hondafan
MODELE 1963 - 2024
Honda Accord
Japonia: 06.1985
 

La inceputul verii anului 1985 avea sa aiba loc schimbul de generatie al modelului Accord pe piata nativa.
Lansat sub sloganul "Super Movement", sedanul, numit acum simplu, Accord, este primul dintre cele trei forme de caroserie ale acestei generatii.
Odata cu aceasta generatie avea sa aiba loc treptat, o schimbare de filozofie a tot ceea ce inseamna modelul Accord. Daca la primele doua generatii s-a pus accentul foarte mult pe forma de caroserie cu trei usi (hatchback), incepand cu aceasta generatie, accentul avea sa fie pus pe aceasta forma de caroserie, limuzina, completata fiind de una sau doua forme de caroserie. Acest trend avand sa dainuie pana in zilele noastre.
Un alt punct al schimbarii de trend a modelului avea sa devina regionalizarea sa, mai exact, a aspectului sau exterior in functie de piata de desfacere. Astfel ca in timp ce piata europeana are parte de modelul cu faruri "la vedere", ceea ce-l face mai asemanator cu modelul Civic al acelor ani, piata nativa are la dispozitie, aceasi forma de caroserie dar cu faruri escamotabile. Abia ulterior avand la dispozitie in paralel si o versiune cu faruri clare.
Dupa cum ii este traditia, si aceasta generatie avea sa creasca in dimensiuni, putere si in gradul de confort.
Dar nu in ultimul rand avea sa dispuna de numeroase noi dotari tehnice precum:
motorul va fi reproiectat in doua variante cu doi arbori cu came in chiulasa (DOHC), B18A / B20A (cu Injectia de Combustibil Programabila - PGM-FI) si o varianta cu un singur ax cu came in cap si doua supape (SOHC). Nu numai chiulasa de pe motorul B20A, dar si blocul motor, realizat la acea vreme din fonta, este realizat de asemenea din aluminiu. Pentru clasa ei, raportul putere/greutate, a inregistrat cea mai buna valoare la acea vreme.
La partea de suspensie, a fost adoptat conceptul double-wishbone, acest model fiind primul automobil cu solutia "totul in fata", motor pe puntea fata si tractiunea fata, produs in serie mare, ce dispune de acest tip de suspensie.
Cele trei motoare au putut fi combinate cu doua tipuri de cutii de viteze, una manuala in cinci trepte si cealalta automata in patru trepte.
Pentru inceput modelul a fost disponibil in versiunile 1.8 EL, EF, EX, EXL, EX-S si EXL-S respectiv 2.0 Si.
Pe partea finisajelor interioare si ale dotarilor sale, noul model nu avea sa cunoasca noutati importante ci doar evolutii sau mici imbunatatiri.
Important de reamintit este si faptul ca, aceasta masina dispune de cel mai mic coeficient de aerodinamicitate, facand din aceasta cea mai aerodinamica masina de serie la vremea sa, coeficientul Cx fiind de 0,32.
Acest model a fost premiat de catre Asociatia Producatorilor Auto Japonezi cu titlul de "Masina Anului" in Japonia la editia anului 1986.
De-a lungul timpului, modelul a fost supus mai multor masuri de imbunatatire.
Prima dintre acestea avea sa aiba loc la doi ani de la lansarea sa pe piata, atunci cand modelul avea sa cunoasca primul sau facelift. Cu aceasta ocazie au loc mici schimbari la motorizari, mici retusuri la exterior precum barile de protectie redimensionate, oglinzile exterioare disponibile in culoarea masinii si totodata retractabile. De asemenea lampile stop au fost redesenate.
Si numarul versiunilor disponibile avea sa fie modificat cu aceasta ocazie, ele numindu-se acum 1.8 EF, EF EXTRA, EX si EXL respectiv 2.0 EXL, EXL-S, Si si Si Exclusive.
Urmatoarea masura de imbunatatire a modelului si totodata si ultima din cariera sa, avea sa aiba loc in toamna anului 1988 atunci cand are loc un al doilea facelift. Dar acesta este unul minor alaturi de cateva mici schimbari la interior. Cu aceasta ocazie, compania nipona gaseste necesara o noua modificare a versiunilor disponibile, versiunii cu motorul de 1.8 adaugandu-i-se variantele Super Stage si EXL-S in timp ce versiunea cu motor de 2.0 dispune de variantele EXL, Super Stage, Si si Si Exclusive.
Modelul s-a vandut atat prin reteaua concesionarilor CLIO cat si PRIMO.
Acesta a fost conceput si dezvoltat de centrele de specialitate din Japonia, fiind fabricat in mai multe locatii proprii intre anii 1985-1989.
Clientela nipona a dispus de modelul fabricat in aceasta tara, la propriile uzine din Sayama (prefectura Saitama).

Motorizarea modelului:
- 1.8L -16V-SOHC - 100CP la 5.800rpm (1988-1989)
- 1.8L -16V-SOHC - 110CP la 5.800rpm (1985-1988)
- 1.8L -16V-DOHC - 115CP la 6.000rpm (1988-1989)
- 1.8L -16V-DOHC - 130CP la 6.000rpm (1985-1988)
- 2.0L -16V-SOHC - 105CP la 5.500rpm (1987-1989)
- 2.0iL -16V-DOHC - 145CP la 6.200rpm (1987-1989)
- 2.0iL -16V-DOHC - 160CP la 6.300rpm (1985-1987)

Galerie foto:

1987-1989

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2024