STGERMAIN: '09 Honda Accord 2,2 i-DTEC Elegance M/T, Crystal Black (CU3)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Chiar inainte de a intra in sarbatorile de Craciun, iar mi s-a infundat filtrul de particule

    Zic deh, e iarna, de 1-2 ori pe iarna asta e, suntem obisnuiti, toleram. Ma duc insa la dealer pe vreo 27-28 dec si dealer-ul imi zice ca abia pe 6 ianuarie se reintorc baietii de la service. N-aveau nicio vina nici ei, majoritatea ne-am luat liber intre Craciun si anul nou. Nu m-ar fi deranjat foarte tare sa merg asa cu ea daca nu mi-as fi planuit sa plec de revelion din Iasi, un drum de approx 500 km prin multi etc (s-a dovedit a fi de 550).

    Ma duc 3 km mai incolo la fosta reprezentanta Honda, presupunand ca mai au diagnoza de Honda, sa-mi faca ei regenerare in caz ca lucreaza, sa pot pleca la drum cu motorul in normal mode, nu in limp mode si cu 75 CP.

    Ii explic tipei de la receptie ca doresc o regenerare DPF, este a cincisprezecea oara cand mi se infunda si ca e o operatie simpla:

    Eu: Se conecteaza diagnoza, se da comanda, se regenereaza in vreo 10 minute si cam atat, achit cat face;
    Merge in service la baieti si se intoarce la receptie:
    Ea: Da, se poate rezolva, dar trebuie sa facem intai o diagnoza la masina, dureaza cam o ora, ca sa vedem exact despre ce este vorba;
    Eu: Asa cum am spus, inca de noua masina a avut probleme cu filtrul de particule, este a 15-a oara cand fac chestia asta, pe raspunderea mea nu ii trebuie diagnoza intai, ii facem direct regenerare.
    Ea: Nu, daca nu vedem exact ca intr-adevar despre asta este vorba (in gandul ei, pana nu va tinem aici o ora in plus si nu va taxam 100 lei pe ora respectiva, nu suntem de acord sa va taxam ceilalti 100 lei pe regenerare filtru) nu va putem face diagnoza.
    Eu: Ok, multumesc.

    Am plecat asa in vacanta, m-am intors in Iasi si nici ca i-am mai facut regenerare: m-am dus direct si i-am scos fizic / anulat din soft filtrul de particule si sper ca subiectul asta care a fost singurul care m-a chinuit de la inceput, sa ramana inchis definitiv.

    Si daca tot am bagat-o in service si s-a putut face tot atunci, i-am facut si un chip tuning prin modificarea softului motor, + dyno test inainte si dupa. Inainte ieseau 153 CP si 350 NM, iar acum ies 198 CP si 420 NM.

    Inutil sa spun ca sunt extrem de multumit de cum trage masina. Daca inainte nu ma tenta sa fac modificarea asta de soft desi multi mi-o recomandasera, acum imi pare rau ca n-am facut-o mai devreme.

    An fructuos tuturor!

    Comment


    • In toamna mi-am inlocuit anvelopele, cele de vara cu cele de iarna, ca toata lumea.

      Mi-a cedat un prezon pe stanga spate, pe care urma sa il comand si sa il inlocuiesc.
      Si pentru ca vulcanizarea mobila care a venit acasa si mi-a inlocuit anvelopele nu putea in momentul ala sa echilibreze rotile fiind pe 17', am mers aseara la vulcanizarea fixa pe care o au, sa le echilibrez.
      Ce credeti? Da, mi s-a mai rupt un prezon, tot pe stanga spate. Acum merg in trei prezoane, ca la vechea Dacie
      Le-am comandat si le astept.

      Acum vreo doi ani, tot pe stanga spate mi-a mai picat unul dintre prezoane. Asta e, se mai intampla

      Comment


      • Cam multe prezoane picate, totusi. Poate cei de la vulcanizare au o problema cu ciocanul pneumatic, sa sa fi insistat prea mult la strangere. Asta daca mergi mereu la aceiasi.
        Am avut si eu un prezon alungit pe fata stanga, schimbat odata cu o revizie.
        -------------------
        There is no point of having if you can't share.

        Comment


        • Primul care s-a rupt chiar in reprezentanta cand cine mai stie de ce s-a scos roata, fusese strans intr-un service de tinichigerie.

          Astea doua care s-au rupt zilele astea fusesera stranse in service-ul unde merg in mod curent, cand am inlocuit placutele de frana prin octombrie-noiembrie 2013.

          Nu am lasat niciodata sa stranga foarte mult atunci cand am fost de fata.....deci cred ca or fi fost moi dinainte.

          Comment


          • Sunt destul de slabe prezoanele de Honda dat dacă le strângi la cuplu corect nu sunt probleme.

            Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
            I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
            My cars:

            '09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car
            '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive
            '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
            '78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car
            EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic
            EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl
            EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car
            EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic
            EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car
            EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -

            Comment


            • Salutari,

              Ne apropiem de 100.000 KM si din acest motiv, pe langa revizia uzuala de ulei si filtre, doresc sa ii inlocuiesc si cureaua de accesorii care scartaie la sub 15 grade dimineata (o am in portbagaj de prin noiembrie dar n-am mai inlocuit-o), si mai ales lichidul de racire.
              M-am uitat pe abtibildul de sub capota pe care il atasez aici si nu stiu, avand in vedere ce scrie pe abtibild, ce fel de lichid sa cumpar pentru a-l inlocui.

              Voi ce ati folosit? cati litri or fi necesari?

              Multumesc anticipat!

              Comment


              • Rezumat Jurnal de Bord Honda Accord 2.2 i-DTEC decembrie 2009 - octombrie 2016:

                Tocmai am reconditionat ambreiajul legat de care ma preocupam inca de acum un an jumatate - doi.

                L-am reconditionat si nu l-am inlocuit pentru ca mi s-a spus ca pentru Accord, atat ambreiajele originale cat si cele pe producator sunt un pic subdimensionate. Mai ales avand si chip tuning, de care cred ca am mai povestit, de la 350 NM la 420 NM respectiv de la 150 CP la 198 CP.
                Simptomele ambreiajului vechi erau urmatoarele:
                - Uneori, cam in jumatate din ocazii cand intram in treptele 5 si 6 turometrul se ridica fara sa fie corelat cu acceleratia masinii. Treceau 2-3 secunde dupa care turometrul scadea la normal si incepea sa traga si masina dupa el.
                - In treapta 1 la plecarea de pe loc se intampla sa trepideze toata masina, ca si cum discul nu ar fi prins bine pe placa, se simtea ca si cum vreau sa plec in treapta 4 sau 5 de pe loc. Daca apasam ambreiajul scurt si ii dadeam drumul, isi revenea de fiecare data, ca si cum placa a prins in alta pozitie pe disc.
                - In ultima parte a cursei, pedala de ambreiaj se simtea diferit, mult mai moale decat in mod normal si decat in prima parte a cursei.

                Era o problema la care ma gandeam, cum am spus, de mai mult de un an si in ultimul an imi era frica sa nu raman in vreo intersectie la un moment dat fara ambreiaj deloc. Am vazut mai multe postari sponsorizate pe Facebook legat de reconditionari ambreiaje pentru masini cu chip tuning (reconditionari supradimensionate). In plus, am primit si o recomandare de la un prieten privind existenta acestui atelier la Odorheiul Secuiesc, a unui tip pe nume Attila.

                Am discutat de cateva ori cu el la telefon, mi s-a parut foarte profi si ca stie exact ce vorbeste si ce are de facut. Problema era ca eu trebuia sa trimit prin curierat trei piese - disc, placa, rulment ori eu nu gaseam nicaieri in Iasi un service dispus sa-mi scoata aceste piese de pe masina si sa ma astepte pana le primesc inapoi reconditionate pret de 2-3 zile. Ar fi insemnat ca service-ul sa ramana cu elevatorul blocat.

                Pana la urma am discutat cu Attila si mi-a recomandat el un service in Odorheiul Secuiesc.

                De la inceput imi era frica sa nu fie si volanta cu probleme. Multi cu care mai discutasem imi spusesera ca si volanta se duce de obicei impreuna cu ambreiajul. Ori eu gasisem volanta la 4.200 lei si dupa indelungi cautari la 3.500 lei ceea ce oricum mi se parea foarte mult. De asemenea si tipul cu reconditionarile mi-a spus ca e posibil sa fie si volanta, putin probabil, dar asta vom vedea doar dupa ce desfacem.
                In fine, ca sa nu risc, am luat o volanta cu mine in portbagaj de la un magazin urmand ca daca o folosesc sa o pastrez, iar daca nu este nevoie s-o schimb, s-o duc inapoi. Am luat volanta in portbagaj si am plecat la Odorheiul Secuiesc. Am intrebat service-ul pe care mi-l recomandase Atilla pentru montat/demontat la ce ora trebuie sa fiu acolo si mi s-a spus sa fiu la ora 7.00 dimineata, asa ca la ora 2.00 noaptea am iesit din Iasi. La 6.50 am parcat la service.

                Long story short, recomand oricui sa apeleze la acest tip care reconditioneaza ambreiaje. El inlocuieste placa de ferodo de pe disc cu una de kevlar cu ceva insertii din alt material metalic care imi scapa acum, am atasat poze. De asemenea pe placa de presiune inlocuieste mai multe componente, ceva arcuri de la suprafata, de dedesubt, etc, nu ma pricep. In orice caz, omul iti explica foarte detaliat ce face, iti si arata, se vede ca face chestia asta din pasiune si chiar e un profesionist. Are 7-8 masini modele deosebite, mi-a si aratat o parte dintre ele.

                Cand service-ul a terminat, dupa vreo trei ore si ceva, de demontat ambreiajul, el a venit sa preia piesele si sa le reconditioneze in 2-3 ore. Disc, placa, rulment si volanta pentru a o calibra (din fericire volanta nu era nicio problema, deci urma s-o returnez pentru a primi inapoi banii). Problema era ca rulmentul trebuia inlocuit. Vorbesc cu cei de la service sa comandam rulment, dau cateva telefoane, Odorheiul Secuiesc fiind un oras mic, nici urma de rulment, prima varianta era pentru a doua zi dimineata (in ziua respectiva fiind vineri, a doua zi - sambata).
                Si stai si te intrebi ce faci cu masina desfacuta complet, in Odorheiul Secuiesc, fara nicio varianta. Daca mi s-ar fi spus de la service sau de la reconditionare ca rulmentul este posibil sa trebuiasca INLOCUIT, evident ca il aduceam de la un magazin, costa 180 lei. Daca am adus volanta de 3.500 lei cu mine, as fi adus si un amarat de rulment de 180 lei.

                Ca sa nu raman amanet in Odorheiul S, am inceput sa ma uit pe harta si sa caut o solutie: erau 97 km pana la Targu Mures si 107 pana la Brasov - Singurele doua orase mari din zona unde as fi putut gasi rulmentul in aceiasi zi. Dar cum sa ajunga rulmentul pana la mine in OS? Timpul trecea si cei de la service imi tot spuneau ca nu se poate, ca piesa nu ajunge, ca nu se mai poate asambla masina azi, ci doar maine, adica sambata, eventual luni. Adica eu sa raman amanet in OS, oras in care nu mai fusesem in viata mea si in care ramaneam si imobil, fara masina, de vineri pana luni, doar pentru ca nu am stiut ca trebuie sa iau si un rulment cu mine in case of.
                Timpul trecea, iar mecanicii care au desfacut masina, incepeau sa speculeze intarzierea: "Dar tie cine iti mai asambleaza masina la loc astazi dupa 15.30 dupa incheierea programului"? "Dar noi ne-am cam chinuit aici, etc".

                Dupa xyz telefoane, am gasit pe cineva care sa vina special pentru mine de la Brasov la OS sa-mi aduca rulmentul. Am gasit piesa in primul minut in Brasov, lucru la care ma asteptam, fiind oras mare, dar cu livrare intr-o ora. Ma rog, cunostintea mea s-a dus sa il ridice si a plecat spre OS.

                la 1510 a ajuns piesa, mecanicii ma intrebau pana atunci din 10 in 10 minute daca mai ajunge piesa si de asemenea cine imi mai lucreaza mie la masina dupa ora 15.30, ca sunt si ei curiosi. Pana nu am insistat si la ei si la seful de service ca le dau bacsis, numai sa stea sa mi-o asambleze la loc, nu s-au lasat. Ei tot insistau ca nu se poate, ca trebuie sa inchida programul.

                A ajuns piesa, la 1530 s-au apucat de asamblat, la 18.20 au incheiat. Macar dupa ce le-am promis ca le dau bacsis numai sa mi-o asambleze tot in ziua aia au lucrat OK, adica au verificat fiecare surub de 5 ori, nu s-au grabit, au lucrat cu atentie. Dar asta am putut sa vad doar pentru ca mi s-a oferit favoarea de a sta in hala langa masina, pentru ca la inceput, dimineata la 7 cand am ajuns, seful de service mi-a spus textul standard ca "Noi azi avem control de la RAR si nu va putem lasa sa stati langa masina". bla bla. Numai cand a vazut ca stau intr-un colt al halei si nu ii intrerup/intreb/bat la cap pe mecanici, n-a mai zis nimic si m-a lasat sa stau toata ziua.

                Dupa finalizarea montajului, tipul cu reconditionarea mi-a spus sa il anunt ca sa vina sa il rodeze putin, lucru pe care l-a si facut. Apoi ne-am urcat impreuna si cu el la volan am plecat intr-un test de cativa KM. Nu mai patina deloc, indiferent cat a incercat-o. Apoi m-am urcat eu la volan si am plecat spre Iasi. De la prima plecare de pe loc am sesizat diferenta, tine mai jos, ceea ce e bine, si mai ales se comporta flawless, absolut nimic de reprosat. Am mers cam 500 km de atunci si se comporta flawless, fata de cum simteam ambreiajul inainte simt ca mi-am cumparat masina noua!!! Posted Image Pana la urma aproape de ora 24 am ajuns inapoi in Iasi, mai mult mort decat viu, de vreme ce plecasem la ora 2 noaptea, condusesem peste noapte si statusem toata ziua in service, urmand a pleca spre Iasi inapoi fix cand se intuneca. Dar n-a mai contat, a fost OK.

                In concluzie: il recomand pe Attila de la Odorheiul Secuiesc pentru reconditionari ambreiaje si am sa mai revin cu impresii pe parcurs dar sunt convins ca vor fi pozitive.
                Nu recomand in schimb demontarea la fata locului pentru ca pot aparea surprize, asa cum au aparut la mine. In plus, service-ul recomandat, Service Center din localitatea Bradesti de langa OS NU are o atitudine towards customer, nu vine in intampinare, a trebuit sa insist o multime sa mi-o asambleze la loc tot vineri pentru ca pe seful de service nu il interesa, mecanicii aproape mi-au obligat sa le dau bacsis, etc. Problabil oamenii sunt OK, dar nu doresc lucrari din astea complicate si cu clientul de fata, cum eram eu, care doream sa stau langa masina pentru ca oricum nu aveam unde sa merg si ce sa fac in Bradesti.

                Costuri:
                650 lei - reconditionare ambreiaj
                400 lei - manopera service
                200 lei - bacsis mecanici pentru ca au stat peste program de la 1530 la 1820.
                Am incercat sa platesc cu cardul acei 400 la final si sa scot factura pe ei, POS-ul era pe receptia serviceului si functiona dar m-a refuzat, a spus ca "momentan nu merge" desi se vedea ca merge. Era acelasi text din categoria "astazi trebuie sa vina RAR-ul, nu puteti sta in hala cu masina". N-am mai zis nimic, i-am dat 395 lei, ca atat mai aveam cash dupa ce dadusem bacsisul la mecanici si am plecat. Dar macar am iesit ieftin per total lucrare - 1250 lei.

                Va atasez poze cu inainte si dupa reconditionare.


                Ca rezumat, pana la 116.000, cat am astazi, in afara de reviziile obisnuite am facut urmatoarele operatii la masina:

                - Eliminare DPF ca urmare a numeroaselor probleme avute cu el - cost 300 EUR
                - Chip tuning realizat odata cu eliminarea DPF-ului, crestere putere pe dyno de la 350 NM/150 CP la 420 NM/198 CP - cost 100 EUR
                - Inlocuit placute frana fata - spate la 72.000 KM, mi se pare foarte convenabil sa te tina atat un set de placute - costul nu mi-l mai amintesc dar presupun ca au fost cam 100 EUR
                - Inlocuit un numar de trei prezoane (de fapt sunt piulite, ca asa e la japoneze): odata s-a rupt unul si cu alta ocazie doua de o data: 75 lei / buc
                - Inlocuit becuri faza scurta cu Osram Night Breakers - cost 60 lei buc + 70 lei manopera (trebuie scos spoiler roata si multe altele pentru asta)
                - Inlocuit becuri faza scurta cu Osram Long Life 300% (cele anterioare au tinut cam o luna si m-am hotarat sa ii pun unele fiabile in timp data fiind manopera foarte complicata pentru a le inlocui) - cost ~45 lei buc). Daca tot am desfacut, am pus Long Life si pe faza lunga, asta s-a intamplat in februarie 2015 si de atunci nu s-a mai ars nici unul.
                - Inlocuit antigel - am dorit eu sa fac asta la 100.000 km cu HEPU G11 - cost probabil 40-50 lei
                - Inlocuit curea accesorii pentru ca scartaia la temperaturi scazute - Continental Contitech - cost 80 lei
                - Reconditionat ambreiaj la 115.500 - cost 1250 lei.

                De exemplu am discurile de frana de fabrica pe masina si al doilea rand de placute, cu tot cu cele de fabrica. Niciun greier, nicio defectiune electrica. Nimic.

                Mi se pare ca am scapat usor pentru aproape 7 ani si 116.000 KM, mai ales ca i-am facut preponderent in oras si pe distante scurte.
                Attached Files

                Comment


                • Frumoasă experienţă, mai ales că s-a încheiat cu bine!
                  Dar să ştii că Odorheiul e un oraş fain, merita să rămâi un pic pe acolo. Poate nu un week-end, dar o zi nu era rău.
                  '16 Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 4WD 6MT Spirit Canyon Brown Metallic

                  Comment


                  • Pun si eu o intrebare de curiozitate: lamelele pe care apasa rulmentul de presiune se reconditioneaza si alea sau raman cu uzura anterioara?
                    sigpic

                    Comment


                    • Originally posted by bekxy View Post
                      Frumoasă experienţă, mai ales că s-a încheiat cu bine!
                      Dar să ştii că Odorheiul e un oraş fain, merita să rămâi un pic pe acolo. Poate nu un week-end, dar o zi nu era rău.
                      Poate ca da, dar sa mergi cu gandul de a ramane. Nu sa pleci cum am plecat eu, stiind ca ma intorc in aceiasi zi si sa te trezesti acolo ca trebuie sa ramai, aflandu-te pe deasupra in Bradesti, pe langa Odorhei si n-ai nici schimburi nici incarcator la telefon etc. Nu prea iti arde sa vizitezi in situatii de genul asta cand esti pus in fata faptului implinit si nepregatit.

                      Originally posted by M4R1U5 View Post
                      Pun si eu o intrebare de curiozitate: lamelele pe care apasa rulmentul de presiune se reconditioneaza si alea sau raman cu uzura anterioara?
                      Inclin sa cred ca se reconditioneaza, imi amintesc ca mi-a comentat ceva de ele si de presiunea superioara pe care o sustin (le mai tensioneaza cred). Cred ca poti sa afli chiar de la el: 0742 891 622.

                      Comment

                      Working...
                      X