Rodajul unui motor nou sau rebuilt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Deci, cam asa cum a spus Toyboy de la inceput...
    "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
    "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

    Comment


    • #32
      "cand pornesc sa nu plec pana nu am acul sub 1000 de ture...(lucru indicat sa-l respect si dupa rodaj, chiar mereu daca se poate..)"
      eu ma incapatanez sa procedez asa si cu del sol-ul care are ceva km. indiferent ca e -15 grade afara si stau pe loc 15 min sa scada turatia.
      HONDA ciVic Type S (FN1) - Injen - Weapon-R - Invidia - COOL IT - Eibach - Drag Wheels - REPSOL - Magnat - Skunk2
      HONDA CRX DEL SOL VTI (EG2)......in progress
      vw scirocco mk 1 G60 kompressor stage 2
      KAWASAKI ZX-6 RR Ninja

      Comment


      • #33
        Originally posted by mad_wob View Post
        eu ma incapatanez sa procedez asa si cu del sol-ul care are ceva km. indiferent ca e -15 grade afara si stau pe loc 15 min sa scada turatia.
        BIS*
        Si eu la fel procedez de cand ma stiu, indiferent de anotimp, ca e a mea,a firmei,a altuia sau tipul si anul masinii in care ma sui sa o conduc
        HONDA: Silent release of fatal power & O masina nu e nimic daca nu e o placere conducand-o Soichiro Honda
        CIVIC FN1 Absolute I-Pilot & ACCORD CW3 Executive Advance
        http://hondafan.etp.ro/gallery/v/Robby_Alessio/

        Comment


        • #34
          Rodajul unei masini este ceva mitic. Aspectul foarte important in faza de alaptare al unui motor este temperatura. Cineva spunea mai sus de functionarea la rece a unui motor nou. Este perfect adevarat. Ii dai cox la rece uleiul se contamineaza repede cu benzina, se subtiaza, unge din parti , metal frichi-frichi si gata motoru' de nou. Rodajul tuturor motoarelor mai vechi sau mai noi se face cu ulei grafitat sau ulei mineral. tipul asta de ulei e obligatoriu din cauza cuzinetilor unde este preferata o polisare cat mai uniforma a suprafetei de contact dintre cuzinet si arbore. Restul e neglijabil. Nu mai produce nimeni la ora actuala motoare cu toleranta mare a subansamblelor. Dupa prima pornire daca ungerea este corecta si racirea conforma nu se sparge nimic nu se uzeaza nimic prematur etc. etc. Garantat cine are mare grija de masina are si multe probleme. Lucru dovedit in timp de multime de cazuri cu care ne confruntam in service. In general cam toate au aceiasi problema. Soferul este prea grijuliu. Nu o tureaza excesiv, nu franeaza brusc, nu foloseste frana de motor . Toate aceste "prudente" duc inevitabil la doua fenomene : supraincalzirea motorului si aparitia maselor de ulei si reziduri in admisia masini. Viteza aerului si a fluidelor nu fac decat un singur lucru . Curata bec. Asa ca turati linistiti, puneti ulei bun si schimbati-l la 10.000 maxim.
          CIVIC SEDAN 1999, 1.5L sohc_vtec

          Comment


          • #35
            -Ii dai cox la rece uleiul se contamineaza repede cu benzina, se subtiaza, unge din parti , metal frichi-frichi si gata motoru' de nou

            este indicat ca uleiul la pornire/rece sa fie cat mai fluid/subtire posibil
            daca in motor ai ¨marmelada¨si ii dai cox vei avea probleme, dar nu din cauza subtierii ¨marmeladei¨ de catre benzina

            -Rodajul unei masini este ceva mitic/Rodajul tuturor motoarelor mai vechi sau mai noi se face cu ulei grafitat sau ulei mineral .... ?ż

            eu nu mai inteleg nimic pana la urma cum e ?

            -ulei grafitat sau ulei mineral. tipul asta de ulei e obligatoriu din cauza cuzinetilor unde este preferata o polisare cat mai uniforma a suprafetei de contact dintre cuzinet si arbore .

            in cazul motoarelor noi se realizeaza rodajul cu uleiul din fabrica,tolerantele dupa cum spui sunt minime deci nu-i nevoie de nici un polishat.... dupa rodaj se schimba acesta cu altul cu aceleasi specificatii.
            in cazul unui rebuilt ( intre timp s-a inventat plastigauge ) si iti lasi toleranta dorita in functie de tipul/destinul motorului..... de obicei pentru acest tip de rodaj se folosesc uleiuri fara detergenti, locul lor dupa schimb fiind luat de unul mineral, care la randul lui va fi inlocuit dupa cca 500-800 km cu o varianta finala in functie de motor si uzul la care va fi supus.

            Comment


            • #36
              mitic sau nu,cat voi trai voi "roda" un motor nou sau rebuil!uite asa am "gresit" eu si toate m-au dus ~200k km!inclusiv berlina 1310!si cand spun 200k km,spun ca nici atunci nu consuma ulei motorul!
              asta dupa ce penultima vazuse ore pe autostrada la +200km/h!si nu vb de honda,vb de altceva,coreean!

              cu folosirea uleiului mineral pt primii 1500-2000km,sunt perfect de acord!

              intrebati posesorii de diesel si vor fi extrem de intrasigenti!pana si 2.2 i-ctdi al hondei,"imblanit" full de nou,duce si 1l/3000km......ulei!altele mai rodate,nu apuca sa consume 500ml in 15k km...si nici sa aiba probleme de turbo sau intercooler plin de ulei!
              ex CL7 AT 2006
              CN1 Sport 2005
              KB 1 2007-"A gloriously good car that no-one in their right mind will ever buy"

              "The Honda Legend is a highly technically complicated and luxurious bit of kit that seems to be making more of a name for itself as the secondhand sale of the century"

              Comment


              • #37
                Originally posted by razvan p. View Post
                intrebati posesorii de diesel si vor fi extrem de intrasigenti!pana si 2.2 i-ctdi al hondei,"imblanit" full de nou,duce si 1l/3000km......ulei!altele mai rodate,nu apuca sa consume 500ml in 15k km...si nici sa aiba probleme de turbo sau intercooler plin de ulei!
                Mi se pare prea mult 1l/3000km. A mea a papat cam 700 -750 ml in ~19000km.
                My cars:
                2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC A/T
                ex.: 2007 Honda Civic Sport 2.2 i-CTDI M/T

                Comment


                • #38
                  Da, Razvan, era ironic la adresa celor care-si "imblanesc" motoarele de noi, si care nu fac rodaj. Cam asta am inteles eu... Si eu sunt adeptul "rodarii inteligente a motorului" si al "ne-imblanirii" lui in primele 2-3 mii de kilometri. Cam asa am reusit ca pana la primul schimb de ulei (la ~12.500 km.) sa nu fi consumat nimic, iar uleiul sa arate de parca ar fi mai mers vreo 10.000 km, cu toate ca atunci cand am luat masina, dealer-ul mi-a subliniat ca la inceput pot sa am un consum de ulei foarte mare, chiar si de un litru la 1000 km. Nu am avut nimic la 12.500 km. Nu am avut nimic nici la al doilea schimb, iar acum - dupa 3.500 km, nu vad nici o scadere a nivelului pe joja.
                  "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                  "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                  Comment


                  • #39
                    excat delphi!
                    cam asa este,ai inteles corect mesajul!deci,din cate vad si eu,R18 poate fi un motor fara probleme de consum de ulei daca nu iti bati joc de el!

                    sa lasam "inteligentii" sa mearga 20.000km cu ulei de "care o fi" ca honda ca merge si cu apa-ca au vazut pe you-tube- si noi "ancroasatii" cu prejudecati mitice sa facem ce stim...right??
                    ex CL7 AT 2006
                    CN1 Sport 2005
                    KB 1 2007-"A gloriously good car that no-one in their right mind will ever buy"

                    "The Honda Legend is a highly technically complicated and luxurious bit of kit that seems to be making more of a name for itself as the secondhand sale of the century"

                    Comment


                    • #40
                      Eu unul sunt foarte in ceata cu treaba asta: pe de o parte stiam aceleasi lucruri pe care le spuneti voi, pe de alta parte din experienta personala e exact invers: cand am cumparat Type S-ul am plecat din curte de la dealer din BV si am dus-o pana in SB pe toata plaja de turatii, a vazut rosu mereu inca din prima zi, si nu imi consuma gram de ulei, faceam la fel schimbul la 10000 si uleiul arata extraordinar de bine inca....la CTR Marian i-a facut rodajul ca la carte, si totusi imi consuma ulei (nu mult, normal zic eu, dar consuma).
                      Era mai demult un link pus de yulasinio (am cautat dupa el da nu il mai gasesc), unde un tip testase vreo 20 de motoare diferite, o data rodate "ca la carte" apoi inca o data mers "blana" cu ele de la inceput - concluzia lui a fost ca este mult mai bine pentru motor sa se mearga de la inceput pe toata plaja de turatii, cele testate asa erau curate in interior, fara depuneri de nici un fel, aratau ff bine, pe cand celelalte, rodate, erau negre, afumate, cu multe depuneri in ele.
                      http://hondafan.etp.ro/gallery/v/den1grator/

                      Comment


                      • #41
                        Delphi no offence, dar cum realizezi diferenta dintre un ulei de 12.500km si unul de 10k?
                        Imi povestea un vanzator Motul ca multi clienti vin si ii verifica uleiul intre degete si apoi exclama: "domneee, asta e ulei bun... e unsuros domne". Am izbucnit in ras instant la faza asta. Eu stiu ca uleiul la 10km tre sa fie negru ca sa fie un ulei bun. Adica sa isi indeplineasca cu adevarat functia de "detergent" pentru motor. Altfel daca il scoti cum l-ai bagat, este ceva in neregula cu el. In rest totul este relativ si ochiometric si tine de impresia artistica a fiecaruia.
                        Eu cand am luat masina, mai precis la 1600km pot sa zic ca daca mergeam putin mai tare mirosea toata a incins, chiar si ambreajul cred ca mirosea putin. In conditiile in care nu am mers cu ea mai mult de 3500rpm primii 5000km. Adica nici nu vreau sa imi inchipui cum ar fi mirosit daca vedea rosu.
                        Apoi toate motoarele vin acum gata rodate. E vorba de restul componentelor care trebuiesc rodate, nu blocul motor in sine. La Hyundai si parca Fiat tre sa schimbi uleiul la 1500-3000km tocmai ca ii faci un fel de rodaj si are un ulei mai aparte in motor. La alte marci nu cunosc, pentru ca nu am studiat instructiunile producatorilor.
                        Eu unul sunt adeptul incalzirii motorului putin la plecare, mers cu o mai mare grija in primii 5-10k km si ce este poate si mai important decat toate astea, sa nu opresti niciodata motorul imediat ce ai oprit masina din deplasare, dupa ce i-ai dat blana. Asta fiind valabila si la aspirate si la turbine. O mai las 1 min si abia dupa aceea opresc motorul.
                        Honda Type R 2.0 - Black Pearl GT Pack
                        Ex: Honda Civic 5D 1.8 Sport - Orange Tangerine 2008

                        Comment


                        • #42
                          Toyboy iti foarte mutumesc(cum ar spune baietii din spatele blocului) pt informatiile pe care le-am regasit in thread.
                          Eu am trecut printr-o segmentare cu al meu motor B16 si automat a trebuit sa ajung si la partea de rodaj. Asa am procedat eu:

                          primii 500 km - filtru de ulei KNECHT (parca) + ulei Ravenol 5W40 full-synthetic - un drum de autostrada Bucuresti - Constanta - maxim 2500rpm
                          urmatorii 1000 km - filtru de ulei KNECHT (parca) + ulei Ravenol 5W40 full-synthetic - ture in nestire de autostrada Bucuresti - Ploiesti + o iesire inspre Predeal - maxim 3000 - 3200 rpm
                          ultimii 1000 km - filtru de ulei KNECHT + ulei Mobil1 5W40 full-synthetic - aceleasi ture pe autostrada Bucuresti - Ploiesti + un drum pana la Brasov - maxim 3500 rpm cu scapari inspre 4000 rpm si una singura la 4500rpm (din greseala)
                          dupa rodaj - filtru de ulei OEM + ulei Eneos Sustina 5W40 full-synthetic - VTEC si totul pare sa fie in regula. Rabdarea a meritat.

                          Masina nu a stat in continu la 2500/3000/3500 rpm ci am cautat de fiecare data sa fiu pe autostrada pentru a putea accelera foarte "fin" intre 1800 si 2500/3000/3500rpm si invers. Consumul fost de fiecare data undeva intre 6.4 - 6.8. Uleiul a iesit de fiecare data curant si nu s-a consumat. Singurul "repros" pe care il am este lipsa uleiului mineral din primii kilometri.
                          Ex: Honda Civic 1.8 i-VTEC

                          Comment


                          • #43
                            Nu ai pentru ce, de asta suntem aici, multumim si tie pentru feeback !

                            Comment


                            • #44
                              Salutare, colegi!
                              Proaspăt posesor de Civic X hatchback de 3,5 zile.
                              De la Asko Chiajna am plecat cu recomandarea de a nu face niciun fel de rodaj motorului (este făcut în fabrică), de a nu schimba uleiul înainte de avertizarea din bord şi de a merge cu motorul până la 3000 rot/min, indiferent de treapta de viteză.
                              Lucruri pe care nu le consider OK.
                              Rodajul unui motor trebuie făcut indiferent de cât şi cum s-a efectuat prima fază a rodajului, cea pe banc. Mă îndoiesc că, după rodajul de pe banc, pilotul de teste de la Swindon a mers 1.500 km cu fiecare maşină ieşită pe poarta fabricii.
                              A nu schimba uleiul pus în fabrică - este cu două tăişuri. Oricum, cred că uleiul este mai bun decât ceea ce se găseşte pe la noi prin România, sau se aduce.
                              De asemenea, am întâlnit sfatul de a nu merge uniform pe distanţe lungi. Eu am mers dus-întors pe A3 (Bucureşti-Ploieşti şi retur) cu ACC activat. La dus am mers cu 120 km/h şi 110 km/h. La întors am mers cu 100 km/h, 90 km/h şi, în preajma Bucureştiului, cu 80 şi apoi 70 km/h, după care am deconectat ACC.
                              Am 186 km cu maşina.
                              Am procedat corect? Eu înclin să cred că da.
                              Nu mi-a plăcut fiindcă am mers 1 oră şi ceva numai în treapta I şi la ralanti, din cauza blocajelor de pe Centură. Dar n-am avut încotro.

                              Comment


                              • #45
                                Recomandarea aia de a nu merge constant se referă doar la faptul că trebuie să schimbi vitezele de mai multe ori adică să treci prin mai multe regimuri de turație/trepte de viteza,maximul ar fi de 3000-3500 rpm,fara accelerări bruste,gen kick down sau picior la podea direct pe pedala de accelerație.Tampenia cu rodajul pe banc nu o cred sub nici o forma.Nu exista așa ceva.Nici un producător nu face rodajul motorului pe banc,iar de la Honda nu am auzit decât de modelul NSX asta nou,la care se face un oarecare rodaj pe banc.Am un amic cu un Nissan GT-R,in a cărui manual de utilizare scrie in mod expres că în prima mie de km sa se facă rodaj!Așadar...

                                Comment

                                Working...
                                X