hondafan
MODELE 1963 - 2025
Honda Partner
Japonia: 03.2006
 

Modelul Partner la a doua generatie, lansat pe piata nipona in primavara anului 2006 este continuarea unei lungi traditii a vehiculelor utilitare bazate pe modele de serie mare.
Aceasta traditie inceputa in anul 1983 prin modelul City PRO si continuata cu Civic PRO in cele doua generatii si Partner Van, este oferita in paralel cu modelele utilitare propriu-zise, adica cele din familia Acty.
Modelul de fata nu este altceva decat versiunea utilitara a modelului Airwave, la randul lor, ambele fiind construite pe platforma tehnica a modelului Fit.
Acesta avea sa fie una din cele patru noutati automobilistice ale firmei Honda ale anului 2006 de pe piata din Japonia (alaturi de modelele Zest, Stream si CR-V.
Spatiozitatea si modularitatea interiorului sau cunoscute deja de la modelul Fit (si datorate pozitionarii rezervorului de combustibil sub scaunul soferului), ajuta mult la incarcarea si descarcarea marfurilor asigurand totodata si o capacitate maxima de depozitare si transportare. Versatilitatea interiorului sau duc la o suprafata maxima de incarcare de 1.147L sau 1.820mm si 1.250mm pe inaltime.
Combinatia dintre motorul sau de 1.5L i-DSI si cutia de viteze automata in cinci trepte adoptata in premiera pe aceasta clasa de automobile, duc la performante demne de clasa compacta.
La cateva saptamani dupa lansarea sa pe piata, avea sa-si faca aparitia si versiunea cu tractiune integrala, disponila in aceleasi configuratii: variantele EL si GL, o singura motorizare, doua culori la exterior (Alabaster Silver Metallic si Taffeta White) si una la interior (material textil de culoare gri) respectiv acelasi target anual de vanzari de 800 de unitati.

Tehnica

Din punct de vedere tehnic, modelul prefigureaza urmatoarele particularitati:
motorul sau este unul in patru cilindri in linie cu doua supape pe cilindru, cu arbore cu came in chiulasa (SOHC 8V) si antrenat de o curea dintata.
Acesta dispune de o chiulasa si bloc motor construite din aliaje usoare, camasile cilindrilor fiind uscate, vilbrochenul cu cinci paliere pe rulmenti, sistem de ungere prevazut cu radiator de ulei, sistem de alimentare pe baza de injectie electronica, sistem propriu PGM-FI, filtru de aer uscat, racirea sa fiind pe apa.
Aprinderea este de tipul dubla-secventiala inteligenta (i-DSI), concept dezvoltat in premiera mondiala de Honda.
Transmisia sa dispune de o cutie de viteze automata in cinci trepte cu ambreiaj monodisc uscat si schimbator de viteze amplasat central.
Automobilul a fost dotat atat cu tractiune fata cat si cu tractiune integrala.
Acesta dispune de o caroserie autoportanta cu suspensie independenta.
Puntea fata este de tip lonjeron McPherson cu brate triunghiulare inferioare transversale, bara stabilizatoare, arcuri elicoidale si amortizoare telescopice.
Puntea spate tot de tip lonjeron McPherson dispune de brate transversale inferioare, brat oscilant longitudinal, bara stabilizatoare, arcuri elicoidale si amortizoare telescopice.
Trenul de rulare dispune de un sistem de franare cu dublu circuit, puntea fata dispunand de frane pe discuri ventilate, cea spate de frane pe tamburi.
Sistemul de directie este asistat servo, caseta de directie fiind de tipul cu cremaliera.

Dimensiunile sale sunt:
(L *l *h): 4.350mm * 1.695mm * 1.515mm la un ampatament de 2.550mm si o garda de sol de 160mm.
Greutatea sa se situeata intre 1.150kg- 1.220kg.

Printre dotarile sale se numara: airbag-uri pentru locurile din fata, airbag-uri laterale pe varianta mai bine dotata.
Din lista echipamentelor optionale fac parte, printre altele: oglinzi rabatabile cu reglare electrica, geamuri fumurii, diferite spatii de depozitare tipice pentru acest de automobile, geamuri electrice, inchidere centralizata de tip keyless si filtru de polen cu rol purificator al habitaclului.
De-a lungul carierei sale modelul nu avea sa mai cunoasca nici un fel de modificari, petrecandu-si cei patru ani si jumatate cat a fost comercializat, in forma in care a fost lansat.
Odata cu iesirea sa din productie in luna august a anului 2010, modelul nu avea sa mai aiba un urmas legitim, compania nipona preferand sa-si concentreze atentia asupra restului de automobile comerciale ramase in oferta.
Vanzarea sa pe piata autohtona a avut loc prin reteaua tuturor celor trei tipuri de concesionari.
Modelul este proiectat si dezvoltat in Japonia, fabricat fiind tot acolo intre anii 2006- 2010 la propriile uzine din Suzuka (prefectura Mie).

Motorizarea modelului:
- 1.5L -SOHC - i-DSI- 90CP la 5.500rpm.

Galerie foto:

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2025