp a căpătat joc din cauza vibrațiilor din cutie cānd stai īn drive pe loc (s-a mărit puțin gaura pe unde trec culisele).
    Momentan, s-a pus vaselina mai groasa pe culise, dar zgomotul nu a dispărut complet, doar s-a diminuat.
    Suportul de etrier se gaseste doar pe original si costa o palarie de bani cu tot cu taxele vamale si transport, trebuie gasita o solutie de compromis, posibil un suport second hand de pe o masina cu cutie manuala.
    Sa auzim de bine!

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Update km 207000! Tot uit să pun km si ar fi bine de urmărit pentru revizii.

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Update!

    S-au montat anvelopele noi de vara pe jante + echilibrare.
    S-a umplut și instalația de climatizare cu freon și ulei proaspăt. Īncă făcea rece destul de bine, īnsă știu că este bine ca la ceva ani sa se reīmprospăteze uleiul și freonul din instalatie, iar eu nu-mi amintesc sa o fi făcut-o vreodată de cānd am mașina.
    Cost total montaj anvelope + freon -330 RON
    De vreo 3-4 zile bateria făcea figuri, o Varta blue montata la final de 2019. Efectiv abia mai rotea și uneori trebuia sa-i dau 2-3 chei ca să pornească.
    Am pus testerul pe ea si concluzia a fost ca nu mai poate primi incarcarea optima, deci pe moarte sigura.
    Azi i-am cumparat și baterie noua, un Banner de 40A, cost 244 lei + 20 lei constatarea ca īmi īncarcă bine alternatorul. Am cautat baterie Yuasa, dar era cu livrare peste 3-5 zile și eu riscam să rămān cu mașina īn drum.
    Vedem dacă Banner tine mai mult ca Varta, mai țin mașina cāțiva ani.

    Sa auzim de bine
    fbogdan
    Senior Member
    Last edited by fbogdan; 20-06-24, 21:51.

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Update!

    Facut schimb ulei + filtre pe 25 Martie.
    Am schimbat si capetele de bara, deoarece pe partea stanga avea joc maricel + o noua geometrie directie.
    Cost total piese + manopera ~ 750 lei daca-mi amintesc bine.
    Am comandat si un set de 4 anvelope noi de vara Nankang 175/65/R14 82T (asta e specificatia OEM la Jazz GD) - cost 752 lei cu livrare inclusa.

    Cheers!

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Salutare natiune!

    Recent am schimbat kitul de flanse+rulmenți amortizoare față și bieletele de directie + o geometrie directie.
    Costul total a fost undeva la 880 lei.
    Mașina mai are totuși mici troznituri care se aud doar la viteza mica, preponderent cānd īncerc sa virez total și e vreo denivelare pe direcția roții fata stānga.
    Īncă nu am descoperit precis sursa, posibil sa fie caseta de direcție, deși m-as mira, pentru ca īn acest moment pare foarte īnchegată direcția după schimbul bieletelor.

    Am cumpărat și ulei + filtre pentru revizie, dar mai astept sa se incalzeasca puțin afara pentru revizie.
    Sa auzim de bine!

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Deși īn luna Iulie anul curent s-a facut o reconditionare a etrierilor fata + placute noi Textar, pe la finalul lunii Septembrie a inceput sa se audă un scartait puternic din zona etrierilor față, atunci cānd frānez cu rotile virate.
    Totusi, pare că franeaza corect, pedala e consistentă și nu am sesizat vreo alta neregulă. Momentan nu am timpul necesar să o duc la doctor, mai aștept 1-2 luni, poate facem revizia + franele deodată.

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Update! ITP valabil, din păcate doar 1 an.
    Noxele au ieșit foarte bine atāt pe benzina cat si pe GPL.

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Update!
    Jazz-ul rosu a primit kituri reparatie etrieri fata, lichid nou de frana si placute noi Textar pe fata.
    Cost reconditionare etrieri + schimb placute fata 450 lei + un cico. Placutele le aveam eu cumpărate de demult.
    Daca cineva are nevoie sa reconditioneze etrieri, pot recomanda un domn priceput in zona Giulesti.
    Urmează ITP in cāteva zile.

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Salutari din nou!

    Pentru ca ne place Jazz-ul (atat stilul muzical cat si masina), am mai achizitionat inca una bucata Jazz CVT argintie, fabricatie 2005 (e facelift).
    ​​Are "toping" separat tot īn aceasta secțiune.
    Mai pun o poza cu Jazz-ul asta rosu, ca l-am pasat la sor'mea și la mama să meargă ele cu el. Tot eu ma voi ocupa de mentenanță pentru el, că īncep să mă specializez văd.
    Attached Files
    fbogdan
    Senior Member
    Last edited by fbogdan; 19-05-23, 00:00.

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    S-au montat culisante noi pe etrierii față. Mașina merge mai smooth acum și plecările de pe loc necesita o accelerare mai ușoară. De asemenea, a scăzut consumul de carburant cu circa 1 litru per 100 km īn oraș.
    Culisantele vechi au fost gresate cu un tip de vaselina gresita, care a oxidat și a dus la blocarea lor. In plus, oxidarea distrusese și garniturile de cauciuc.

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Salut! Mașina a mers cu 5w30 cu mult īnainte sa o cumpăr eu, iar schimburile de ulei se făceau la reprezentanta Honda București. Deci chiar dacă as dori sa īncerc un 0w20 OEM Honda, tolerantele erau deja decalibrate.
    0w20 ar fi un ulei excelent in anotimpul rece, eu īn anotimpul cald am temeri, unde efectul termostatului e practic nul (sta deschis la maxim aproape non stop).
    O sa caut și varianta de caseta de diectie nouă, insa ma tem ca nu o voi găsi decāt OEM Honda, pe comanda cu livrare īn 1-2 săptămāni și cel mai probabil la un preț astronomic.
    Am mai reconditionat casete de directie si la alte masini, nu am avut probleme cu ele. Costurile sunt īn jur de 1500-2000 lei, cu o garanție ce poate ajunge și la 2 ani.

    Leave a comment:

  • cerevelu
    Senior Member

  • cerevelu
    replied
    Motorul are termostat. Indifernet că mergeți īn Alaska sau īn Africa, īn afară de primele 10 minute, termostatul are grijă ca motorul să aibă aceeasi temperatură, indiferent de temperatura exterioară. Climatul deci nu contează, dar toleranțele cu care este calculat și realizat un motor, da. Nu intru in detalii de inginerie, dar de obiecei este bine să credem pe cuvānt fabricantul cānd recomandă un anumit tip de ulei. Dar dacă ați mers ceva cu altă densitate a uleiului, nu mai are importanță, uzura accentuată s-a produs - sunt multe articole pe tema asta - https://alohaautorepairtx.com/blog/w...n-your-engine/ sau https://www.whocanfixmycar.com/advic...ong-engine-oil și multe altele.
    Caseta de direcție... la direcție și frāne ar merita să punem piese noi.

    Leave a comment:

Working...
X