Rodajul unui motor nou sau rebuilt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rodajul unui motor nou sau rebuilt

    In speranta de a ajuta posesorii de motoare noi si pe cei care doresc sa faca un rebuilt, las pe aici cateva sfaturi cu privinta la rodajul unui motor

    1. La ce foloseste rodajul unui motor ?

    pentru ca diferite piese sa se ĻacomodezeĻintre ele, printre cele mai importante fiind pistoanele si segmentii, care determina compresia reala a unui motor si consumul de ulei cat si a cuzinetilor care determina presiunea de ulei din circuitul de ungere. Odata cu rodajul motorului se produce si cel al cutiei de viteze, ambreiajului, compresorului de A/C, etc.

    2. Este important rodajul unui motor ?

    da, foarte important, un motor bine rodat consuma mai putin combustibil, ulei, are randament mai bun, va fi mai fiabil si va suna mult mai bine decat unul rodat rau.

    3. Inafara de motor, mai trebuie rodate si alte parti ale masinii ?

    da, cele mai importante ele fiind independente de motor sunt cauciucurile si franele. Fabricantii de cauciucuri dau cam cca 500 km durata de eliminare a stratului de protectie al benzii de rulaj care afecteaza grip-ul mai ales pe ud.
    Rodajul franelor se face pentru perfecta ĻimbinareĻale suprafetelor de contact : disc, placuta, etc , se vor evita franarile bruste.

    4. Cat dureaza rodajul ?

    rodajul unui motor modern oscileaza intre 1000-1500 km in cazul MAS si 2000-3000 km in cazul MAC.

    5. Cum se rodeaza un motor ?

    se realizeaza prin urcarea constanta si progresiva a regimului de rotatii a subansambului motor si a cutiei de viteze. Se vor evita turatii inalte si conducerea masinii mult timp la viteze inalte, cat si supraincarcarea autovehiculului : bagaje, persoane, sau rulota.

    la motoarele MAS, rodajul incepe la 3000 rpm urcand treptat 500 rpm la 500 km, pana cand se ajunge la regimul de putere maxima, de obicei situat la 6000 rpm cu 3000 km parcursi.
    la motoarele MAC, rodajul incepe la 2000 rpm urcand treptat 500 rpm la 500 km, pana cand se ajunge la regimul de putere maxima, de obicei situat la 4000 rpm cu 4000 km parcursi.

    In timpul rodajului se va accelera motorul progresiv, fara al accelera la maxim, se vor folosi acceleratii frecvente in limita regimului de rpm in care va aflati, si se va folosi dealtfel cutia de viteze pentru a face reduceri de viteza acestea fiind foarte importante.
    Intotdeauna trebuie lasat motorul sa ajunga la temperatura de functionare 88-90šC,pentru a permite pieselor sa se dilate complet, se vor evita porniri scurte, iar la oprire se va lasa motorul sa se raceasca complet, pentru a permite pieselor sa se contracte.

    Primii 500 km sunt cei mai delicati, asa ca este complet interzisa folosirea A/C-ului.

    sper sa fie de folos atat noilor posesori de honde cat si celor mai indrazneti swaperi

    orice fel de intrebari/comentari constructive sunt binevenite

  • #2
    interesant.
    dar ce e MAC/MAS...?!? am cautat (nu prea mult, sunt varza la cautare), dar n-am gasit...
    sa nu zici ca e diesel/benzina...
    nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita (ignorance is bliss)...

    Comment


    • #3
      MAS = motor cu aprindere prin scanteie
      MAC = motor cu aprindere prin comprimare

      Nu cred in cele spuse mai sus. Motoarele din ziua de azi, vin gata rodate.

      Eu am iesit cu masina pe portile ASKO Chiajna anul trecut si am facut 2 tururi Bucuresti - Fetesti (fara a intra in oras), dus-intors. Am mers constant, pe pilot, la 3000 rot/min.

      A doua zi, acelasi program.

      Nu mi se pare sa sune altfel motorul, sa nu se fi rodat franele (nu sunt trepidatii, vibratii la franari puternice), ba chiar am cel mai bun consum de pe forum. So...

      Care e sursa informatiilor?
      IB
      Senior Member
      Last edited by IB; 16-09-10, 16:17.

      Comment


      • #4
        Un motor rebuild (cschimbat set motor) nu e "gata rodat".

        Sa nu uitam ca avem destul de multe Honde vechi pe forum.
        '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

        sigpic

        Comment


        • #5
          Cred ca am spus destul de clar. Motoarele din ziua de azi. A se intelege motoarele moderne, de pe masinile noi.

          De fapt, eu am fost chiar si in fabrica Daewoo de la Craiova, acum ceva ani buni si stiu foarte bine despre ce vorbesc. Nu inventez nimic.

          Comment


          • #6
            Nu a zis nimeni altceva, doar ca e bine sa fie informatia asta undeva, macar pentru curiosi.
            '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

            sigpic

            Comment


            • #7
              Da, cred ca este foarte binevenit acest thread.
              "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
              "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

              Comment


              • #8
                Cel mai bun rodaj se face "la rece" pe banc, cu ajutorul unui motor electric, cu chiuloasa demontata si cu racire de venitlator puternic pe toata gama de turatii.
                Hondafan forever

                Comment


                • #9
                  Doar motaorele din F1 pot avea un asemenea tratament!totusi un rodaj la rece ar fi necesar!d eu am facut rodajul traditional la ACCORD!masina are 124.000km si nu stie ce este consumul de ulei!
                  ex CL7 AT 2006
                  CN1 Sport 2005
                  KB 1 2007-"A gloriously good car that no-one in their right mind will ever buy"

                  "The Honda Legend is a highly technically complicated and luxurious bit of kit that seems to be making more of a name for itself as the secondhand sale of the century"

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ionutbratu84 View Post
                    MAS = motor cu aprindere prin scanteie
                    MAC = motor cu aprindere prin comprimare

                    Nu cred in cele spuse mai sus. Motoarele din ziua de azi, vin gata rodate.

                    Eu am iesit cu masina pe portile ASKO Chiajna anul trecut si am facut 2 tururi Bucuresti - Fetesti (fara a intra in oras), dus-intors. Am mers constant, pe pilot, la 3000 rot/min.

                    A doua zi, acelasi program.

                    Nu mi se pare sa sune altfel motorul, sa nu se fi rodat franele (nu sunt trepidatii, vibratii la franari puternice), ba chiar am cel mai bun consum de pe forum. So...

                    Care e sursa informatiilor?

                    esti foarte inderaptatit sa nu crezi ce am scris eu mai sus
                    totusi pentru ce-i mai sceptici cred ca e de ajutor
                    multa bafta

                    Comment


                    • #11
                      Si eu am adoptat cam acelasi sistem de rodaj si dupa prima mie de kilometri am inceput sa tot cresc treptat turele si viteza. Pana pe la 2.500 km am incercat totusi sa o cam menajez. La prima revizie (la 12.500 km) nu a papat nici un pic de ulei, cu toate ca mi se atrasese atentia - ca de altfel tuturor de pe aici, cred - ca "este posibil sa consume destul de mult ulei la inceput".
                      "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                      "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                      Comment


                      • #12
                        delphi,unii sunt habarnistii crunti altii.....bat campia cu gratie!sunt destui,crede-ma!eu cat voi trai,voi roda masina!nu am stricat nimic ca sa ma comport ca un tampit si sa fac experimente de genul:"asa o inveti asa merge..."!o fi iapa lui bunica....nu frecare mecanica si fizica simpla in ceea ce priveste frictiunea unor materiale!
                        ex CL7 AT 2006
                        CN1 Sport 2005
                        KB 1 2007-"A gloriously good car that no-one in their right mind will ever buy"

                        "The Honda Legend is a highly technically complicated and luxurious bit of kit that seems to be making more of a name for itself as the secondhand sale of the century"

                        Comment


                        • #13
                          Toyboy , poate pui si cealata varianta a rodajului adoptata din ce in ce mai mult .. cea denumita "break in " ( nu gasesc o varianta romaneasca ).
                          Touge is what we live for

                          Wait for it...... Here we go ....... Bwwwwaaaaaaahhhhhh!

                          Comment


                          • #14
                            Oameni buni, sunt unii si in ziua de astazi care atunci cand cumpara un telefon nou formateaza bateria...
                            Eu unul cand am luat masina, am intrebat de rodaj si mi s-a spus ca nu e nevoie, ca motorul e gata rodat, pot sa-i dau rosu fara probleme. Bineinteles ca nu am facut asta in acea zi , dar in zilele urmatoare a vazut masina toata plaja de turatii. Ce-i drept, nu am exagerat, nu am dus-o la limite, nu am franat brusc pt ca nu am avut nevoie...

                            Luni sunt programat la prima revizie si masina nu a papat 1 ml de ulei, motorul, franele, cutia, se comporta exceptional.

                            A nu se intelege gresit, nu am nimic cu cei ce aleg sa faca un rodaj masinii, chiar ii respect pentru rabdarea de care dau dovada, dar eu unul am ales sa nu o fac.
                            Rares
                            Senior Member
                            Last edited by Rares; 17-09-10, 11:29.
                            Honda Civic Type-S PLUS Crystal Black Pearl .:. Eibach : Injen : OMP : Skunk2 : Enkei : Ferodo DS2500 : Alpine Type R : Rockford Fosgate .:.
                            Honda S2000 AP1 Championship White .:. KW V2 : OZ : SKUNK2 : K&N : VOLK : Spoon : CUSCO : Mugen : Megan Racing : Goodridge : Ingalls : Powerflex .:.
                            1000 Locuri de vizitat in Romania

                            Comment


                            • #15
                              Civic 1.8 : a vazut 'rodaj' doar pana la prima benzinarie. Dupa aia, talpa cat cuprinde. In 40k nu a consumat ulei si nici nu a facut figuri (gen ambreiaj, sunete la puntea spate si ce mai citesc acum la probleme tehnice).

                              Clio dci: idem Civic. Masina are 70k km si merge brici.

                              Despre motoare rebuilt nu pot comenta, nu am facut pana acum asa ceva. Dar poate apare un VTI
                              Ex: Civic 1.8 Executive NHB 2007/ Del Sol ESI/ Del Sol VTi
                              2 roti

                              Comment

                              Working...
                              X