De ce atat de INFLEXIBILI ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    ce-i asa complicat sa pui un buton ?, dar eu nu prea cred ca treaba asta e adevarata cel putin in Europa, nu cred, ca aici lumea se uita imediat sub capota cand cumpara o masina, si-ar da seama oricine de asta (in afara de o femeie :lol
    http://www.autospeed.ro - Setari ECU (MoTeC, AEM EMS, Apexi, reflash pt. EVO si Subaru )

    Comment


    • #47
      Valoarea nominala a accizelor pentru autoturismele cumparate in leasing s-a majorat de cinci ori ca urmare a modificarii metodei de calcul. Accizele, care ramin neschimbate ca procent, se vor aplica la valoarea de intrare in tara a masinilor importate, si nu la valoarea reziduala, cum se calcula pina luna trecuta. Masura a intrat in vigoare la mijlocul lunii noiembrie, o data cu publicarea unei hotariri de guvern care modifica normele de aplicare a Codului Fiscal.

      Hotarirea 1840/2004, care completeaza normele metodologice ale unei legi cu privire la Codul Fiscal, a intrat in vigoare pe 19 noiembrie si stabileste ca accizele pentru autoturismele cumparate in leasing se vor aplica la valoarea de intrare in tara a bunurilor respective, adica la intregul pret CIP. Primii care vor fi afectati sint cei care platesc deja masini luate in leasing, dar al caror contract nu a expirat inca. Pe metoda veche, ei ar fi trebuit sa achite statului accize la valoarea reziduala. Aceasta reprezenta doar 20% din pretul CIP (fara taxe) al masinii - adica ceea ce ramine dupa expirarea perioadei de leasing. Acela era momentul cind, de fapt, masina se considera definitiv importata, iar platitorul ratelor devenea si proprietarul de drept al bunului respectiv. Daca presupunem ca masina ar fi costat 10.000 euro (pret CIP), iar valoarea reziduala era de 2.000 euro, aceasta reprezenta conform vechii metode, baza de calcul a accizei. Potrivit noii metode, statul va calcula acciza nu la 2.000 de euro, ci la 10.000 euro, adica la valoarea de intrare in tara. Astfel, socoteala initiala a celor care mai au inca rate de platit este data peste cap, pentru ca la momentul expirarii contractului de leasing vor constata ca trebuie sa plateasca statului mai multi bani decit au luat in calcul in momentul semnarii contractului.

      Zeci de mii de clienti refac socotelile
      Vamesii ne-au confirmat ca aplica deja noua metoda de calcul. “In lipsa unor prevederi speciale care sa se refere strict la contractele de leasing aflate in derulare, accizele trebuie platite dupa noile reglementari”, ne-au spus functionarii Biroului de presa de la Autoritatea Nationala a Vamilor. Aceasta nu a putut comunica insa citi titulari de contracte vor fi nevoiti sa-si refaca socotelile.
      Dar daca avem in vedere statisticile oficiale din piata de leasing, putem presupune ca e vorba de citeva zeci de mii in ultimii trei-patru ani. Intrucit cele mai multe contracte se incheie pe trei ani, cel mai probabil primii afectati de scumpire vor fi cei cu contracte parafate la sfirsitul lui 2001. Urmatorul val este compus din cei care au semnat contracte in 2002, an in care, potrivit statisticilor pietei de leasing (la autoturisme), de acest sistem de vinzare au beneficiat 10.000 de clienti. Ei vor resimti scumpirea incepind de anul viitor.

      Avantaj la masinile noi, de mic litraj
      Majorarea valorii nominale a accizelor nu ii afecteaza pe cei care au cumparat sau vor achizitiona in leasing masini noi, cu o capacitate cilindrica de pina la 1.601 cmc, si asta pentru ca acciza este zero. Pentru masinile luate la mina a doua, chiar daca sint de mic litraj, Codul Fiscal prevede un nivel al accizei de 1,5%.
      Chiar daca leasingul a pierdut un mare atu, el ramine un sistem avantajos pentru cei care prefera masinile fabricate in tari care nu fac parte din comunitatea europeana. Si asta deoarece taxa vamala de 30%, obligatorie in cazul importului de masini non-UE, se va aplica in continuare la valoarea reziduala atunci cind autoturismul este achizitionat in leasing.

      Exemplu de calcul
      Costul accizelor pentru o masina de 20.000 euro, cu o capacitate cilindrica intre 1.601 si 1.800 cmc sau pentru un autoturism second hand cu capacitate cilindrica de pina la 1.601 cmc.
      • Valoarea reziduala (reprezinta 20% din valoarea de intrare in tara a masinii): 4.000 euro
      • Varianta veche: acciza aplicata la valoarea reziduala = 60 euro
      • Varianta noua: acciza aplicata la valoarea integrala = 300 euro
      http://www.autospeed.ro - Setari ECU (MoTeC, AEM EMS, Apexi, reflash pt. EVO si Subaru )

      Comment


      • #48
        se mai fabrica trabant????
        honda x 5
        "W" stands for Wrong
        Amerika ist Wunderbar

        Comment


        • #49
          Hai, hai ... atatea figuri? Nu vreti accize? Nu vreti taxe de import? Vreti leasing pe 500 de ani? Fiabilitate? Consum redus? Sportivitate?Lasa-ti dracului masinile straine si puneti-va la coada ptr o Nova ... aaaaa, scuze, Logan (by Renault). Ati vazut ce review-uri beton are.

          Scuze de OFFTOPIC

          Comment


          • #50
            Prin asta, nu face decat sa incurajeze sa le cumparam conservele de Logan si jafurile de masini la mana a 2-a, care se vand acum si in leasing. Asta e, daca vrea UE sa-si reinnoiasc parcul auto, si si-au gasit prostii care sa le cumpere gunoaiele...Ma gandesc serios sa incep o campanie anti-Dacia pe net.
            In principiu, la o masina de 20.000 E si cilindree 2000cmc, cam cat o sa fie?

            Comment


            • #51
              Imi pare rau ca trebuie sa iti spun asta, dar orice tara are interesul sa isi promoveze productia interna. Cu un plus in Romania.

              Sa nu uitam totusi ca in Romania se poate cumpara o masina "pe firma" foarte usor. De exemplu aici in UK nu poti sa iti cumperi masina "pe firma" decat daca dovedesti ca ti-ai platit tot furnizorii la timp! Si in plus daca vrei sa o folosesti si in scopuri personale (chiar si o mila pe zi) nu poti sa ceri inapoi TVA-ul. Ca sa ceri inapoi TVA-ul trebuie sa o ti inchisa peste noapte in curtea firmei!
              Without racing, there is no Honda

              Comment


              • #52
                Promovare? Dupa ce le-am bagat o gramada de bani in buzunar celor de la Dacia Renault prin pomana numita Euro III, dupa ce se face o pomana cat china UE-ului prin mentinerea taxelor vamale la 30% cand in Europa sunt pe la 10%, nu se mai poate vorbi de promovare.

                Asta e concurenta total NELOIALA celor care nu sunt clientii guvernului nostru.

                Jigodii.

                Comment


                • #53
                  La noi, taxele sunt cu mult peste cele din Europa. Inteleg sa fie conditii la contractul de leasing, si e normal ca statul sa nu te lase sa-l fraudezi, dar de aici si pana la a plati taxe peste taxe peste taxe, mi se pare absurd.
                  Chestiile astea se fac din 2 motive: sa mai scoata niste bani de la populatie, ca si-asa se cumpara in draci masini straine, si sa favorizeze Dacia, a caror noi patroni se pare ca s-au bagat in hora romaneasca si au "cotizat". Pe bune zic, fara misto. Iar eu, personal, nu o sa dau niciodata bani pe asemena coaja, si cine e intreg la minte, o sa faca la fel. Cel putin asa consider eu.

                  Comment


                  • #54
                    Eh, eu nu as fi asa dur. In categoria ei de pret eu zic ca o masina pozitionata mediu si un succes relativ. Felicitari. Insa de aici si pana la a incerca sa o bagi pe gatul celor multi, e cale lunga.

                    Plus ca am vazut spoturile publicitare si m-am ingrozit. Cat bullshit!!! Adevarul super umflat e cunoscut in advertising ca puffery. Afara e pedepsit k lumea, la noi e tolerat si chiar incurajat.

                    Ai impresia ca s-a scos un Porsche la 8000 de euro si nu o mica barcuta.

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by aphedrone
                      se face o pomana cat china UE-ului prin mentinerea taxelor vamale la 30% cand in Europa sunt pe la 10%, nu se mai poate vorbi de promovare.
                      Nu mai exista taxe vamale pentru bunurile produse in UE si importate in Romania.

                      In plus si aici in UK se platesc tot felul de taxe pentru masinile din import (curios chiar daca ele sunt facute in UK, se considera ca Honda, Nissan, Renault de ex. sunt din import) si la toate asigurarea este mai scumpa. Aici asigurarea nu se calculeaza dupa valoarea masinii ci dupa performante, dupa eleroane, genti de aluminiu, etc.
                      Without racing, there is no Honda

                      Comment


                      • #56
                        M-ai inteles gresit. Am vrut sa spun ca prin taxele vamale de 30% se descurajeaza importurile din afara UE si prin asta se face o pomana UE-ului care o sa exporte la greu in Ro. Si la romani masina nu mai e de mult un mijloc de transport si depaseste granita pasiunii, e un etalon social, un mod de a face cunoscut celor din jur starea ta materiala.

                        Vrei sa fii ciumeg? Baga bani in masina, cea mai mare, mai scumpa si mai noua. Deci UE are piata in Ro, nu gluma.

                        Comment


                        • #57
                          Am punctat deja asta. E normal ca UE sa impuna anumite conditii la marfurile ce se fabrica in afara UE ca doar spre UE tindem. Doar nu credeti voi ca Romania va intra in UE (daca va intra vreodata ...) de dragul de a intra. Romania este o piata cu 23 milioane de oameni! UE asta vrea.
                          Without racing, there is no Honda

                          Comment


                          • #58
                            frica de competitie adunata cu produse inferioare aduce la marirea taxelo, accizelor si a vamii.
                            honda x 5
                            "W" stands for Wrong
                            Amerika ist Wunderbar

                            Comment


                            • #59
                              Stiti ce o sa fie distractiv? Sa urmarim vanzarile Logan din 2007 daca cumva intram (economic) in UE. Asta va insemna liber la masini sh. Si ce e mai interesant la 8000e? Un Logan sau un Golf IV?

                              Adio Logan. Daca nu cumva vor baga o super lege sa nu ai voie sa-ti cumperi masini la mana a doua decat Dacii (sau Renault). E foarte probabil.

                              Comment


                              • #60
                                Logan-ul va supravietui mult si bine pentru ca sunt multi care prefera o masina "noua".

                                Plus ca acum Dacia e Made by Renault :lol: :lol: :lol:
                                Without racing, there is no Honda

                                Comment

                                Working...
                                X