hondafan
MODELE 1963 - 2020
HONDA ELYSION
Japonia: 05.2004
 

In primavara anului 2004 are loc pe piata nativa schimbul de generatie al modelului LaGREAT, MPV-ul de clasa mare al producatorului nipon. Dar spre surpriza multora, noua generatie avea sa fie rebotezata in Elysion.
Dar cum LaGreat nu fusese altceva decat o versiune mai luxoasa a modelului Odyssey, cea a doua generatie, nou lansatul pe piata le este net superior celor doua, iar asta din aproape toate punctele de vedere.
Modelul de fata este materializarea in serie a conceptului ASM, prototip expus in premiera mondiala in cadrul prestigiosului Targ Auto de la Tokyo din toamna anului 2003. De amintit ar fi si faptul ca prototipul fusese dotat cu o motorizare de tip hibrid si specificatie V6 dar din motive necunoscute publicului larg, lansarea sa pe piata avea sa aiba loc mai tarziu si pe un alt model.
Pierzand sensibil in dimensiuni fata de "generatia precedenta", mai scurt si mai ingust dar mai inalt, noul model ofera insa opt locuri pe trei banchete, la care ultima nu este rabatabila.
Alte noutati tehnice si tehnologice precum VCM (Variable Cylinder Management - disponibila doar pe cea mai puternica dintre motorizari), distributia variabila de ultima generatie si denumita acum i-VTEC, sistemul HiDS (Honda intelligent Driver Support System), clapeta de acceleratie de tip Drive-by-Wire, sistemul ANC (Active Noise Control - Controlul Activ al Zgomotelor), tractiunea integrala la aceasta clasa dar si portbagaj actionat electronic si cele doua usi glisante actionate tot electronic, isi gasesc si ele drumul in serie odata cu acest nou model.
De-a lungul timpului modelul avea sa fie supus la numeroase masuri de imbunatatire si modificari estetice, printre acestea cele mai importante fiind facelift-urile de la sfarsitul anului 2006 (pozele 3&4 de mai jos) respectiv cel de la sfarsitul anului 2008 (pozele 5&6 de mai jos).
Numele sau provine din mitologia greaca si este traducerea pentru "imprejurarea viitorului din paradis", expresiv spus, vrandu-se un automobil ce ofera pasagerilor lui pacea eterna si placerea de fi transportati intr-un model auto de mare calitate.
Modelul este proiectat si dezvoltat in Japonia in cooperare cu centrele de specialitate de pe continentul nord-american, produs fiind in Japonia la propriile uzine din Sayama (prefectura Saitama).

Motorizarea modelului:
- 2.4L -DOHC -i-VTEC - 160CP la 5.500rpm
- 2.4L -DOHC -i-VTEC - 4WD - 160CP la 5.500rpm
- 3.0L -24V-SOHC -i-VTEC -V6 - 250CP la 6.000rpm
- 3.0L -24V-SOHC -i-VTEC - 4WD -V6 - 250CP la 6.000rpm.

Galerie foto:

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2020