Consumuri carburant Accord

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zilele astea am mai parcurs ~1200km si am avut timp si de teste. "Fugareala" de duminica si aprox 400km mixt (urban + extraurban) au rezultat intr-un consum de 8.5l/100km (la pompa). Fara menajamente, mers destul de tare, destul de des am trecut de 5000rpm.
    Astazi, pentru aproximativ 600km mi-am propus sa merg cu maxim 3500rpm. Mi-am propus ... si nu stiu in ce masura am reusit, m-am chinuit in schimb cu CruiseControl-ul setat intre 120-130. Traseul a fost variat, destul de aglomerat (Tulcea - Harsova - Slobozia - Urziceni - Buzau - Focsani - Bacau - Roman - Iasi) presarat cu multe radare, dacii cu vmax 40km/h, carute, etc. Cand am ajuns in Iasi si am alimentat a rezultat si consumul -> 6.9l/100km.
    Singur in masina, faruri (xenon) aprinse 100% din drum, cauciucuri de iarna, AC oprit tot timpul.
    '13 CR-V 2.2 i-DTEC Lifestyle M/T

    Comment


    • momentan am luat Accordu familiei si merg cu el prin oras in marea aglomeratie urbana din timpul zilei. trip'ul arata 588 de km si media este de 12.4 :roll: asta pt ca a mers si taica-miu cu ea... de obicei cand merg doar eu iese intre 10.8 si 11.7 in oras ziua si seara undeva intre 9 si 10 :roll:
      The NSX may be dead, but its spirit lives on. It is an evil spirit. [...] Honda, we beseech you: leave it as it is. Don't disappoint us again.



      DreamSquad | Toda | SKN | Momo | Recaro | TenzoR | Yokohama | Sabelt | TEiN | Becker | Infinity | JBL | Mügen | My '05 NHB EP3 TypeR

      Comment


      • Ce sa intelegem Achim, ca tu conduci mai "batraneste" decat tatal tau? :lol: :lol:

        Sa ma explic mai bine:
        Daca ai incerca sa corelezi vitezele cu turatiile pentru fiecare treapta de viteza si sa aplici in practica cele scrise in manualul masinii ai sa vezi ca iti va da un stil de condus "batranesc". Asta iti va da un consum mic de carburant, dar cu siguranta asteptarile tale vor fi departe fata de ceea ce ai vrea de la masina ta.
        Colonelule, nu sunt atat de sigur ca e chiar un stil "batranesc" :?: . Nu stiu exact cat reprezinta in rpm schimbatul la Accord asa cum recomanda in carte, dar banuiesc ca este undeva in jur de 2700-3000 rpm. Asta tine foarte mult si de cum este etajata cutia de viteze. La mine de ex., in carte sunt cam aceleasi viteze, unele mai sus, altele mai jos (de ex.: 1-a in a 2-a la 24 km/h, a 2-a in a 3-a tot la 46 km/h, a 3-a in a 4-a la 64 km).

        Acuma, daca vrei sa conduci mai sportiv un pic, poti sa schimbi si mai sus, dar nu vad nici un rost ca in traficul de zi cu zi sa duci masina tot timpul la 4300 rpm. In mod normal, cred ca schimbatul la 3000-3500 e suficient de bun.

        Mai este un alt aspect care trebuie considerat la mersul prin oras: consumul creste foarte mult atunci cand accelerezi si la punerea in miscare a masinii, si e mult mai mic la pastrarea unei viteze constante. Adica, o sa fie un consum mai economic daca mergi constant cu 4000 - 4200 rpm, decat daca tot pornesti si opresti, chiar daca schimbi la 2500 rpm.
        "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
        "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

        Comment


        • Originally posted by Delphi
          Colonelule, nu sunt atat de sigur ca e chiar un stil "batranesc" :?: . Nu stiu exact cat reprezinta in rpm schimbatul la Accord asa cum recomanda in carte, dar banuiesc ca este undeva in jur de 2700-3000 rpm.
          Sunt de acord aici. Nu este deloc batranesc sa schimbi la 3000 rpm (ai intuit bine, vitezele din carte corespund unei turatii in jurul a 3000 rpm). Este chiar prea sportiv pentru oras. Crede-ma, la un motor de 2.4 l o asemenea turatie te arunca mult prea repede pentru un condus confortabil in conditii de trafic.

          Originally posted by Delphi
          Acuma, daca vrei sa conduci mai sportiv un pic, poti sa schimbi si mai sus, dar nu vad nici un rost ca in traficul de zi cu zi sa duci masina tot timpul la 4300 rpm. In mod normal, cred ca schimbatul la 3000-3500 e suficient de bun.
          Eu cred ca peste 3000 rpm este prea mult pentru traficul din Bucuresti. In plus Accordul (ca de altfel si Civicul meu) trage mai mult decat suficient de la 2000 rpm in sus. Hai sa fim seriosi, in Bucuresti daca vrei sa depasesti pe cineva o vei face la viteze mici si distante foarte scurte oricum ai lua-o, deci nu prea vei avea ocazia sa-i dai 'goarna'.

          Originally posted by Delphi
          Mai este un alt aspect care trebuie considerat la mersul prin oras: consumul creste foarte mult atunci cand accelerezi si la punerea in miscare a masinii, si e mult mai mic la pastrarea unei viteze constante. Adica, o sa fie un consum mai economic daca mergi constant cu 4000 - 4200 rpm, decat daca tot pornesti si opresti, chiar daca schimbi la 2500 rpm.
          Absolut corect. De-asta nici nu e bine (dpdv consum) sa mergi la asemenea turatii in Bucuresti, pentru ca nu vei face decat sa accelerezi si apoi sa franezi imediat. Implicatiile asupra consumului sunt dramatice.
          Civic '03 1.6 VTEC II
          Accord '06 2.4 M/T

          Comment


          • Originally posted by Colonelu'
            Daca ai incerca sa corelezi vitezele cu turatiile pentru fiecare treapta de viteza si sa aplici in practica cele scrise in manualul masinii ai sa vezi ca iti va da un stil de condus "batranesc". Asta iti va da un consum mic de carburant, dar cu siguranta asteptarile tale vor fi departe fata de ceea ce ai vrea de la masina ta.
            Deja intram in domeniul gusturilor. Eu personal nu am nici o placere in a accelera puternic pentru a pune frana in 20 m. Prefer sa ma duc in 7000 pe un drum liber. Dar astea sunt gusturile mele.

            Originally posted by Colonelu'
            Sa fim seriosi, nu prea te vad eu conducand dupa modul indicat in carte ca ai sa iti faci nervi cat incape. De fapt, eu zic ca ar fi mai bine chiar sa incerce cineva sa conduca macar 1 zi dupa acest mod si apoi sa ne scrie impresiile. Ar fi util pentru toti sa vedem concluziile.
            Pai va pot spune eu. Eu merg sub acele turatii in mod normal, schimbarea treptelor efecutand-o pe la 2500 - 2700 rpm. Simt masina foarte bine aici, mai ales ca in majoritatea timpului (a se citi trafic la 9.00 si respectiv la 19.00) nu prea reusesc sa trec de treapta a 3-a decat cu titlu de exceptie.

            Originally posted by Colonelu'
            Hai sa traim amandoi artyman:
            :drinkers:
            Civic '03 1.6 VTEC II
            Accord '06 2.4 M/T

            Comment


            • Am impresia ca vorbim aici de 2 lucruri diferite : condusul in afara orasului si condusul in trafic (bara la bara) - Colonelu' cred ca se referea la cel de condus afara totusi.

              Vitezele optime (d.p.d.v. al consumului) la motorul de 2.0 L sunt putin mai joase ca la 2.4 , concret:
              "
              Shift up (Normal acceleration)
              1st to 2nd - 25 km/h
              2nd to 3rd - 40 km/h
              3rd to 4th - 65 km/h
              4th to 5th - 80 km/h

              "
              Daca schimbi asa, schimbul se face undeva aproape de 3000 (2800-2900 rpm) - cel putin in primele 2 trepte - ceea ce pt oras nu-i batranesc , nici sportiv, este ok.

              Apropos la motorul de 2L - stie careva de la ce turatie se deschid toate valvele (am intels ca acesta merge in 12 vlave pana la o anumita turatie) ?

              Comment


              • Originally posted by man1ak
                Deja intram in domeniul gusturilor. Eu personal nu am nici o placere in a accelera puternic pentru a pune frana in 20 m. Prefer sa ma duc in 7000 pe un drum liber. Dar astea sunt gusturile mele. :drinkers:
                Da, nici mie. Poate in cazuri exceptionale, sunt nervos, trebuie sa ies dintr-o situatie aiurea, etc. Ca de ex.: am vrut sa intorc intr-o noapte ploioasa pe Mihai Bravu, am oprit pe linia de tramvai sa ii astept pe cei care veneau din fata, cand am vazut in spate la vreo 40 m, tramvaiul in viteza clopotind si cu faza lunga. Am tras un demaraj... :wink:

                Dinoc: ma indoiesc ca la Accord merge doar in 12 valve.
                "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                Comment


                • Un preot foarte batran i-a reprosat odata bunicului meu, care la vremea aia era si el iesit la pensie de cativa ani buni: "Daca nu stii, de ce te bagi? Si chiar daca stii, sa nu te bagi!"

                  Ceea ce am scris mai sus se incadreaza la un stil "general valabil" ori cum aici e vorba de Honda si in mod special de Accord, si pentru ca inca nu am condus nici un Accord benzinar pana acum, am sa ma opresc aici cu scrisul (sfaturile, ghidarile sau cum vreti sa le spuneti).
                  vand MB Vito, 3 locuri + marfa - detalii pe MP

                  Comment


                  • Originally posted by Colonelu'
                    Un preot foarte batran i-a reprosat odata bunicului meu, care la vremea aia era si el iesit la pensie de cativa ani buni: "Daca nu stii, de ce te bagi? Si chiar daca stii, sa nu te bagi!"


                    Hai dom'ne, ca doar nu te-ai suparat. Doar ti-am spus ca am intrat deja in 'degustibus ...', sau mai neaosul 'nu poti sa te aia in gustul omului'.
                    Civic '03 1.6 VTEC II
                    Accord '06 2.4 M/T

                    Comment


                    • Originally posted by Delphi
                      Dinoc: ma indoiesc ca la Accord merge doar in 12 valve.
                      Motorul de pe 2.0L (k20z2) stiu ca se trage din k20a3 - care functioneaza 12-valve la turatii joase, n-o fi si k20z2 la fel ?
                      http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_K_engine

                      PS> asta cu "supararea" n-am inteles-o ...

                      Comment


                      • Originally posted by dinoc
                        PS> asta cu "supararea" n-am inteles-o ...
                        Pai a avut un ton mai amarat si resemnat.
                        Civic '03 1.6 VTEC II
                        Accord '06 2.4 M/T

                        Comment


                        • Fiti cu totii pe pace, ca nu m-am suparat deloc , dar cateodata este mai bine sa ma opresc. Stiu sa-mi vad de lungul nasului si am puterea sa recunosc public cand gresesc. Experienta dobandita pana acum nu poate acoperi dezvoltarea tehnologica in crestere, dar ma poate ajuta sa ma adaptez cu mult mai repede fata de altii, de exemplu.

                          Ca sa revin la subiect, pot doar sa adaug faptul ca este bine in totdeauna a se corela viteza de deplasare cu actiunea ce se intentioneaza a se desfasura ulterior.

                          Exemplu:
                          Se intampla in trafic sa ajungi in tr. IV la 60km/h si sa lasi masina sa "curga lin" in frana de motor, scazand usor spre 30-40 km/h. Daca nu ai avea nici un "obstacol" in fata ai putea sa o accelerezi usor fara sa o fortezi. Dar daca te forteaza situatia si trebuie sa treci repede mai departe, atunci e mai bine sa retrogradezi in treapta unde ai maximul de putere (adica cuplu) si care sa te ajute sa depasesti momentul cu mult mai bine decat daca ai accelera brusc prin pastrarea treptei IV, desi motorul iti permite prin puterea sa. Prin pastrarea treptei de viteza si accelerarea brusca pt a iesi din impas este posibil sa pierzi clipe pretioase care iti pot fi fatale.

                          Desi initial nu am vrut sa scriu pe forum urmatoarea intamplare, se pare ca acuma i-a venit momentul avand in vedere contextul de mai sus:
                          In urma cu cca 1 luna rulam in Iasi pe bld Independentei, dinspre statuie spre Fundatie. Imediat cum am trecut de trecerea de pietoni, fiind pe banda II, in momentul in care am ajuns in dreptul alveolei statiei de autobuz, un maxi-taxi tocmai s-a pus in miscare, iesind in in banda I. Conform legii, masnile care vin din spate trebuie sa acorde prioritate transportului public atunci cand ies din alveola. Numai ca un Accord (cu sticker Hondafan) care era pe banda I putin mai in spate a fortat trecerea prin fata autobuzului, luandu-mi si mie jumatate de fata, ceea ce m-a facut sa trec in banda III ca sa evit accidentul . Avand in vedere ca eu veneam oarecum "lansat", fiind in zona de cuplu maxim, dupa timpul in care s-a desfasurat accelerarea Accordului mi-am dat imediat seama ca el era intr-o treapta superioara si ca a accelerat brusc.
                          Va las pe voi sa judecati situatia prezentata, tinand cont de accelerari si consum.
                          vand MB Vito, 3 locuri + marfa - detalii pe MP

                          Comment


                          • Colonelule, ma bucur ca nu te-ai suparat.

                            Iti dau perfecta dreptate. Viteza si treapta de viteza trebuie sa fie tot timpul corelate, iar in situatii ca cea descrisa de tine, chiar nu conteaza consumul... ci acceleratia. Dar, spune-mi ce naiba sa fac, sa merg tot timpul in viteza a 2-a in oras, ca poate se intampla ceva? La mine in treapta a 2-a, la 4000 rpm am vreo 72 km/h, deci cam multicel pentru oras. De fapt in general, in oras merg cam maxim a 3-a.

                            Dinoc, sincer nu cred, vorbeste despre o varianta de K20. Asta nu inseamna ca asa e la toate K20. Sau ar fi precizat "la K20A3 si K20Z2". Si apoi wikipedia e ca si site-ul CM... plina de inexactitati. For instance, motorul meu (D15Z6) nici nu exista :lol:
                            "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                            "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                            Comment


                            • Originally posted by dinoc
                              Motorul de pe 2.0L (k20z2) stiu ca se trage din k20a3 - care functioneaza 12-valve la turatii joase, n-o fi si k20z2 la fel ?
                              Personal ma indoiesc ca merge in 12 supape. Motivul este ca i-VTEC-ul are variatie continua a duratei de deschidere (similar cu VVT-i de la Toyota). Mersul in 12 supape e folositor la motorul VTEC II, spre exemplu, care variaza durata la intervale predefinite. La turatii mici merge in 12 supape cu durata mica, la turatii medii merge in 16 supape cu durata normala, la turatii mari merge in 16 supape cu durata mare si lift.

                              O sa mai caut pe net, sper sa nu ma contrazica

                              LE: Se pare ca m-am inselat. Dar m-am inselat asa de rau ca nu mai inteleg nimic. Nu mai sunt sigur nici macar de motorul meu. Ptiu!
                              Civic '03 1.6 VTEC II
                              Accord '06 2.4 M/T

                              Comment


                              • Vreau sa fac mai intai o precizare:

                                Intamplarea expusa mai sus nu se vrea a fi un repros la adresa colegului Hondafan, ci doar o expunere de caz din care sa tragem cu totii invataminte, inclusiv eu.


                                Masinile devin tot mai puternice. Fiecare constructor de masini pune accent pe o anumita particularitate care il face diferit fata de altii. De aici si stiluri de abordare diferita in condusul respectivelor masini.

                                Multa vreme am fost si eu unul din acei viteji la volan. Uneori mai am tendinte si acum. Ma credeam Ayrton Senna la volan, un alt "Rain man", pana cand Dumnezeu mi-a dat o palma peste cap si m-a facut sa vad realitatea, desi "ma mai avertizase" in doua randuri inainte:
                                Prin 2002 eram reprezentant de vanzari pentru unul din cei mai mari importatori si distribuitori de piese auto import. Aveam ca masina de firma un Citroen Berlingo caroserie. Din cauza ca unul din clientii mei cei mai buni, din Radauti, nu putea fi abordat decat seara pentru a putea sa discut in liniste cu el, nu reuseam sa plec de la el spre Iasi decat dupa 22, distanta intre Radauti si Iasi fiind de 187 km.
                                Intr-o noapte ploioasa de toamna ma intorceam de la acel client si goneam prin ploaie depasind tot ce intalneam. La un moment dat, am vazut in contra sens un alt vehicul si am redus luminile pe faza scurta. Numai ca nu am mai reusit sa vad bine in fata si m-am trezit cu o caruta nesemnalizata plina cu lemne, cam in 10 m. Imediat instinctul de conservare si-a spus cuvantul si am judecat in felul urmator: daca pun frana, ma duc ca pe sanie in caruta si iese prapad, asa ca mai bine accelerez "la blana" si intru in depasire. Am accelerat la maxim si am intrat in depasire, dar cand sa reintru in banda nu aveam loc pentru ca de fapt erau 3 carute lungi, de munte, legate una de alta, asa ca mi-am continuat depasirea.
                                Cand am vrut sa reintru in final in banda, am bruscat putin volanul, ceea ce a facut ca masina sa fuga de fund si am luat directia santului, unde m-am rostogolit de am ajuns cu rotile in sus, am derapat pe capota si in final am daramat un stalp de tensiune de tip fagure, iar cca 80 cm de la baza stalpului ce a mai ramas in picioare mi-a patruns prin parbriz si s-a infipt in mijlocul bordului.
                                In final pot sa spun ca desi nu am purtat centura m-am ales doar cu cateva zgarieturi infime in crestetul capului de la sticla pisata, dar in schimb evenimentul m-a marcat destul cat sa imi bage mintile in cap si sa ma readuca la realitate.


                                Dupa cum am mai spus, masina mea in prezent e Vito. Pozitia destul de inalta de condus imi ofera un avantaj deosebit de a vedea cu mult peste ceilalti si de a lua cu anticipatie deciziile inaintea celorlalti care conduc masini mici. Pe de alta parte un cuvant important il are si gabaritul masinii cu centrul sau de greutate superior, ceea ce ma face sa fiu mai precaut in conducere decat ceilalti. Toate astea fac sa imi vina destul de greu in a lua decizia finala asupra viitoarei masini. Pentru ca Vito este o masina de 3 locuri + marfa si pentru ca in activitatea mea nu se mai justifica detinerea unei astfel de masini, as vrea sa o schimb cu una care sa aiba 5 locuri. Dar dupa ce m-am obisnuit sa conduc "de la etaj" parca imi e destul de greu sa revin cu fundul aproape de asfalt.
                                Datorita fiabilitatii sunt tentat spre o Honda, in special Accord, dar ... greu e sa iei o decizie.

                                Acest topic l-am deschis pentru a veni in completarea altor topicuri de tip Verso, in care posibilii doritori sa poata vedea si alte costuri in exploatarea de zi cu zi.


                                Ufff, iar am scris mult ops: . Sper sa ma iertati.
                                vand MB Vito, 3 locuri + marfa - detalii pe MP

                                Comment

                                Working...
                                X