FBOGDAN: '08 Honda Jazz 1.3 i-DSI CVT, Milano Red

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fbogdan
    replied
    Avem discuri si placute noi ATE pe fata si ABE pe spate + culisante noi la ambii etrieri spate. Cost distractie aproape 1300 lei (piese + manopera service).
    Momentan nu sunt mulțumit de cum franeaza, dar abia am facut 20 km si n-au avut timp sa se aseze. Oricum, pare ca situatia se īmbunătățește pe masura ce folosesc frāna in trafic.

    Leave a comment:


  • fbogdan
    replied
    Salut comunitatea!
    Luni sau Marți, masina primește discuri si placute noi fata si spate+ culisante noi pe spate.
    Discurile spate erau aproape noi (doar 1 rānd de placute au avut), īnsă culisantele de la etrier pe o roată spate s-au blocat pe inchis si am mers ceva cu masina pana sa ma prind ca e ceva īn neregulă, timp suficient sa distrugă discul.
    Am mai vorbit si cu un domn din București care are ceva experienta pe motoare Honda, o duc zilele următoare la un reglaj de culbuctori, deoarece eu nu am stiut pānă de curānd ca motoarele i-DSI necesita cam la 60k km acest reglaj si nu i-am facut niciodata.
    Sa auzim de bine!

    Leave a comment:


  • fbogdan
    replied
    Are cineva prin Bucuresti o interfață de diagnoza dedicata Honda?
    Am o eroare care nu scap. Am pus senzor nou, sters eroarea, apare din nou la 5 secunde după ce am pornit motorul.
    Cred ca pe diagnoze universale nu indică tocmai corect unde e problema, stiu ca am mai pățit asta si la Volvo si la Opel, erau alte detalii pe diagnozele dedicate de brand.
    Totusi masina merge super ok, doar ca imi sta pe creier eroarea aia.

    Leave a comment:


  • fbogdan
    replied
    Merci de info, am un dispozitiv care se cuplează la baterie si iti arata nivelul de īncărcare si cat īncarcă alternatorul, īnsă īl folosesc de obicei cand sesizez o scădere a puterii cu care īnvārte bateria motorul la prima cheie, ceea ce nu s-a īntāmplat la Jazz, a pornit perfect cu o zi īnainte, am mers circa 30 de km, am oprit motorul fără consumatori porniți (faruri, ventilatie, radio, dezaburire oprite) si totusi a doua zi direct moartă.
    In fine, azi am pornit-o cu cabluri de curent de la cealalta masina si am mers la un magazin specializat unde am luat o Varta de 40Ah. Cost 220 lei cu bateria veche la schimb , montaj inclus si garantie 2 ani. O puteam lua si cu circa 190 lei de la autokarma, dar nu se oferea garanția pe loc ci trebuia sa ma deplasez la un atelier specializat pentru măsurători si garantie. Nu merita efortul pentru 30 de lei.
    Domnul care s-a ocupat de masina mea, spunea că nu īnțelege sub nici o forma de ce la Jazz e o baterie asa anemică, īn timp ce pe Civic cu aceeași motorizare sunt baterii de capacitate mai mare. Si el mi-a spus că dacă ajung la 4 ani de utilizare cu bateria la Jazz sunt super norocos.
    Last edited by fbogdan; 28-11-20, 19:40.

    Leave a comment:


  • ro861
    replied
    Exista dispozitive de tip charger, cuplate la o aplicatie pe telefon, care iti pot arata starea bateriei sau cat incarca sistemul masinii, cu care poti monitoriza aceasta situatie.

    Leave a comment:


  • fbogdan
    replied
    Azi m-a lăsat acumulatorul la Jazz. Efectiv fără nici un simptom prealabil.
    Masina a fost pornită aproape zilnic si mereu a pornit la "sfert" de cheie.
    E foarte ciudat ca la Jazz nu exista practic semne de oboseala a acumulatorului. La alte masini sesizezi ca īnvārte mai greu, ca nu porneste imediat ce ai dat cheie.
    Ma duc sa o pornesc cu cabluri de la cealalta masina si sa caut un magazin cu baterii pt japoneze

    Leave a comment:


  • Nicusor
    replied
    Salutam

    Leave a comment:


  • fbogdan
    replied
    Originally posted by Cosmin410b View Post
    Chilipir bobinele!

    Eu īți mulțumesc și te felicit pentru ca mentii acest jurnal.

    Drunuri bune!
    Cu multa placere! Incerc sa impartasesc din experientele mele, poate vor fi utile si pentru altii, iar in acelasi timp, imi pastrez aici un istoric al investitiilor si problemelor aparute si rezolvate sau ne-rezolvate.

    Acum am un nou pitic pe creier si nu stiu daca voi gasi rezolvare sau ajutor informational aici pe forum.
    Masina este dotata cu instalatie de GPL de generatie noua, are bujii NGK laser - iridium speciale pentru GPL, are bobine noi, sonda lambda noua si totusi, ramane permanenta o eroare pe sonda lambda.
    Mentionez ca masina a rulat peste 50k km pe GPL, fara absolut nici o eroare, apoi brusc a aparut si nu am mai scapat de ea indiferent ce am schimbat in timp (sonda lambda noua, bobine noi). Motorul merge rotund, silentios, am scapat si de micile rateuri pe care le dadea cand acceleram brusc de la turatie mica.
    Explicatia baietilor de la service a fost ca toate masinile pe GPL au aceasta eroare, insa eu le-am demontat explicatia cand le-am aratat ca pe cealalta masina , o Zafira B, daca merg cativa km pe benzina, imi dispare eroarea, ceea ce nu se intampla si la Honda. La Honda o sterg din programul de diagnoza si reapare in 3 secunde, chiar daca funtioneaza doar pe benzina in acel moment.
    S-a mai lovit cineva de astfel de ciudatenie? Voi face si un drum la firma unde am montat instalatia de GPL, dar din cate-mi amintesc, pe diagnoza lor nu existau erori sau parametri gresiti la ultima revizie.

    Sa auzim de bine!

    Leave a comment:


  • Cosmin410b
    replied
    Chilipir bobinele!

    Eu īți mulțumesc și te felicit pentru ca mentii acest jurnal.

    Drunuri bune!

    Leave a comment:


  • fbogdan
    replied
    Am montat bobinele noi cumpărate de pe E-Bay. Nu stiu daca e efect placebo, dar am impresia ca motorul funcționează mult mai rotund acum si fara absolut nici o vibratie.
    Am gasit o eroare pe ABS, care provenea de la o tensiune prea mica a bateriei, eroare care a dispărut complet după ștergere, insa de cand au scazut temperaturile noaptea in Bucuresti spre 0 grade, am sesizat ca bateria parca nu mai are vlaga in ea la pornire, deci probabil o voi schimba in iarna aceasta.
    Am si mici probleme la una din roțile față, care merge usor infranata din cauza culisantelor de pe etrier, care nu vor in ruptul capului să funcționeze corect, deși au fost unse si usor strunjite de 2 ori. Am luat un set nou de culisante si le voi monta curānd. 27 lei setul.

    Sa auzim de bine!
    Last edited by fbogdan; 27-11-19, 09:23.

    Leave a comment:


  • fbogdan
    replied
    Salutari!
    Am gasit pe E-Bay tot setul de bobine (8 bucati), produse de Hitachi in Japonia, la un pret irezistibil de 731 lei și le-am achiziționat.
    Īn Romania m-ar fi costat circa 1900 lei acelasi set de bobine si nu sunt sigur ca gaseam ambele modele.
    Dacă ajung cu bine, va informez despre cum simt masina după montaj.

    Leave a comment:


  • hondaru
    replied
    Cred ca altceva se intampla, dupa 5k km aditivii se duc in sensul ca nu mai pot tine pasul si cei pentru rezistenta la forfecare nu-si mai fac treaba si asa uleiul se "faramiteaza" si ajunge pe evacuare sau chiar ars dar in cantitati mici si in conditii de ture multe.
    Eu folosesc Total Quartz 9000 0W30 in Lexus si sunt foarte multumit. Uleiul provine din Belgia si Franta functie de bidoane. Il maninca dar motorul suna foarte bine. Propietarul anterior folosea Liqui Molly.

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    Scoate fum dar nu il vezi tu, fiindca scoate doar in anumite conditii, nu mereu. Mie la ATR imi da in VTEC, la full throttle si pe frana de motor. Nu prea poti testa astea decat daca se tine cineva dupa tine. Si la fel, consuma dupa cateva mii de km, la inceput pastreaza nivelul de ulei.

    Leave a comment:


  • fbogdan
    replied
    Momentan uleiul se mentine undeva pe la jumatatea jojei. La revizie s-a pus pana aproape de nivelul maxim pe joja. Pun 5W30 de cand am cumparat-o, dar si fostul proprietar tot 5W30 punea, Total Quartz parca. (avea reviziile facute la Carpati Motors - dealer Honda pe atunci).
    Foarte ciudat e faptul ca incepe sa dispara de pe joja abia dupa 5-6000 km, pana atunci nivelul se mentine, eu il verific de obicei la maximum 2 saptamani, timp in care acumuleaza circa 5-700 km.
    Deduc de aici ca uleiul isi pierde din proprietati, devine mai apos si undeva masina reuseste sa-l arda / consume, insa fara semne vizibile (nu exista pete de ulei sub masina, nu scoate pic de fum si nici miros de ulei ars la toba finala nu exista).

    Leave a comment:


  • sebybastian
    replied
    La un motor ca al meu care a trecut de 200k km nu as pune 5W20 decat dupa o segmentare.
    In schimb la 5W30 si 5W40 consumul e pe acolo, in jur de 2L la un schimb (10-12 mii km).
    Probabil daca as baga 5W20 acum nu as mai face schimb de ulei. As completa nonstop si as schimba filtrul de ulei de 2 ori pe an...

    Leave a comment:

Working...
X