FBOGDAN: '08 Honda Jazz 1.3 i-DSI CVT, Milano Red

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
    fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Salutare natiune!

    Recent am schimbat kitul de flanse+rulmenți amortizoare față și bieletele de directie + o geometrie directie.
    Costul total a fost undeva la 880 lei.
    Mașina mai are totuși mici troznituri care se aud doar la viteza mica, preponderent cānd īncerc sa virez total și e vreo denivelare pe direcția roții fata stānga.
    Īncă nu am descoperit precis sursa, posibil sa fie caseta de direcție, deși m-as mira, pentru ca īn acest moment pare foarte īnchegată direcția după schimbul bieletelor.

    Am cumpărat și ulei + filtre pentru revizie, dar mai astept sa se incalzeasca puțin afara pentru revizie.
    Sa auzim de bine!

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Deși īn luna Iulie anul curent s-a facut o reconditionare a etrierilor fata + placute noi Textar, pe la finalul lunii Septembrie a inceput sa se audă un scartait puternic din zona etrierilor față, atunci cānd frānez cu rotile virate.
    Totusi, pare că franeaza corect, pedala e consistentă și nu am sesizat vreo alta neregulă. Momentan nu am timpul necesar să o duc la doctor, mai aștept 1-2 luni, poate facem revizia + franele deodată.

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Update! ITP valabil, din păcate doar 1 an.
    Noxele au ieșit foarte bine atāt pe benzina cat si pe GPL.

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Update!
    Jazz-ul rosu a primit kituri reparatie etrieri fata, lichid nou de frana si placute noi Textar pe fata.
    Cost reconditionare etrieri + schimb placute fata 450 lei + un cico. Placutele le aveam eu cumpărate de demult.
    Daca cineva are nevoie sa reconditioneze etrieri, pot recomanda un domn priceput in zona Giulesti.
    Urmează ITP in cāteva zile.

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Salutari din nou!

    Pentru ca ne place Jazz-ul (atat stilul muzical cat si masina), am mai achizitionat inca una bucata Jazz CVT argintie, fabricatie 2005 (e facelift).
    ​​Are "toping" separat tot īn aceasta secțiune.
    Mai pun o poza cu Jazz-ul asta rosu, ca l-am pasat la sor'mea și la mama să meargă ele cu el. Tot eu ma voi ocupa de mentenanță pentru el, că īncep să mă specializez văd.
    Attached Files
    fbogdan
    Senior Member
    Last edited by fbogdan; 19-05-23, 00:00.

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    S-au montat culisante noi pe etrierii față. Mașina merge mai smooth acum și plecările de pe loc necesita o accelerare mai ușoară. De asemenea, a scăzut consumul de carburant cu circa 1 litru per 100 km īn oraș.
    Culisantele vechi au fost gresate cu un tip de vaselina gresita, care a oxidat și a dus la blocarea lor. In plus, oxidarea distrusese și garniturile de cauciuc.

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Salut! Mașina a mers cu 5w30 cu mult īnainte sa o cumpăr eu, iar schimburile de ulei se făceau la reprezentanta Honda București. Deci chiar dacă as dori sa īncerc un 0w20 OEM Honda, tolerantele erau deja decalibrate.
    0w20 ar fi un ulei excelent in anotimpul rece, eu īn anotimpul cald am temeri, unde efectul termostatului e practic nul (sta deschis la maxim aproape non stop).
    O sa caut și varianta de caseta de diectie nouă, insa ma tem ca nu o voi găsi decāt OEM Honda, pe comanda cu livrare īn 1-2 săptămāni și cel mai probabil la un preț astronomic.
    Am mai reconditionat casete de directie si la alte masini, nu am avut probleme cu ele. Costurile sunt īn jur de 1500-2000 lei, cu o garanție ce poate ajunge și la 2 ani.

    Leave a comment:

  • cerevelu
    Senior Member

  • cerevelu
    replied
    Motorul are termostat. Indifernet că mergeți īn Alaska sau īn Africa, īn afară de primele 10 minute, termostatul are grijă ca motorul să aibă aceeasi temperatură, indiferent de temperatura exterioară. Climatul deci nu contează, dar toleranțele cu care este calculat și realizat un motor, da. Nu intru in detalii de inginerie, dar de obiecei este bine să credem pe cuvānt fabricantul cānd recomandă un anumit tip de ulei. Dar dacă ați mers ceva cu altă densitate a uleiului, nu mai are importanță, uzura accentuată s-a produs - sunt multe articole pe tema asta - https://alohaautorepairtx.com/blog/w...n-your-engine/ sau https://www.whocanfixmycar.com/advic...ong-engine-oil și multe altele.
    Caseta de direcție... la direcție și frāne ar merita să punem piese noi.

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Originally posted by cerevelu View Post
    Totuși Honda recomandă pentru Jazz 2008 ulei 0W20...
    Salut! Stiu recomandarile, 0W20 cred ca intradevar este potrivit in zone cu climat mai rece, respectiv UK. Sa nu uitam ca principala piata de vanzare in Europa pentru Honda a fost si ramane UK.
    Pentru Romania si pentru un motor "uzat", cred ca e mai indicat un ulei ceva mai gros. Oricum, am observat ca il mananca dupa 5-6000 de km si totul incepe brusc, adica masor acum uleiul si e aproape la maxim pe joja, iar peste 2 saptamani si max 500 km parcursi ajunge la minim pe joja. Asta se intampla numai dupa ce trec 5-6000 km de la schimb.
    Cred ca ma paste o reconditionare caseta de directie, se tot aude un cloncanit pe fata, desi bratele sunt noi si restul articulatiilor par a fi in regula. Jazz are caseta electrica din ce stiu, oare s-o reconditiona si asta? O trebui recrisa cumva in ECU dupa reconditionare? Complicat )

    Leave a comment:

  • cerevelu
    Senior Member

  • cerevelu
    replied
    Totuși Honda recomandă pentru Jazz 2008 ulei 0W20...

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Salutari!
    Upgrade jurnal de mentenanta:
    - s-au montat ambele brate (bascule) noi pe fata + o geometrie și unghi de fuga, că o luase volanul razna. Amenda totala ~500 lei basculele + 200 lei manopera + 90 lei geometria. Parca tot mai sesizez un cloncanit mic atunci cānd dau īn gropi, momentan nu mi-am dat seama de unde, voi verifica mai atent la urmatorul service.
    - schimb de ulei și filtru ulei la ~191.200 km. Am trecut de la ulei Yacco Lube F 5w30 la Motul 8100 Xclean 5w30. Vom vedea daca si acesta cedeaza dupa 5-6000 km. Filtrul de ulei nou este Mahle. Cost total ~140 lei uleiul + 26 lei filtrul de ulei + 100 lei manopera. Nu am schimbat filtrul de aer și cel de habitaclu că arată ca noi (le am oricum cumpărate, le voi schimba singur cānd le vine vremea).
    Sa auzim de bine!

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Salutări si la multi ani!
    Update jurnal de mentenanță la ~ 191k km.
    Jazz-ul a beneficiat de rulment si etrier frānă noi pe stanga spate + un set de placute spate noi.
    Cost distractie ~550 lei manopera +piese.
    Am cumparat si basculele (brațele fata) noi, īnsă nu a mai fost buget sa le schimb, ca era inainte de sărbători si ma temeam să nu cheltui cadourile copiilor. Se vor schimba curānd si alea.
    Acum pare ca si etrierul dreapta spate face figuri, la fel precum cel din stanga, se gripeaza partea de frānă de mana de pe etrier.
    Urmează si un schimb de ulei si filtre, ca a īnceput brusc sa dispară ulei de pe joja, are doar 5 k km parcurși de la schimbul precedent si ~6 luni.
    Sa auzim de bine!
    fbogdan
    Senior Member
    Last edited by fbogdan; 11-01-23, 16:00.

    Leave a comment:

  • fbogdan
    Senior Member

  • fbogdan
    replied
    Originally posted by cerevelu View Post
    Variațiile de turație sunt și pe alimentarea cu gaz si pe alimentarea cu benzină? Nu exista nici un pattern?
    Salut! Scuze de raspunsul intarziat, nu primesc notificarile de reply-uri noi sau mesaje private pe mail si am fost cam ocupat in ultima vreme, am "uitat" de forum.
    Simptomele cu variatia de turatie la relanti sunt si pe benzina si pe gaz, mai accentuate atunci cand este cald motorul si este si cald afara. Mentionez din nou ca se intampla cand stau cu cutia in Drive la semafor.
    Observatie: din cand in cand, daca am variatiile de turatie in Drive si o scot pe Neutru (N) variatia de turatie se mentine si pe neutru si dispare instant daca o turez putin in gol. Ma duce cu gandul la clapeta de acceleratie sau EGR , insa in Iulie s-a curatat si re-softat clapeta de acceleratie, iar EGR l-am curatat eu singur fara probleme (nici nu era exagerat de murdar).

    raducu
    Senior Member
    raducu, multumesc de hint, nu prea stiu cu ce se mananca reparatiile cablurilor de masa, nu am avut niciodata astfel de probleme la alte masini. Daca imi poti recomanda pe cineva care face asa ceva in Bucuresti, iti multumesc anticipat.
    Pot confirma ca daca am farurile aprinse si porneste compresorul de clima, este foarte vizibila o diminuare a luminii farurilor pentru 1-2 secunde, apoi isi revin. Deci exista o cadere mare de tensiune pentru un moment. Asta se rezolva cu refacerea cablurilor de masa ?

    Leave a comment:

  • raducu
    Senior Member

  • raducu
    replied
    Originally posted by fbogdan View Post
    Ma lupt de ceva vreme sa aflu de ce anume masina are uneori niste variatii de turatie dubios de mari atunci cand sunt in neutru si mut in Drive sau cand stau la semafor in Drive cu frana apasata. Nu se intampla constant, ci preponderent cand e foarte cald afara si mai accentuat cand e clima pornita. In cazuri rare, a murit si motorul de la aceste variatii de turatie.
    Cand aceste variatii de turatie se intampla, apare si o vibratie in cabina.
    Printre alte lucruri, poti verifica/curata cablurile de masa si unde se prind de caroserie/motor/cutie, eventual le poti dubla sau pune altele mai groase, depinde de situatie, nu stiu cum sunt la Jazz. Eventual poti masura caderea de tensiune cand incepe sa faca asa (de obicei cand este cald afara si merge ceva timp ACul - cand porneste AC-ul si pornesc ventilatoarele mai ales pe treapta 2 si mai ai si farurile pornite). La mine a ajutat.

    Leave a comment:

  • cerevelu
    Senior Member

  • cerevelu
    replied
    Variațiile de turație sunt și pe alimentarea cu gaz si pe alimentarea cu benzină? Nu exista nici un pattern?

    Leave a comment:

Working...
X