hondafan
MODELE 1963 - 2022
HONDA P700
Japonia: 11.1965
 

Avand in vedere succesul rasunator de care se bucura categoria automobilelor comerciale pe piata nativa, in toate formele ei de caroserie, dar remarcand si numarul impresionant la vanzari al propriilor modele T350/T500, firma nipona decide marirea acestei clase cu inca un model, dar dintr-o alta categorie, unul mai mare in lungime si latime dar mai mic in inaltime.
Atotprezentele mini-camionete marca Datsun (seria 320 mai apoi 520), sunt cu siguranta un alt motiv de a ocupa aceasta clasa de automobile cu un model propriu.
Astfel ca in luna octombrie a anului 1965, avea sa inceapa productia primei autocamionete marca Honda, debutul pe piata autohtona avand loc in cursul lunii urmatoare.
In ierarhia istoriei firmei, acest model in doua locuri si doua usi, avea sa fie cel de-al VII-lea automobil si ultima din cele trei noutati automobilistice de pe piata nipona ale anului 1965 (alaturi de modelele L700 si S600 Coupe).
Dar mai important decat aceste detalii avea sa fie faptul ca acesta este al II-lea automobil al marcii nipone ce dispune de o caroserie autoportanta respectiv al II-lea model Honda ce dispune de o suspensie fata de tip lonjeron McPherson.

Modelul P700 nu este altceva decat versiunea Pick-up a modelului L700 ce fusese lansat pe piata nipona cu o luna mai devreme, ambele vehicule comerciale usoare destinate transportului rutier de marfuri pana la 400kg.
Acesta face parte din asa-numita "Serie A" a automobilelor Honda fiind construit pe platforma modelului T360, tot de la el imprumutand, partial, si arhitectura diferitelor componente adiacente respectiv motorul sau. De la modelul geaman, L700 mai fiind imprumutate doar anumite subansamble regasite in a doua jumatate a arhitecturii sale.
Pe intreaga durata de viata cat a fost disponibil pe piata, modelul a fost disponibil cu o dotare foarte spartana. Dotari precum radio, incalzire centrala, semnal inspectie, parasolare, bricheta, stergatoare in doua viteze, spalare parbriz, funii si carlige de prindere, prelata sau claxon in doua tonuri sunt de gasit insa pe lista optionalelor.

Din punct de vedere tehnic modelul prefigureaza urmatoarele particularitati:
Motorul sau in patru cilindri in linie cu doi arbori cu came in chiulasa (DOHC) si supape in cap dispuse in V este amplasat transversal in fata inclinat la 45'.
Acesta dispune de o chiulasa si bloc motor construite din aliaje usoare, camasile cilindrilor fiind de tipul umed, vilbrochenul avand trei paliere.
Sistemul de alimentare dispune de o pompa de benzina actionata mecanic si doua carburatoare orizontale de tip Keihin Seiki.
Sistemul de ungere este cu carter sec, racirea este pe apa si filtrul de aer este de tip uscat.
Tractiunea este pe puntea spate.
Transmisia sa dispune de o cutie de viteze manuala cu patru trepte, actionata prin intermediul unui ambreiaj de tip monodisc uscat cu arc diafragma, schimbatorul de viteze fiind amplasat central.
Autocamioneta dispune de o caroserie autoportanta cu suspensia pe puntea fata de tip lonjeron cu brate oscilante transversale, arcuri elicoidale si amortizoare telescopice.
Puntea spate de tip rigid si dispune de arcuri cu foi semi-eliptice si amortizoare telescopice.
Trenul de rulare dispune de un sistem de franare cu tamburi la toate cele patru roti.
Sistemul de directie este asistat mecanic, caseta de directie fiind de tipul cu cremaliera.
Unica culoare a exteriorului sau, tonul de albasatru deschis a purtat numele de Surf Blue.

Dimensiunile sale sunt:
(L *l *h): 3.690mm * 1.485mm * 1.425mm la un ampatament de 2.195mm si o garda de sol de 165mm.
Dimensiunile suprafetei de incarcare sunt:
(L *l *h): 1.275mm * 1.190mm * 400mm.
Greutatea modelului se situeaza la 780kg, sarcina maxima de incarcare este de 400kg, viteza maxima este de 120km/h, unghiul de panta maxima este de 18'.

Nu sunt disponibile detalii referitoare la targetul de vanzari propus de firma precum nici date referitoare la exportul sau pe pietele externe.
Modelele concurente de pe piata nipona a acelor ani se numesc Daihatsu Compass Truck 1000 (F40P) si Mazda Familia 800 Pick-up.
Pretul sau s-a situat la 378.000yen, incepand cu februarie 1966 acesta crescand la 453.000yen.
Modelul a fost proiectat si dezvoltat exclusiv in Japonia, tot acolo fiind si produs intre anii 1965-1966. Pentru inceput la propria uzina din Yamato (Yamato Plant devenita mai tarziu Wako Plant), mai apoi la cea din Sayama, ambele locatii cunoscute sub numele generic de Saitama Factory si situate in prefectura Saitama.

Motorizarea modelului:

- 687cmc - DOHC - 52CP la 7.500rpm.

Galerie foto:

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2022