Schimbare treapta de viteze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schimbare treapta de viteze

    Buna ziua!

    Cateodata obisnuiesc sa schimb vitezele sarind peste o treapta. De ex din viteza a treia in viteza a cincea sau din a doua in a patra. Bineinteles, viteza masinii este corespunzatoare treptei de viteza (cincea respectiv a patra).
    Am auzit opinii impartite pana acum: multi spun ca acest stil este Ok altii ca poate deteriora cutia de viteze.
    Care este parerea dumneavoastra?
    Multumesc,
    Radu
    Radu

  • #2
    Salut! Nu are cu ce sa deterioreze schimbarea dintr-o viteza inferioara intr-una superiorara sarind peste o viteza sau doua. Asta o fac si eu cand ma plictisesc sa trec prin toate si vreau sa merg la consum. In schimb, operatiunea inversa tb facuta cu grija, adica masina sa aiba viteza adaptata treptei selectate si sa nu se bruscheze ambreiajul. Bine si frumos e ca, la o astfel de operatiune, sa ciupesti scurt inainte de debraiere pedala de acceleratie pt a adapta turatia, astfel incat, atunci cand iei usor piciorul de pe ambreiaj, sa nu dea in bot masina si sa fie o frana de motor lina. In general, orice frana de motor uzeaza mai mult ambreiajul, insa daca ai grija, vei evita neplacerile.

    Comment


    • #3
      bine ai venit.

      care e motivul pentru a sari o treapta?

      ambalezi motorul aiurea in a doua ca apoi sa o lasi moale in a patra.
      honda x 5
      "W" stands for Wrong
      Amerika ist Wunderbar

      Comment


      • #4
        Eu cred ca mersul cu motorul sub-turat asa zis economic este cea mai sigura metoda de scurtare a vietii motorului, pentru o gresare normala a tuturor componentelor presiunea la ulei trebuie sa fie la un anumit nivel pe cand la ture joase asta nu se intampla, implicit frecarea si uzarea sunt mai mari. Pe langa asta la ce dreaq mai avem VTEC?! :roll:
        D15Z6 SOHC VTEC CIVIC 1.5 LS (cu S`u rosu )

        Comment


        • #5
          Multumesc!

          De ex cand iesi de pe rampa pe autostrada 3 -> 5

          Originally posted by dixy2k
          bine ai venit.

          care e motivul pentru a sari o treapta?

          ambalezi motorul aiurea in a doua ca apoi sa o lasi moale in a patra.
          Radu

          Comment


          • #6
            Originally posted by dixy2k
            bine ai venit.

            care e motivul pentru a sari o treapta?

            ambalezi motorul aiurea in a doua ca apoi sa o lasi moale in a patra.

            Se intimpla foarte des.Faci o depasire de 3 masini odata, intr-a treia, ajungi deja la 140/h, si apoi in fata e drum liber, schimbi a 5-a si mergi frumos cu 140.


            Apropos de depasiri, urasc cand gasesc pe drum grupuri de 3-4 masini care merg bara la bara, iar de pe contrasens tot vin masini. De ce dracu n-or lasa distanta intre ei, sa poti sa-i depasesti pe rind, nu stiu.
            Daca as avea bani de Audi... mi-as lua doua Honde.
            LE: Am facut rost de bani de Audi, prin urmare...
            Accord 2006 2.0 ES M/T
            Civic HB 2007 1.8 Sport M/T
            Raising money for...the third H

            Comment


            • #7
              Originally posted by dromikaetes
              Eu cred ca mersul cu motorul sub-turat asa zis economic este cea mai sigura metoda de scurtare a vietii motorului, pentru o gresare normala a tuturor componentelor presiunea la ulei trebuie sa fie la un anumit nivel pe cand la ture joase asta nu se intampla, implicit frecarea si uzarea sunt mai mari. Pe langa asta la ce dreaq mai avem VTEC?! :roll:
              Nu am spus ca as folosi motorul sub-turat...
              Radu

              Comment


              • #8
                Originally posted by rparvu
                Originally posted by dromikaetes
                Eu cred ca mersul cu motorul sub-turat asa zis economic este cea mai sigura metoda de scurtare a vietii motorului, pentru o gresare normala a tuturor componentelor presiunea la ulei trebuie sa fie la un anumit nivel pe cand la ture joase asta nu se intampla, implicit frecarea si uzarea sunt mai mari. Pe langa asta la ce dreaq mai avem VTEC?! :roll:
                Nu am spus ca as folosi motorul sub-turat...
                Nu, desigur, dar ma asteptam ca dromikaetes sa spuna asa ceva, nu stiu de ce :wink: cu toate ca nu sunt neaparat 100% de acord cu el. Daca o sa mergi numai cu motorul aproape de linia rosie, sau hai sa spunem constant in jur de 6000 rpm, fii sigur ca nu-i cresti viata motorului :lol:. Si apoi unde "dreaq" sa merg in oras la 6000 ture? Daca sunt in a 2-a, la 70 km pe ora, am 4500-4700! Iar daca sunt la drum lung, de ce sa nu merg in a 5-a, si sa retrogradez doar cand depasesc si se cere... In rest, cred ca Bogdan a dat cel mai competent raspuns la intrebarea ta.

                @jester: cred ca din prostie conduc asa, sau ca sa nu se simta singuri pe drum :lol: Da' ai observat ca daca il depasesti pe unul care se tarsie cu 85 km/h (genul care conduce constant cu viteza asta: si in localitate si afara ), in loc sa te lase sa treci - ca el oricum nu se grabeste, se incordeaza si el, de parca se trezeste din somn?
                "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Delphi
                  Originally posted by rparvu
                  Originally posted by dromikaetes
                  Eu cred ca mersul cu motorul sub-turat asa zis economic este cea mai sigura metoda de scurtare a vietii motorului, pentru o gresare normala a tuturor componentelor presiunea la ulei trebuie sa fie la un anumit nivel pe cand la ture joase asta nu se intampla, implicit frecarea si uzarea sunt mai mari. Pe langa asta la ce dreaq mai avem VTEC?! :roll:
                  Nu am spus ca as folosi motorul sub-turat...
                  Nu, desigur, dar ma asteptam ca dromikaetes sa spuna asa ceva, nu stiu de ce :wink: cu toate ca nu sunt neaparat 100% de acord cu el. Daca o sa mergi numai cu motorul aproape de linia rosie, sau hai sa spunem constant in jur de 6000 rpm, fii sigur ca nu-i cresti viata motorului :lol:. Si apoi unde "dreaq" sa merg in oras la 6000 ture? Daca sunt in a 2-a, la 70 km pe ora, am 4500-4700! Iar daca sunt la drum lung, de ce sa nu merg in a 5-a, si sa retrogradez doar cand depasesc si se cere... In rest, cred ca Bogdan a dat cel mai competent raspuns la intrebarea ta.

                  @jester: cred ca din prostie conduc asa, sau ca sa nu se simta singuri pe drum :lol: Da' ai observat ca daca il depasesti pe unul care se tarsie cu 85 km/h (genul care conduce constant cu viteza asta: si in localitate si afara ), in loc sa te lase sa treci - ca el oricum nu se grabeste, se incordeaza si el, de parca se trezeste din somn?
                  OK.

                  Cat despre tipii care accelereaza in loc sa se lase depasiti, nu este o regula care ii impiedica sa faca acest lucru? In Finlanda, cel putin, este ilegal.
                  Radu

                  Comment


                  • #10
                    Oh, da, desigur ca si in Romania exista in Regulament o prevedere de genul asta, dar nu se respecta [-X Eu, daca oricum am chef sa merg incet, nu vad de ce sa nu ii las pe aia care merg mai repede decat mine sa se duca. In plus, daca intru intr-o depasire si - Doamne fereste [-o< nu pot sa trec de unul d'asta, as prefera sa intru peste cel pe care il depasesc, decat sa ma ciocnesc frontal cu ala din fata...
                    "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                    "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                    Comment


                    • #11
                      Regulamentul la noi spune ca daca semnalizeaza intentia de depasire si intra in depasire trebuie sa pastrezi viteza constanta.
                      Inainte de a avea Honda, accelerau multi in fata mea in timp ce-i depaseam.
                      Am avut intentia sa depasesc si masini bune care mergeau inafara localitatii cu 70-80 si cand intram in depasire accelerau dupa care iar franau ... Astia ma faceau sa cred ca am nevoie de o pauza si chiar ma mai opream

                      De cand cu Honda, o singura data era s-o patesc la fel cand am intrat intr-o depasire in treapta a 5-a pe la vreo 3000rpm si n-aveam putere suficienta incat sa pot sa-l depasesc. Urmarea a fost retrogradare in treapta a 3-a si in scurt timp vazut obiect mic in retrovizoare
                      '13 CR-V 2.2 i-DTEC Lifestyle M/T

                      Comment


                      • #12
                        din 3 in 5 pe autostrada? mi se pare din nou ceva aiurea de facut. nu ii vad sensul de loc. cind ai trecut deja in a cincea ai scazut turele la motor destul de mult incit se zbate sa traga masina. a patra are rostul ei, sa pregateasca motorul la RPM si masina la viteza corespunzatoare pt a cincea. altfel o subturezi in a cincea.
                        de ce trebuie sa ii dai RPM la rosu in a treia ca sa o subturezi in a cincea? chiar crezi ca ai ceva de cistigat cu asta?
                        au pus si ei 5 viteze cu un scop.
                        nici economie, nici performanta sporita nu obtii prin asta.

                        de cit timp ai carnet de conducere? mi se pare ca esti in faza experimentala inca.
                        honda x 5
                        "W" stands for Wrong
                        Amerika ist Wunderbar

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by dixy2k
                          din 3 in 5 pe autostrada? mi se pare din nou ceva aiurea de facut. nu ii vad sensul de loc. cind ai trecut deja in a cincea ai scazut turele la motor destul de mult incit se zbate sa traga masina. a patra are rostul ei, sa pregateasca motorul la RPM si masina la viteza corespunzatoare pt a cincea. altfel o subturezi in a cincea.
                          de ce trebuie sa ii dai RPM la rosu in a treia ca sa o subturezi in a cincea? chiar crezi ca ai ceva de cistigat cu asta?
                          au pus si ei 5 viteze cu un scop.
                          nici economie, nici performanta sporita nu obtii prin asta.

                          de cit timp ai carnet de conducere? mi se pare ca esti in faza experimentala inca.
                          Daca citeai cu atentie, vedeai exact situatia redata.

                          Mergi cu 100/h in spatele unui grup de 3 masini, ai posibilitatea sa le depasesti, in timp ce vine ceva din fata. O faci cu a 3-a, ca sa te misti repede, si deja dupa ce ai trecut de ei ai 130-140/h. Chiar crezi ca mai e nevoie sa pregatesti motoru' trecand prin viteza a 4-a?

                          Cat despre carnet, ai impresie foarte gresita. Anu' asta se fac 10 ani de cand il am, mers zilnic cel putin 50 km, iar Accordul e a 7 masina condusa, ultima fiind un opel vectra de 150 CP, destul de asemanator cu honda la sportivitate.

                          Dar in fond, raspunde-i omului de ce nu e bine sa faca asa, daca asta e parerea ta, ca asta era intrebara. El a intrebat daca strica ceva, nu daca castiga ceva.


                          PS. Si nu ma refeream la autostrada, ca pe asa ceva ai macar doua benzi pe sens. Ma refeream la miile de kilometri de sosea cu o singura banda pe sens de la noi. Cel mai bun exemplu este pe DN1, ruta de ocolire a Ploiesti-ului.
                          Daca as avea bani de Audi... mi-as lua doua Honde.
                          LE: Am facut rost de bani de Audi, prin urmare...
                          Accord 2006 2.0 ES M/T
                          Civic HB 2007 1.8 Sport M/T
                          Raising money for...the third H

                          Comment


                          • #14
                            Daca ajungi in treapta a 3-a la 150km/h deja ai trecut de 6krpm, schimband direct a 5-a vei ajunge la 4.5krpm.

                            Ce e gresit in asta? Afecteaza performantele cutiei si ale motorului?
                            '13 CR-V 2.2 i-DTEC Lifestyle M/T

                            Comment


                            • #15
                              jester nu pe tine team intrebat de carnet si experienta. Oricum 10 ani de condus zilnic 50km nu e mult de loc. Saunumarul de masini avute pina acum. Eu am 4 acasa in momentul asta. Cite crezi ca pot sa conduc deodata?

                              Chiar e necesar sa te duci la rosu la RPM de fiecare data cind faci o depasire? Nu vad sensul sa omori motorul la 140km/hr in viteza a treia.

                              Ia rin a cincea cind o bagi scade la 3000 RPM la viteza aia, deci din nou sub cuplul prielnic pt orice inafara de a conduce lejer, cruise mode.

                              Sa faci asta zi de zi, nu mi se pare normal. Arata ca si o faza de experimentare dupa cum am mai zis.
                              honda x 5
                              "W" stands for Wrong
                              Amerika ist Wunderbar

                              Comment

                              Working...
                              X