S-o stapenesti sanatos! Cat mai multi km fara incidente!
Asa cum mai spuneam cred ca e prin ultimele masini pentru pasionati (la un pret abordabil). Cu generatiile de cumparatori care vin din urma, interesate de tech, propulsii alternative nu va mai exista un business case pt astfel de masini.
Sunt de aceeasi opinie. Pt a clarifica perspectiva - sunt familiar cu informatica. Am inceput sa lucrez ca dezvoltator software in 2004(inca student in Regie, ce vremuri...). Scoala generala, liceu, facultate de profil informatic. Totusi auzind de la persoanele din jur de pb cauzate de aceste sisteme automate(franat in giratoriu cand se apropia sa intre o alta masina, franat din senin pe strada riscand sa fie lovit de masinile din spate), prefer sa nu le folosesc. Astept cu interes daca se poate dezactiva complet sistemul asta.
Pentru mine e simplu. Nu ma simt in stare, sunt obosit stau acasa, iau transportul in comun. Plus ca sistemele de aistare incurajeaza lenea asta e clar.
Cum spune si octi_b faptul ca lucrezi intr-un domeniu iti ofera o perspectiva diferita fata de publicul larg/clientii. Nu exista aplicatii software fara defecte. Ca sunt de business(input/utilizare gresita), logice (algoritm gresit), tehnice(erori de infrastructura sw/hw) ele exista. Chiar si in domenii safety critical - am lucrat un timp la o companie care furnizeaza pt CFR sistemle de control semiautomate pentru calea ferata. Chiar si acolo apar erori, mult mai rar decat in aplicatiile comerciale obisnuite ce-i drept si sunt detectate/eliminate prin diferite proceduri MANUALE cel mai des sau sisteme aditionale automate.
Eu personal in viata privata sunt pragmatic si evit gadgeturi/informatica daca nu-mi aduc o utilitate semnificativa. Pe Bmw F36 luat in 2015 am evitat orice auto brake/adaptiv cruise/high beam, lane assist tocmai pentru ca nu am incredere in ele. In general sunt adeptul simplitatii, prefer chiar sistemele mecanice celor electronice. Da lucrez in IT/dezvoltare imi place dar e doar o profesie. Nu traiesc doar in IT chiar am hobbyuri complet diferite.
Sistemele informatice urmeaza un set de reguli definite anterior. Ultimele generatii de sisteme ofera si un grad mai mare de adaptabilitate plecand de la aceste reguli. Totusi mai e cale lunga pana la putearea de abstractizare a creierului uman. Ce vedem in media e doar o imagine glamour / marketing: AI, masini autonome level 3, in cativa ani level 5 fara hardware aditional... povesti. Pacat de victimele care vor cadea in capcana marketingului nerealizand ca sunt niste testeri(pe banii lor). Conferinte fastuase, casca cu microfon, gesturi ample din maini, convergenta, internet of things...bs. REALITATEA e ca informatica functioneaza pe multa transpiratie, travaliu, heirupism, subcontractare in tari emergente. Mult management habarnist urmarind cost redus pe termen scurt. Rezulta cod de proasta calitate din start/ carpit si mentinut functional cu greu la fiecare noua versiune. Escaladand costurile pe termen lung. Cati n-ati ramas peste program sa va luptati cu termene imposibile, erori datorate unor cazuri neprevzaute de producatorii de software? Cine-i de vina mereu? Doar programatorul, stiu been there. Cate firme de IT din Romania angajeaza arhitecti/persoane cu experienta care sa coordoneze tehnic proiecte. Prefera sa angajeze mai bine 5 absolventi pe salarii minime decat una cu experienta.
De la o idee "geniala" pana la concretizare e cale f lunga. Meritul apartine personalului tehnic cu experienta rar vreunui manager vizionar.
Asa cum mai spuneam cred ca e prin ultimele masini pentru pasionati (la un pret abordabil). Cu generatiile de cumparatori care vin din urma, interesate de tech, propulsii alternative nu va mai exista un business case pt astfel de masini.
Originally posted by andreiD
View Post
Pentru mine e simplu. Nu ma simt in stare, sunt obosit stau acasa, iau transportul in comun. Plus ca sistemele de aistare incurajeaza lenea asta e clar.
Cum spune si octi_b faptul ca lucrezi intr-un domeniu iti ofera o perspectiva diferita fata de publicul larg/clientii. Nu exista aplicatii software fara defecte. Ca sunt de business(input/utilizare gresita), logice (algoritm gresit), tehnice(erori de infrastructura sw/hw) ele exista. Chiar si in domenii safety critical - am lucrat un timp la o companie care furnizeaza pt CFR sistemle de control semiautomate pentru calea ferata. Chiar si acolo apar erori, mult mai rar decat in aplicatiile comerciale obisnuite ce-i drept si sunt detectate/eliminate prin diferite proceduri MANUALE cel mai des sau sisteme aditionale automate.
Eu personal in viata privata sunt pragmatic si evit gadgeturi/informatica daca nu-mi aduc o utilitate semnificativa. Pe Bmw F36 luat in 2015 am evitat orice auto brake/adaptiv cruise/high beam, lane assist tocmai pentru ca nu am incredere in ele. In general sunt adeptul simplitatii, prefer chiar sistemele mecanice celor electronice. Da lucrez in IT/dezvoltare imi place dar e doar o profesie. Nu traiesc doar in IT chiar am hobbyuri complet diferite.
Sistemele informatice urmeaza un set de reguli definite anterior. Ultimele generatii de sisteme ofera si un grad mai mare de adaptabilitate plecand de la aceste reguli. Totusi mai e cale lunga pana la putearea de abstractizare a creierului uman. Ce vedem in media e doar o imagine glamour / marketing: AI, masini autonome level 3, in cativa ani level 5 fara hardware aditional... povesti. Pacat de victimele care vor cadea in capcana marketingului nerealizand ca sunt niste testeri(pe banii lor). Conferinte fastuase, casca cu microfon, gesturi ample din maini, convergenta, internet of things...bs. REALITATEA e ca informatica functioneaza pe multa transpiratie, travaliu, heirupism, subcontractare in tari emergente. Mult management habarnist urmarind cost redus pe termen scurt. Rezulta cod de proasta calitate din start/ carpit si mentinut functional cu greu la fiecare noua versiune. Escaladand costurile pe termen lung. Cati n-ati ramas peste program sa va luptati cu termene imposibile, erori datorate unor cazuri neprevzaute de producatorii de software? Cine-i de vina mereu? Doar programatorul, stiu been there. Cate firme de IT din Romania angajeaza arhitecti/persoane cu experienta care sa coordoneze tehnic proiecte. Prefera sa angajeze mai bine 5 absolventi pe salarii minime decat una cu experienta.
De la o idee "geniala" pana la concretizare e cale f lunga. Meritul apartine personalului tehnic cu experienta rar vreunui manager vizionar.
Comment