hondafan
MODELE 1963 - 2025
Honda Stream
EU: 03.2001 / Japonia: 10.2000
 

Prezentat oficial in premiera mondiala in toamna anului 2000 la Targul Auto de la Tokyo sub sloganul "Spatiozitate si touch sportiv", modelul Stream este un monovolum cu calitati atribuite modelelor combi, sportivitate si handling asemanatoare coupe-urilor iar confort asemanator al unei limuzine.
Premiera europeana avea sa aiba loc in primavara anului 2001 in cadrul Salonului Auto de la Geneva, la scurta vreme dupa aceasta fiind disponibil spre comercializare pe toate pietele europene.
Acesta este construit pe platforma celei de a saptea generatie Civic, fiind dezvoltat chiar in paralel cu acesta. Aceasta deoarece durata dintre lansarile pe piata a celor doua modele e una foarte scurta.
Modelul Stream are o grea mostenire si anume sa duca mai departe traditia celebrului model Shuttle.
In paleta modelelor Honda oferite spre comercializare pe continentul european, acesta este plasat intre modelele Civic AeroDeck si CR-V.
Chiar daca designul sau monoform aminteste de aparitia unui van, in realitate el se indreapta spre alta directie, deoarece variabilitatea maxima oferita de un van, acesta nu o poate oferi, in schimb ofera una eficienta.
Nici dimensiunile sale nu pot duce cu gandul la un van de aici si flexibilitatea designerilor sai de a ii crea un stil propriu si dinamic lasand astfel loc inca de la inceput sa se intrevada sportivitatea acestuia. Pe langa designul sau, la caracterul sau unic mai contribuie si un sasiu modern si mai ales paleta motoarelor de ultima generatie. Motorul de 2.0L cu specificatie i-VTEC fiind de altfel primul din seria modelelor Honda ce-si gaseste drumul in serie pe acest model. Cel de capacitate 1.7L-SOHC -VTEC este acelasi cu cel ce echipeaza modelul Civic Coupe.
Versiunea dotata cu cutie de viteze automata in cinci trepte il deosebeste net de competitorii sai deoarece la momentul lansarii pe piata, aceasta optiune nu este oferita de catre nici unul dintre acestia.
Tot la capitolul motorizari mai trebuie adaugata si cea de 2.0L cu injectie directa, la Honda numita i-VTEC i, aparuta spre sfarsitul anului 2003, fiind de altfel singura masina din gama constructorului nipon cu o astfel de motorizare.
Odata cu inceputul anului 2004 modelul sufera un facelift major si oarecare imbunatatiri minore, aceasta pe toate pietele lumii unde este disponibil (pozele 4-7 de mai jos). Numele sau este traducerea din limba engleza pentru "a curge" precum moda de zi cu zi, in intelesul figurat vrandu-se modelul auto care combinand calitatile sportive cu cele practice si functionale, "curge" pe piata auto in noul mileniu tocmai inceput.
Numele de Stream nu e un nume nou in paleta produselor producatorului nipon, daca se tine cont ca, la inceputul aniilor '80 modelul scuter pe trei roti, Honda Stream este primul de acest gen din lume.
Modelul a fost comercializat pe toate pietele lumii cu exceptia continentului nord-american.
Acesta a fost proiectat si dezvoltat in Japonia, fabricat fiind tot acolo la propriile uzine intre anii 2001- 2006.

Motorizarile modelului:

Europa:
- 1.7L -SOHC -VTEC - 125CP la 6.300rpm
- 2.0L -DOHC -i-VTEC - 156CP la 6.500rpm

Japonia:
- 1.7L -SOHC -VTEC - 130CP la 6.300rpm
- 1.7L -SOHC -VTEC - 4WD - 130CP la 6.300rpm
- 2.0L -DOHC -i-VTEC - 154CP la 6.500rpm
- 2.0L -DOHC -i-VTEC - 4WD - 156CP la 6.500rpm
- 2.0L -DOHC -i-VTEC i - 156CP la 6.300rpm (2003- 2005).

Galerie foto:

2003- 2006

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2025