DOT anvelope

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    VLADBUTUSINA: '14 Honda Civic 5D 1.8 i-VTEC M/T Sport, Polished Metal Metallic

    Sincer sa fiu m-au facut curios spusele tale si nu prea am gasit nici o informatie care sa le sustina.
    De ex, uite aici o sursa de incredere zic eu : http://tires.about.com/od/Tire_Safet...Tire-Aging.htm

    Cred ca e destul de logic si bine explicat si nu prea are rost sa continuam discutia...cel putin nu aici.

    Seara buna!

    Edit: scuze KMR, am vazut ulterior ca ai mutat discutia...
    '07 Honda Accord 2.0 i-Vtec A/T, Executive

    Comment


    • #17
      Mda.am vazut multe cauciucuri sa zic xx04 sau si mai batrane pline de crapaturi pe lateralele cauciucului.si intradevar in timp se intaresc
      sigpic

      Comment


      • #18
        Citat:

        Sean Kane, president of Safety Research & Strategies, Inc., compares an aging tire to an old rubber band. "If you take a rubber band that's been sitting around a long time and stretch it, you will start to see cracks in the rubber," says Kane, whose organization is involved in research, analysis and advocacy on safety matters for the public and clients including attorneys, engineering firms, supplier companies, media and government.

        That's essentially what happens to a tire that's put on a vehicle and driven. Cracks in the rubber begin to develop over time. They may appear on the surface and inside the tire as well. This cracking can eventually cause the steel belts in the tread to separate from the rest of the tire. An animation on the Safety Research & Strategies Web site shows how this happens. Improper maintenance and heat accelerate the process.

        Every tire that's on the road long enough will succumb to age. Tires that are rated for higher mileage have "anti-ozinant" chemical compounds built into the rubber that will slow the aging process, but nothing stops the effects of time on rubber, says Doug Gervin, Michelin's director of product marketing for passenger cars and light trucks.


        Si sigur mai gasesti teste facute cu cauciucuri noi si vechi, trebuie doar sa cauti
        Pe langa "imbatranirea" materialului mai apare si deformarea cauciucului care nu mai face contact cu solul cum trebuie si apar alte probleme...
        EX. Accord '05 CL9 Satin Silver
        Del Sol '94 ESI
        CIVIC X 1.5 Sport Plus CVT
        BMW Z4 '03 Titan Silver

        Comment


        • #19
          Originally posted by om_debine View Post
          "There is no scientific or technical data that we are aware of that would establish or identify a minimum or maximum tire service life," said Dan Zielinski, senior vice president of public affairs for the Rubber Manufacturers Association."......
          http://www.moderntiredealer.com/blog...-decision.aspx

          Presupun ca ai citat de pe site-ul de mai sus si cumva e scoasa din context aceasta afirmatie .
          '07 Honda Accord 2.0 i-Vtec A/T, Executive

          Comment


          • #20
            Cred ca e foarte important materialul din care sunt facute si desigur producatorul . Am avut SP maxx sau Continental de 2-3 ani cu profil 5-6mm care fluierau la plecari mai rapide si alunecam in viraje . Le-am dat jos si le tin de rezerva. Cu Firehawk de 10 ani vechime si de 2mm plecam din 4000 de ture fara un sunet . Si am testat destule la viteze mari ,circuit si abuz.
            No signature

            Comment


            • #21
              ok, n-am mai intrat de mult pe forum(uri) dar azi m-am gandit sa caut si aici o piesa si am citit niste notificari in urma comentariilor mele referitoare la DOT si imbatranirea cauciucului.
              Ceea ce vreau eu sa spun si vad ca si in unele articole postate de cei preocupati de posibila imbatranire a anvelopelor este mentionat, este nu ca materialele din care sunt facute anvelopele nu imbatranesc ci ca imbatranirea lor este mult prea lenta pentru a provoca preocupare. Intr-unul dintre articole se mentioneaza ca unii producatori recomanda (RE CO MAN DA ) inlocuirea anvelopelor dupa 10 ani......pai cine ajunge sa le foloseasca 10 ani dragilor ?......Majoritatea masinilor sunt oale si ulcele pe la varsta aia....si nu apuca sa imbatraneasca pentru ca mai intai se uzeaza si asta este motivul inlocuirii si nu imbatranirea....asadar, in mod logic verificarea DOT-ului nu merita consumul nervos sau emotional. Este absolut I NU TIL ! Evident ca nu strica sa o faceti daca vreti dar nu merita. Nu cunosc si cred ca nici voi nu cunoasteti sau nu ati auzit de la altii de UN SINGUR CAZ de anvelopa care sa fi fost prea batrana....sau sa se fi destramat.....eu nu tin sa am ultimul cuvant dar incerc sa va scap de o grija inutila pentru ca avem cu totii timpul limitat si nu are rost sa ni-l ocupam cu verificarea veridicitatii unor legende. Legendele sunt, prin definitie , niste povesti exagerate pornite de la un " sambure de adevar". Dar eu pot sa gresesc si desi, am o experienta de peste 20 de ani in domeniu si desi am vazut camion echipat cu anvelope mai batrane de 20 de ani lucrand la construirea unei portiuni din autostrada de pe langa Cluj, se poate sa nu ma fi intersectat niciodata cu acele anvelope care imbatranesc atat de repede incat provoaca preocuparile unora dintre soferi. Acuma realizez ca am condus ultima masina timp de 7 ani cu aceleasi 2 seturi de anvelope (iarna si vara) si nu m-am gandit sa le verific DOT-ul si crapaturile desi puteam sa le inlocuiesc gratis (anvelopele)......hm.....am vandut masina si cumparatorul a mai rulat vreo jumatate de an pana le-a uzat suficient incat sa trebuiasca inlocuite....verificarea DOT-ului ar putea fi cam ultimul lucru pe care eu l-as verifica la o anvelopa....nu am ce dovezi sa va mai aduc in sprijinul afirmatiilor mele pentru ca, normal, ar fi invers, voi sa aduceti dovezi in sprijinul afiramtiei referitoare la importanta verificarii DOT-ului.....este ca si cum cineva ar fi acuzat de o crima si i s-ar cere sa probeze ca nu este el autorul. Gata, nu mai scriu despre subiectul asta ! La urma urmei unii au fost arsi pe rug pentru ca au sustinut ca Pamantul se invarte.....

              Comment


              • #22
                Am văzut eu anvelopă care se destrăma pe un S2000 și mașina avea 30k km, nu erau tocite cauciucurile dat crăpate și se rupeau bucăți din ele. Mașina e de pe forum dar proprietarul intră foarte rar.
                I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
                My cars:

                '09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car
                '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive
                '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
                '78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car
                EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic
                EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl
                EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car
                EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic
                EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car
                EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -

                Comment


                • #23
                  Tocmai am patit eu cu una din 2004 asta vara. Din fericire am vazut-o la timp. A inceput sa se decojeasca pur si simplu din lateral spre suprafata de rulare.
                  Ex: 06' Honda Accord 2.2 i-cdti
                  Current: '02 Peugeot 206 2.0hdi/ '10 Fiat 500 1.2L/ '02 Smart 42 0,6/ '07 Mitsubishi Outlander 2.0DiD

                  Comment


                  • #24
                    Om_debine lasi impresia ca vinzi cauciucuri SH .
                    Personal am donat cauciucurile de pe Civicul COupe desi aveau "carne" pe ele maxim. Nu mai aveau aderenta deloc in curbe deoarece cauciucul era deja imbatranit.
                    Aceasta imbatranire se caracteriza prin faptul ca anvelopa parea de plastic si era "lucioasa" sa zic asa. Probabil au fost depozitate la interior. Franare ioc, curbe ioc, crampoane ca noi
                    Imbatranirea anvelopei se vede in special la cauciucurile tinute in soare, la aceastea apar crapaturile in special pe laterale. La cele cum am avut eu era textura aceea lucioasa ca de plastic .

                    Acum daca tu vrei sa mergi cu anvelope cu DOT 0101 de exemplu, nu te impiedica nimeni, dar nu te astepta sa ai si performante cu ele.

                    Cu siguranta toti vanzatorii de anvelope care incearca sa scape la orice pret de anvelopele de 3-4 ani vechime chiar daca sunt noi, sunt doar niste fraieri care nu stiu pe ce mina de aur stau.
                    ....

                    Comment


                    • #25
                      Cred ca mai important decat DOT-ul este de modul de depozitare, am un coleg care cu BF GOODRICH WINTER G tinute o vara pe balcon le-a vandut dupa a doua iarna (comportament drastic deteriorat pe zapada, comparativ cu prima iarna). Eu am avut pe una din fostele masini un set de BF GOODRICH G WINTER (generatia anterioara, insa depozitate in beci, pe stativ vertical de la LIDL si husa) cu DOT 2004 pe care le-am dat impreuna cu masina in 2012 (mai aveau cam 6 mm profil si erau super OK ca si comportament).
                      ex. Accord CL7 Executive 2,0 M/T Arctic Blue Pearl

                      Comment


                      • #26
                        "In mod normal durabilitatea unui cauciuc este de 10 ani. Un cauciuc depozitat corespunzator de la 1 pana la 5 ani, corespunde specificatiilor unui cauciuc nou. Cauciucul se deterioreaza din cauza unor reactii fizice si chimice. Acest lucru este valabil de asemenea in cazul cauciucului nou sau mai putin folosit. Pentru a contracara acest proces de deteriorare in timp, in amestecul din care este fabricat cauciucul, se folosesc substante care impiedica reactiile chimice prin oxigen si ozon. Astfel, un cauciuc depozitat corespunzator chiar si mai multi ani este garantat a fi nou si nu-si pierde din proprietati. Va rugam sa verificati totusi randamentul cauciucului. La un rulaj in medie de 44.000 km / pe an, cauciucul de vara nu ar trebui folosit mai mult de 3,5 ani, iar cel de iarna mai mult de 7 ani (plecand de la premisa ca anvelopele de iarna sunt utilizate numai in sezonul de iarna)."

                        "In oferta noastra se gasesc doar cauciucuri noi din productia actuala. Mai oferim si cauciucuri din stoc, care sunt mai vechi de 2 ani, insa cu specificatia datei si a anului de productie. In baza marcarii de pe flancul anvelopei puteti recunoaste atat saptamana cat si anul productiei. Va rugam sa retineti, totusi, ca printr-o depozitare corespunzatoare a cauciucului, proprietatile specifice ale materialului acestuia se pot imbunatati de-a lungul timpului, deoarece compusul din cauciuc nu este supus imediat rularii iar astfel se poate intari anvelopa in timp. Conform BRV ( Asociatia de Comercializare a Anvelopelor si Statiilor de Vulcanizare ) daca sunt depozitate in mod corespunzator, anvelopele pana la 3 ani sunt considerate ca si productie noua si pana la 5 ani sunt considerate noi."

                        http://www.cauciucuridirect.ro/content/faq-cat2#
                        Jante si Anvelope --> www.gumebune.ro

                        '02 Stream - http://www.hondafan.ro/forum/showthr...-0-i-VTEC-Grey

                        Comment


                        • #27
                          mai este un pic si se implineste 1 an de cand n-am mai intrat pe aici (pe forum) comentariul tau sarcastic este inutil, nu vand cauciucuri sh iar faptul ca toti dealerii vor sa scape de anvelopele cu DOT mai vechi de 1 an este o consecinta a nebuniei/isteriei generate in piata....este logic sa vrei sa scapi de anvelope pe care oamenii nu vor sa le cumpere pt ca au o idee gresita despre imbatranirea anvelopelor.....dar niciun dealer de anvelope nu facea asta in trecut, cand oamenii nu stiau de DOT. O minima logica si un minim common sense (nu am folosit " bun simt" ca sa nu para ca vreau sa jignesc) te-ar putea ajuta sa intelegi ca un dealer ar incerca sa scape si de aur daca, peste noapte, lumea ar crede ca aurul este , de fapt, carbune.......dar intreaba un dealer de anvelope cum se bat pe anvelopele cu DOT-uri mai vechi de 1 an cand se dau discounturi......si nu sariti dintr-o extrema in alta povestind despre anvelope fabricate in 2000, aici vorbeam de anvelope cu DOT de pana in 10 ani. Oameni buni , ma adresez celor care vor in continuare sa verifice DOT-ul , faceti ce credeti voi ca e bine ! Eu doar v-am dat un sfat dar il puteti ignora si ma puteti considera un mesager al vreunei conspiratii planetare impotriva pazitorilor DOT-urilor !

                          Comment


                          • #28
                            inca o clarificare pentru ca sa nu apara neintelegeri si interpretari deviante/deviate: comentariul meu initial despre inutilitatea verificarii DOT-ului se referea la momentul achizitiei de anvelope noi (nefolosite, care nu sunt sh etc etc etc). Repet: anvelope NOI ! Asta a fost cauza pt care am postat sfatul de a nu va pierde vremea cu asta. Aritmetica ne spune ca, si in cazul in care ar fi adevarat ca anvelopele trebuiesc inlocuite obligatoriu dupa 6 ani (ceea ce nu este adevarat ci exista doar recomandari privind verificarea suplimentara a anvelopelor care au atins varsta de 6 ani si, eventuala inlocuire, pentru o siguranta sporita), tinand cont de faptul ca, in medie si in Romania, o masina parcurge cam 15-16.000 Km anual, dupa 6 ani, anvelopele ar avea o varsta, exprimata in Km, de 90-95.000 Km. Acest lucru este practic imposibil. Niste anvelope bune, care sa ofere performante bune si foarte bune (cum isi doreste tot Schumacherul de Romania) nu rezista mai mult de 40-50.000 Km. Cele sport rezista cu greu 30.000 Km. Datorita compoundului moale care se uzeaza mai repede. Uitati-va, ce se intampla in Formula 1, unde anvelopele se schimba de cateva ori intr-o cursa. Este un caz extrem dar care ilustreaza intr-un mod sugestiv ca nu poti avea si performante de aderenta dar si rezistenta la uzura. Un alt exemplu ar fi tarile nordice, unde anvelopele de iarna care se vand pe la noi sunt inexistente. Acolo se vand anvelope facute dintr-un compound moale (soft compound) sau anvelope cu tinte iar durata lor de viata este foarte redusa. Cu alte cuvinte, nu are sens nici matematic si in niciun fel sa stati sa cautati DOT-ul atunci cand cumparati o anvelopa NOUA (repet noua, nefolosita, virgina etc etc) de la magazin. Dar daca unii dintre voi vreti sa o faceti, e o tara libera si nu este ilegal. Succes ! Oamenii fac multe lucruri inutile si nu ii putem opri noi sa continue. Fumatul este inutil si totusi oamenii isi dau banii si sanatatea pe tigari desi sunt campanii platite cu bani grei care sa descurajeze fumatul etc...si mai sunt si altele. Inca nu s-au inventat plasturii anti verificat DOT-ul (fac o analogie cu plasturii anti fumat) asa ca nu ma astept ca acest obicei sa dispara. Cine are urechi de auzit sa auda cine nu sa continue. La anu' si la multi ani ! (desi la anu' o sa fie un alt DOT....ca naiba !!! nici nu mai stiu cum sa urez ca sa nu verifice lumea si anul nou daca e suficient de proaspat)

                            Comment

                            Working...
                            X