hondafan
MODELE 1963 - 2025
Honda Integra TYPE-R
Europa: 1997
 

Odata cu lansarea celei de a III - a generatie Integra versiunea faceliftata in toamna anului 1995, pe piata japoneza isi face aparitia si o noua varianta a acestui model, una orientata mai sportiv ca niciodata pana atunci, una ce duce sportivitatea pana la extrem. Este vorba de varianta TYPE-R, al II -lea model de gen dupa NSX-R lansat in urma cu trei ani (model disponibil exclusiv pe piata nipona).
Pentru accentuarea identitatii de marca cu alura sportiva dar si pentru a evita concurenta din propria-i casa (mijlocul aniilor '90 fiind anii cu cele mai multe coupe-uri in programul constructorului nipon), compania decide ca numai aceasta varianta a acestei generatii sa fie exportata spre Europa si si aceasta dupa indelungi tatonari ale pietei.
In Europa modelul este lansat sub sloganul "Daca a conduce e totul pentru dumneavoastra - conceptul TYPE-R" fiind totodata si primul model din seria R lansat in Europa, Accord TYPE-R urmand abia la 1 1/2 an de la lansarea acestuia.
Pentru inceput sunt importate 5000 unitati in editie limitata dar acestea sunt complet vandute in mai putin de cateva luni, astfel ca se decide importul unui al doilea tur de 1.700 de unitati care la fel isi vor gasi cu usurinta un proprietar.
Trebuie mentionat si faptul ca modelul de fata este primul automobil de serie din lume ce depaseste 100CP/L, atingang respectabilul raport de 106CP/L, iar aceasta - pentru clientela europeana - un an inaintea lansarii oficiale a modelului S2000.
Cele 10.000 rpm vizibile pe bordul modelului fac imediat clar cu ce fel de automobil avem de a face. Cu aceasta ocazie, toate pietele europene au ocazia sa primeasca in oferta lor un model Integra.
Modelul avea sa fie livrat in trei culori la exterior (Starlight Black, Milano Red si Championship White), cea mai populara dintre acestea fiind insa ultima numita. Aceasta este de altfel si cel mai des comercializata, constructorul nipon avand o slabiciune pentru combinatia "masini de cursa si culoarea alb". Aceasta culoare este un omagiu adus primelor monoposturi concurente in cursele de Grand Prix de la inceputul aniilor '60, fiind o reminiscenta a traditie constructorului in motorsport, ca de altfel si emblema in culoare rosie, tipica versiunilor R.
Trimiterea modelului in diferite competitii ale sportului cu motor, o liga proprie (Belgia si Germania) si nu in ultimul rand probele contrarii pe care trebuie sa le sustina sub stapanirea celor mai celebri piloti ai timpului din cursele de specialitate, ii aduc acestuia cele mai laudatoare cuvinte, devenind astfel un automobil recunoscut si apreciat de catre lumea profana.
Modelul este proiectat si dezvoltat exclusiv in Japonia, fabricat fiind tot acolo intre anii 1997- 2000.

Motorizarea modelului:
- 1.8L -DOHC -VTEC - 190CP la 8.000rpm.

Galerie foto:

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2025