hondafan
MODELE 1963 - 2025
Honda Accord Saloon
Japonia: 10.1977
 

Lansat sub sloganul "Create your new world", in toamna anului 1977 isi face aparitia pe piata nativa primul model sub numele de Accord in versiune sedan.
Avea sa fie primul model de clasa medie in patru usi din zilele limuzinei 145.
Rolul sau este unul foarte important in gama de modele a producatorului nipon si anume acela de a prezenta lumii automobilistice interesul si intentia la apartenenta automobilismului mondial, toate acestea dupa ce modelul Civic fusese bine primit pe piata.
Acesta dispune de dotari clasice precum carburator inversat, o cutie de viteze automata in doua trepte, suspensie independenta de tip McPherson si frane cu tamburi (pe puntea spate) respectiv frane pe disc la puntea fata.
Pe piata nativa acesta a dispus de motorul cu specificatie CVCC (din primavara anului 1980 chiar si de a II-a evolutie), motor ce pune accentul pe economia de combustibil si poluare scazuta pentru a respecta normele in vigoare din aceasta tara.
Dar acestia nu sunt singurii factori care duc la decizia de a monta acest motor pe modelul Accord ci si reducerea investitiilor de capital sunt un criteriu important. Aici fiind vorba de motorul de 1.6L, modernizat dupa cel de 1.5L montat pe modelul Civic si adaptat la cele mai noi reglementari.
La lansarea sa pe piata, modelul a fost disponibil in sase culori la exterior: Pack White, Lausanne Silver Metallic, Cannes Beige, Versailles Maroon Metallic, San Remo Green Metallic si Elise Bronze Metallic
Pe intreaga perioada cat a fost comercializat, modelul a fost disponibil in variantele SL, GF, EX si EX-L. Cu exceptia primei numite, care a fost disponibila numai cu o cutie de viteze manuala in cinci trepte, toate celelalte au dispus si de una automata in patru trepte.
Un an mai tarziu de la lansarea sa pe piata, modelul are parte de primul facelift major, ocazie cu care este scos din oferta motorul de 1.6L si inlocuit cu unul nou de 1.8L si extins in doua variante. Tot cu aceasta ocazie, variantele de varf, EX si EX-L, aveau sa fie dotate cu servodirectie (dotare foarte rar intalnita la masinile japoneze ale acelor ani), geamuri actionate electric si aer conditionat automat.
Tot un an mai tarziu, in toamna anului 1979, modelul este supus din nou unui usor facelift, atat la interior cat si la exterior. Cu aceasta ocazie este adaugata in oferta o cutie de viteze automata in trei trepte (pana atunci doar in doua trepte) si o noua varianta de varf, ES.
Paleta culorilor exteriorului sau este si ea revizuita, astfel ca ele se numesc: Montparnasse Blue Metallic, Livorno Beige, Inverness Blue Black Metallic, Shetland White, St. Moritz Silver Metallic, Sheffield Green Metallic, Valencia Red Metallic si Elise Bronze Metallic.
La inceputul anului 1980 este facut public faptul ca numarul de productie cumulativ al intregii familii Accord, avea sa depaseasca 1 milion de unitati.
La scurt timp dupa aceasta, o intreaga caravana de masini preparate pentru curse in teren accidentat, avea sa participe la o competitie de anduranta de 5.000km de traversare a desertului Sahara, eveniment intens mediatizat.
In primavara aceluiasi an avea sa fie lansat pe piata modelul in ultimul sau facelift. Tot cu aceasta ocazie aveau sa fie revizuite motorul, tot cu specific CVCC dar a II-a evolutie precum si puterea sa. Farurile sale, acum de forma dreptunghiulara si aliniate in treapta, sunt o alta nouate stilistica lansate cu aceasta ocazie.
In vara aceluiasi an avea sa fie reofertata spre comercializare si versiunea cu motor de 1.6L, dupa o pauza de doi ani. Motorul nu este unul de conceptie noua ci acelasi intalnit si pe modelul Quint, sensibil modificat.
In vara anului 1981, la incetarea productiei sale, este facut public faptul ca numarul de productie cumulativ al intregii familii Accord, avea sa depaseasca un 1.5 milioane de unitati.
Productia anuala a modelului a avut loc dupa cum urmeaza:
1977: 23.032 unitati ; 1978: 111.852 unitati ; 1979: 146.859 unitati ; 1980: 186.625 unitati ; 1981: 116.033 unitati. Total: 584.401 unitati.
Modelul este proiectat si dezvoltat in Japonia, tot acolo fiind si fabricat intre anii 1977-1981 la propriile uzine din Sayama (prefectura Saitama).

Motorizarea modelului:
- 1.6L -SOHC -CVCC - 82CP la 5.300rpm (1977-1978)
- 1.6L -SOHC -CVCC II - 90CP la 5.500rpm (1980-1981)
- 1.8L -SOHC -CVCC - 85CP la 5.300rpm (1978-1980)
- 1.8L -SOHC -CVCC - 90CP la 5.500rpm (1978-1980)
- 1.8L -SOHC -CVCC II - 95CP la 5.300rpm (1980-1981)

Galerie foto:

1978-1980

1980-1981

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2025