Short shifter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Short shifter

    As vrea sa-mi instalez un short shifter pe Civic FD1, as cumpara unul din State, doar ca am ceva neclaritati, poate-mi dati o mana de ajutor. Deci:
    1. e suficient doar un short-throw shift adapter sau inlocuirea intregului shifter?
    2. este vreo diferenta intre shifter-ul cu 5 viteze si cel cu 6 (intrebarea poate parea cu totul idioata, insa isi are un anumit sens in masura in care Civicurile americane gen. 8 cu R18 au 5 viteze, numai Si-ul are 6)
    3. Si-a instalat cineva short shifter pe Civic 2006-2011? Eu stiam de Seth, dar el nu mai e pe forum de ceva timp.

  • #2
    Ce face un short shifter? Reduce cursa?

    Comment


    • #3
      Da, reduce cursa levierului.

      Comment


      • #4
        vtin, poate reușești să vezi cum e una cu shortshifter, dacă nu știi deja (dpdv feeling/cursa).
        N-are importanţă deloc numărul de viteze din cutie, de ex la Accord schimbătorul e identic intre 5MT și 6MT.

        Mă obișnuisem aproape cu el, dar tot l-am dat jos, mie îmi place mai mult cum se simte fără. Cel mai mult mi-a plăcut când aveam nuca Mugen, care era mai jos ca și poziție față de cea stock, și aveam un amestec între ușurință mai mare de a introduce în viteză (deși și înainte era ok) și cursa mai scurtă a schimbătorului, precum la SS.
        -------------------
        There is no point of having if you can't share.

        Comment


        • #5
          Și la mine, la 5D, cursa schimbătorului este mai mică doar de la „nuca“ Skunk2, înfiletată până la capăt, fără a folosi piulița care vine în pachet.
          I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
          My cars:

          '09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car
          '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive
          '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
          '78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car
          EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic
          EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl
          EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car
          EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic
          EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car
          EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -

          Comment


          • #6
            La 5d-ul pe care l-am avut era mult mai usoara schimbarea vitezelor, probabil ca daca puneam un shift knob mai mic ar fi fost si mai bine.
            La 4d manevrarea levierului e ceva mai greoaie si usor imprecisa mai ales la introducerea in treapta a 2-a.

            Comment


            • #7
              Sedanul are probleme cu sincronul treaptei a 2-a. Este de evitat sa schimbi in treapta a 2-a mai repede (fortand maneta) decat o permite cutia. Cel mai nasol este pe timp de iarna, de la aprox 7 grd C in jos, mai ales cand motorul inca este rece, iar uleiul din cutie este si el vascos. In aceste conditii, cand schimbi din 3 in 2, devine o adevarata provocare.

              Comment


              • #8
                Ma poate ajuta cineva cu codurile bucselor corespunzatoare pentru M-6, respectiv M-6-1 din imaginea atasata?



                http://www.hondaworld.ru/honda_spare...00_category_4/

                Comment


                • #9
                  Eu din cate inteleg, alea nu se vand separat, ci numai impreuna cu tot ansamblul marcat cu '5'.

                  Click image for larger version

Name:	vtin1.jpg
Views:	1
Size:	57.2 KB
ID:	722144

                  M-6 si M-6-1 arata ca acolo se leaga la subansamblul M-6-1, adica aici: http://japancars.ru/index.php?route=...nplblk=M__0601
                  "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                  "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                  Comment


                  • #10
                    Nu cred sa fie asa, Delphi. Acele M-6 si M-6-1 sunt niste amarate de bucse (shifter cable bushings), niste cercuri de cauciuc, in timp ce intregul subansamblu e... ditamai. In plus, acele bucse se gasesc intr-o mie de variante aftermarket, iar inlocuirea lor propriu-zisa necesita... 2-3 minute. Partea proasta este ca eu le doream sa fie OEM si nu reusesc sa dau de codurile lor.
                    In timp, cauciucul din care sunt facute isi pierde proprietatile, iar lucrul asta se traduce prin imprecizie in schimbarea vitezelor.
                    vtin
                    Senior Member
                    Last edited by vtin; 26-01-16, 15:51.

                    Comment


                    • #11
                      Sa ma ierti, dar nu sunt de acord. M-6-1 arata in ce anume plansa se continua plansa pusa de tine, adica aici:
                      Click image for larger version

Name:	M-6-1.jpg
Views:	1
Size:	16.2 KB
ID:	722145
                      Daca observi, in aceasta plansa arata ca se imbina cu B-34, care este... asta:
                      Click image for larger version

Name:	B-34.jpg
Views:	1
Size:	10.6 KB
ID:	722146
                      In plus, tot ce este inconjurat cu linie punctata si marcat cu '5' constituie un singur ansamblu si se inlocuieste ca atare. Poti intreba la un dealer sa-ti faca o oferta pentru bucsele alea si ai sa vezi.
                      "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                      "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                      Comment


                      • #12
                        S-ar parea ca ai dreptate, dar tot nu-mi cade la socoteala sa inlocuiesc tot ansamblul pentru niste bucse.
                        Sper sa-mi gaseasca service-ul solutia minune!

                        Comment

                        Working...
                        X