HONDA N360
03.1967 |
In anul 1966, al patrulea an de activitate automobilistica al firmei HONDA, ascensiunea spre cele mai inalte culmi se face cu pasi mici dar rapizi. Si totusi prea mici pentru mai marii raspunzatori ai firmei ce hotarasc astfel dezvoltarea unui autovehicul care sa se vanda la o scara mult mai mare decat modelele deja existente.
Modelul N360 are o insemnatate istorica foarte importanta pentru marca japoneza, acesta fiind purtatorul atributului "primul automobil Honda" in mai multe randuri.
Din punct de vedere estetic avem de-a face cu o creatie simpla si tipica acestei clase din anii '60.
Prezentat oficial in premiera mondiala in cadrul celei de a XIII-a editie a vestitului Tokyo Motor Show din toamna anului 1966, modelul N360 avea sa fie lansat pe piata in luna martie a anului urmator.
Tehnica Din punct de vedere tehnic modelul prefigureaza urmatoarele particularitati:
Dimensiunile sale sunt:
De-a lungul timpul, modelul avea sa cunoasca numeroase revizuiri astfel ca in primavara anului urmator de la lansare,1968, modelul este supus unor operatii de imbunatatire.
Referitor la versiunea Sunroof, aceasta reprezinta o caroserie tip "semi-cabrio" cu plafon textil de dimensiunea 710mm * 705mm, la care detaliile tehnice sunt asemanatoare cu cele ale variantelor mai sus enumerate, cu exceptia anumitor detalii valorice.
Odata cu inceputul anului 1969 isi face debutul pe piata autohtona versiunea usor modificata, numita in cercurile fanilor si posesorilor dar nu si oficial, NII(360).
La inceputul anului 1970 isi face debutul pe piata autohtona a doua evolutie a modelului de succes, N360, supranumit acum NIII360.
La inceputul primaverii aceluiasi an, isi face aparitia pe piata autohtona si versiunea Automatic, impreuna cu a modelelor LNIII360 AT, 1300 Sedan A/T si 1300 Coupe A/T. Aceasta este supusa unor mici modificari tehnice precum sensibila modificare a numarului de cai putere ai motorului sau, acum la 30CP in loc de 31CP.
Incepand cu luna septembrie a aceluiasi an, este lansata pe piata o ultima varianta modificata a acestui model de succes, fara insa a-si mai schimba titulatura.
Tot incepanad cu luna septembrie a anului 1970 si intamplator sau nu, dupa exact un milion de unitati produse, avea sa-si faca aparitia pe piata autohtona si versiunea NIII TOWN.
Motorizarea modelului: 03.1967 - 12.1969 - 354cmc-SOHC - 31CP la 8.500rpm - 4TM
01.1970 - 1972 - 354cmc-SOHC - 31CP la 5.500rpm - 4TM
Galerie foto: 1970-1972
|
MODELE 1963 - 2025