andreiD: '18 Honda Civic Type-R, Polished Metal Metallic (FK8)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    UPDATE: Am masurat exact distanta dintre etrier si janta. Este undeva intre 2.5 si 2.8 milimetri.

    Avand in vedere ca Brembo recomanda 3 milimetri - banuiesc ca aceasta recomandare ia in considerare cele mai extreme exploatari ale masinii (Track days, endurance racing, etc.) iar eu nu voi folosi jantele/anvelopele de iarna pentru asa ceva - am decis sa le pastrez!

    Comment


    • #32
      Salut!
      In primul rand, s-o stapanesti sanatos, masina asta e crima si pedeapsa. Oi fi eu subiectiv, dar e pur si simplu extarordinara! Ma comport ca la 20 de ani sau chiar 14, dar asa simt.

      Acum, eu inainte sa imi cumpar jantele, am intrebat pe un site de specialitate care ar fi compatibile cu FK8 si in baza talonului au fost urmatoarele variante disponibile:
      1. Janta aliaj MSW 77 MDG 8x18 5x120 ET48 64,06 (negru)
      2. Janta aliaj MSW 77 FS 8x18 5x120 ET48 64,06 (alb)
      3. Janta aliaj OZ SUPERTURISMO LM Matt Black Silver LETtering 8X18 5X120 ET50 64,06

      Sunt clar OK pentru masina. Am un fisier .pdf (HO_Winter_2017_VK.pdf, poate il poti gasi asa) de pe un forum de afara unde sunt date si alte variante de jante omologate pentru FK8. Acolo apar doar OZ-urile (MSW tot de OZ sunt facute din ce stiu eu si poate au fost omologate dupa ce a aparut fisierul asta) si, pe langa ele, apar niste NAS-77. Astea sunt jante omologate in mod special pentru FK8.

      Am scris si pe topicul lui Wydarr legat de prezoane, mergi pe cele originale sau ai luat altceva? Cei de la care am luat jantele mi-au zis clar ca se potrivesc cele originale, cel de la vulcanizare mi-a spus ca nu le poate pune. Vazand gaurile de pe jantele originale si cele OZ 18", sunt diferite. Taz a luat si el un set de prezoane pe 19, cele originale pe 22 fiind mai mari. Tot cei de unde am luat jantele mi-au spus ca au mai vandut pt FK8 si nu au fost probleme. Acum nu stiu, ori au mers pe prezoane originale, ori si-au cumparat ei separat alte prezoane, dar nu ar avea niciun interes sa imi spuna ca s-ar potrivi cele originale. Cine n-ar vrea sa faca un ban in plus . Tind totusi sa ii cred pe cei din vulcanizare, vazand si eu prezoanele originale pe jantele OZ 18" si tinand cont si de experienta lui Taz.
      '18 Honda Civic Type-R FK8, 2.0 VTEC Turbo, 320 HP, Championship White
      '10 Honda Civic Type-R FN2, 2.0 i-VTEC. 201 HP, Championship White
      Ex '10 Honda Civic 5D FK2, 1.8 i-VTEC, 140 HP, Milano Red

      "Without music, life would be a mistake" - Friedrich Nietzsche

      Comment


      • #33
        Originally posted by Sheva_C View Post
        Salut!
        In primul rand, s-o stapanesti sanatos, masina asta e crima si pedeapsa. Oi fi eu subiectiv, dar e pur si simplu extarordinara! Ma comport ca la 20 de ani sau chiar 14, dar asa simt.
        Salut! Multumesc frumos!

        Chiar e superba masina asta, sunt impresionat de fiecare data cand ma sui in ea, puterea este cum este, dar cel mai impresionant este manevrabilitatea ei, viteza cu care poate intra in viraje, este demn de Supercar. Mentionez ca pe circuit ma tineam fara probleme in viraje dupa un Porsche GT2 RS, apoi ma lasa in spate in linie dreapta, dar e de inteles, are 700 cai masina aia.

        Si eu ma simt exact la fel cand o conduc, retraiesc noptile de iarna cand ma jucam Need for Speed Underground si aveam 13-14 ani <3.

        Isi schimba directia ca o musca, asta cu anvelopele stock (Continental Contact Sport 6). De abia astept sa vad cum se comporta cu niste Michelin Pilot Sport Cup 2 pe care planuiesc sa le cumpar vara viitoare.

        Originally posted by Sheva_C View Post
        Sunt clar OK pentru masina. Am un fisier .pdf (HO_Winter_2017_VK.pdf, poate il poti gasi asa) de pe un forum de afara unde sunt date si alte variante de jante omologate pentru FK8. Acolo apar doar OZ-urile (MSW tot de OZ sunt facute din ce stiu eu si poate au fost omologate dupa ce a aparut fisierul asta) si, pe langa ele, apar niste NAS-77. Astea sunt jante omologate in mod special pentru FK8.

        Am scris si pe topicul lui Wydarr legat de prezoane, mergi pe cele originale sau ai luat altceva? Cei de la care am luat jantele mi-au zis clar ca se potrivesc cele originale, cel de la vulcanizare mi-a spus ca nu le poate pune. Vazand gaurile de pe jantele originale si cele OZ 18", sunt diferite. Taz a luat si el un set de prezoane pe 19, cele originale pe 22 fiind mai mari. Tot cei de unde am luat jantele mi-au spus ca au mai vandut pt FK8 si nu au fost probleme. Acum nu stiu, ori au mers pe prezoane originale, ori si-au cumparat ei separat alte prezoane, dar nu ar avea niciun interes sa imi spuna ca s-ar potrivi cele originale. Cine n-ar vrea sa faca un ban in plus . Tind totusi sa ii cred pe cei din vulcanizare, vazand si eu prezoanele originale pe jantele OZ 18" si tinand cont si de experienta lui Taz.
        Eu am mers pana acum in doua locuri, sa fac test la distanta dintre etrier, la o singura janta, pe roata din fata. Baietii de la service-uri/vulcanizari nu au spus nimic de prezoane, se pare ca se potrivesc OK, banuiesc.
        Voi reveni cu mai multe informatii maine cand fac schimbul complet de jante/anvelope (inca le am pe cele de vara momentan).

        Comment


        • #34
          Ai veni joi la Adancata?
          '18 Honda Civic Type-R FK8, 2.0 VTEC Turbo, 320 HP, Championship White
          '10 Honda Civic Type-R FN2, 2.0 i-VTEC. 201 HP, Championship White
          Ex '10 Honda Civic 5D FK2, 1.8 i-VTEC, 140 HP, Milano Red

          "Without music, life would be a mistake" - Friedrich Nietzsche

          Comment


          • #35
            Am pus jantele noi + anvelope. Imi plac cum arata in culoarea asta, argintiu:






            Originally posted by Sheva_C View Post
            Ai veni joi la Adancata?
            As veni, dar am un alt eveniment programat pentru 15 Noiembrie... De altfel nu cred ca ar fi chiar OK sa merg pe Adancata cu anvelope de iarna, nu prea are sens.
            As fi venit daca nu aveam altceva planificat si inca aveam anvelopele de vara.

            In ciuda faptului ca nu mai ai aderenta pe care ai avea-o la temperaturi mai ridicate, tot este distractiv si te ajuta sa exersezi racing lines, punctele de franare etc.
            andreiD
            Junior Member
            Last edited by andreiD; 13-11-18, 17:33.

            Comment


            • #36
              Pe culoarea ta dau bine jantele argintii.

              Comment


              • #37
                Originally posted by andreiD View Post
                Am pus jantele noi + anvelope. Imi plac cum arata in culoarea asta, argintiu:
                Frumoase, sa le plimbi cu placere!
                Ai folosit prezoanele originale pana la urma? Daca da, a fost nevoie de vreo cheie speciala, mai subtire? Caci o tubulara normala nu incape in spatiul ramas intre janta si prezon, cel putin la OZ. Eu am de gand sa folosesc jantele pe 18" cu anvelope de vara pentru circuit, daca tot "stric" niste anvelope, sa nu le stric pe 20", macar sa fie mai ieftina distractia.
                Am o gramada de informatii contradictorii. Ba ca merg, ba ca nu merg si daca merg, daca prind foarte bine, mai ales ca le bag si pe circuit.
                '18 Honda Civic Type-R FK8, 2.0 VTEC Turbo, 320 HP, Championship White
                '10 Honda Civic Type-R FN2, 2.0 i-VTEC. 201 HP, Championship White
                Ex '10 Honda Civic 5D FK2, 1.8 i-VTEC, 140 HP, Milano Red

                "Without music, life would be a mistake" - Friedrich Nietzsche

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Sheva_C View Post
                  Frumoase, sa le plimbi cu placere!
                  Merci!

                  Originally posted by Sheva_C View Post
                  Ai folosit prezoanele originale pana la urma? Daca da, a fost nevoie de vreo cheie speciala, mai subtire? Caci o tubulara normala nu incape in spatiul ramas intre janta si prezon, cel putin la OZ. Eu am de gand sa folosesc jantele pe 18" cu anvelope de vara pentru circuit, daca tot "stric" niste anvelope, sa nu le stric pe 20", macar sa fie mai ieftina distractia.
                  Am o gramada de informatii contradictorii. Ba ca merg, ba ca nu merg si daca merg, daca prind foarte bine, mai ales ca le bag si pe circuit.
                  Prezoanele trebuie stranse cu o cheie mai ingusta, da. Au gasit baietii pana la urma o cheie si au reusit sa puna jantele. Le am pe cele originale.

                  Nu-i o idee rea sa folosesti jantele de 18" cu anvelope de vara pe circuit. Sa stii totusi ca manevrabilitatea masinii nu va fi la fel ca pe 20".
                  In primul rand o sa ai mai putina aderenta din cauza suprafetei de contact, in al doilea rand talonul o sa fie mai gros si deci rotile din fata nu vor "comunica" la fel de mult cu tine, caucicul se va "indoi" mai mult in viraje, va fi un pic mai vag.

                  In al treilea rand, este foarte probabil ca Scrub Radius-ul sa fie schimbat, ceea ce va afecta torque steer, si drept urmare accelerarea cand iesi din viraje va avea de suferit.

                  Ar trebui sa masori distanta dintre etrierii din fata brembo si janta. Daca vrei sa conduci in conditii extreme (pe circuit) iti spun ca eu nu as face-o daca distanta e mai mica de 2mm. Brembo recomanda 3mm minim. Ma gandesc ca metalele se dilata cand se incalzesc si banuiesc ca este posibil ca intr-un viraj sa se flexeze janta deja dilatata, si sa loveasca etrierul, de asemenea incins si dilatat.

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Sheva_C View Post
                    Frumoase, sa le plimbi cu placere!
                    Ai folosit prezoanele originale pana la urma? Daca da, a fost nevoie de vreo cheie speciala, mai subtire? Caci o tubulara normala nu incape in spatiul ramas intre janta si prezon, cel putin la OZ.
                    Problema la piulite OEM (pentru jante OEM) vs. piulite pentru jante aftermarket e scaunul acestora, adica suprafata de contact de pe janta. Cele OEM au in 99% dintre cazuri scaune "rotunde", cele aftermarket scaune conice. Nu sunt compatibile absolut deloc unele cu celelalte deoarece contactul efectiv ar fi foarte mic (daca pui piulita conica pe scaun janta rotund si viceversa).

                    Eu as verifica chestia asta, sa nu ai surprize ulterior - piulite desfacute in mers etc. Eu am cumparat piulite aftermarket conice la absolut toate jantele non-OEM pe care le-am utilizat (Enkei, Kosei etc)

                    '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Xander View Post

                      Problema la piulite OEM (pentru jante OEM) vs. piulite pentru jante aftermarket e scaunul acestora, adica suprafata de contact de pe janta. Cele OEM au in 99% dintre cazuri scaune "rotunde", cele aftermarket scaune conice. Nu sunt compatibile absolut deloc unele cu celelalte deoarece contactul efectiv ar fi foarte mic (daca pui piulita conica pe scaun janta rotund si viceversa).

                      Eu as verifica chestia asta, sa nu ai surprize ulterior - piulite desfacute in mers etc. Eu am cumparat piulite aftermarket conice la absolut toate jantele non-OEM pe care le-am utilizat (Enkei, Kosei etc)
                      Multam' de sfat! Saptamana viitoare voi face o programare la Honda pana la urma. Vad cum se prind, apoi o sa merg sa comand piulite, sa fiu impacat .
                      Sheva_C
                      Senior Member
                      Last edited by Sheva_C; 16-11-18, 12:55.
                      '18 Honda Civic Type-R FK8, 2.0 VTEC Turbo, 320 HP, Championship White
                      '10 Honda Civic Type-R FN2, 2.0 i-VTEC. 201 HP, Championship White
                      Ex '10 Honda Civic 5D FK2, 1.8 i-VTEC, 140 HP, Milano Red

                      "Without music, life would be a mistake" - Friedrich Nietzsche

                      Comment


                      • #41
                        Iti dai seama ca risti sa strici si scaunele jantelor, deci sa bulesti jantele daca le faci sant acolo...
                        '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                        Comment


                        • #42
                          Referitor la chestia cu prezoanele, așteptând să vină jantele (cred că pe mâine, poimâine) eu i-am întrebat pe toți vânzătorii cu care am interacționat și cel puțin la Borbet și MSW mi-au spus că jantele vin la pachet cu prezoane și inele de centrare.
                          Sunt șanse să nu se potrivească?
                          I believe that we developed a Type R that the driver will fall in love with and will want to drive forever.

                          https://www.youtube.com/watch?v=h1YiQwqYV4s

                          Comment


                          • #43
                            Eu doar ce am confirmat cu cei de la jante ca prezoanele originale sunt recomandate si certificate. Sunt intr-o mare dilema, cand eram convins sa comand piulite, oamenii astia mi-au confirmat ca merg cele originale, ba chiar sunt recomandate si daca pui altceva, pui pe raspunderea ta. Pe aici prin C-ta de-abia gasesti sa cumperi si piulite M14 x 1.5 fara cod. Vai de noi. Daca nici la Honda n-au cheie de 22, e clara treaba sau .
                            '18 Honda Civic Type-R FK8, 2.0 VTEC Turbo, 320 HP, Championship White
                            '10 Honda Civic Type-R FN2, 2.0 i-VTEC. 201 HP, Championship White
                            Ex '10 Honda Civic 5D FK2, 1.8 i-VTEC, 140 HP, Milano Red

                            "Without music, life would be a mistake" - Friedrich Nietzsche

                            Comment


                            • #44
                              Mai nu e chiar inginerie spatiala, le poti vedea si singur de care sunt... Aveti in schema de mai jos cele 2 tipuri de pilutite (e la fel si la prezoane).

                              Nu stiu cum e la FK8, dar la toate Hondele pe care le-am avut, jantele OEM folosesc piulite rotunde, iar cele aftermarket conice. Posibil sa fie diferit la FK8, nu stiu.

                              La fel si la inele de centrare, daca sunt necesare sau nu vezi dupa cat are Honda ta, vezi cat are janta si tragi niste concluzii. Succes!


                              Click image for larger version

Name:	lugnuts.jpeg
Views:	248
Size:	30.2 KB
ID:	851589
                              '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by andreiD View Post

                                Am o mica problema, Collision Warning system'ul ma enerveaza la culme si era sa ma omoare la un moment dat intr-o depasire. M-am bagat sa depasesc un camion, cineva venea din fata cu viteza, si MASINA MI-A pus frana, de abia am reusit sa ma bag in fata camionului fara sa ma omoare ala din fata mea. Sa nu mai zic ca daca deschide cineva usa la masina in fata mea imi pune frana, daca i se pare calculatorului, ca ma indrept spre o alta masina cu viteza, imi pune frana. Iar in toate situatiile astea eu sunt in control deplin asupra masinii si nu exista sansa sa lovesc ceva. Mi se pare prost facut acest sistem.
                                din pacate mi-am amintit de filmul "Fight Club"



                                Acest fenomen a fost deja observat si studiat de către oamenii de știință si psihologii din Marea Britanie. S-a scris chiar si in Wikipedia".

                                … Jazz do it ...

                                Comment

                                Working...
                                X