hondafan
MODELE 1963 - 2025
Honda Accord
Japonia: 09.1993
 

La inceputul lunii septembrie a anului 1993 este anuntata lansarea unei noi generatii a best-seller-ului Accord pe principalele piete de desfacere ale firmei, SUA si Japonia.
Ca si in Europa, in Japonia este lansata numai versiunea sedan, celelalte doua forme de caroserie lasandu-se asteptate pentru inca o jumatate de an.
Conform liderului de proiect, Hiroshi Kuroda, noul Accord isi propune sa combine la cel mai inalt nivel, inovatiile prietenoase cu mediul inconjurator cu abordarea emotionanta si de divertisment, care poate fi o sursa de placere inepuizabila pentru clienti.
Obiectivele principale in dezvoltarea noului model, sunt: motoare moderne si eficiente, siguranta avansata si aspect placut cu alura sportiva.
Primul aspect se refera la motoarele reduse in greutate, datorita folosirii tehnologiei FRM, ceea ce duce la o mai buna economicitate si deci mai putine emisii.
Cel de-al doilea aspect se refera la siguranta activa si pasiva avansata si dotarea modelului cu diferite echipamente de gen. Acestea respecta standardele de inalta performanta in domeniul protectiei pasagerilor pentru coliziunile frontale, norme ce aveau sa intre in vigoare pe aceasta piata odata cu anul 1996 dar si noile reguli federale de coliziune laterala impuse de forurile de specialitate ale S.U.A. Acestea aveau sa intre in vigoare odata cu anul 1997.
Iar ultimul aspect se refera la dorinta proiectantilor de a crea un automobil cu aspect elegant, modern si aerodinamic fara a se renunta la tenta sa sportiva.
Lucru de altfel foarte bine indeplinit daca tinem cont de habitaclul spatioasa, plafonul scurt si per total, forma sa de pana. Aceasta noua filozofie de design fiind denumita "Mind maximum".
Intreaga combinatie a acestor aspecte ale exteriorului modelului, este descrisa de catre Koichi Hirata, designer-sef exterior, ca "o noua calitate emotionala".
Dar acest aspect se mai refera si la interiorul sau, nou reproiectat, acum mai spatios si mai aerisit. Concret, aceste calitati se traduc printr-o crestere de 25mm in latimea cabinei, 15mm in inaltimea ei si 20mm intre pasageri, valori ce sporesc sensibil confortul, vizibilitatea si manevrabilitatea. In ciuda celor 20mm pierduti in lungimea totala a automobilului.
Pentru inceput modelul este lansat pe piata in versiunile: 1.8 EX, 2.0 EX si EXL, 2.2 VTE, VTL si SiR.
Siguranta activa si pasiva a dus la imbunatatirea rigiditatii caroseriei. De asemenea au fost adoptate barile stabilizatoare active. Ca o consecinta a imbunatatirii sigurantei active si pasive, stau dovada echipamentele SRS si ABS.
Si grija fata de mediului inconjurator joaca un rol foarte important. Aceasta datorita motoarelor mai curate dar si ratei tot mai mari a reciclarii materialor folosite. De asemenea in componenta sistemului de climatizare, agentul frigorific a fost inlocuit cu unul mai ecologic, HFC134a.
Sistemul de suspensie ce dispune de amortizoare de tip HPV, avea sa fie imbunatatit.
Pe partea de motorizari aveau sa existe noutati importante. Traditia motoarelor cu un singur ax cu came (SOHC) dar si cele cu doua axe cu came in chiulasa (DOHC), este dusa pe mai departe, acum insa adaugandu-li-se, in premiera pe acest model, si distributia variabila (VTEC).
Motorul ce dispune de distributia variabila (VTEC), atat in varianta SOHC cat si in cea DOHC, avea sa fie cel mai puternic motor montat vreodata pe un model Accord, lucru neegalat nici de versiunea nord-americana ce dispune de un motor cu specificatie V6.
Tot de noutati tehnice mai tine si implementarea in premiera pe acest model a sistemului NVH (Noise Vibration Harshness), precursorul avansatului sistem de neutralizare a zgomotului de rulare, ANC (Active Noise System).
Din lista de dotari putem enumera: trapa exterioara, pilot automat, consola centrala, suporturi pahare, acces keyless, s.a.m.d. Doar pe variantele cu motor de 2.2L aveau sa mai fie disponibile dotari precum: scaune din piele, volan imbracat in piele, suport lombar pentru scaunul soferului, sistem de navigatie.
Printre dotarile disponibile doar pe variantele 2.2 VTL si SiR, aveau sa fie vasco-cuplajul cu alunecare limitata (LSD) respectiv sistemul de control al tractiunii (TCS), disponibil numai pe varianta SiR.
La exterior, modelul a fost disponibil in urmatoarele culori: Sebring Silver Metallic, Frost White, Cassis Red Pearl, Nightshadow Green Pearl, Sherwood Green Pearl, Sage Green Metallic si Pinyard Gray Metallic. Dupa caz, acestea au putut fi combinate cu interiorului sau din material textil disponnibil in trei culori: Jade Green, Gray si Taupe respectiv piele in trei culori distincte (doar pe varianta SiR).
De-a lungul timpului modelul a fost supus mai multor masuri de imbunatatire.
Prima dintre acestea avea sa aiba loc in primavara anului 1994, sub forma lansarii pe piata a unei editii limitate a variantei 2.2 VTE, cu ocazia sarbatoririi a 10 ani de activitate a retelei de concesionari Clio si denumita Grand Stage Edition.
Cateva luni mai tarziu, in toamna aceluiasi an, modelul avea sa fie supus unei prime operatii de facelift.
Aceasta fiind usor de recunoscut dupa noul design al grilei radiatorului, acum cu contur cromat in locul grilei cu bagheta cromata. Variantele VTS si SiR raman neschimbate, putand fi recunoscute pe mai departe dupa intreaga grila a radiatorului pastrata in culoarea masinii, fara absolut nici un element cromat. Tot cu aceasta ocazie avea sa debuteze o noua varianta, 2.2 VTS.
Modificari aveau sa aiba loc si in privinta culorilor exteriorului sau, cu aceasta ocazie facandu-si aparitia culorile Pacific Green Pearl si Bordeaux Red Pearl in locul Cassis Red Pearl si Pinyard Gray Metallic.
La interior aveau sa mai fie pastrate doar doua culori, Gray si Jade Green, ambele in patru nuante diferite.
Timp de un an de zile nu aveau sa mai existe nici un fel de noutati, pana in toamna anului 1995 cand avea sa fie lansata pe piata varianta 1.8 EF, varianta entry-level.
Urmatorul nivel de imbunatatire avea sa aiba loc in vara anului 1996 cand are loc al doilea facelift al modelului.
Privit din spate, modelul faceliftat este usor de recunoscut dupa stopurile impartite, acum in doua segmente (alb/rosu), pana atunci ele fiind impartite in trei segmente (rosu/alb/rosu).
Acesta mai dispune insa si de noi actualizari ale dotarilor sale, de asemenea, lista de preturi a fost ajustata in jos. Tot cu aceasta ocazie, variantele 1.8 EF si EX sunt inlocuite de noua varianta, 1.8 EX II.
Modificari aveau sa aiba loc si pe privinta culorilor exteriorului sau, cu aceasta ocazie facandu-si aparitia culorile Taffeta White, Starlight Black Pearl, Pacific Blue Pearl, Cypress Green Pearl, Sapphire Silver Metallic si San Marino Red. Dintre vechile culori nemaifiind pastrata decat o singura culoare, Sebring Silver Metallic.
La interior avea sa-si faca aparitia culoarea Black, alaturandu-se culorilor Gray si Jade Green.
Avea sa fie ultima imbunatatire din cariera modelului, pana in toamna anului urmator cand avea sa fie lansata urmatoarea generatie.
Targetul lunar de vanzari stabilit la lansarea pe piata, avea sa fie de 4.000 unitati.
Preturile modelului s-au situat intre 1.798.000 - 2.540.000 yen (zona Tokyo).
Modelele concurente de pe piata nativa a acelor ani aveau sa fie Toyota Camry, Toyota Vista, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Eterna si Mazda Capella.
Acesta s-a comercializat prin reteaua concesionarilor CLIO.
Modelul de fata a fost disponibil pe unele piete asiatice si sub brandul marcii nipone, Isuzu ca si model Aska a doua generatie.
Acesta a fost premiat de catre Organizatia Producatorilor Japonezi de Automobile cu titlul: "Masina anului" a anului 1994 in aceasta tara.
Modelul este proiectat si dezvoltat de centrele de specialitate din Japonia si SUA, pentru clientela nipona acesta fiind fabricat la propriile uzine din Sayama (prefectura Saitama), din Japonia intre anii 1993-1997.

Motorizarea modelului:
- 1.8iL - SOHC - 125CP la 5.800rpm
- 2.0iL - SOHC - 135CP la 5.700rpm
- 2.2iL - SOHC -VTEC- 145CP la 5.500rpm
- 2.2iL - DOHC -VTEC- 190CP la 6.800rpm.

Galerie foto:

1995-1997

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2025