hondafan
MODELE 1963 - 2025
Honda TN-V
Japonia: 06.1972
 

Spre jumatatea anului 1972 si continuand activitatea modelului TN360, are loc o schimbare mai rar intalnita in lumea auto si anume aceea ca un model faceliftat si revizuit tehnic, sa poarte un nume usor diferentiat de cel original primit la lansarea sa pe piata.
Asa se face ca la aproape cinci ani de la lansarea pe piata a modelului TN360 si dupa mai multe imbunatiri, atat in plan estetic cat si tehnic, sa-i fie usor schimbat numele, acesta numindu-se TN-V.
Dar in istoria marcii nipone aveau sa mai aiba loc astfel de situatii, fiind vorba desigur, doar de evolutii tehnice si de aspect.
TN-V este una din cele sapte noutati automobilistice ale firmei nipone pe piata autohtona, alaturi de modelele Life Touring, Civic 2Door si Hatchback, Life Step Van, 145 si 145 Coupe.
Structura modelelor in momentul lansarii sale pe piata, e clar definita:
145, 145 Coupe, Life 2Door, Life 4Door, Life Wagon si Z360 sunt dedicate transportului civil iar Life Light Van, Life Pick-Up, Life Step Van si TN-V, transportului comercial.
Asemeni versiunii TNIII360 si TN-V avea sa fie disponibil, pe comanda, cu diferite echipamente speciale pentru anumite categorii de meserii.
Cu ocazia acestei lansari, modelul avea sa fie supus atat unei remodelari exterioare cat si unor imbunatatiri tehnice.
Faceliftul vizeaza atat partea frontala cat si pe cea posterioara.
Partea frontala avea sa fie modificata, renuntand la farurile simple si inlocuindu-le cu unele faruri duble. Aceasta este o masura dedicata sigurantei active deoarece imbunatateste iluminatul pe timp de noapte, facand totodata ca acest model sa fie primul la clasa microcamionetelor ce dispune de o astfel de iluminare.
Forma si structura grilei radiatorului avea sa fie modificata. Sigla firmei de marime mare, un H stilizat, avea sa cedeze locul in favoarea unei sigle de marime mica ce reprezinta denumirea Honda.
Partea posterioara dispune de doua principale modificari: forma panoului dintre cele doua stopuri si aspectul lor, acestea dispunand acum de lampile de semnalizare separate.
Neschimbate aveau sa ramana: cele doua tipuri de bena (atat cu trei obloane mobile cat si cu obloane laterale fixe si cel posterior de tip mobil), detaliile tehnice, tipul cutiei de viteze precum si denumirile celor trei variante disponibile.
La interior, dotarea cu centura de siguranta (cu prindere in doua puncte) pentru locul pasagerului este demna de mentionat. Desigur si aceasta masura este una dedicata sigurantei pasive.
Preturile de pornire ale versiunii cu bena cu obloane mobile aveau sa inceapa de la 341.000Yen (Standard), 356.000Yen (Deluxe) si 369.000Yen (Super Deluxe).
Cele ale versiunii cu bena cu obloane fixe si oblon spate mobil fiind cu 10.000Yen mai ieftine.
Acestea au dispus de urmatoarele combinatii de culori la exterior/interior:
varianta Standard: McKinley White, Kilimanjaro Green, Ural Grey si Atlas Blue in combinatie cu interior pe negru
varianta Deluxe: McKinley White in combinatie cu interior pe negru
varianta Super Deluxe: McKinley White, Kilimanjaro Green si Ural Grey in combinatie cu interior pe maro.

Dimensiunile sale sunt:
(L*l*h): 2.990mm * 1.295mm * 1.625mm la un ampatament de 1.780mm si o garda de sol de 620mm.
Dimensiunile benei sunt:
(L*l*h): 1.925mm * 1.210mm * 320mm. Greutatea neta se situeaza intre 540kg si 550kg.

Targetul lunar de vanzari propus de firma avea sa fie de 8.000 de unitati.
De-a lungul timpului in care modelul a fost disponibil pe piata, acesta a fost supus unor diferite modificari tehnice, normale in cariera unui model auto.
Astfel ca in vara anului urmator de la lansare, 1973, avea sa fie consemnata prima noutate. Aceasta datorata in principal schimbarii cadrului legislativ care urma sa se petreaca la finele acelui an privitor la siguranta activa si pasiva a automobilelor.
Aceasta masura are in vedere sporirea sau eficientizarea sigurantei active si pasive si avea sa se propage asupra mai multor componente ale vehiculului.
Astfel ca cele mai importante noutati sunt: sistem de franare cu dublu circuit, suprafata vitrata laterala si posterioara dotata cu sticla armata (ceea ce duce la modificarea structurii geamurilor laterale ale cabinei care nu mai dispun de partea integrata triunghiulara), mutarea oglinzilor exterioare de pe partea frontala a vehiculului pe cea laterala (renuntandu-se astfel la suportii de sustinere de mari dimensiuni), modificarea formei semnalizatoarelor frontale precum si modificarea structurii barii de protectie si deci si a aspectului sau.
Cu aceasta ocazie avea sa se renunte la varianta Deluxe, disponibila in oferta producatorului nipon mai ramanand doar celelalte doua.
A doua ultima noutate consemnata in cariera modelului avea sa aiba loc la inceputul anului 1975 atunci cand locasurile pentru prinderea numerelor de inmatricularea aveau sa fie marite.
Printre modelele concurente de pe piata nativa s-au numarat: Daihatsu 360 CAB-Pickup (S38), Mazda Porter Cab (KECA53), Mitsubishi Minicab (T131), Suzuki Carry (L50) si Subaru Sambar Truck (K55).
Modelul este conceput si dezvoltat exclusiv in Japonia tot acolo fiind si fabricat la propriile uzine din Suzuka (prefectura Mie) intre anii 1972-1975.

Motorizarea modelului:
-354cmc – SOHC -Carb. – 27CP la 7.000rpm.

Galerie foto:

1973-1975

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2025