hondafan
MODELE 1963 - 2024
Honda NSX-R
Japonia: 11.1992
 

De-a lungul timpului, Honda dezvolta aproape exclusiv pentru piata nativa mai multe versiuni sportive ale acestui model. Si in America de Nord este oferita exclusiv o astfel de versiune sportiva in editie limitata, numai Europa trebuind sa se dea multumita cu cele doua versiuni de serie si facelifturile lor.
La scurt timp dupa inceperea comercializarii a versiunii standard, compania decide dezvoltarea unei versiuni mai performante, dar pe platforma aceluiasi automobil si in ramele legalitatii.
Cum in Japonia acordul producatorilor auto prevedea o putere maxima de 280CP pentru masinile de serie, in cazul de fata, aceasta putere este deja data chiar de versiunea de baza, astfel ca singurul concept ce poate fi pus in practica, se numeste eficientizarea si economicitatea, adica minimalizarea greutatii prin orice metoda posibila si folosirea materialelor exotice pentru maximizarea performantelor.
Astfel a luat nastere prima masina de serie curenta din linia modelelor Type-R, ce avea sa fie anuntata in luna mai a aceluiasi an, lansarea pe piata lasandu-se asteptata inca o jumatate de an.
Rezultatul final: un automobil la 1.230 kg, greutate economisita ca de obicei din renuntarea echipamentelor de baza, la aceasta mai adaugandu-se suspensii mai mari, arcuri si amortizoare mai tari, cauciucuri si jenti mai mari, volan Momo, scaune tip scoica, s.a.m.d.
Productia sa exclusivista avea sa insumeze un numar de 464 de unitati produse la un pret de 9.707.000yen/unitate.
Modelul a fost proiectat si dezvoltat de catre centrele de specialitate din Japonia si SUA, fabricat fiind la propriile uzine din Takanezawa (prefectura Tochigi, Japonia), intre anii 1992-1995.

Galerie foto:

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2024