hondafan
MODELE 1963 - 2020
HONDA RAFAGA
Japonia: 10.1993
 

Prima si unica generatie a modelului Rafaga isi face aparitia pe piata automobilistica nipona alaturi de "modelul infratit", ASCOT, in toamna anului 1993 in cadrul unei noi editii a celebrului Tokyo Motor Show din tara mama.
Modelul Rafaga, ce insufla o oarecare tenta sportiva, face parte din clasa medie, construit fiind pe platforma modelului Accord cea de a V - a generatie. Dar spre deosebire de acesta, modelul de fata dispune de un ampatament marit, numeroase diferente optice minore, motoare in cinci cilindri plasate longitudinal precum si dotari optionale ce contin parti dinamice pronuntate de caroserie.
Conceptul de baza in jurul caruia este construit acest model, ca de altfel si modelul geaman, Ascot, se numesc:
- silentiozitate
- miscare
- societate.

In practica, aceste caracteristici se vor descrierea unei limuzine ce trece "neobservata si neauzita", dar intr-o forma de miscare mai sprintena a ceea ce inseamna placerea condusului. Si totusi disponibila cu cele mai ecologice motoare la clasa sa, o caracteristica tot mai importanta fata de societatea din zilele noastre.
Modelul Rafaga nu va avea un urmas deoarece odata cu lansarea celei de a VI - a generatie Accord, compania nipona decide pastrarea in oferta a doar doua "modele infratite" din cele patru posibile si anume Vigor si Inspire. Modelele Ascot si Rafaga fiind sterse din programul de dezvoltare al firmei, motivele invocate fiind flexibilitatea mai mare oferita de urmasii acestora respectiv o prea mare concurenta intre acestea.
De-a lungul timpului modelul avea sa cunoasca o singura operatie de imbunatatire, aceasta incluzand un facelift minor si mici modificari la dotari. Tot atunci, in vara anului 1995 avand sa fie adaugata in oferta si o noua versiune, mai sportiva decat cea existenta, numita CS (Cruising Sports).
Nu sunt disponibile informatii cu privire la comercializarea sa pe alte piete de desfacere decat cea nipona.
Numele sau este traducerea din limba spaniola pentru "rafala de vant", in intelesul figurat acesta vrandu-se modelul auto ce aduce o noua suflare in lumea auto la aceasta clasa.
Acesta, asemeni celorlalte "modele infratite" si mai sus enumarate, este proiectat si dezvoltat in Japonia, tot acolo fiind si fabricat intre anii 1993- 1996.

Motorizarea modelului:
- 2.0L - 20V-SOHC -PGM-F1 - 160CP la 6.700rpm
- 2.5L - 20V-SOHC -PGM-F1 - 180CP la 6.500rpm.

Galerie foto:

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2020