FBOGDAN: '08 Honda Jazz 1.3 i-DSI CVT, Milano Red

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Are cineva prin Bucuresti o interfață de diagnoza dedicata Honda?
    Am o eroare care nu scap. Am pus senzor nou, sters eroarea, apare din nou la 5 secunde după ce am pornit motorul.
    Cred ca pe diagnoze universale nu indică tocmai corect unde e problema, stiu ca am mai pățit asta si la Volvo si la Opel, erau alte detalii pe diagnozele dedicate de brand.
    Totusi masina merge super ok, doar ca imi sta pe creier eroarea aia.
    Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

    Comment


    • Salut comunitatea!
      Luni sau Marți, masina primește discuri si placute noi fata si spate+ culisante noi pe spate.
      Discurile spate erau aproape noi (doar 1 rānd de placute au avut), īnsă culisantele de la etrier pe o roată spate s-au blocat pe inchis si am mers ceva cu masina pana sa ma prind ca e ceva īn neregulă, timp suficient sa distrugă discul.
      Am mai vorbit si cu un domn din București care are ceva experienta pe motoare Honda, o duc zilele următoare la un reglaj de culbuctori, deoarece eu nu am stiut pānă de curānd ca motoarele i-DSI necesita cam la 60k km acest reglaj si nu i-am facut niciodata.
      Sa auzim de bine!
      Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

      Comment


      • Avem discuri si placute noi ATE pe fata si ABE pe spate + culisante noi la ambii etrieri spate. Cost distractie aproape 1300 lei (piese + manopera service).
        Momentan nu sunt mulțumit de cum franeaza, dar abia am facut 20 km si n-au avut timp sa se aseze. Oricum, pare ca situatia se īmbunătățește pe masura ce folosesc frāna in trafic.
        Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

        Comment


        • Update jurnal de mentenanta la ~186K km!

          1. Schimb de ulei + filtre (ulei Yacco Lube-F 5W30, filtru ulei + filtru aer Herth&Buss Jakoparts, filtru habitaclu Purflux)
          2. Reglaj culbuctori
          3. Schimb garnitura capac culbuctori
          4. Schimb set garnituri admisie
          5. Curatare si re-softare clapeta acceleratie
          6. Schimba kit curea + rola accesorii (erau cele originale din fabrica si dadeau semne de sfarsit mai ales iarna).
          6. O verificare generala unde s-a constatat ca bucsele mari de la basculele fata sunt in moarte clinica si urmeaza a fi schimbate (inca ma gandesc daca sa schimb basculele cu totul sau sa schimb doar bucsele, deoarece pivotii si bucsele mici nu au jocuri).
          7. Masina are o singura eroare stocata, de la sonda Lambda2 (care e noua si ea), pentru ca am instalatie GPL - alte erori nu sunt , a fost testata cu softul original Hondata.

          Ma lupt de ceva vreme sa aflu de ce anume masina are uneori niste variatii de turatie dubios de mari atunci cand sunt in neutru si mut in Drive sau cand stau la semafor in Drive cu frana apasata. Nu se intampla constant, ci preponderent cand e foarte cald afara si mai accentuat cand e clima pornita. In cazuri rare, a murit si motorul de la aceste variatii de turatie.
          Cand aceste variatii de turatie se intampla, apare si o vibratie in cabina.
          Poate ii vine cuiva o idee ce anume sa verific in plus fata de ce am enumerat mai sus.
          Ca si informatie ajutatoare, simptomul a inceput dupa ce s-a auzit un fasait de vreo 2 secunde din zona motorului, in timp ce mergeam noaptea relaxat prin oras (un "pssst prelungit).
          Primul meu gand a fost compensarea vacuumatica a relanti-ului de la pompa de frana, insa s-a verificat acest lucru cu spray pornire pe tot traseul si nu au fost variatii de turatie, deci pare totul ok.
          Am citit pe forumurile dedicate Jazz din afara, se pare ca si altii au avut sau inca au aceasta problema, insa nu m-am edificat care ar fi rezolvarea (unul spune ca s-a rezolvat dupa curatare EGR, altul spune ca s-a rezolvat dupa reglaj culbuctori, altul ca avea tampon rupt - ceea ce la mine nu e cazul).
          Voi incerca si o curatare EGR, dar logica mea spune ca nu e acolo problema.

          Sa auzim de bine!
          Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

          Comment


          • Variațiile de turație sunt și pe alimentarea cu gaz si pe alimentarea cu benzină? Nu exista nici un pattern?
            Ex: CR-V 2,2 Diesel Executive 2012
            Ex: CR-V Elegance WP NAVI 2.0 A/T
            Now: CR-V Elegance e:HEV (hybrid)

            Comment


            • Originally posted by fbogdan View Post
              Ma lupt de ceva vreme sa aflu de ce anume masina are uneori niste variatii de turatie dubios de mari atunci cand sunt in neutru si mut in Drive sau cand stau la semafor in Drive cu frana apasata. Nu se intampla constant, ci preponderent cand e foarte cald afara si mai accentuat cand e clima pornita. In cazuri rare, a murit si motorul de la aceste variatii de turatie.
              Cand aceste variatii de turatie se intampla, apare si o vibratie in cabina.
              Printre alte lucruri, poti verifica/curata cablurile de masa si unde se prind de caroserie/motor/cutie, eventual le poti dubla sau pune altele mai groase, depinde de situatie, nu stiu cum sunt la Jazz. Eventual poti masura caderea de tensiune cand incepe sa faca asa (de obicei cand este cald afara si merge ceva timp ACul - cand porneste AC-ul si pornesc ventilatoarele mai ales pe treapta 2 si mai ai si farurile pornite). La mine a ajutat.

              Comment


              • Originally posted by cerevelu View Post
                Variațiile de turație sunt și pe alimentarea cu gaz si pe alimentarea cu benzină? Nu exista nici un pattern?
                Salut! Scuze de raspunsul intarziat, nu primesc notificarile de reply-uri noi sau mesaje private pe mail si am fost cam ocupat in ultima vreme, am "uitat" de forum.
                Simptomele cu variatia de turatie la relanti sunt si pe benzina si pe gaz, mai accentuate atunci cand este cald motorul si este si cald afara. Mentionez din nou ca se intampla cand stau cu cutia in Drive la semafor.
                Observatie: din cand in cand, daca am variatiile de turatie in Drive si o scot pe Neutru (N) variatia de turatie se mentine si pe neutru si dispare instant daca o turez putin in gol. Ma duce cu gandul la clapeta de acceleratie sau EGR , insa in Iulie s-a curatat si re-softat clapeta de acceleratie, iar EGR l-am curatat eu singur fara probleme (nici nu era exagerat de murdar).

                raducu
                Senior Member
                raducu, multumesc de hint, nu prea stiu cu ce se mananca reparatiile cablurilor de masa, nu am avut niciodata astfel de probleme la alte masini. Daca imi poti recomanda pe cineva care face asa ceva in Bucuresti, iti multumesc anticipat.
                Pot confirma ca daca am farurile aprinse si porneste compresorul de clima, este foarte vizibila o diminuare a luminii farurilor pentru 1-2 secunde, apoi isi revin. Deci exista o cadere mare de tensiune pentru un moment. Asta se rezolva cu refacerea cablurilor de masa ?
                Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                Comment


                • Salutări si la multi ani!
                  Update jurnal de mentenanță la ~ 191k km.
                  Jazz-ul a beneficiat de rulment si etrier frānă noi pe stanga spate + un set de placute spate noi.
                  Cost distractie ~550 lei manopera +piese.
                  Am cumparat si basculele (brațele fata) noi, īnsă nu a mai fost buget sa le schimb, ca era inainte de sărbători si ma temeam să nu cheltui cadourile copiilor. Se vor schimba curānd si alea.
                  Acum pare ca si etrierul dreapta spate face figuri, la fel precum cel din stanga, se gripeaza partea de frānă de mana de pe etrier.
                  Urmează si un schimb de ulei si filtre, ca a īnceput brusc sa dispară ulei de pe joja, are doar 5 k km parcurși de la schimbul precedent si ~6 luni.
                  Sa auzim de bine!
                  fbogdan
                  Senior Member
                  Last edited by fbogdan; 11-01-23, 15:00.
                  Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                  Comment


                  • Salutari!
                    Upgrade jurnal de mentenanta:
                    - s-au montat ambele brate (bascule) noi pe fata + o geometrie și unghi de fuga, că o luase volanul razna. Amenda totala ~500 lei basculele + 200 lei manopera + 90 lei geometria. Parca tot mai sesizez un cloncanit mic atunci cānd dau īn gropi, momentan nu mi-am dat seama de unde, voi verifica mai atent la urmatorul service.
                    - schimb de ulei și filtru ulei la ~191.200 km. Am trecut de la ulei Yacco Lube F 5w30 la Motul 8100 Xclean 5w30. Vom vedea daca si acesta cedeaza dupa 5-6000 km. Filtrul de ulei nou este Mahle. Cost total ~140 lei uleiul + 26 lei filtrul de ulei + 100 lei manopera. Nu am schimbat filtrul de aer și cel de habitaclu că arată ca noi (le am oricum cumpărate, le voi schimba singur cānd le vine vremea).
                    Sa auzim de bine!
                    Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                    Comment


                    • Totuși Honda recomandă pentru Jazz 2008 ulei 0W20...
                      Ex: CR-V 2,2 Diesel Executive 2012
                      Ex: CR-V Elegance WP NAVI 2.0 A/T
                      Now: CR-V Elegance e:HEV (hybrid)

                      Comment


                      • Originally posted by cerevelu View Post
                        Totuși Honda recomandă pentru Jazz 2008 ulei 0W20...
                        Salut! Stiu recomandarile, 0W20 cred ca intradevar este potrivit in zone cu climat mai rece, respectiv UK. Sa nu uitam ca principala piata de vanzare in Europa pentru Honda a fost si ramane UK.
                        Pentru Romania si pentru un motor "uzat", cred ca e mai indicat un ulei ceva mai gros. Oricum, am observat ca il mananca dupa 5-6000 de km si totul incepe brusc, adica masor acum uleiul si e aproape la maxim pe joja, iar peste 2 saptamani si max 500 km parcursi ajunge la minim pe joja. Asta se intampla numai dupa ce trec 5-6000 km de la schimb.
                        Cred ca ma paste o reconditionare caseta de directie, se tot aude un cloncanit pe fata, desi bratele sunt noi si restul articulatiilor par a fi in regula. Jazz are caseta electrica din ce stiu, oare s-o reconditiona si asta? O trebui recrisa cumva in ECU dupa reconditionare? Complicat )
                        Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                        Comment


                        • Motorul are termostat. Indifernet că mergeți īn Alaska sau īn Africa, īn afară de primele 10 minute, termostatul are grijă ca motorul să aibă aceeasi temperatură, indiferent de temperatura exterioară. Climatul deci nu contează, dar toleranțele cu care este calculat și realizat un motor, da. Nu intru in detalii de inginerie, dar de obiecei este bine să credem pe cuvānt fabricantul cānd recomandă un anumit tip de ulei. Dar dacă ați mers ceva cu altă densitate a uleiului, nu mai are importanță, uzura accentuată s-a produs - sunt multe articole pe tema asta - https://alohaautorepairtx.com/blog/w...n-your-engine/ sau https://www.whocanfixmycar.com/advic...ong-engine-oil și multe altele.
                          Caseta de direcție... la direcție și frāne ar merita să punem piese noi.
                          Ex: CR-V 2,2 Diesel Executive 2012
                          Ex: CR-V Elegance WP NAVI 2.0 A/T
                          Now: CR-V Elegance e:HEV (hybrid)

                          Comment


                          • Salut! Mașina a mers cu 5w30 cu mult īnainte sa o cumpăr eu, iar schimburile de ulei se făceau la reprezentanta Honda București. Deci chiar dacă as dori sa īncerc un 0w20 OEM Honda, tolerantele erau deja decalibrate.
                            0w20 ar fi un ulei excelent in anotimpul rece, eu īn anotimpul cald am temeri, unde efectul termostatului e practic nul (sta deschis la maxim aproape non stop).
                            O sa caut și varianta de caseta de diectie nouă, insa ma tem ca nu o voi găsi decāt OEM Honda, pe comanda cu livrare īn 1-2 săptămāni și cel mai probabil la un preț astronomic.
                            Am mai reconditionat casete de directie si la alte masini, nu am avut probleme cu ele. Costurile sunt īn jur de 1500-2000 lei, cu o garanție ce poate ajunge și la 2 ani.
                            Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                            Comment


                            • S-au montat culisante noi pe etrierii față. Mașina merge mai smooth acum și plecările de pe loc necesita o accelerare mai ușoară. De asemenea, a scăzut consumul de carburant cu circa 1 litru per 100 km īn oraș.
                              Culisantele vechi au fost gresate cu un tip de vaselina gresita, care a oxidat și a dus la blocarea lor. In plus, oxidarea distrusese și garniturile de cauciuc.
                              Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                              Comment


                              • Salutari din nou!

                                Pentru ca ne place Jazz-ul (atat stilul muzical cat si masina), am mai achizitionat inca una bucata Jazz CVT argintie, fabricatie 2005 (e facelift).
                                ​​Are "toping" separat tot īn aceasta secțiune.
                                Mai pun o poza cu Jazz-ul asta rosu, ca l-am pasat la sor'mea și la mama să meargă ele cu el. Tot eu ma voi ocupa de mentenanță pentru el, că īncep să mă specializez văd.
                                Attached Files
                                fbogdan
                                Senior Member
                                Last edited by fbogdan; 18-05-23, 23:00.
                                Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                                Comment

                                Working...
                                X