hondafan
MODELE 1963 - 2022
HONDA P800
Japonia: 09.1966
 

Modelul P800 prezentat in premiera mondiala in cadrul celei de-a XII-a editie a prestigiosului Tokyo Motor Show din toamna anului 1965, alaturi de prototipul N800, este lansat pe piata nipona in toamna anului 1966.
Asemeni modelelor T500 si S500 / S600 / S800 si acesta de fata este doar o evolutie a modelului de baza, P700.
In ierarhia istoriei firmei, acest model cu doua locuri si doua usi, avea sa fie cel de-al IX-lea automobil si ultima din patru noutati automobilistice de pe piata nipona a anului 1966 (alaturi de modelele S800, S800 Coupe si L800).
Si de aceasta data modelul P800 nu este altceva decat pendantul Pick-up al modelului L800 ce-si facuse debutul pe piata autohtona simultan cu cel de fata, ambele vehicule comerciale usoare destinate transportului rutier de marfuri pana la 400kg.
Acesta face parte din asa-numita "Serie A" a automobilelor HONDA fiind construit pe platforma modelului T360, tot de la el imprumutand, partial, si arhitectura diferitelor componente adiacente respectiv motorul sau. De la modelul geaman, L800 mai fiind imprumutate doar anumite subansamble regasite in a doua jumatate a arhitecturii sale.

Pe intreaga durata de viata, modelul a fost disponibil cu o unica versiune si varianta cu o dotare foarte spartana. Dotari precum radio, incalzire centrala, semnal bord inspectie, bricheta, stergatoare in doua viteze, spalare parbriz, funii si carlige de prindere, prelata sau claxon in doua tonuri fiind de gasit insa pe lista optionalelor.
Autocamioneta in varianta evoluata dispune de aproape aceleasi detalii tehnice pe care le gasim si pe modelul P700 cu exceptia puterii nete, acum sensibil marite (+6CP), a inaltimii totale (-25mm), a greutatii totale (-20kg), a consumului de carburant (-3L consumati la 100km parcursi) si nu in ultimul rand a inaltimii suprafetei de incarcare (+445mm).

Din punct de vedere tehnic modelul prefigureaza urmatoarele particularitati:
Motorul sau in patru cilindri in linie cu doi arbori cu came in chiulasa (DOHC) si supape in cap dispuse in V este amplasat transversal in fata inclinat la 45' .
Acesta dispunand de o chiulasa si bloc motor construite din aliaje usoare, camasile cilindrilor fiind de tipul umed, vilbrochenul avand trei paliere.
Sistemul de alimentare dispune de o pompa de benzina actionata mecanic cu carburator orizontal de tip Keihin Seiki.
Sistemul de ungere este cu carter sec, racirea este pe apa si filtrul de aer este de tip uscat.
Tractiunea este pe puntea spate.
Transmisia sa dispune de o cutie de viteze manuala cu patru trepte, actionata prin intermediul unui ambreiaj de tip monodisc uscat cu arc diafragma, schimbatorul de viteze fiind amplasat central.
Autocamioneta dispune de o caroserie autoportanta cu suspensia pe puntea fata de tip lonjeron cu brate oscilante transversale, arcuri elicoidale si amortizoare telescopice.
Puntea spate de tip rigid si dispune de arcuri cu foi semi-eliptice si amortizoare telescopice.
Trenul de rulare dispune de un sistem de franare cu tamburi la toate cele patru roti.
Sistemul de directie este asistat mecanic, caseta de directie fiind de tipul cu cremaliera.
Unica culoare a exteriorului sau, tonul de albasatru deschis a purtat numele de Surf Blue.

Dimensiunile sale sunt:
(L *l *h): 3.690mm * 1.485mm * 1.400mm la un ampatament de 2.195mm si o garda de sol de 165mm.
Dimensiunile suprafetei de incarcare sunt:
(L *l *h): 1.275mm * 1.190mm * 845mm.
Greutatea modelului se situeaza la 760kg, sarcina maxima de incarcare fiind de 400kg, viteza maxima este data cu 130km/h, unghiul de panta maxima fiind de 18'.

Nu sunt disponibile detalii referitoare la targetul de vanzari propus de firma precum nici date referitoare la exportul sau pe pietele externe.
Pretul sau s-a situat pe intreaga sa perioada cat a fost disponibil pe piata, la 378.000yen.
Modelele concurente de pe piata nipona a acelor ani se numesc Daihatsu Compass Truck 1000 (F40P) si Mazda Familia 800 Pick-up.
Modelul a fost proiectat si dezvoltat exclusiv in Japonia, tot acolo fiind si produs intre anii 1966-1967 la propria uzina din Sayama (prefectura Saitama) din Japonia.

Motorizarea modelului:

- 791cmc - DOHC - 58CP la 8.000rpm.

Galerie foto:

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2022