hondafan
MODELE 1963 - 2024
Honda Ridgeline
SUA/CDN: 03.2005
 

Spre sfarsitul anului 2004, Honda avea sa anunte ca noua lor camioneta ce urma sa fie lansata odata cu inceputul anului 2005 la Targul Auto de la Montreal, avea sa poarte numele de Ridgeline.
Modelul nu este altceva decat materializarea in serie a prototipului Honda SUT, prototip ce fusese prezentat la Targul Auto de la Detroit editia 2004.
Acesta este construit pe platforma modelului Pilot.
Platforma noului venit pe piata primeste in plus o structura intarita in partea inferioara prin intermediul unor lonjeroane si traverse, devenind astfel solidare cu caroseria. Suspensia sa este sensibil imbunatatita fata de cea a modelului Pilot, transmisia cu ambreiaje majorate, un nou convertor de cuplu si un radiator de cutie in plus fiind celelalte noutati.
Noul venit pe piata mai dispune de o caroserie autoportanta complet integrata si conceputa pentru a fi mai rigida decat caroseriile cu sasiu, devenind astfel prima camioneta din lume cu o caroserie autoportanta, renuntand astfel la sasiu si punti.

Capacitatea de incarcare a benei (197cm*168cm) este imbunatatita prin minimizarea pasajelor rotilor marind astfel sarcina utila la 500kg. Tot bena mai dispune si de un oblon oscio-batant care are deci capabilitatea de a se deschide si in jos ca un oblon normal si lateral ca o portiera.
Acesta nu dovedeste numai avantaje la incarcare/descarcare dar mai ales prin actionarea sa laterala este facilitat accesul catre portbagaj, compartiment ce se afla sub podeaua benei, acesta fiind o alta noutate de rang mondial la acest tip de vehicule. Desigur, avantajele acestuia sunt pe mana, daca tinem cont ca, marfa, alaturi de roata de rezerva, nu este numai izolata de apa si intemperii, aceasta ramanand si incuiata.
Descriind toate acestea, trebuie amintit si de confortul rularii si tinuta sa de drum care sunt dupa cum e de asteptat de la o astfel de structura, una de invidiat la clasa sa.
Nici tractarea, in ciuda faptului ca, o caroserie autoportanta nu are rigiditatea uneia cu sasiu, nu este neinsemnata, constructorul nipon declarand-o la peste 2.200kg in timp ce sarcina utila se cifreaza la 680kg.
Motorul de 3.5L in sase cilindri intalnit pe toate modelele de clasa mare ale marcii Honda (sau dupa caz Acura), este cuplat la o transmisie automata in cinci trepte mai dispunand de o suspensie independenta, tractiune integrala permanenta tip VTM- 4 (sistem variabil de distributie a cuplului la roti, foarte des folosit la masinile 4x4, ce distribuie cuplul motor la fiecare roata in functie de necesitati), controlul tractiunii (TCS), controlul stabilitatii (VSA) si alte sisteme electronice mai mult sau mai putin obligatorii de la o echipare an 2005 pe un astfel de automobil.
Interiorul cabinei duble este unul spatios ce ofera 2+3 locuri confortabile si o vizibilitate tipica acestei clase, ambianta placuta fiind completata de materialele de o buna calitate si de prelucrarea acestora.
De-a lungul timpului, modelul avea sa fie supus la mai multe operatii de usoare modificari sau facelift-uri. Astfel ca cele mai insemnate dintre acestea aveau sa fie faceliftul de la inceputul anului 2009 (pozele 5-7) rsepectiv cel din 2012 (ultimele trei poze de mai jos).
Concurentii sai pe piata nord-americana se numesc Toyota Tacoma, Dodge Dakota, Chevrolet Colorado, Ford Explorer si Nissan Frontier, cu siguranta toate nume grele si cu traditie la aceasta clasa de masini.
Dar cele 50.000 de unitati pe an propuse la vanzare de catre constructorul nipon vorbesc o limba clara despre optimismul raspunzatoriilor si rolul acestuia pe piata.
Numele sau este imbinarea cuvintelor din limba engleza pentru "muchie" si "linie", in intelesul figurat acesta vrandu-se modelul de masina ce e oricand capabil sa circule la muchie.
Modelul este conceput si dezvoltat de centrele de specialitate din SUA, produs fiind alaturi de modele Pilot si MDX in propriile uzine din Alliston, provincia Ontario, Canada, intre anii 2004- 2009 respectiv Lincoln, statul Alabama, SUA, intre anii 2009-2015.

Motorizarea modelului:
- 3.5L -SOHC - 24V- V6- 4WD - 255CP la 5.750rpm.

Galerie foto:

2008- 2011

2011- 2014

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2024