CIVICMAN: '96 Honda Civic Hatchback 1.4i, Blue (EJ9)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    multam . am observat ca e cam inactiv topicul . asa de rare sunt si intalnirile sau doar topicul nu este activ ?

    Comment


    • #47
      Dat fiind faptul ca uleiul,filtrul si lichidul de la servo trebuiesc schimbate , m-am hotarat sa le schimb . N-am mai facut asta pana acum dar am cautat pe iutub si am gasit niste tutoriale .

      Am ulei Eneos 10w40 (4 litri) si filtru Nipparts 15400-PH1-F03/F02. Eu n-am chestie din aia de strans filtru.Se poate strange cu mana sau este nevoie de chestia aia .
      Aici sunt cele 2 tutoriale

      http://www.youtube.com/watch?v=KjwHwKElSbM - tutorial 1 pentru schimbat ulei + filtru

      http://www.youtube.com/watch?v=0UY73gxEp5g - tutorial 2 pentru schimbat ulei + filtru

      Mai jos sunt intrebarile :
      1. Pot sa strang filtrul si fara chestia aceea din filmueletele de mai sus ?
      2. Daca nu pot , aveti idee cum se cheama ?
      3. Trebuie sa pun toata cantitatea de ulei (4litri) ?
      civicman
      Senior Member
      Last edited by civicman; 22-03-13, 20:55.

      Comment


      • #48
        Inca odata sa ai noroc la ea si sa o stapanesti sanatos ...Eu din cate stiu nu trebuie cheie, se strange cu mana cu simt si NEAPARAT sa pui ulei pe garnitura de la filtru...la a 3 intrebare, TecDoc da ca iti intra 3.3 l, deci eu zic ca i ok sa bagi 3 lbidoane si dupa verifici joja si completezi sa fie intre min si max...spor la treaba

        Comment


        • #49
          Uleiul de motor trebuie sa fie la nivelul maxim , sa ti nivelul intre minim si maxim este "....." , important este sa nu depasesti nivelul maxim ( peste 200-300 ml) . Daca este nevoie am sa explic si de ce , nu vreau sa poluez topicul.

          Filtrul de ulei se strange la mana fara sa folosesti cheia , daca strangi cu cheia risti ca pe viitor sa te chinui indeajuns de mult sa il scoti. Chiar si specificatiile de strangere date de honda sunt destul de mici. Verifica dupa pornirea motorului sa vezi daca ai cumva pierderi de orice fel dar si dupa cativa km.

          Cu schimbarea lichidului se servo este foarte simplu doar urmeaza pasii , se scoate bidonasul din suport , scoti furtunul superior ( cel din stanga vezi poza) , pornesti motorul , virezi stanga dreapta pana iese tot lichidul. Opresti motorul , pui furtunul la loc , bagi lichid , pornesti motorul , stanga dreapta maxim si completezi. Verifica daca ai pierderi si asta este tot. Lichidul aici trebuie sa fie intre min si max cu motorul oprit.
          Foloseste numai Honda power steering fluid ( Honda PSF) , ca sa nu ai nici un fel de probleme.

          Touge is what we live for

          Wait for it...... Here we go ....... Bwwwwaaaaaaahhhhhh!

          Comment


          • #50
            Originally posted by cipriotu View Post
            Inca odata sa ai noroc la ea si sa o stapanesti sanatos ...Eu din cate stiu nu trebuie cheie, se strange cu mana cu simt si NEAPARAT sa pui ulei pe garnitura de la filtru...la a 3 intrebare, TecDoc da ca iti intra 3.3 l, deci eu zic ca i ok sa bagi 3 lbidoane si dupa verifici joja si completezi sa fie intre min si max...spor la treaba
            multumesc la fel. sa ne bucuram de ele cat mai multi km. a ta arata mult mai ingrijita bine ca nu trebe cheie . o sa strang la mana . am vrut sa il schimb azi dar n-am mai apucat. chiar is curios daca mananc ulei dupa ce fac ''manevra'' asta

            Comment


            • #51
              Originally posted by Vali_lj View Post
              Uleiul de motor trebuie sa fie la nivelul maxim , sa ti nivelul intre minim si maxim este "....." , important este sa nu depasesti nivelul maxim ( peste 200-300 ml) . Daca este nevoie am sa explic si de ce , nu vreau sa poluez topicul.

              Filtrul de ulei se strange la mana fara sa folosesti cheia , daca strangi cu cheia risti ca pe viitor sa te chinui indeajuns de mult sa il scoti. Chiar si specificatiile de strangere date de honda sunt destul de mici. Verifica dupa pornirea motorului sa vezi daca ai cumva pierderi de orice fel dar si dupa cativa km.

              Cu schimbarea lichidului se servo este foarte simplu doar urmeaza pasii , se scoate bidonasul din suport , scoti furtunul superior ( cel din stanga vezi poza) , pornesti motorul , virezi stanga dreapta pana iese tot lichidul. Opresti motorul , pui furtunul la loc , bagi lichid , pornesti motorul , stanga dreapta maxim si completezi. Verifica daca ai pierderi si asta este tot. Lichidul aici trebuie sa fie intre min si max cu motorul oprit.
              Foloseste numai Honda power steering fluid ( Honda PSF) , ca sa nu ai nici un fel de probleme.

              bine ca mi-ai spus Vali . Credeam ca e ok sa il tii intre min si max . nu stiam ca e musai sa il tii in jurul valorii max mereu.Ai putea sa imi explici, poate ne intalnim undeva prin Buc.E bine ca il pot strange la mana ca nu prea vroiam sa iau cheie din aia . O sa verific dupa si sper sa fie curat , fara pierderi de ulei.
              Multumesc frumos pentru detaliere. Referitor la golire si incarcarea instalatie. Daca intra aer cum il scot ? Cineva imi recomandase sa pun ATF dar dupa aia am vazut ca voi puneti PSF si musai sa fie de la Honda. Daca asa o fi mai bine , asa fac si eu desi e oleaca mai scump am vazut dar macar aici o sa pun ceva ce recomanda honda . Ma gandesc ca la antigel nu are bai de care pun . Am inteles ca asta , Hepu G12 e super bun si recomandat si ma gandeam sa ii pun din asta


              Comment


              • #52
                Dat fiind faptul ca in mom de fata nu am ff multe cunostinte legate de intretinere am sa apelez la bunavointa voastra pentru a afla raspunsurile la cateva intrebari. Masina fiind sh trebuie sa ii schimb consumabile dar nu stiu ce ar mai trebui sa pun in lista de mai jos :

                1. Ulei motor + filtru (Eneos+Nipparts)
                2. Lichid servo (Honda PSF)
                3. Bujii NGK (sunt speciale pt acest model de civic ?)
                4. Kit de distributie
                5.
                6.
                ...

                Astea ma gandesc ca ar fi asa mai urgente ca sa merg cat de cat linistit cu masina fara sa ii cauzez vreo problema. acum astept si parerile voastre

                Comment


                • #53
                  1. ok verifica cati litri intra in motor , verifica manualul sau cauta pe net cantitatea necesara pentru motorul tau
                  2. ok
                  3. cauta in catalog dupa model aici : http://www.ngk.de/nc/en/product-find...W/ZK_BENZINER/
                  4. iti recomand kitul urmator daca il gasesti : curea mitsuboshi , pompa si rola GMB si nu cred ca o sa sari de 300 ron . Piesele sunt de producatori japan verifica la cei de la http://www.euro07.ro/index.php ( bucuresti , vis a vis de arian motors militari , in zona Turbomecanica). Si cele de producatori europeni daca sunt de calitate nu ai de ce sa iti faci griji.
                  5. Antigelul honda este recomandat sa fie fara bor si silicati. Nu conteaza producator , culoare etc. Doar ce am mentionat mai devreme.
                  6. Daca ai ulei doar jumatate din cantitatea necesara in motor , in momentul pornirii cantitatea se injumatateste. Apoi ciclul de ungere are 2 etape : activ prin pomparea uleiului in rampele de ungere etc, si pasiv prin intoarcerea lui in baia de ulei... O alta problema este in momentul in care ai prea multa cantitate peste 300 ml ... contragreutatile de pe vibrochen ajung "sa bata" uleiul si provoaca spumarea lui. Pompa trage o cantitate insuficienta de ulei si ungerea nu este eficienta.
                  Touge is what we live for

                  Wait for it...... Here we go ....... Bwwwwaaaaaaahhhhhh!

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by Vali_lj View Post
                    1. ok verifica cati litri intra in motor , verifica manualul sau cauta pe net cantitatea necesara pentru motorul tau
                    2. ok
                    3. cauta in catalog dupa model aici : http://www.ngk.de/nc/en/product-find...W/ZK_BENZINER/
                    4. iti recomand kitul urmator daca il gasesti : curea mitsuboshi , pompa si rola GMB si nu cred ca o sa sari de 300 ron . Piesele sunt de producatori japan verifica la cei de la http://www.euro07.ro/index.php ( bucuresti , vis a vis de arian motors militari , in zona Turbomecanica). Si cele de producatori europeni daca sunt de calitate nu ai de ce sa iti faci griji.
                    5. Antigelul honda este recomandat sa fie fara bor si silicati. Nu conteaza producator , culoare etc. Doar ce am mentionat mai devreme.
                    6. Daca ai ulei doar jumatate din cantitatea necesara in motor , in momentul pornirii cantitatea se injumatateste. Apoi ciclul de ungere are 2 etape : activ prin pomparea uleiului in rampele de ungere etc, si pasiv prin intoarcerea lui in baia de ulei... O alta problema este in momentul in care ai prea multa cantitate peste 300 ml ... contragreutatile de pe vibrochen ajung "sa bata" uleiul si provoaca spumarea lui. Pompa trage o cantitate insuficienta de ulei si ungerea nu este eficienta.
                    1. eu am gasit pe net un manual cu 1000 si ceva de pagini dar nu stiu daca e ala . pe coperta scrie service manual nu owners manual .
                    2. tu ai folosit si altceva in afara de PSF ? am inteles ca unii spun ca e ok si ATF 220 de la Mobil 1 . Eu nu stiu ca nu prea am experienta cu niciunele . Tot din auzite am aflat ca asta, PSF, ar fi mai indicat pentru modelele mai noi si ca e posbil sa strici in loc sa ii faci bine hondei . nu stiu ce sa mai cred/ fac
                    3. am gasit : BKR6E-11 si BKR6EIX-11
                    4. nu prea ma descurc cu site-ul . dupa ce bifez acolo nu imi da niciun rezultat la search
                    5. pai asta , Hepu , se incadreaza . am inteles ca este ff bun/ recomandat
                    6. multumesc pentru explicatie
                    civicman
                    Senior Member
                    Last edited by civicman; 27-03-13, 16:08.

                    Comment


                    • #55
                      1. ti-am trimis pm cu link catre manual in pdf. Acolo ai specificatii catre toate modelele de civic , motoare cat si cati litri este necesar pentru fiecare motor. Manualul service este mult mai indicat decat celalalt , dar trebuie sa rasfoiesti mult prin el sa cauti exact ce ai nevoie. In curand am sa termin manualul de editat pe capitole si am sa il pun pe forum .
                      2. Nu am folosit dar am vazut si auzit destule despre alte lichide folosite in loc de honda PSF. Ideea este ca cei care au folosit alte lichide ( atat fluide servo cat si ulei de transmisie , motor) au pareri impartite 50-50, pe cand cu Honda PSF nu a avut nimeni nici o problema din cunostintele mele. Modele noi au caseta electrica, mai precis din anul 2001 honda a echipat automobilele cu casete electrice. Deci unde este folosit numai la modele noi ??? La fel ca si in cazul uleiului de transmisie la PSF exista 2 tipuri , PSF ( sau PSF I ) folosit la generatiile 88-92 si PSF2 care este pentru 88-00. PSF2 este un upgrade pentru generatiile anterioare facut special pentru generatiile 92-00 sa fie compatibil cu noile casete
                      3. Primul cod este bujia standard , iar cea de-a doua este bujia iridium.
                      4. cauta la contact si suna acolo , vezi ca baietii sunt mai cu capul in nori si mai delasatori , dar isi fac treaba ... insista .
                      5. daca respecta ce ti-am spus mai sus nu ai de ce sa iti faci griji.
                      Touge is what we live for

                      Wait for it...... Here we go ....... Bwwwwaaaaaaahhhhhh!

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by Vali_lj View Post
                        1. ti-am trimis pm cu link catre manual in pdf. Acolo ai specificatii catre toate modelele de civic , motoare cat si cati litri este necesar pentru fiecare motor. Manualul service este mult mai indicat decat celalalt , dar trebuie sa rasfoiesti mult prin el sa cauti exact ce ai nevoie. In curand am sa termin manualul de editat pe capitole si am sa il pun pe forum .
                        2. Nu am folosit dar am vazut si auzit destule despre alte lichide folosite in loc de honda PSF. Ideea este ca cei care au folosit alte lichide ( atat fluide servo cat si ulei de transmisie , motor) au pareri impartite 50-50, pe cand cu Honda PSF nu a avut nimeni nici o problema din cunostintele mele. Modele noi au caseta electrica, mai precis din anul 2001 honda a echipat automobilele cu casete electrice. Deci unde este folosit numai la modele noi ??? La fel ca si in cazul uleiului de transmisie la PSF exista 2 tipuri , PSF ( sau PSF I ) folosit la generatiile 88-92 si PSF2 care este pentru 88-00. PSF2 este un upgrade pentru generatiile anterioare facut special pentru generatiile 92-00 sa fie compatibil cu noile casete
                        3. Primul cod este bujia standard , iar cea de-a doua este bujia iridium.
                        4. cauta la contact si suna acolo , vezi ca baietii sunt mai cu capul in nori si mai delasatori , dar isi fac treaba ... insista .
                        5. daca respecta ce ti-am spus mai sus nu ai de ce sa iti faci griji.
                        1.multumesc frumos pentru link . la editat te referi la cele din limba germana si rusa ? eu as avea nevoie de ceva in lb romana pt tata , ca nu prea se descurca cu engleza
                        2.Am mai citit si eu si n-as vrea sa ma zgarcesc si sa pice ceva dat fiind faptul ca nu prea am cunostinte de mecanica . O sa pun PSF 2 . Asta il gasesc doar la reprezentanta ? am gasit un tip care sustine ca aduce de afara la preturi mai mici . zice ca ar fi lucrat pe la reprezentate honda . uleiul nu il are la bidon ci la butoi si se vinde vrac . nu prea stiu ce sa fac ca nu am cum sa verific
                        3. o sa iau pe cea cu primul cod ca este mai ieftina

                        iti multumesc pentru sfaturi si indrumari

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Vali_lj View Post
                          iti recomand kitul urmator daca il gasesti : curea mitsuboshi , pompa si rola GMB si nu cred ca o sa sari de 300 ron . Piesele sunt de producatori japan
                          ce diferente ar fi intre ceea ce mi s-a recomandat mai sus si Kit de distributie (Contintech, INA, Japanparts) si pompa de apa (Airtex , Magneti Marelli)

                          Care varianta ar fi mai indicata ?

                          Comment


                          • #58
                            Se pare ca am dat reply inainte la un post din 1900 toamna ).

                            Poti folosi kit de distributie Contitech sau Japanparts.

                            Calitatea este aceeasi. Eu am mers pe Japanparts.

                            Iar ca si pompa de apa Airtex este varianta cea mai ieftina.
                            Guest
                            Guest
                            Last edited by Guest; 29-03-13, 17:35.

                            Comment


                            • #59
                              Eu mi-am luat curea Gates, rola Ina, pompa apa Airtex miercuri le montez ...si eu am intrebat pe altii mai experimentati si variantele astea mi s au dat ca fiind bune

                              Comment


                              • #60
                                Am mentionat si mai sus , orice ai gasi in loc de producatori japonezi sunt ok. Dar sa fie de o calitate buna ... pana la urma sunt niste piese , daca pastreaza specificatiile date de catre honda nu ai de ce sa iti faci griji.
                                Touge is what we live for

                                Wait for it...... Here we go ....... Bwwwwaaaaaaahhhhhh!

                                Comment

                                Working...
                                X