Frana de motor: un lucru bun sau rau?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Cred ca termenul "load" poate fi explicat cam asa: este rezistenta care o intampina motorul sa tina masina in parametrii doriti. Scuzati limbajul ne-automobilistic, sunt altfel de inginer ... :-)
    '07 Honda Accord 2.0 M/T Sport SE, Carbon Bronze
    '08 Honda Civic 5D 1.8 Sport, vivid blue
    '99 Honda CBR600F
    http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/cappy/

    Comment


    • #47
      Originally posted by batranu
      daca luam adliteram intrebarea din sondaj rezultatul este concludent! si nu este surprinzator.

      daca intrebarea ar fi fost:

      preferati in mod canstant sa folositi frana de motor?

      da

      nu

      rezultatele ar fi fost altele.

      se presupune ca orice sofer cu scaun la cap, foloseste frana de motor in conditii de carosabil alunecos sau la coborarea unor pante.

      eu la intrebarea pusa am votat Nu! facand abstractie de formulare.
      Deci, daca inteleg eu bine, preferi sa nu folosesti in mod constant frana de motor. De ce?

      De carosabil alunecos si coborarea de pante, am spus si eu ca nu le luam in discutie. Eu personal eram curios sa stiu ce crede lumea despre frana de motor dar mi-a fost lene ops: sa gasesc mai multe optiuni de raspunsuri care, poate ar fi fost mai nuantate si ar fi dat o idee mai clara asupra optiunilor fiecaruia si in plus eram sigur ca toate aspectele astea vor fi detaliate in cursul discutiei.
      "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
      "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

      Comment


      • #48
        Originally posted by akebono
        P.S: acum vad ca ai mai postat un raspuns. teoriile s-au aliniat
        duamne-ajuta! :lol:

        Delphi, cand am raspuns la intrebare am exclus din start situatiile unde e obligatorie frana de motor, pentru ca acolo nu mai merge dupa "preferinte". Cred ca toata lumea a gandit asa. Sau nu?
        '08 Honda Accord 2.0 i-VTEC M/T
        EX '89 Honda Prelude 2.0i-16
        '99 Subaru Forester S-Turbo M/T
        '07 Dacia Logan 1.4 MPI Laureate

        Comment


        • #49
          Eu cel putin asa am gandit si asa am incercat sa explic in primul post.
          "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
          "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

          Comment


          • #50
            Originally posted by toto
            4. presupunand ca mecanica e tot mecanica, cand eram eu mult mai mic am citit din scoarta in scorta cartea de service a Daciei 1300 ( ) si printre altele, am ramas si cu indemnul (citat partial): nu se recomanda scoaterea masinii din viteza la viteze mai mari (50-60-in sus km/h) deoarece cei doi arbori (secundar si principal) din cutia de viteza nu se mai invart cu aceeasi rotatie. viteza rotii devine mult mai mare decat cea a rotii. in schimb, n-am citit nicaieri ca nu e bine sa folosesti frana de mana.
            Arborii au turatii diferite aproape intotdeauna :wink:. Unul se invarte cu turatia motoruli, celalalt cu rotile. Fii mai explicit
            '07 Accord 2.0 ES Dark Mocha
            '98 Civic Sedan 1.6 VTi New Vogue Silver

            Comment


            • #51
              Hai sa postez si eu primul raspuns on-topic, adica la intrebarea din chestionar.
              Eu folosesc mereu frana de motor. La semafor, 4-3-2, speed-bump, pietoni si situatii in care am nevoie sa reduc viteza si pot anticipa. Situatiile de urgenta nu am cum sa le tratez cu frana de motor.
              Apoi mai folosesc si retrogradarea insotita de acceleratie pronuntata cand trebuie sa "decolez" la o depasire stransa: 4-> 2.
              2007 CL7, Graphite Pearl

              Comment


              • #52
                Originally posted by Delphi
                Deci, daca inteleg eu bine, preferi sa nu folosesti in mod constant frana de motor. De ce?.
                subiectul este de mare actualitate.

                eu folosesc frana de motor numai in situatiile amintite mai sus, in rest, scot pe liber ori de cate ori mi se iveste posibilitatea.
                daca ma apropii de semafor si vad de la distanta ca s-a pus rosu, imediat o scot pe liber, daca sunt pe autostrada si vad ca undeva mai departe aceasta se blocheaza imediat o scot pe liber si mereu in astfel de situatii o scot pe liber, profit cat mai mult de inertia masinii. conducand astfel am reusit sa scot si niste consumuri demne de invidiat (mai putin la honda)

                din acest motiv am votat la "nu" si nu cred ca din toti care am postat aici, suntem doar doi care conducem in stilul acesta.

                nu am absolut nimic cu cei care folosesc in mod frecvent frana de motor. sunt doua stiluri de condus diferite si nimic mai mult!

                ceea ce am vrut sa scot in evidenta a fost aceea, ca stilul cu frane de motor in mod repetat este mai gurmand.
                instructorii de la scoala de soferi in proportie de 90% te invata ca atunci cand te apropii de semafor sa nu o scoti pe liber si tot ei te invata (din pacate) sa stai cu ea in viteza si cu piciorul pe ambreiaj.
                civic 5D - 2,2 ctdi 140cp

                Comment


                • #53
                  Originally posted by Lith
                  Originally posted by toto
                  4. presupunand ca mecanica e tot mecanica, cand eram eu mult mai mic am citit din scoarta in scorta cartea de service a Daciei 1300 ( ) si printre altele, am ramas si cu indemnul (citat partial): nu se recomanda scoaterea masinii din viteza la viteze mai mari (50-60-in sus km/h) deoarece cei doi arbori (secundar si principal) din cutia de viteza nu se mai invart cu aceeasi rotatie. viteza rotii devine mult mai mare decat cea a rotii. in schimb, n-am citit nicaieri ca nu e bine sa folosesti frana de mana.
                  Arborii au turatii diferite aproape intotdeauna :wink:. Unul se invarte cu turatia motoruli, celalalt cu rotile. Fii mai explicit
                  o sa incerc, in cuvinte de anlist, la baza electronist...

                  e adevarat ca turatiile sunt diferite, dar raportul lor este unul corect in sarcina (in viteza), fata de punctul mort
                  raportul este dat de pinioane etc.
                  nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita (ignorance is bliss)...

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by batranu
                    din acest motiv am votat la "nu" si nu cred ca din toti care am postat aici, suntem doar doi care conducem in stilul acesta.
                    Cred ca si Quicksand a votat contra. :wink:

                    Originally posted by batranu
                    ceea ce am vrut sa scot in evidenta a fost aceea, ca stilul cu frane de motor in mod repetat este mai gurmand.
                    instructorii de la scoala de soferi in proportie de 90% te invata ca atunci cand te apropii de semafor sa nu o scoti pe liber si tot ei te invata (din pacate) sa stai cu ea in viteza si cu piciorul pe ambreiaj.
                    Pe mine m-a invatat sa calc ambreiajul cand franez si multa vreme am condus asa pana cand am descoperit avantajele franei de motor. De fapt, daca fac o franare de urgenta, tot calc ambreiajul (vechile obiceiuri se uita greu :wink: ). Si nu m-a invatat sa stau cu ea in viteza. Probabil ca omul tinea la masina lui. Eu am facut scoala prin '94 dar nu inteleg de ce i-ar invata acum asa o prostie, dar asta e.
                    "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                    "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by Lith
                      Originally posted by toto
                      4. presupunand ca mecanica e tot mecanica, cand eram eu mult mai mic am citit din scoarta in scorta cartea de service a Daciei 1300 ( ) si printre altele, am ramas si cu indemnul (citat partial): nu se recomanda scoaterea masinii din viteza la viteze mai mari (50-60-in sus km/h) deoarece cei doi arbori (secundar si principal) din cutia de viteza nu se mai invart cu aceeasi rotatie. viteza rotii devine mult mai mare decat cea a rotii. in schimb, n-am citit nicaieri ca nu e bine sa folosesti frana de mana.
                      Arborii au turatii diferite aproape intotdeauna :wink:. Unul se invarte cu turatia motoruli, celalalt cu rotile. Fii mai explicit
                      Cred ca a vrut sa spuna "viteza periferica a pinioanelor". Parerea mea.
                      "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                      "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by Delphi
                        omul tinea la masina lui. Eu am facut scoala prin '94 dar nu inteleg de ce i-ar invata acum asa o prostie, dar asta e.
                        am avut ocazia sa cunosc aceste lucruri deoarece pe parcursul a 3 ani am avut sotia si cei doi capii care au dat examen.

                        Dupa parerea, mea un instructor bun este cel care primele 5-10 ore duce elevul in poligon. acolo acesta se poate obisnui cu ambreiajul, cu dimensiunile masinii, cu perfectionarea in ceea ce priveste manevrele de parcare, garare, etc.
                        majoritatea le arata comenzile, volanul si hai direct in trafic. din cauza asta ajungem sa injuram la semafor masini de scoala care dau sa plece de doua trei ori si nu reusesc. elevii nu au nici o vina, de vina sunt instructorii!
                        mare parte din conducatorii auto poarta multa vreme amprenta instructorului din scoala
                        civic 5D - 2,2 ctdi 140cp

                        Comment


                        • #57
                          Corect, dar si pe mine m-a intrebat: "Ati mai condus masina?". "Da, am mai pornit-o si am mers putin pe niste stradute..." ops: "Bine, atunci, puneti-va centura si sa mergem". "Pai..." "Nici un pai, hai sa mergem!"

                          Dupa 2 kilometri mergeam cu 60. E adevarat ca dupa aia m-a dus si in poligon si la fiecare sedinta faceam si strada si poligon.
                          "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                          "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                          Comment


                          • #58
                            din cei trei instructori pe care membri familiei mele i-a avut, nici unul nu a inceput cu poligonul.

                            parerea mea este ca s-a facut o mare gresala ca s-a scos poligonul de la examen. cei drept nu se mai putea lua spaga, cred ca asta a cantarit cel mai mult cand s-a luat aceasta decizie.

                            scuze! am iesit din subiect.
                            civic 5D - 2,2 ctdi 140cp

                            Comment


                            • #59
                              @batranul, strict legat de consum, eu cred ca folosind frana de motor in combinatie cu ce ai spus tu vei avea consumuri si mai bune.
                              Tu lasand masina pe liber vei frana mai mult in ultima faza de oprire din frana de serviciu, pentru ca presupun ca nu lasi masina sa se opreasca de la sine la semafor. Daca procedezi la fel iar pe ultima parte a franarii vei substitui frana de serviciu (partial) cu frana de motor, atat cat turatia sa fie undeva intre max 3k (sa nu suprasoliciti) si peste 1.5k, vei beneficia de consumul "0".
                              2007 CL7, Graphite Pearl

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by s-line
                                treaba sta putin altfel, in sensul ca exista trei situatii exceptie de la tabelul respectiv de injectie (sau "functii auxiliare"):
                                - idle stabilization - reglare relanti - deci nu moare chiar daca in tabel zice 0 :lol:
                                - deceleration fuel shut-off (stupoare - consum 0 in frana de motor :lol: )
                                - full load enrichment - "jar mananca!"
                                Normal ca ECU face ajustari in functie de regimul de mers si de raportarea senzorilor. Tabelul respectiv nu are treaba cu relanti-ul decat partial, depinde de la masina la masina. Era important de vazut acel 0 pe coloana/linia de Load 0.
                                Revenind la subiectul principal, eu folosesc frana de motor si nu din ratiuni economice.
                                A'propos de asta, stiti panta de la Opel Di-bas de pe Fundeni ? Am coborat panta respectiva cu jimny in viteza 1 aproape de relanti si masina dadea sa incetineasca pana la oprire. Honda o lua mai repede la vale Conteaza extrem de mult cum este setata masina, destinatia ei finala.
                                Hobby electronics - http://dics.voicecontrol.ro/

                                Comment

                                Working...
                                X