Motor Honda 1.6 i-VTEC turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor Honda 1.6 i-VTEC turbo

    Honda se aliniaza trendului de downsizing.
    Anul viitor se pare ca va aduce un 1.6 turbo pe CR-Z, urmand ca ulterior motorul respectiv sa apara si pe Civic si Accord.
    Ma intreb totusi cat se bine o sa se impace turbina cu sistemul start&stop de la powertrainul hibrid. Respectiv opririle dese ale motorului termic nu vor dauna turbinei?

    "Honda prepares a new engine for CR-Z. 1,6 liter turbo engine will be an output power of 160 hp, and provides more powerful version with 200 hp.
    Now hybrid sports car is only available in a version with 1.5 liters gasoline engine with 112 hp and electric motor with power of 14 hp.

    The new engine will be fitted with variable technology for opening and closing valves VTEC-I. It is expected that the new engine made its debut in the CR-Z Hybrid Type R in the middle of 2011.

    This engine is expected to come within range of Civic, Accord and Jazz. In the family of Honda currently has no turbo engines, the exception is Acura RDX.
    At the SEMA tuning show in Las Vegas by the Japanese company showed a 1.5 liters turbo CR-Z Hybrid, but so far no information on whether the model will reach to serial production.
    "
    http://www.vcar7.com/2010/12/new-hon...-turbo-engine/
    http://www.autocar.co.uk/News/NewsAr...a-CR-Z/254419/
    Accord 2.0 Elegance

  • #2
    Cred ca am putea spune si ca trendul se aliniaza dupa Honda , toti au facut downsizing si acu o dau pe hibride, Honda a facut hibride si acu se ocupa si de downsizing.
    Cum am mai spus, TURBO nu e chiar o necunoscuta pentru Honda daca ne gandim ca mai au ceva masini de clasa Kei Car in Japonia care dispun de aceasta tehnologie. Si ce daca sunt masini de mic litraj? Cel putin nu o iau de la zero.
    Suna bine textul acum sa vedem si ce ajunge in serie.
    HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

    Comment


    • #3
      da acum cativa ani parca stiau sa faca 1.6 160cp aspirat?! dezamagire mare sincer...
      Most sports require only one ball, motorsport requires two...

      "how to make it in zi undistry or life"

      Comment


      • #4
        Pai probabil ala n-ar trece de Euro 3, asta e si in pas cu moda (downsizing) si eco, sa zicem. Dar lasa-l mai intai sa vezi ce poate nu-l sugruma din fasa.
        HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

        Comment


        • #5
          Mda, de la B16A2 1.6 cu 160CP frumosi si atmosferici a ajuns, dupa 18 ani, la 1.6 cu 160CP presurizati. Mai bine se gandeau, daca tot o dau pe turbo, la un 1.2 de aceeasi putere. Macar era mai simpatic dpdv al taxelor, al consumului, etc. Daca mai foloseau si un motor electric mai puternic pentru cuplu atunci devenea interesant..
          sigpic

          HONDA - THE POWER OF DREAMS
          Honda Civic Type-R FN2

          Comment


          • #6
            @STI: 160 CP este varianta light, va exista si o varianta de 200 CP.
            E drept ca nici 1.25 CP/litru nu e extraordinar (S2000 are 1.2 CP/litru aspirat), dar pentru gama Honda "civila" ar trebui sa fie OK.

            160 i-VTEC turbo de 160 si respectiv 200 CP ar inlocui cu succes motorizarile actuale de 2.0 si 2.4 L de pe Accord. Cu vreo 20-40 caluti adaugati de powertrainul hibrid, n-ar suna deloc rau pentru Accord-ul din 2014, cand intentionez sa ma upgradez.

            Singura retinere pe care as avea-o ar fi combinatia de turbina + multe stop&start-uri ...
            Accord 2.0 Elegance

            Comment


            • #7
              Un pic carcotas: daca apare 1.6T 200CP, din soft ar ajunge lejer la 230-240CP? Hmmm, Civic 1.6T 240CP
              '09 Audi A6, 2.0, A/T, Grey
              Fosta:
              '08 Honda Civic Sedan 1.8 M/T, Taffeta White
              Javascript motherfucker in Iasi?
              http://hondafan.etp.ro/gallery/v/andrei_r/

              Comment


              • #8
                erau vremuri de euro 1. catalizatoarele astea din ce in ce mai restrictive nu lasa nici o sansa motoarelor aspirate.
                HONDA ciVic Type S (FN1) - Injen - Weapon-R - Invidia - COOL IT - Eibach - Drag Wheels - REPSOL - Magnat - Skunk2
                HONDA CRX DEL SOL VTI (EG2)......in progress
                vw scirocco mk 1 G60 kompressor stage 2
                KAWASAKI ZX-6 RR Ninja

                Comment


                • #9
                  Originally posted by andrei_r View Post
                  Un pic carcotas: daca apare 1.6T 200CP, din soft ar ajunge lejer la 230-240CP? Hmmm, Civic 1.6T 240CP
                  motorul ala e deja f stresat. nu cred ca tolereaza asa de mult in plus. asa spuneau si cei din vag atunci cand au aparut tsi.... motoarele alea au suferid downgrade-uri repetate la nivel de putere iar cei ce le-au pompat excesiv au avut surprize neplacute.
                  HONDA ciVic Type S (FN1) - Injen - Weapon-R - Invidia - COOL IT - Eibach - Drag Wheels - REPSOL - Magnat - Skunk2
                  HONDA CRX DEL SOL VTI (EG2)......in progress
                  vw scirocco mk 1 G60 kompressor stage 2
                  KAWASAKI ZX-6 RR Ninja

                  Comment


                  • #10
                    mars2k man, eu nu am postat pentru ca tin eu sa demonstrez ceva sau sa fiu genul care sa incerce sa se impune stupid, sau sa iasa in fata deci hai sa lesam intepaturile finute pentru ca toti suntem aici pentru aceeasi pasiune, problema mea este ca si honda incepe sa isi tradeze traditia si "credintele", cand existe motoare de baza cum e K20 mi se pare stupid sa faci asa ceva ( parerea mea proprie si personala fiind ca F20 este clar net inferior unui K20 dar sa o lasam asa ), mai ales cand exista variante street legal demonstrate de multi tuneri din japonia de 260-280 cp pe ultima varianta de K20, in alta ordine de idei sunt curios ce o sa poata motorul dar din punctul meu de vedere aceea nu va mai fi honda... mai mult supararea mea fiind si mai mare ca un producator ca honda sta sa developeze si arunca niste sume de bani stupid de mari in niste motoare proiect pentru HSV GT-010 de exemplu, care nu vor fi produse niciodata in gama larga deci cheltuielile nu se vor acoperii niciodata, dar cand vine vorba de publicul larg prefera sa scada costurile adoptand o varianta ieftina si anume de supra alimentare a unui motor, si sincer 1.6 turbo 200cp nu ma impresioneaza cu nimic, exista multi alti producatori care depaseau acest nivel de 125cp/l acum multa vreme... just my 0.02$
                    STI
                    Senior Member
                    Last edited by STI; 15-12-10, 18:34.
                    Most sports require only one ball, motorsport requires two...

                    "how to make it in zi undistry or life"

                    Comment


                    • #11
                      cand existe motoare de baza cum e K20 mi se pare stupid sa faci asa ceva

                      Deci indirect spus: de ce nu fac downsizing la K20! Buna intrebare dar cine ne da raspunsul? Daca-l au si nu o fac - zic si eu - inseamna ca ceva e la mijloc ce nu le da voie sa o faca, posibilitatile tehnice, fiabilitatea, etc.


                      in alta ordine de idei sunt curios ce o sa poata motorul dar din punctul meu de vedere aceea nu va mai fi honda...

                      Totusi Honda n-a avut dintotdeauna NUMAI F20.uri si K20.uri si alde astea, au avut si motoare modeste, nu pe modele cu tenta sportiva respectiv sport dar ele au existat, exista si vor exista mereu. De ce un motor nou care nu dovedeste suta de CP/L e un motor care tradeaza Honda?

                      mai mult supararea mea fiind si mai mare ca un producator ca honda sta sa developeze si arunca niste sume de bani stupid de mari in niste motoare proiect pentru HSV GT-010 de exemplu, care nu vor fi produse niciodata in gama larga deci cheltuielile nu se vor acoperii niciodata,

                      Judecand dupa conceptul asta ar inseamna sa nu mai exista motorsport sub nicio forma. Nu? Si cum ramane cu F1 unde s-au ars bani cat pentru 5 linii de motoare noi si vreo 3 modele noi? Dar despre masinile sport care au fost sortite esecului si care nu-si vor fi scos cheltuielile?
                      Inteleg intrebarea ta retorica, e o intrbeare cat se poate de naturala pe care sunt sigur ca mai fiecare dintre noi si-a pus-o la un moment dat.
                      Eu sunt insa de parere ca ceea ce da roade (HSV GT-010), altfel isi justifica cheltuiala decat ceva care o tine numai din esec in esec (ex-F1). Nu avem voie sa uitam nici faptul ca in Japonia acel campionat GT e extrem de popular si nici chiar Honda care o ard in sus si-n jos cu eco lor cu tot, nu-si permit sa lipseasca de-acolo.
                      Mai punem la socoteala ca inca nu e sigur daca va exista un urmas la NSX-ului. Pe langa faptul ca nu avem voie sa uitam un lucru: tocmai acest HSV a fost prototipul preserie al asa-zisului "urmatorul NSX". Deci la vremea cand a fost conceput, dezvoltat si testat, avea un rol foarte clar si justificabil. Ca intre timp s-a ales praful (din cate se pare) de urmasul NSX-ului, asta-i alta treaba, dar macar nu l-au abandonat degeaba si il folosesc cu brio in motorsport.

                      dar cand vine vorba de publicul larg prefera sa scada costurile adoptand o varianta ieftina si anume de supra alimentare a unui motor,

                      Pai daca vrei sa economisesti unde o faci? La un proiect exclusiv a la HSV sau la City, Civic and co. pe care-l faci in milioane de unitati? Evident la cele din urma.
                      Concluzia: traiasca "facutul banilor"!!

                      si sincer 1.6 turbo 200cp nu ma impresioneaza cu nimic, exista multi alti producatori care depaseau acest nivel de 125cp/l acum multa vreme...

                      Si totusi, de ce mereu acest concurs cu XXX CP/L?
                      HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

                      Comment


                      • #12
                        pai un raspuns ar fi ca brandul honda e oarecum asociat cu performantele de top in materie de motoare. iubitorii de honda sunt cu precadere cei ce apreciaza si sunt atrasi de performantele dinamice, alte aspecte fiind secundare ca interes.
                        ma rog...politici de marketing...a mai zis el saracu SOICHIRO ca nu se va murdari de motorina vreodata pe maini. s-a deconsiderat pozitia in lipsa, pe baza de post mortem.
                        una peste alta eu ma bucur ca au intrat si pe teritoriul supraalimentat. sper sa nu abandoneze ramura aspirata, ca alternativa.....
                        HONDA ciVic Type S (FN1) - Injen - Weapon-R - Invidia - COOL IT - Eibach - Drag Wheels - REPSOL - Magnat - Skunk2
                        HONDA CRX DEL SOL VTI (EG2)......in progress
                        vw scirocco mk 1 G60 kompressor stage 2
                        KAWASAKI ZX-6 RR Ninja

                        Comment


                        • #13
                          Domnilor, ne place sau nu, 1.6T este noul 2.0.
                          In WRC din 2011, iar in F1 din 2013 se vor folosi motoare 1.6 turbo.
                          Asta indica o directie politica clara.

                          Preconizez ca in maxim 5 ani, orice cilindree mai mare de 1.6 va fi supraimpozitata (cel putin in Europa).

                          In momentul actual, 2 din cele 3 motorizari disponibile pe Accord sunt supraimpozitate.
                          Trecerea la 1.6T mi se pare o miscare perfect rationala, avand in vedere ca, asa cum spunea @hondatu, au deja tehnologia hibrida, pe cand constructorii europeni mai au mult de lucru s-o aduca in zona de preturi normale.
                          Ce ofera europenii in materie de hibride in acest moment?
                          X6Hibrid la 100k euro si VW Tuareg la 70k euro...
                          Thanks, but no, thanks.

                          P.S. Imi cer scuza pt balba cu 1.xx CP / litru, nu stiu unde mi-a fost capul...
                          Accord 2.0 Elegance

                          Comment


                          • #14
                            hondatule man, parerea mea proprie si personala este ca ar trebui oarecum sa fim informati despre motoarele de top honda, pentru ca da nu a existat intotdeauna k20 si f20, dar k20 gasesti si pe accord sau cr-v, la fel si f20 a existat si el pe accord, si aceasta poveste a fost si la B-uri, D-uri sau alte serii, deci pana la urma parerea mea ca ar trebui sa ne intereseze motoarele de top honda pentru ca variantele lor detunate vor ajunge pe mainile majoritatii dintre noi.

                            ideea de a inlocui NSX-ul cu HSV-ul a fost omorata dupa prima luna de cand au anuntat honda testele pentru acest sasiu si motor, cand deja federatia japoneza de JGTC le-a aprobat producatorului nostru pentru prima si singura data in istoria motorsportului sa se inscrie in campionatul respectiv cu o masina care nu a implinit criteriul de vanzare de 100 de bucati omolagate pentru folosirea pe strada, deci Honda isi stia de la inceput intentiile si asta ma deranjat cel mai mult, nu ca aveam eu banii si imi doream sa imi cumpar o astfel de masina, ci gandirea si abordarea lor a problemei date, si de aici de ce unii au voie sa se abata de la regulament cand este un campionat bazat pe egalitate, daca nissan, lexus, toyota sau subaru o pot face de ce nu si honda?

                            si man sincer eu nu sunt adeptul nebun al cp/l, parerea mea este ca conteaza mult mai mult cp/kg...

                            o seara buna la toata lumea
                            Most sports require only one ball, motorsport requires two...

                            "how to make it in zi undistry or life"

                            Comment


                            • #15
                              pai un raspuns ar fi ca brandul honda e oarecum asociat cu performantele de top in materie de motoare. iubitorii de honda sunt cu precadere cei ce apreciaza si sunt atrasi de performantele dinamice, alte aspecte fiind secundare ca interes.

                              Adevarat, dar totusi masinile sport + masinile cu tenta sportiva din gama Honda si aici vreau sa ma refer la anii ´90 (iar la nevoie ma pot limita la ce an vrei tu) cand paleta modelelor era mai abundenta ca niciodata, reprezentau per total cel mult 20% din vanzari si asta e o cifra optimista.
                              Ori sa fie restul de % de neglijat?
                              Nu neaga nimeni importanta lor dar totusi nu se cam exagereaza putin cu atata inchinare si slavire?


                              a mai zis el saracu SOICHIRO ca nu se va murdari de motorina vreodata pe maini. s-a deconsiderat pozitia in lipsa, pe baza de post mortem.

                              Mai, nu stiu cat de mult s-a deconsiderat pozitia lui, dar de un lucru trebuie sa tii cont: la vremea cand Soichiro conducea firma si linistiti putem pune la socoteala si perioada de la retragere pana la sfarsitul vietii sale (1973-1991), motorizarea diesel nu numai ca n-a fost una populara pe principalele piete de desfacere ale firmei Honda, lucru care se intampla si azi ci n-a fost una populara nici chiar in Europa. Dieselul a fost popular la cateva modele si si alea de clasa medie sau mare.
                              De aici ne dam seama cat de usor i-a fost sa faca o asemenea afirmatie.

                              Despre citatele unor ilustri plecati pe lumea cealalta, eu unul am mai spus cate ceva dar fiecare vede lucrurile cum vrea.
                              Totusi si Enzo Ferrari declara ca firma lui nu va construi veci pururi motoare V8 (ci numai V12) si interesant ca n-am auzit de niciun fan care sa abandoneze pasiunea pentru Ferrari.
                              Pana si marele Gottlieb Daimler era suspicios in privinta automobilului, prevestind viitorul mobilitatii tot......calestii cu cal. Dar n-am auzit niciodata de un fan Mercedes suparat pe treaba asta. Si exemple ar mai fi destule.
                              Insusi celebrul citat "Unde e o cursa e si Honda" si folosit de cei mai agresivi fani ca si ultimul glont in discutiile mai aprinse, dateaza de la sfarsitul aniilor ´50 cand Honda nu producea automobile (cel mult era in faza de teste a primelor prototipuri) si face referire la cursele moto - logic, nu? din moment ce numai astea existau - dar unii isi iau libertatea de-al folosi si interpreta unde vor.
                              Rog a nu fi inteles gresit, eu nu vreau sa daram mitosul creat in jurul persoanei sale, ba din contra, dar e trist ca orice discutie duce la "Honda a zis....." cand nu se cunosc prea multe despre imprejurarile in care acestea au fost rostite.


                              una peste alta eu ma bucur ca au intrat si pe teritoriul supraalimentat. sper sa nu abandoneze ramura aspirata, ca alternativa.....

                              De intrat au intrat acum 25 de ani (cu Legend Mk 1), atata tot ca n-au fost consecventi.
                              De neimaginat abandonul motorizarii aspirate!
                              HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

                              Comment

                              Working...
                              X