hondafan
MODELE 1963 - 2024
Honda Ascot
Japonia: 10.1993
 

Cea de a doua generatie a modelului de clasa medie cu tenta de lux, Ascot, avea sa fie lansata pe piata nipona in toamna anului 1993, impreuna cu "modelul infratit", Rafaga. Aceasta la mai bine de un an si jumatate de la lansarea modelului Ascot Innova.
Toate cele trei modele insa sunt construite pe platforma modelului Inspire (prima generatie).
Supranumit de catre creatorii sai un "High density dynamic sedan" conceptul de baza se vrea imbinarea ideala a celor trei impresii principale oferite soferului la volanului acestuia, numite:
impresia de sedan linistitor, impresia de sedan mereu in miscare si impresia de sedan bine privit in societate.

Spre deosebire de modelul pe a carei platforma este construit, Rafaga, acesta dispune de un ampatament mai mic (- 2,5cm), o caroserie mai scurta (- 13,5cm) dar mai inalta (+ 7cm), precum si de numeroase diferente optice minore. Nu in ultimul rand acesta dispune de acelasi motor in cinci cilindri ce este de gasit si pe modelele Ascot, Accord si Inspire.
Fata de generatia precedenta modelul pierde semnificativ in lungime (-13cm) dar creste mai ales in ampatament (+ 5cm) si inaltime (3,5cm), toate acestea la aceasi latime.
Comparativ cu modelul cel mai aproape inrudit, Rafaga, acesta dispune numai de un alt contur al caroseriei imbracat in crom, alt model de jenti si faruri clare.
Printre detaliile sale tehnice se enumara cutiile de viteza disponibile pe acest model care sunt de doua tipuri, una manuala in cinci trepte si una automata in patru trepte.
Suspensia sa este una de tip Double Wishbone cu bari stabilizatoare de torsiune alaturi de valvele de amortizare HPV.
Printre dotarile sale se mai numara si sistemul de control al tractiunii (TCS), un sistem de navigatie, accesul fara cheie (keyless entry) sau pilotul automat.
Pentru inceput modelul este lansat in versiunile de 2.0L si 2.5L.
Prima dintre acestea este disponibila in variantele E, T si S. Toate acestea fiind disponibile atat cu o cutie de viteza automata cat si cu una manuala.
Motorul acestora este unul cu un singur ax cu came in cap si injectie de combustibil programata electronic alaturi de cele douazeci ventile (SOHC 20V PGM-FI) la 160CP.
Versiunea de 2.5L dispune de o singura varianta denumita S disponibila in patru configuratii, doua cu cutie de viteze manuala si doua cu cea automata. Si motorul acestei versiuni foloseste aceleasi specificatii arhitecturale, un singur ax cu came in cap si injectie de combustibil programabila si douazeci ventile (SOHC 20V PGM-FI) la 180CP.
Dimensiunile sale sunt:
(L *l *h): 4.555mm * 1.695mm * 1.425mm la un ampatament de 2.770mm.
Greutate versiunii de 2.0L se situeata intre 1.280kg - 1.320kg cea a versiunilor de 2.5L intre 1.340kg - 1.380kg.

De-a lungul carierei sale modelul avea sa cunoasca foarte putine operatii de schimbare sau imbunatatire ale versiunilor existente, astfel ca in vara anului 1995 avea sa cunoasca unele modificari minore la care noile denumiri ale variantelor disponibile acum se numesc:
EX, TX, SX si CS (Cruising Sport).
Odata cu iesirea din productie, modelul nu va ma avea un urmas legitim cu acelasi nume, ci doar unul reprezentativ prin aparitia pe piata a modelului Torneo.
Modelul este proiectat si dezvoltat in Japonia, fabricat fiind tot acolo intre anii 1993-1996 la propriile uzine din Sayama (prefectura Saitama).

Motorizarile modelului:

-2.0L -20V-SOHC - 160CP la 6.700rpm
-2.5L -20V-SOHC - 180CP la 6.500rpm.

Galerie foto:

1995-1996

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2024