hondafan
MODELE 1963 - 2025
Honda Ballade Sports CR-X
Japonia: 09.1983
 

Modelul coupe al celei de a III - a generatie CIVIC isi face aparitia odata cu celelalte doua forme de caroserie in toamna anului 1983.
Arhitectura constructiei sale aminteste de primul model CIVIC, un model tot in doua usi. Conceptul de baza este unul simplu: "Meca minimum - Man maximum" insemnand accentul care este pus tot mai mult pe sofer si apoi pe mecanica, soferul fiind acela ce sta in mijlocul intregii actiuni.
Dimensiunile sale de automobil clasa subcompacta, un centru de greutate jos, o greutate scazuta si o putere mare pentru aceasta clasa de masini, fac din acest model o adevarata sageata a strazilor, competitorii lipsindu-i cu desavarsire.
Acest model este cel mai sportiv model din gama CIVIC de pana la acel moment, iar raportul kg/CP (6,4) il deosebeste net fata de predecesorii lui, variantele RS si S.
Pe piata domestica modelul este botezat BALLADE SPORT CR-X, la export insa CIVIC CR-X (Civic Racing eXperimantal), dovedindu-si astfel apartenenta la familia CIVIC.
La fabricarea acestui model, 40% din structura sa este construita din plastic si derivate ale acestuia, doua dintre acestea fiind complet noi pe piata ceea ce face ca Honda sa-si anunte patentul asupra acestora. E vorba de HP Blend (Honda Polymer Blend) si HP Alloy (Honda Polymer Alloy), ambele fiind un amestec de plastic, policarburi si o mixtura de metale secreta.
Rolul lor este acela de a crea noi componente cat mai rezistente, folosite pe acest model pentru imbracamintea portierelor de jur imprejur (in primii doi ani ai modelului pe piata), masca radiatorului si aripi fata.
Pentru inceput automobilul este dotat cu un motor cu un singur ax cu came (SOHC) si 12 valve, incepand cu toamna anului 1985 cand modelul este supus unui facelift major, acesta primeste in dotarea sa un motor cu doua axe cu came (DOHC) si 16 valve (ultimele doua poze de mai jos).
De-a lungul timpului modelul avea sa fie supus mai multor modificari stilistice si de revizuire a laturii tehnice precum si a dotarilor. Printre cele mai insemnate numarandu-se, pe langa faceliftul major amintit mai sus, lansarea pe piata a versiunii Si alaturi de cea a hatchback-ului Civic in toamna anului 1984 respectiv lansarea pe piata a versiunii F-1 Special Edition in toamna anului 1986.
Modelul a fost proiectat si dezvoltat exclusiv in Japonia, tot acolo fiind si produs intre anii 1983-1987.

Motorizarea modelului:
- 1.3L -12V-SOHC-CVCC - 80CP la 6.000rpm
- 1.5L -16V-SOHC-CVCC - 110CP la 5.800rpm
- 1.6L -16V-DOHC- 135CP la 6.500rpm (1986-1988).

Galerie foto:

1985-1987

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2025