1963 |
Honda constuieste primul sau
monopost de Formula 1 - RA270F si primul motor - RA270E, un V12 de 1500
cmc
|
1964 |
Se constuieste cel de-al doilea sasiu -
RA271 si al doilea motor - RA271E, cu care Honda debuteaza in Formula 1
in Marele Premiu al Germaniei de la Nurburgring cu Ronnie Bucknum la volan.
Alte doua curse - Italia si SUA vor constui prilejuri pentru Honda de a-si
arata potentialul.
|
1965 |
Al treilea sasiu construit de Honda - RA272
Richie Ginther aduce primul sau punct pentru Honda in Formula 1 sosind al
saselea in MP al Beligiei, iar la finalul anului prima victorie in MP al
Mexicului
|
1966 |
Honda construieste un nou motor de Formula
1 - RA273 in confirmate cu noile reguli FIA care marea capacitatea propulsoarelor
la 3000 cmc.
|
1967 |
Surtess incepe anul cu sasiul RA273, dar
la Monza are parte de un monopost complet nou - RA300 cu care castiga chiar
in cursa sa de debut, de la Monza, si termina anul al patrulea in campionatul
pilotilor, Honda terminand pe acelasi loc in campionatul constructorilor.
|
1968 |
RA301 este noul sasiu folosit de Surtess
care urca pe a doua treapta a podiumului in Franta si ocupa pole-ul la Monza.
Honda promoveaza un concept nou de motor - RA302, un V8 racit cu aer.
|
1982 |
V6-ul RA163E este primul motor Honda cu
turbocompresor. Primele teste au loc impreuna cu britanicii de la Spirit
un luna noiembrie
|
1983 |
Honda redebuteaza in intrecerile de Grand
Prix la Brads Hatch in aprilie cu Stefan Johansson ca si pilot intr-o cursa
neinclusa in campionat si trei luni mai tarziu la Silverstone in campionatul
mondial de Formula 1 cu acelasi Johansson si partnerii de la Spirit. Este
inceput totodata si contractul cu Williams, Rosberg urcand in puncte in
Africa de Sud.
|
1984 |
Honda construieste motorul RA164E, o evolutie
a celui precedent si alaturi de Williams si Keke Rosberg castiga la Dallas.
|
1985 |
RA165E aduce patru victorii: Detroit si
Australia cu Keke Rosberg, Canada si Europa cu Nigel Mansell.
|
1986 |
Honda dezvolta motorul RA166E cu care castiga
primul sau titlu mondial, impunandu-se alaturi de Williams in categoria
constructorilor. Piquet si Mansell au castigat noua din cele saisprezece
curse ale sezonului.
|
1987 |
Este aruncat in scena motorul RA167E cu
care se reuseste, alaturi de Williams si Piquet, cucerirea celor doua titluri
mondiale. Piquet, Mansell si Senna, ultimul cu Lotus, aduc japonezilor de
la Honda unsprezece victorii intr-un singur sezon.
|
1988 |
Se incheie o alinta cu McLaren si se continua
trendul ascendent. Senna si Prost castiga cincisprezece curse din saisprezece
posibile, motorul RA168E fiind de-a dreptul imbatabil.
|
1989 |
RA109E a fost ultimul motor turbo construit
de Honda, cu care Prost castiga la piloti, iar McLaren la constructori.
|
1990 |
RA100E devine primul motor V10 construit
de Honda, in concordanta cu noile reguli FIA care interziceau motoarele
turbopropulsate. Senna castiga la piloti, iar McLaren reuseste al treilea
titlu mondial in categoria constructorilor.
|
1991 |
Honda decide sa furnizeze motoare pentru
doua echipe: McLaren primeste RA121E, iar Tyrrell o versiune imbunatatita
a motorului RA100E. Sunt castigate opt curse.
|
1992 |
RA121E/B este cantecul de lebada al Honda
in cea de-a doua lor perioada petrecuta in Formula 1. Alaturi de McLaren
sunt castigate cinci curse.
|
1998 |
Honda reincepe un proiect dedicat Formulei
1 cu noul motor RA000E, un V10 de 3000 cmc.
|
1999 |
Reincep testele, Honda dorind sa revina
in F1 cu echipa proprie. Decesul lui Dr. Postletwaithe avea sa schimbe semnificativ
planurile.
|
2000 |
Honda decide sa furnizeze motoare echipei
British American Racing, Villeneuve si Zonta, cei doi piloti ai echipei,
ajungand in puncte inca din cursa de debut.
|
2001 |
Motorul RA001E urca pe podium, impreuna
cu Villenuve si B·A·R, in Spania si Germania, unde a ocupat locul al treilea.
Honda decide sa furnizeze motoare si echipei Jordan.
|
2002 |
RA002E continua aventura in Formula 1, dar
fara rezultate notabile.
|
2003 |
Se renunta la legatura cu Jordan, Honda
concentrandu-se asupra unei singure echipe: B·A·R. Este creat motorul RA003E
|
2004 |
RA004E revine, prin Jenson Button, Takuma Sato si B·A·R,
pe podiumul unei curse de Formula 1 si termina sezonul pe locul secund
in campionatul constructorilor.
|
2005 |
Doua podiumuri, in Germania si Belgia, sunt realizarile anului. Echipa ocupa la final locul sase in campionatul constructorilor.
|
2006 |
Honda isi face redebutul in Formula 1 cu echipa proprie, dupa ce a cumparat in totalitate B·A·R. Rubens Barrichello il inlocuieste pe Takuma Sato. Jenson Button castiga Marele Premiu al Ungariei. Echipa termina pe locul patru la constructori, dar in ultimele sase curse pilotul cu cele mai multe puncte a fost Jenson Button.
|
2007 |
In ciuda sezonului reusit in 2006, Honda nu a mai continuat pe acelasi trend si in 2007 cand, din cauza problemelor de constructie ale masinii, au avut parte de un an dezamagitor, reusind la final abia sase puncte.
|
2008 |
Dorind parca sa repare rusinea suferita in 2007, Honda il aduce la echipa pe Ross Brawn, omul care l-a ghidat din umbra pe Michael Schumacher spre sapte titluri mondiale, in postura de team manager. Cu toate acestea, invocand criza economica, Honda decide sa se retraga din Formula 1 cu efect imediat.
|