Frana de motor: un lucru bun sau rau?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by s-line
    dics, poti sa ne explici si cum detecteaza ECU "load"-ul motorului? sunt foarte curios, si cred ca aici e cheia problemei.
    Stiu eu, stiu eu Load = cat ii ceri tu din acceleratie. 0 = relanti, 100 = full throttle.
    2007 CL7, Graphite Pearl

    Comment


    • #32
      revin cu precizari vis-a-vis de scenariul propus.

      nu recomand cuiva sa-l transpuna in practica

      frana de serviciu nu va mai raspunde corect! singura varianta de franare este cea data de motor si binenteles frana de mana.

      parerea mea este ca in momentul opririi motorului, masina isi va accentua frana de motor. consumul va fi cu adevarat zero!

      astept si alte pareri.
      civic 5D - 2,2 ctdi 140cp

      Comment


      • #33
        Originally posted by batranu
        frana de serviciu nu va mai raspunde corect!
        Doar la servo, la cele hidraulice ca la vechile dacii, nu este nici cea mai mica diferenta.
        2007 CL7, Graphite Pearl

        Comment


        • #34
          vorbim despre modelele actuale.

          la cele vechi este posibil ca masina, in aceasta situatie, sa se "inece".
          civic 5D - 2,2 ctdi 140cp

          Comment


          • #35
            Doar daca pompa de benzina este pe cama si nu are bypass.
            Am crezut ca vorbim de toate masinile - din moment ce vorbeam si de carburator.
            2007 CL7, Graphite Pearl

            Comment


            • #36
              Originally posted by akebono
              Originally posted by s-line
              dics, poti sa ne explici si cum detecteaza ECU "load"-ul motorului? sunt foarte curios, si cred ca aici e cheia problemei.
              Stiu eu, stiu eu Load = cat ii ceri tu din acceleratie. 0 = relanti, 100 = full throttle.
              Eu il intrebam detaliile tehnice pe dics. Ce spui tu e aiurea. Load nu e tot aia cu gradul de apasare a pedalei de acceleratie. In relanti ai load > 0 dar pedala ne-apasata. Intr-o urcare ai load mai mare decat in plan drept, chiar daca pedala e apasata la fel (sa zicem 50%). Cand reduci viteza ai load = 0, dar pedala poate fi apasata (ex: mergeai cu pedala apasata 50% si reduci la 25%).
              '08 Honda Accord 2.0 i-VTEC M/T
              EX '89 Honda Prelude 2.0i-16
              '99 Subaru Forester S-Turbo M/T
              '07 Dacia Logan 1.4 MPI Laureate

              Comment


              • #37
                Originally posted by s-line
                Ce spui tu e aiurea. Load nu e tot aia cu gradul de apasare a pedalei de acceleratie.
                Wait and see.
                Originally posted by s-line
                In relanti ai load > 0 dar pedala ne-apasata. Intr-o urcare ai load mai mare decat in plan drept, chiar daca pedala e apasata la fel (sa zicem 50%). Cand reduci viteza ai load = 0, dar pedala poate fi apasata (ex: mergeai cu pedala apasata 50% si reduci la 25%).
                s-line, cu tot respectul, mai fa odata rationamentul, cred ca te-ai grabit mult in afirmatii:
                - relanti, ai load 0.
                - la deal, ca sa mergi cu viteza constanta vei tine mai apasata pedala de accel decat in plan, e logic, ai componenta tangentiala a fortei de gravitatie, in plan ai doar normala.
                - cand reduci viteza, ai pedala accelerata si load nu este 0, este load 25% - am preluat datele din ipoteza ta.

                Fiind forum mi-am permis sa raspund si eu, nu sa-l subtitui pe dics, asta pentru ca era o intrebare pe o arie publica.
                2007 CL7, Graphite Pearl

                Comment


                • #38
                  Originally posted by akebono
                  Am crezut ca vorbim de toate masinile - din moment ce vorbeam si de carburator.
                  Haideti sa vorbim doar de injectie.
                  "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                  "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by akebono
                    Am crezut ca vorbim de toate masinile - din moment ce vorbeam si de carburator.
                    subiectul este legat de frana de motor !

                    referirea la carburator sa consideram ca a fost o paranteza.

                    argumentele prezentate de dics se refera la masinile de generatie mai noua, de aceea este bine sa ne referim in principal la acestea
                    civic 5D - 2,2 ctdi 140cp

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by akebono
                      Originally posted by s-line
                      dics, poti sa ne explici si cum detecteaza ECU "load"-ul motorului? sunt foarte curios, si cred ca aici e cheia problemei.
                      Stiu eu, stiu eu Load = cat ii ceri tu din acceleratie. 0 = relanti, 100 = full throttle.
                      Exact, se poate interpreta si asa. Altfel e senzorul de aer
                      Mai exact in termeni tehnici se cheama "Partial Throttle" sau "Partial Load" si "Full Throttle"
                      Hobby electronics - http://dics.voicecontrol.ro/

                      Comment


                      • #41
                        akebono, sper ca nu o iei personal! poate dialectul meu ardelenesc suna mai ciudat. nu am facut afirmatii, ci am emis ipoteze, pentru a afla ce e acest "load". am emis aceste ipoteze tocmai fiindca mi-e greu sa cred ca e totuna cu gradul de apasare al pedalei de acceleratie.

                        daca ar fi insa asa, luand si hartile de injectie puse de dics: daca in relanti load = 0 (pt ca pedala = 0%), rezulta cantitate injectata 0, deci motorul ar muri.

                        cand ma refeream la urcare, special am zis ca pedala e la fel de apasata. nu am spus nimic de viteza constanta.

                        altfel pusa problema: cantitatea de carburant injectata depinde (doar) de 2 parametri: RPM si misteriosul "load". daca elucidam cum masoara ECU acest load, aflam si consumul in frana de motor, si nu numai.

                        tot ipotetic: ar putea intra in "load" parametri gen debit de aer pe intake, sonde lambda, apasarea pedalei de acceleratie, viteza masinii, etc.
                        '08 Honda Accord 2.0 i-VTEC M/T
                        EX '89 Honda Prelude 2.0i-16
                        '99 Subaru Forester S-Turbo M/T
                        '07 Dacia Logan 1.4 MPI Laureate

                        Comment


                        • #42
                          hai ca am aflat. nedumerirea mea era cum face ECU diferenta intre relanti si frana de motor (ambele sunt cu throttle closed). mai exact - daca in tabel zice 0 pe coloana de load minim, de ce totusi sta in relanti? de asta nu am putut accepta varianta voastra bazata exclusiv pe throttle position.

                          treaba sta putin altfel, in sensul ca exista trei situatii exceptie de la tabelul respectiv de injectie (sau "functii auxiliare"):
                          - idle stabilization - reglare relanti - deci nu moare chiar daca in tabel zice 0 :lol:
                          - deceleration fuel shut-off (stupoare - consum 0 in frana de motor :lol: )
                          - full load enrichment - "jar mananca!"

                          cer scuze pentru indarjirea mea, dar explicatiile de pana acum lasau nerezolvate anumite aspecte, si de asta am insistat. deformare profesionala...

                          P.S. asta e sursa informatiilor de mai sus - super tare documentul
                          '08 Honda Accord 2.0 i-VTEC M/T
                          EX '89 Honda Prelude 2.0i-16
                          '99 Subaru Forester S-Turbo M/T
                          '07 Dacia Logan 1.4 MPI Laureate

                          Comment


                          • #43
                            s-line, nu am luat-o deloc personal dar vad ca ai luat-o tu. Imi cer scuze, dar fiind un limbaj scris, tonul meu cred ca a parut a fi mai rece, dar te asigur ca nu au fost altfel de intentii.
                            Acum, ca avem asta lamurit - sper - sa revenim la oile noastre .

                            #1 mers orizontal vs mers in rampa, aceasi treapta de viteza, aceeasi apasare a acceleratiei: ori masina accelereaza in linie dreapta si in rampa ramane constanta, ori in linie dreapta merge uniform iar in rampa incetineste.

                            #2 cantitatea de carburant injectata este calculata de ECU in functie de debitul de aer admis. Debitul de aer admis se masoara cu 2 metode (vorbeam pe alt thread drespre asta). Fie MAF fie MAP (putem detalia). Debitul de aer creste proportional cu pozitia clapetei de admisie, care este controlata de utilizator (pedala de acceleratie) sau de ECU in cazuri speciale (cele amintite: relanti, frana de motor cu turatie scazuta - motorul trage sa "moara").
                            Pe oricare cale o iei, load-ul este o consecinta directa a pedalei de accel. Cu o scula de scanare, ex: VAG-COM pt modelele VAG poti masura acest canal "load" si vei vedea 0 la relanti, 100 la full si valori intermediare.
                            ECU nu calculeaza nimic in functie de viteza masinii, doar daca atingi limitarea de viteza (daca exista) sau RPM.
                            Proactic cantitatea de injectie depinde debitul de aer in cea mai mare masura. Turatia motorului creste in functie de asta. Viteza masinii este o consecinta a turatiei si a raportului din cutie.
                            Cum spuneai intervine si sonda lambda ca pe bucla de reglare a injectiei, insa ajustarile sunt relativ mici comparat direct cu admisia.

                            P.S: acum vad ca ai mai postat un raspuns. teoriile s-au aliniat
                            2007 CL7, Graphite Pearl

                            Comment


                            • #44
                              1 si off: vroiam sa ma bag si eu in vorba si nu mai reuseam sa ajung sa citesc tot ca voi tot bagati informatie...
                              2. sunt fan frana motor si practic la greu. cred ca si rezultatul sondajului e graitor (doar daca votarea nu s-a efectuat ca la "masina anului 2008"... :twisted
                              3. referitor la presupusa uzura a motorului, poate doar la masinile mai vechi, sa zic, pentru ca eu la solnita franam (de motor) la fel ca la civic si in 3,5 ani n-am avut nici o problema...asta inseamana ca de la civic sa ma astept la probleme datorate franei de motor in 6-8-10 ani, cand o sa fie maritata. dar eu nu cred ca dauneaza direct asupra motorului/cutiei...poate doar tampoane sau alte accesorii...
                              4. presupunand ca mecanica e tot mecanica, cand eram eu mult mai mic am citit din scoarta in scorta cartea de service a Daciei 1300 ( ) si printre altele, am ramas si cu indemnul (citat partial): nu se recomanda scoaterea masinii din viteza la viteze mai mari (50-60-in sus km/h) deoarece cei doi arbori (secundar si principal) din cutia de viteza nu se mai invart cu aceeasi rotatie. viteza rotii devine mult mai mare decat cea a rotii. in schimb, n-am citit nicaieri ca nu e bine sa folosesti frana de mana.
                              nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita (ignorance is bliss)...

                              Comment


                              • #45
                                daca luam adliteram intrebarea din sondaj rezultatul este concludent! si nu este surprinzator.

                                daca intrebarea ar fi fost:

                                preferati in mod canstant sa folositi frana de motor?

                                da

                                nu

                                rezultatele ar fi fost altele.

                                se presupune ca orice sofer cu scaun la cap, foloseste frana de motor in conditii de carosabil alunecos sau la coborarea unor pante.

                                eu la intrebarea pusa am votat Nu! facand abstractie de formulare.
                                civic 5D - 2,2 ctdi 140cp

                                Comment

                                Working...
                                X