andreiD: '18 Honda Civic Type-R, Polished Metal Metallic (FK8)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    S-o stapenesti sanatos! Cat mai multi km fara incidente!
    Asa cum mai spuneam cred ca e prin ultimele masini pentru pasionati (la un pret abordabil). Cu generatiile de cumparatori care vin din urma, interesate de tech, propulsii alternative nu va mai exista un business case pt astfel de masini.

    Originally posted by andreiD View Post

    Eu voi merge probabil cu sistemul dezactivat. îmi place sa am control complet. Am experiența cu produsele software (sunt programator), si stiu ca toate programele sunt scrise de oameni, si intotdeuna vor aparea situatii neprevazute de dezvoltatori in perioada de testare a software-ului.

    N-as vrea sa fiu intr-o situatie limita si calculatorul sa-mi puna frana si din cauza asta, eventual, sa si mor.

    Sistemul nu e perfect, departe de a fi.
    Sunt de aceeasi opinie. Pt a clarifica perspectiva - sunt familiar cu informatica. Am inceput sa lucrez ca dezvoltator software in 2004(inca student in Regie, ce vremuri...). Scoala generala, liceu, facultate de profil informatic. Totusi auzind de la persoanele din jur de pb cauzate de aceste sisteme automate(franat in giratoriu cand se apropia sa intre o alta masina, franat din senin pe strada riscand sa fie lovit de masinile din spate), prefer sa nu le folosesc. Astept cu interes daca se poate dezactiva complet sistemul asta.

    Pentru mine e simplu. Nu ma simt in stare, sunt obosit stau acasa, iau transportul in comun. Plus ca sistemele de aistare incurajeaza lenea asta e clar.

    Cum spune si octi_b faptul ca lucrezi intr-un domeniu iti ofera o perspectiva diferita fata de publicul larg/clientii. Nu exista aplicatii software fara defecte. Ca sunt de business(input/utilizare gresita), logice (algoritm gresit), tehnice(erori de infrastructura sw/hw) ele exista. Chiar si in domenii safety critical - am lucrat un timp la o companie care furnizeaza pt CFR sistemle de control semiautomate pentru calea ferata. Chiar si acolo apar erori, mult mai rar decat in aplicatiile comerciale obisnuite ce-i drept si sunt detectate/eliminate prin diferite proceduri MANUALE cel mai des sau sisteme aditionale automate.
    Eu personal in viata privata sunt pragmatic si evit gadgeturi/informatica daca nu-mi aduc o utilitate semnificativa. Pe Bmw F36 luat in 2015 am evitat orice auto brake/adaptiv cruise/high beam, lane assist tocmai pentru ca nu am incredere in ele. In general sunt adeptul simplitatii, prefer chiar sistemele mecanice celor electronice. Da lucrez in IT/dezvoltare imi place dar e doar o profesie. Nu traiesc doar in IT chiar am hobbyuri complet diferite.

    Sistemele informatice urmeaza un set de reguli definite anterior. Ultimele generatii de sisteme ofera si un grad mai mare de adaptabilitate plecand de la aceste reguli. Totusi mai e cale lunga pana la putearea de abstractizare a creierului uman. Ce vedem in media e doar o imagine glamour / marketing: AI, masini autonome level 3, in cativa ani level 5 fara hardware aditional... povesti. Pacat de victimele care vor cadea in capcana marketingului nerealizand ca sunt niste testeri(pe banii lor). Conferinte fastuase, casca cu microfon, gesturi ample din maini, convergenta, internet of things...bs. REALITATEA e ca informatica functioneaza pe multa transpiratie, travaliu, heirupism, subcontractare in tari emergente. Mult management habarnist urmarind cost redus pe termen scurt. Rezulta cod de proasta calitate din start/ carpit si mentinut functional cu greu la fiecare noua versiune. Escaladand costurile pe termen lung. Cati n-ati ramas peste program sa va luptati cu termene imposibile, erori datorate unor cazuri neprevzaute de producatorii de software? Cine-i de vina mereu? Doar programatorul, stiu been there. Cate firme de IT din Romania angajeaza arhitecti/persoane cu experienta care sa coordoneze tehnic proiecte. Prefera sa angajeze mai bine 5 absolventi pe salarii minime decat una cu experienta.
    De la o idee "geniala" pana la concretizare e cale f lunga. Meritul apartine personalului tehnic cu experienta rar vreunui manager vizionar.
    mike2005
    Senior Member
    Last edited by mike2005; 25-09-18, 11:21.

    Comment


    • #17
      Originally posted by octi_b View Post

      Isn’t it ironic ? Sa presupunem ca tu ai fi chiar programatorul din spatele acestui sistem. Stiind cum functioneaza sistemul si care-i sunt limitarile, vei alege intotdeauna sa nu-l folosesti. In acelasi timp, vei promova si incuraja folosorea lui, intrucat de pe urma sa ti-ai castiga painea. Don’t you think?

      P.S. sa te stapaneasca sanatos bestia
      Tocmai ca ei nu incurajeaza folosirea sistemelor. De fiecare data cand dai drumul la masina, trebuie sa apesi OK pe o fereastra care-ti zice ceva de genul ca sistemele sunt doar driver aids si driver is still responsible for the safe operation of the vehicle.
      Apoi sunt legislatiile, ca sa aiba un scor bun la crash and safety tests trebuie sa introduca un astfel de sistem de franare care sa treaca de unele teste la viteze pana in 60-100 km/h.
      Un radar si cateva camere si un software banal nu sunt mai bune decat un creier uman antrenat, cu mii de ore de condus.

      Sa spui ca sistemul te va salva in orice situatie inseamna sa spui ca sistemul e perfect, apoi stim foarte clar ca nu este.

      Originally posted by mike2005 View Post
      S-o stapenesti sanatos! Cat mai multi km fara incidente!
      Merci!
      Originally posted by mike2005
      Astept cu interes daca se poate dezactiva complet sistemul asta.
      Da, se poate, exista un buton langa ESP off, in stanga volanului.

      Comment


      • #18
        Click image for larger version

Name:	
Views:	0
Size:	55.5 KB
ID:	849528
        @ MotorPark Romania. A mea e cea din stanga. Cea din dreapta este o masina pe care am gasit-o in parcare.

        Click image for larger version

Name:	
Views:	0
Size:	37.9 KB
ID:	849529

        Comment


        • #19
          Dupa o luna plus o saptamana, si 3200 km, pot spune ca sunt foarte impresionat de masina.
          Viteza ei fenomenala este eclipsata doar de manevrabilitatea si stabilitatea la viteze foarte mari.
          Simti downforce-ul. Comportamentul in curbe este aproape neutru, foarte putina subvirare. Franele de asemenea sunt foarte foarte bune.

          E mult mai distractiva ca un a45 AMG pe circuit, si se simte mai mult ca o masina de curse comparat cu mercedesul.
          andreiD
          Junior Member
          Last edited by andreiD; 25-09-18, 21:20.

          Comment


          • #20
            Originally posted by andreiD View Post

            Da, se poate, exista un buton langa ESP off, in stanga volanului.
            Merci mult! Macar exista buton separat chiar daca tb apasat la fiecare pornire. La fel ca butonul disable start-stop de la mine, deja mi-a intrat in automatism

            Imi doresc aceeasi culoare, arata bine masina fara a iesi prea tare in evidenta precum albastrul, rosul. Vazand materialele promo imi doream initial alb dar am renuntat vazand pe strada cum arata cand sar zoaie pe ea.

            Interesanta comparatia cu A45 AMG. Nu sunt f surprins la cat de apreciat e. Am testat in aceeasi zi(drumuri publice) un M2 si un CTR. Estetic imi plac ambele. CTR mi s-a parut clar superioara: personalitate/sound, senzatii mai nefiltrate, tinuta de drum, manevrabilitate. M2 se simte mai greu, ruliu mai pronuntat, prea liniar in acceleratie, interesant doar daca-ti plac drifturile. CTR mult mai stabil/previzibil - M2 tinde sa scape usor de sub control. In plus luand in calcul si pretul, costurile de exploatare, practicalitatea decizia e evidenta.
            mike2005
            Senior Member
            Last edited by mike2005; 25-09-18, 22:14.

            Comment


            • #21
              Ma bucur ca ai aflat (de pe grupul de Facebook Messenger) ca se poate dezactiva sistemul. Poate era mai bine sa citesti manualul inainte sa faci o depasire la limita sau sa te duci pe Adancata si sa afli "on the hard way"... Stiu ca suna rautacios, dar e o masina puternica, trebuie sa o iei usor, sa citesti, sa te inveti cu ea etc. Altfel te surprinde o data si e suficient. Toti suntem zmei cand suntem tineri, dar ar fi misto sa apuci si batranetea. My 2 cents!
              '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

              Comment


              • #22
                Salve tizule de nume, masina si culoare (de masina).

                Am citit thread-ul si as avea cateva comentarii / sfaturi, de luat in considerare. Sau nu.
                1) Daca vorbim despre teoria software-ului care merge, nu merge, da erori etc, din punctul meu de vedere, la conducere mai... vioaie cu accelerari / decelerari, schimbari de directie sau depasiri, mai mult sau mai putin in extremis, collision warning / avoidance / mitigation moloz-ul nu are ce cauta activat. Este un milion la suta in afara anvelopei de utilizare, normala. E ca si cum astepti de la Paint sa faca ce face Photoshop.
                2) Pe acelasi topic, daca esti programator, on a funny note, as putea sa iti spun ca inainte sa te plangi, trebuia sa RTFM.
                Pentru usurinta, am atasat mai jos partea cu pricina (Manualul se gaseste inclusiv online, gata OCR-izat aici: http://techinfo.honda.com/rjanisis/p...ATGG1818OG.PDF)



                So, sistemul POATE ajuta, POATE da avertizari, POATE reduce ... key word: CAN.

                3) Ca o parere personala referitoare la sistem, pentru mine cu un stil mai domol de condus in majoritatea timpului, sistemul este absolut GENIAL. in conditiile in care il tin pe setarea cea mai agresiva, cu avertizarea cea mai timpurie. Singurele situatii in care predictibil avertizeaza sonor / vizual in mod eronat sunt la "slalomuri" cand nu coreleaza faptul ca drumul are alt traseu si ca obstacolul perceput nu este pe traiectoria ta.
                Ca si interventie efectiva, o singura data a intrat atunci cand am incercat sa ma strecor in mare viteza prin spatele unui pieton care traversa strada. Din punctul meu de vedere, sistemul este la el acasa cand mergi drum intins pe autostrada sa nu te fure peisajul si cel din fata ta sa franeze tu urcandu-te pe el. Sau in Bucuresti, cand esti cu nasul in telefon, te uiti in alte parti dupa atractii locale sau iti suna telefonul pe care l-ai scapat pe jos si incerci sa il recuperezi in trafic. Evita accidente usoare si reduce din severitate accidente grave / potential mortale.

                Seara buna si spor la condus.

                P.S. Si da, chiar daca nu citeai manualul, macar sa te uiti ce fac butoanele de pe bord. E un buton cat capul nebunului cu doua masini care se fac poc una in spatele celeilalte, in acelasi bloc de comanda cu butonul de dezactivare pentru controlul tractiunii pe care sunt sigur ca l-ai abuzat cand ai fost pe Adancata.
                I believe that we developed a Type R that the driver will fall in love with and will want to drive forever.

                https://www.youtube.com/watch?v=h1YiQwqYV4s

                Comment


                • #23
                  2) Pe acelasi topic, daca esti programator, on a funny note, as putea sa iti spun ca inainte sa te plangi, trebuia sa RTFM.
                  Mwahaha, da, I deserve that.



                  Am nevoie de sfaturi, mi-am cumparat recent niste jante de 18" (cu tot cu anvelope de iarna), punandu-le ieri pe masina observ ca este o distanta de aproximativ 1-2 mm intre janta si etrierele fata Brembo. Am citit undeva ca Brembo recomanda cel putin 3mm de spatiu intre etrier si janta.

                  Chestia e ca placutele de frana sunt uzate putin, si spatiul ala se va micsorsa cu niste placute de frana noi. De asemenea ce se intampla in conditii de franare puternica? Cand etrierii se incing si se dilata? Nu se vor lovi de janta?

                  Jantele sunt MSW 77 8x18 5x120 ET48 CB64.1 - Producatorul spune ca sunt compatibile cu Civic Type R FK8.

                  Am dat jos jantele dupa ce am vazut ce spatiu mic este pana la etrier. Ma gandesc sa le dau inapoi. A mai avut cineva o situatie similara?

                  Comment


                  • #24
                    Spatiul dintre etrier si janta nu se va micsora cand vei pune placute noi.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Legionaru' View Post
                      Spatiul dintre etrier si janta nu se va micsora cand vei pune placute noi.
                      Da, asa este, ai dreptate. Totusi ce-mi recomanzi sa fac cu jantele si anvelopele?

                      Comment


                      • #26
                        Cele stock ce ET au?

                        Comment


                        • #27
                          Am eu fix aceeasi "problema" la Accord cand folosesc jantele de iarna pe 16". Nu stiu daca sunt 3-4mm intre janta si etrier. N-a avut nimic iarna trecuta si probabil ca n-are nimic nici acum.
                          Eu zic sa tii sub observatie problema si sa nu te pripesti sa le returnezi.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Legionaru' View Post
                            Cele stock ce ET au?
                            8.5Jx20 ET60



                            In tabelul de mai jos, cele din stanga sunt cele originale, din dreapta sunt cele de inlocuire.

                            andreiD
                            Junior Member
                            Last edited by andreiD; 11-11-18, 21:39.

                            Comment


                            • #29
                              Eu daca as fi in situatia ta le as returna.

                              Comment


                              • #30
                                ET 48 e foarte ok, eu am ET43 pe cele de iarna si nu au atins. In certificatul de conformitate sunt trecute la roti alternative 18x8J ET55...deci ar trebui sa fie ok.
                                '17 Civic TypeR FK8 Championship White
                                '08 RAV4 2.0 VVTi 4WD
                                ex : 06' Civic 5d 2.2 i-CTDI 140cp
                                ex: '09 Civic TypeR Nighthawk Black

                                Comment

                                Working...
                                X