hondafan
MODELE 1963 - 2024
Honda CR-X
1987
 

Cea de a II - a generatie a modelului CR-X este prezentata odata cu celelalte doua forme de caroserie cu care isi face debutul, in toamna anului 1987 la Salonul Auto de la Frankfurt.

Modelul creste in dimensiuni fara insa a devia de la conceptul clasic. Odata cu trecerea timpului, cresc si cerintele clientelei astfel ca ,modelului ii sant date in drumul sau pe piata si echipari mai bogate dar si motorizari mai puternice, chiar daca asta nu se reflecta in oferta pietei europene.

In ciuda lipsei numelui de CIVIC, el este construit pe platforma acestuia si fara doar si poate ca, face parte din familia acestuia. In cursul anului 1989, la doi ani de la lansarea sa pe piata, modelul primeste in echiparea sa de serie un motor cu doua axe pe cama alaturandu-i-se tehnica distributiei variabile a arborelui cu came, facand din acesta primul model de serie din lume cu o astfel de dotare. In Europa ea nu ajunge decat in 1990 dar prin modelul NSX si 1991 prin acest model. Designul sau este unul foarte apreciat in lumea profana, dintre premiile acordate acestuia "Good Design" inmanat de catre diferite foruri nationale nipone, se distinge ca si cel mai meritoriu.

Modelul a fost proiectat, dezvoltat si fabricat intre anii 1987-1991 exclusiv in Japonia.

Motorizarile intercontinentale:

Europa:
- 1.6L -16V-DOHC - la 105CP*
- 1.6L -16V-DOHC - la 124CP (1987-1991)
- 1.6L -16V-DOHC - la 130CP (1987-1991)
- 1.6L -16V-DOHC -VTEC - la 150CP (1991-1992)


* - pe foarte putine piete europene precum cea austriaca.

America de Nord:
- 1.5L -16V-sohc- la 92CP
- 1.6L -16V-sohc-VTEC - la 108CP

Japonia:
- 1.5L -16V-sohc- la 105CP
- 1.6L -16V-DOHC - la 130CP
- 1.6L -16V-DOHC -VTEC - la 160CP.

Galerie foto:

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2024