HDI: '09 Subaru Outback 2.0D AC, Black Pearl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Si un scurt drive-test cu Opel Insignia cu tente de comparatie intre boxer diesel si noul 2.0CDTI 160CP de la Opel. L-am postat pe masini.ro in aria Subaru dar si in aria Opel

    Astazi am facut un scurt drive test cu Opel Insignia 2.0CDTI 160CP
    Banuiesc ca designul exterior va este cunoscut. Este mai putin important daca ne place sau nu. Mie spre exemplu imi sugereaza un Mercedes chinezesc. Oricum, un design muuult mai actual decat la Outback care s-a nascut si-asa batran.
    Pozitia la volan este OK. Nu te impresioneaza cu nimic. Nici pozitiv dar nici negativ.
    Vizibilitatea laterala si in spate este simbolica. Cam ca la Seat Leon. Adica nu prea vezi nimic. Senzorii de parcare spate sunt un must!
    Am pornit motorul (rece e drept...) si in habitaclu a navalit zgomotul caracteristic de tractoras, cum ii place lui Pista sa spuna (un alt coleg de forum care ii zice asa 120D-ului personal). Opel nu s-a zgarcit la decibeli si i-a lasat sa patrunda in numar mare in habitaclu chiar si la relanti. Repet: motorul era rece.
    Incalzirea in scaune s-a facut simtita cu mare greutate, dupa aprox. 10min. Probabil ca avea ceva masina de test ca dupa 10min incalzirea in scaune devine inutila. Spre comparatie, la Subby Sama a mea, simti caldurica dupa 2-3min cand esti imbracat!!! Dezbracat n-am incercat inca
    Volanul imbracat in piele nu are un feeling anume. E neutru la atingere. Nu este ca un volan de Honda care te indeamna sa-l strangi si sa accelerezi!
    Interiorul parea finisat mai bine decat la alte Opel-uri pe care le-am mai condus insa nu am stat sa analizez acest aspect cu prea mare atentie intrucat m-a respins din start plasticul cu pretentii de lemn imprastiat de designer prin tot bordul intr-un moment de majora inspiratie. Mie imi place lemnul doar in casa si voi de acord cu el in masina doar atunci cand portierele vor fi imbracate in lambriuri iar pe jos, in loc de covorase, va fi gresie de tip terracota.
    Omul dealerului mi-a prezentat masina in detaliu, pentru a da timp motorului sa se incalzeasca. Mi-a tinut, printre altele, si o prelegere despre unicitatea motorului Opel caruia ii place sa fie turat, nu ca la ceilalti. Nu tin minte ca vreun reprezentatnt de vanzari, indiferent de marca, sa fi ratat acest discurs.
    Motorul este prezentat ca avand 160cp la 4000rpm, cuplul de 350Nm la 1750-2500rpm in conditiile unei mase de ... uite ca nu scrie in fisa
    Acceleratie 0-100km/h in 9.5s
    Consumuri 7.6/4.8/5.8
    Interesant este ca motorul asta il vand cu 4 setup-uri de putere: 110/130/160/190cp

    In fine, am plecat...Am pornit incetisor si dupa vreo 10min temperatura apei a ajuns la valoarea optima. Am cerut voie sa o turez macar pana la roz daca nu e voie la rosu. Am fost rugat sa nu o fac intrucat masina avea doar 2000km...Ok...Am incetinit, am schimbat a 2-a si am inceput sa turez motorul. Pe la 3000rpm l-am simtit cum incepe sa livreze mai putin cuplu si mai multi decibeli. La 3500rpm a devenit clar ca orice insistenta din partea mea nu mi-ar fi adus decat decibeli si priviri pline de repros din partea omului de la vanzari. M-am oprit putin sub 4000rpm ca sa fiu sigur ca nu m-am inselat si ca motorul ar mai avea ceva de dat. Am schimbat a 3-a. Am mers o bucata de drum la 3000rpm insa nu parea in elementul ei. Am scazut la 2500rpm. Dealerul si motorul au respirat usurati. Am repetat figura cu turatia si de la tr. a 3-a la a 4-a insa cu aceleasi rezultate.
    Nu insit pe tema asta insa as vrea sa se inteleaga ca orice parere este subiectiva si in general se raporteaza la o alta situatie-un benchmark;in cazul de fata la boxer diesel. In comparatie cu 2.0TDI, motorul de pe Insignia mi se pare ceva mai sus.
    Asa cum mi se intampla de obicei, am plecat putin bulversat de la drive-test, fara a avea ideile prea clare insa stiam ca lucrurile se vor clarifica de indata ce voi pleca cu masina cu care am venit: Outback Diesel. Am pornit-o pe Subby, am iesit din parcare, am schimbat a 2-a....3000rpm-4000rpm-4500rpm si a 3-a. Discutam de filozofii diferite, de realizari ingineresti ce au atat de putine lucruri in comun incat orice comparatie ar fi o impietate cel putin la adresa uneia dintre ele. Asa ca nu voi trage nicio concluzie in comparativul Outback Insignia ....Cheers!
    Subaru Outback 2.0D AC - Peugeot 307 1.6 HDI
    Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice.
    "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!"
    razvan p.
    http://bloghdi.anyhow5.com

    Comment


    • #77
      Mai omule,....foarte foarte tare!

      Te rog frumos :...Nu te apuca de scris serios....pt ca atunci s-ar putea ca baietii de la Top Gear sa dea faliment...ar fi pacat

      http://hondafan.etp.ro/gallery/v/ryloy/
      http://www.hotelcehov.ro/

      Comment


      • #78
        Am o poveste proaspata pe care am hotarat sa o scriu aici si o transport de data asta cu copy/paste pe masini.ro

        Mdaaaa...
        Ieri am avut programare la un drive-test cu Citroen C5.
        Este vorba de un C5 2.2HDI in echiparea Exclusive cu pack business, 173cp/4000rpm si 370Nm/1500rpm.
        Masa proprie: 1804kg
        0-100km/h-9.2sec (identic cu OBD)
        Pret de lista 32118TTI cu pack business/29738TTI fara pack business.
        Dar acum si numai acum, pentru primii 5 cumparatori, oferta speciala: discount de 4000EU TTI in limita stocului disponibil. Nu cred ca asta e reclama, nu?

        Mi-a placut masina atunci cand am vazut-o desi nu este chiar stilul meu. Ma gandesc ca la masina aia se potriveste mai bine costumul decat o pereche blugi iar eu costumele nu le deranjez cu anii!
        Cand mi-am luat 307-le mi-am dorit de fapt un C4 insa era abia intrat pe piata si mi-a fost putin frica. Asa ca si pentru Citroen nutresc o oarecare afectiune. Mai mult decat atat, ma inclin in fata spiritului lor inovativ si a solutiilor tehnice indraznete. Citroen are o identitate de marca absolut distincta si modelele actuale ar trebui sa fie urmasele demne ale unui 2CV sau DS.
        Asa ca m-am dus sa verific daca este asa cum cred eu sau nu. Si cum puteam sa o fac mai bine daca nu luand-o la plimbare pe coana mare (C5) care teoretic ar fi trebuit sa inglobeze tot ce are Citroen mai bun de oferit pe o masina de serie. C6-le este deja un experiment exotic vandut in 4 exemplare pe an unor tipi cu probleme de adaptare, celelate 3 modele ce intregesc productia anuala fiind conduse de cei 2 directori de filiale zonale si de Ioana Tariceanu.
        Masina astepta in fata showroomului. I-a aruncat o privire de o indiferenta superioara breakului murdar cu care venisem dupa care a cazut in letargia din care o deranjasem. Trebuie inteles ca nu e usor sa fii masina de drive test. Viata unei masini de drive test este la fel cu a unei prostituate care este obligata sa aiba raporturi cu oricine se inscrie sa beneficieze de serviciile ei, dupa care, atunci cand incepe sa imbatraneasca prematur, se muta in alt oras si se marita in sfarsit insa cicatricele tineretii tumultoase nu ii vor disprea niciodata.
        Sa ma intorc insa din sfera filozofala in care m-am lasat absorbit si sa discutam concret.
        Tipul de la Citroen este un baiat citit, pasionat de masini care a ochit imediat utilajul din dotare si m-a intampinat cu un zambet larg:
        -Ce e, motorul ala nou, boxer diesel?
        -Da, fac eu rosind...Da' te pricepi!
        -Daaa, zise si rosi el de data asta.
        -Hai sa te dau o tura, il invit eu.
        Mi-a acceptat incantat invitatia si l-am plimbat putin explicandu-i defectele dar si calitatile OBD-ului. Motorul i-a placut mai ales ca l-am lasat sa asculte aria Boxer din Subaru cantata la 4500rpm
        Ne-am intors, eu mandru cu ce am si el incantat de ce vazuse.
        Am luat cheile C5-lui si m-am dus sa il astept in masina pana termina nu stiu ce cu niste clienti. Apropos, cat am stat eu pe acolo au venit 2 potentiali clienti (un domn in varsta si o familie)
        M-am apropiat de masina si am descuiat-o din telecomanda. Silentios. Imi place atunci cand masinile nu tin neaparat sa iasa in evidenta cu flashuri, sunete stridente samd. Doamna parea sa aiba clasa.
        M-am suit in masina si usa grea s-a trantit in urma mea. Zgomotele strazii s-au atenuat brusc si au devenit doar un vuiet indepartat. Prima impresie pe care am avut-o stand pe scaunul soferului a fost ca sunt in vizita in casa unui om cu stare si fata in casa m-a pus sa-l astept pe stapan in salon. Am realizat destul de rapid ca nu va aparea nimeni cu cafeaua, asa ca am pornit motorul si am inceput sa studiez interiorul.
        Pielea bej-eu ma pricep mai degraba sa apreciez pielea de la o pereche de pantofi sau o geaca dar banuiesc ca si cea din C5 era OK; cusaturile sunt bine facute iar senzatia generala este de fotoliu de buna calitate.
        Fotoliul are in mod evident reglare electrica cu memorarea a nu-stiu-cate setari, incalzire si masaj lombar (adica iti intra ceva in rinichi si apoi iti iese, iar iti intra, iar iti iese samd). Ceva nou pt. mine: cand opresti motorul, scaunul se retrage pentru a-ti facilita iesirea in caz ca in ultimii 10 ani ai uitat sa te mai ridici de la masa.
        Linia audio este de buna calitate cu sunete clare si bass profund.
        Bordul este copus din materiale moi si placute la atingere, imbinate bine. Am fost mandru sa constat ca maneta de semnalizare si cea de la stergatoare sunt cele de pe 307 (C4).
        Instrumentele de bord sunt cele clasice dar parametrii sunt afisati in mod original (se putea altfel?)
        Volanul este mare, cam prea mare insa probabil ca este asa ca sa incapa pe miezul fix butoanele pt CB,audio, Cruise, Telefon, Fax, Scanner, storcator de citrice etc.
        Tipul de la reprezentanta s-a suit in dreapta intrerupand periplul meu printre gadgeturile masinii. Cu siguranta sunt multe altele despre care nu am spus si nu voi spune nimic pt. simplul fapt ca nu stiu de ele.
        Am scos masina din locul de parcare (cand dai cu spatele oglinda din dreapta coboara si iti arata bordura) si inainte de a porni mi-a fost demonstrat ce inseamana suspensie Hydractive III, cu n!(factorial) setari predefinite, cu self-leveling in functie de viteza si caracteristicile terenului pe care rulezi si inca vreo alt 4-5 functii pe care nu le-am inteles.
        Am pornit la drum.
        Prima impresie in rulare a fost ca sunt calare pe o balena. Maiestuos, de neatins, mare si greoi. Vorbim de impresii pt. ca motorul propulseaza balena de la 0 la 100km/h in 9.2sec. Daca e mult sau putin, judecati voi ca fiecare are termenii lui de comparatie. Pentru mine, teoretic e la fel.... Practic e mai lenta.
        Motorul este un demn membru al familiei HDI. Economic, elastic, rafinat, silentios, puternic raportat la cilindreea lui, trage pana pe la 4000rpm insa nu are exuberanta lui 1.6HDI care se incapataneaza sa mai vrea sa traga chiar si in zona rosie(pastrand proportiile).
        Nu am putut face teste de stabilitate pentru ca am rulat pe sosele in aliniament si cu trafic insa nu-mi inchipui ca sunt probleme. Suspensia este mooaaale (prea moale) insa baiatu' s-a jurat ca daca ma dau la ea se intareste de frica. N-am avut ocazia sa verific. De fapt nici nu stiu daca este important intrucat eu nu vad masina asta mergand in ritm alert si sporty ci mai degraba cu viteza mare, pe autostrada, in linie drepta si ducandu-si pasagerii ori la un meeting de afaceri ori la mama soacra in vizita. M-as simti ridicol sa apar cu asa ceva pe partia de schi sau la gratar. Este ca si cum l-ai pune pe Herbert von Karajan sa dirijeze Taraful din Clejani.
        Daca ceva nu mi s-a parut din acelasi film, aceea este precizia cutiei de viteze. Cam sleampata, cel putin in comparatie cu precizia cutiei de la OBD.
        Una peste alta, nu sut convins ca Citroen mai reuseste sa produca DS-uri insa C5 este o masina foarte buna, cu aspiratii premium destul de indreptatite si care se adreseaza celor care iubesc confortul si care au in sifonier cel putin 3 camasi albe calcate.
        Nici de data asta nu voi da un verdict in comparativul C5-OBD pentru ca nici macar nu mi-am propus asta insa voi incerca o concluzie ca intre baieti:
        C5 este o femeie foarte frumoasa, cu ochii mari, par matasos, buze senzuale si trup sculptural insa are un mare defect: nu reuseste sa-ti provoace o erectie!
        HDI
        Senior Member
        Last edited by HDI; 08-03-09, 01:01.
        Subaru Outback 2.0D AC - Peugeot 307 1.6 HDI
        Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice.
        "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!"
        razvan p.
        http://bloghdi.anyhow5.com

        Comment


        • #79
          Foarte frumos scris si metafore la inaltime !Felicitari!
          mai vrem
          Iubesc masinile japoneze. Ele nu mint, nu inseala !
          ACURA & HONDA SUV FAN CLUB ROMANIA - http://daimyo.ro/index.php?action=forum

          Comment


          • #80
            Super tare povestea ta!

            Comment


            • #81
              Frumos spus, HDI!
              2007 Honda Accord 2.0 M/T LS NHB
              2008 Honda CR-V 2.0 M/T EX NHB
              2000 Honda S2000 Berlina Black
              http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/nolty/

              Comment


              • #82
                bravos.....vorba cuiva,vezi sa nu falimenteze T.G. la modul serios!abia am ajuns din escapada offroad din acest weekend dar sunt prea obosit si nu as putea povesti f multe..
                revenim insa!
                ex CL7 AT 2006
                CN1 Sport 2005
                KB 1 2007-"A gloriously good car that no-one in their right mind will ever buy"

                "The Honda Legend is a highly technically complicated and luxurious bit of kit that seems to be making more of a name for itself as the secondhand sale of the century"

                Comment


                • #83
                  Va multumesc. Sunteti prea generosi...

                  Originally posted by razvan p. View Post
                  abia am ajuns din escapada offroad din acest weekend dar sunt prea obosit si nu as putea povesti f multe..
                  revenim insa!
                  Unde vei scrie, ca nu vreau sa ratez?
                  Daca nu te-ai hotarat la un thread anume, aici e loc destul...
                  Subaru Outback 2.0D AC - Peugeot 307 1.6 HDI
                  Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice.
                  "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!"
                  razvan p.
                  http://bloghdi.anyhow5.com

                  Comment


                  • #84
                    aici,aici voi posta!e topicul tau si iti multumesc pt oferta!voi face in asa fel incet povestea mea sa il pastreze unde este:in TOP!
                    ex CL7 AT 2006
                    CN1 Sport 2005
                    KB 1 2007-"A gloriously good car that no-one in their right mind will ever buy"

                    "The Honda Legend is a highly technically complicated and luxurious bit of kit that seems to be making more of a name for itself as the secondhand sale of the century"

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by razvan p. View Post
                      aici,aici voi posta!e topicul tau si iti multumesc pt oferta!voi face in asa fel incet povestea mea sa il pastreze unde este:in TOP!
                      Razvan, ai uitat sa postezi?! Asteptam sa vedem daca spiritul Hilux din episoadele TG se regaseste si in actualul model...
                      Cat despre HDI, mai scrie si tu ceva ca nu mai avem ce citi pe "criza" asta...
                      '08 Civic Sedan 1.8 ES A/T Galaxy Gray Metallic

                      Comment


                      • #86
                        acum trebuie sa o iau din loc!HILLUX este ca in TG!s-a trecut cu ea prin paruri de munte,vad de apa +40cm,s-a urcat peste drumuri nebatute...
                        masina este echipata offroad!nu este stock!

                        dar revenim cu povestea si pozele!
                        ex CL7 AT 2006
                        CN1 Sport 2005
                        KB 1 2007-"A gloriously good car that no-one in their right mind will ever buy"

                        "The Honda Legend is a highly technically complicated and luxurious bit of kit that seems to be making more of a name for itself as the secondhand sale of the century"

                        Comment


                        • #87
                          Originally posted by [g] View Post
                          Cat despre HDI, mai scrie si tu ceva ca nu mai avem ce citi pe "criza" asta...
                          Despre masini n-am nimic nou de spus insa ma risc cu un eseu scris asa, pe genunchi.
                          Fiti blanzi cu mine.
                          Scuze de off-topic

                          E o dimineata rece de iarna. Stau cu ochii intredeschisi privind spre cerul cenusiu. Nu sunt hotarat sa ma trezesc inca; as mai dormita profitand de faptul ca fiind sambata, animalul ala trebuie sa-si faca aparitia ceva mai tarziu decat de obicei.
                          Visez ca sunt o pasare zburand in inaltul cerului catre o destinatie necunoscuta (niciodata nu am inteles unde se tot duc). Cred ca e placut sa zbori. Sau macar o musca insa astea de obicei o sfarsesc cam prost; nu cred ca e o idee buna.
                          Ma rog...stiu ca nu se poate dar macar sa fi fost ca unul din colegii mei care au joburi mai usoare ca al meu. Nu sunt mai interesante ca doar lucram la acelasi "stapan" si am venit toti 3 in aceeasi zi. Vad exact ce fac si ei (cam acelasi lucru) insa cel putin ei nu sunt la fel de frecati ca mine. Du-te pana jos, vino inapoi, mai du-te odata, vino din nou....si tot asa.
                          Trebuie sa recunosc insa ca atunci cand pleaca o boierim. De fapt, stam degeaba. Nici asta nu e bine dar cel putin ne odihnim.
                          La inceput am crezut ca am avut ghinion sa prind postul asta si m-am straduit sa demonstrez ca sunt capabil sperand ca voi ajunge cu timpul un factor de decizie. Aiurea, dupa 4 ani nu numai ca fac acelasi lucru dar nici macar nu m-am miscat din locul asta.
                          Pe colegii de langa mine ii trateaza ceva mai frumos, cu mai multa delicatete insa pe mine ma calca in picioare la propriu. P-asta de langa mine il munceste mai putin (am auzit ca are si ceva relatii) si chiar si atunci cand trebuie sa faca ceva il ia cu usurelul sa nu cumva sa se rupa...Mi-e sila de el; face pe sensibilul si daca il vezi ...Bleah! P-ala de dincolo in schimb il tot tine din scurt toata ziua. Nu-l slabeste deloc, ii da tot timpul de lucru insa cel putin ii apreciaza munca. Nu l-am vazut vreodata sa se infiga in el asa cum o face cu mine. Si p-asta de langa mine l-a mai repezit insa numai cand e groasa, altfel PCR (Pile-Cunostinte-Relatii) functioneaza.
                          Eu nu-l sufar pe animal insa daca ceva ma scoate din minti la modul propriu este cand il vad cu pantofii murdari. Pentru mine poate sa fie netuns, nebarbierit, cu hainele ponosite dar cel putin sa aiba pantofii curati.
                          Bee-beep!
                          -Bai vine! Sase!
                          Ce, credeati cumva ca are pantofii curati? N-ai sa vezi la asta.
                          Hai ca poate azi primesc o promovare. O fi el animal insa e imposibil sa nu fi vazut ca sunt capabil de mult mai mult decat sa lucrez ca simpla pedala de ambreiaj!
                          HDI
                          Senior Member
                          Last edited by HDI; 12-03-09, 19:54.
                          Subaru Outback 2.0D AC - Peugeot 307 1.6 HDI
                          Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice.
                          "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!"
                          razvan p.
                          http://bloghdi.anyhow5.com

                          Comment


                          • #88
                            Tareeeeeeeee! Felicitari!
                            '08 Civic Sedan 1.8 ES A/T Galaxy Gray Metallic

                            Comment


                            • #89
                              Merci, merci.
                              Tanjesc dupa o povestire off-road dar... poate imi va trece....
                              Subaru Outback 2.0D AC - Peugeot 307 1.6 HDI
                              Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice.
                              "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!"
                              razvan p.
                              http://bloghdi.anyhow5.com

                              Comment


                              • #90
                                imi cer scuze,am avut parte de ceva evenimente nefericite!promit sa nu raman dator!
                                ex CL7 AT 2006
                                CN1 Sport 2005
                                KB 1 2007-"A gloriously good car that no-one in their right mind will ever buy"

                                "The Honda Legend is a highly technically complicated and luxurious bit of kit that seems to be making more of a name for itself as the secondhand sale of the century"

                                Comment

                                Working...
                                X