Honda inventeaza primul airbag pt motociclete

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Honda inventeaza primul airbag pt motociclete

    Honda Motor Co. a prezentat primul sistem de airbag care se monteaza pe o motocicleta, informeaza Reuters. Modulul airbag este asezat intre coarnele motocicletei si se activeaza cand senzorii de protectie detecteaza o coliziune frontala severa, functionand ca un tampon intrucat soferul este aruncat in fata in momentul impactului.


    Honda doreste sa doteze noul model Gold Wing cu acest sistem si sa-l prezinte in primele luni ale anului viitor la saloanele auto din SUA.

    Honda, al treilea mare producator de automobile din lume si principalul furnizor de motociclete, a afirmat ca airbag-ul va avea o eficienta sporita in reducerea leziunilor provocate de accidente. Honda a dat publicitatii o statistica potrivit careia cele mai multe accidente cu motocicleta au loc prin coliziuni frontale. Compania va oferi optiunea airbag-ului in Europa si Japonia, a spus intr-o conferinta de presa Suguru Kanazawa, reprezentant al companiei. Compania nu a precizat insa care va fi costul acestui produs.

    Modelul Gold Wing de 1.800 cc este cea mai mare motocicleta produsa de Honda si are un pret de pornire de 18.600 de dolari in Statel Unite. Anul trecut au fost comercializate 12.000 de bucati in America de Nord, 1.600 in europa si 270 in Japonia. Compania intentioneaza ca in viitor sa doteze si alte modele cu un asemenea echipament.

    Honda este lider in tehnologia solutiilor pentru securitatea autoturismelor, oferind Japoniei primul airbag pentru masini in 1987.

    Cercetarile privind un sistem de airbag pentru motociclete a debutat in anul 1990. Honda dezvolta si alte tehnologii pentru siguranta motociclistilor, cum ar fi sistemul care avertizeaza motociclistul asupra masinilor care nu sunt in raza sa vizuala. Aceste tehnologii nu sunt inca disponibile pentru productia in serie.

  • #2
    Si o alta contributie a Honda in ceea ce priveste siguranta motociclistilor s-a soldat cu un parteneriat cu firma de echipamente moto IXS cu care a construit o geaca gonflabila (desigur ca apare numai sigla IXS fara Honda, si mai suparator este faptul ca nu mai aduc in vorba nici macar contributia).
    La inceput a fost conceputa sa se umfle toata dar apoi s-a ajuns doar la spte, gat si o parte a pieptului.
    Geaca are butelie ca la vestele de salvare, si un cordon ce se prinde de moto.
    http://www.ixs.ch/en/pdf_katalog_04/en/62-63.pdf
    If sex was like FireBlade or S2000 nobody would worry about performance.

    2002 Honda CBR 954 RR FireBlade
    ex - 1986 Honda MT5
    ex - 1997 Honda CBR 900 RR FireBlade
    ex - 2001 Honda Civic Type-R
    ex - 2007 Honda Jazz

    Comment

    Working...
    X