HONDA BEAT Japonia: 05.1991 |
Inceputul aniilor '90 aduce pe piata automobilistica doua noi curente ale automobilismului postmodern. Unul, cel al SUV-urilor, curent provenit de peste ocean, celalalt al modelelor decapotabile, curent reinviat de catre constructorul nipon Mazda prin celebrul sau model Miata/MX-5.
Dar prezenta pe piata a modelului Mazda nu este singurul motiv care a deschis apetitul celor de la Honda pentru o astfel de caroserie ci si faptul ca in primavara anului 1990, legislatia pentru aceasta clasa de masini (de tip Kei Car), avea sa cunoasca o evolutie demna de luat in seama.
Iar cum un asemenea proiect are nevoie de oameni distinsi, conducerea centrului de cercetare si dezvoltare prin persoana renumitului Shoichiro Irimajiri (parinte spiritual al unor creatii moto de exceptie dar si al unor monoposturi din cursele de Grand Prix din anii '60 ai firmei), avea sa il numeasca ca lider de proiect pe Masao Isuka.
Asadar modelul Beat lansat pe piata autohtona in primavara anului 1991 sub sloganul "Midship Amusement", este un roadster subordonat categoriei de masini Kei Cars si nu de putine ori este denumit "reincarnarea in miniatura" a supersportivei NSX.
Spre deosebire de modelele concurente din acei ani, Daihatsu Leeza Spider, Mazda AZ-1 Autozam, Suzuki Cara sau Suzuki Cappucino, acesta nu dispune de un motor cu dotare turbo sau compresor.
Pe piata auto mondiala a acelor vremuri, cu exceptia celei nipone, modele asemanatoare si din aceasi clasa cu cel de fata sunt inexistente.
Din punct de vedere estetic avem de-a face cu o creatie placuta si vioaie, prospetimea designului sau fiind influentata de semnatura celebrului carosier italian Pininfarina.
Lansat pe piata ca varianta unica si disponibila in patru culori (Carnival Yellow, Festival Red, Blade Silver Metallic si Crete White) la un pret de pornire de 1.388.000 yen, acesta ia startul cu dreptul. Dar numai pana spre sfarsitul anului fiindca Japonia intra in recesiune iar vanzarile auto scad vertiginos.
Tehnica Din punct de vedere tehnic, modelul prefigureaza urmatoarele particularitati:
Dimensiunile sale sunt:
Din lista echipamentelor optionale fac parte, printre altele: puternica linie audio marca Gathers (fabricata de Clarion), volanul Momo, proiectoarele de ceata sau sistemul de climatizare. De-a lungul carierei sale sau mai bine spus, odata cu reluarea productiei sale dupa aproape un an de zile de repaus, modelul nu avea sa mai fie supus niciunei alte modificari de imbunatatire, astfel ca aditionala versiune Z (Version Z) care fusese lansata alaturi de versiunea standard, avea sa fie disponibila pana la sfarsitul carierei sale. Acestea redau un suflu proaspat micutului roadster dar soarta sa fusese de mult pecetluita astfel ca nici chiar aceste modificari demne de consemnat, nu aveau sa mai influenteze semnificativ vanzarile sale.
Odata cu iesirea sa din productie in luna ianuarie a anului 1996, modelul nu va ma avea un urmas legitim, modelul S2000 ce avea sa apara pe piata trei ani mai tarziu fiind urmasul legitim al modelului S800.
Motorizarea modelului:
Galerie foto:
|
MODELE 1963 - 2023