Cat a costat? Ai si kit-ul de curatat? Cam la cat timp il cureti?
IB: '08 Honda Civic Sedan 1.8 ES M/T, Alabaster Silver
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by ionutbratu84 View PostMa bate gandul sa-mi achizitionez si eu un filtru aer K&N gen:
http://www.knfilters.com/search/prod...x?Prod=33-2342
Peste tot citesc numai pareri de bine, la adresa acestor filtre. Imi poate spune cineva din propria experienta daca aduce ceva avantaje pe Civic 1.8?
Ma intereseaza:
- daca se simte ca motorul respira mai bine decat cu filtrul stock?
- daca se simt diferente de zgomot la motor in ture medii (cuplu maxim) si inalte?
- daca se simte o imbunatatire a cuplului (zona de 4000 rot/min)?
- ce se intampla cu consumul?
Se simte din start ca masina "respira" mai usor. S-a schimbat si sunetul, mai ales dupa 4300 rpm. Red-line nu a vazut...inca .
Mi se pare ca a scazut putin (cu vreo 100 rpm) ralantiul si cred ca voi reusi si un consum mai bunicel.
Sper sa nu existe probleme de genul senzor sau clapeta de la admisie imbibate cu uleiul din filtru...
Am inteles ca este foarte important cum se va face intretinerea filtrului, adica sa nu se puna o cantitate de ulei (special) mare." - Maruta
Comment
-
Eu l-am luat de aici: http://www.autozr1.ro/ . Este dealer K&N. Tot de aici mi-am luat si uleiul Motul.
Cu toate ca sunt din Baia Mare si filtrul nu era pe stoc, mi-au ajuns produsele in cateva zile in Buc.
Preturile sunt foarte bune atat la filtre cat si la ulei Motul.CR-V e:HEV
JAZZ GD1 CVT
Ex: CR-V RE6
Ex: RDX TB1
Ex: Civic FD1
Ex - JAZZ GD1
Ex - ACCORD Type-R
Ex - DEL SOL EH6
Comment
-
Pe mine ma interesa partea de consum mai mult, daca il mai pot reduce. Nu am gasit pareri pro la acest capitol, cele mai multe spun ca a ramas cel putin la fel ca inainte (cu un filtru de hartie). Ba chiar am gasit un site cateva date exacte, cineva a inregistrat (cu o interfata) consumul cu un filtru normal (hartie), cu unul K&N si fara filtru. In mod surprinzator, cel mai mic consum s-a inregistrat cu un filtru normal, de hartie, cel mai ridicat fara filtru. Insa, diferentele erau infime, deci in principiu consumul ramane cvasiconstant intre un filtru normal si unul K&N.
Insa am gasit cateva dezavantaje. Partea interesanta e ca desi sunt putine, acestea sunt foarte importante. Spre exemplu, americanii sunt de parere ca dupa cateva zeci, sute de mii de km, motoarele sunt mult mai murdare si mai uzate. Au demontat cateva motoare pana la ultima componenta. Sunt multe particule care ajung in motor cu aceste filtre K&N, fie atunci cand filtrul se spala, fie in timpul utilizarii, cand uleiul imbibat din filtru scade in cantitate*. Practic, uleiul din filtru este cheia functionarii lor. Aerul trece mai usor prin aceste filtre, deci e firesc pana la urma, ca vor trece si particulele de praf. De aceea, se imbiba filtrul de aer cu ulei, pentru a retine particulele mai bine. Insa atunci cand se spala, se pune intr-un recipient plin cu apa si sapun si se lasa 5-10 minute, dupa care se agita putin pentru a indeparta particulele de praf de pe peretii filtrului. Si in acest proces, ajung aceste particule de pe partea murdara a filtrului, pe partea curata. Desi exista si un spary de curatare, nu am incredere ca particulele de praf nu vor ajunge de pe o parte, pe cealalta, in timpul clatirii cu apa.
Al doilea dezavantaj consta in riscul marit de a distruge debitmetrul de aer, atunci cand filtrul este imbibat/stropit cu o cantitate prea mare de ulei. Probabil ca unii pun mai mult ulei pe el pentru a filtra mai bine particulele de praf. Si cum motoarele Honda mai au si alte sisteme pe admisie (colector de admisie variabil, etc), mai mult ca sigur si acestea vor avea de suferit, daca ajunge uleiul la ele.
* cum se uzeaza un motor mai repede, atunci cand filtrul de aer nu este eficient in a retine particulele de praf:
Orice motor de ultima generatie, are un colector de admisie conceput in asa fel incat, inainte de poarta supepei de admisie, amestecului aer+benzina (MAS) sau doar aer (MAC), ii se da o miscare de vartej (creeata de forma colectorului de admisie inainte de poarta supapei si de profilului capului pistonului), pentru a se omogeniza mai bine respectivele amestecuri. O particula de praf, are o masa ceva mai mare decat a aerului. In momentul in care cantitatea de amestec intra in cilindru avand aceasta miscare de vartej (spirala), particula de praf este proiectata spre peretii cilindrului, din cauza fortei centrifuge. Astfel, eventualele particule de praf ajung pe suprafa cilindrului si adera la aceasta. Pistonul, in miscarea sa de la PMI la PME si invers, vine si rade sratul infim de ulei de pe cilindru, prin intermediul segmentilor. In acest moment, particulele de praf sunt prinse intre cilindru si segmentii pistonului si provoaca sgarieturi superficiale peretilor cilindrului respectiv. Dupa zeci, una sau mai multe sute de mii de km, motorul va avea un grad de uzare mult mai accentuat.
Probabil mai sunt si altele, dar mai putin importante.
Comment
-
http://www.youtube.com/watch?v=yAwJs...eature=related
acelasi sunet il face si nsx daca e cheia in contact si usa deschisa
Comment
Comment