hondafan
MODELE 1963 - 2023
HONDA T500
Japonia: 09.1964
 

Modelul T500 nu este altceva decat versiunea imbunatatita a versiunii de baza T360, motivatia acestei evolutii fiind printre altele intentia constructorului nipon de a exporta acest model pe diferite piete asiatice si cea australiana.
Dar acest lucru s-ar potrivi mai bine cu un model cu o cilindree si putere marita si dimensiuni sensibil modificate deoarece in acele tari nu existau legi speciale pentru aceasta categorie de automobile (Kei Cars) si echipari pe masura pietelor vizate.
Exportul sau avea sa incepa cel mai probabil in a doua jumatate a anului 1964 si nici un alt continent in afara de cel mai sus enumerat nu e prevazut a importa acest model. La care trebuie mentionat ca aceasta actiune este efectuata de un importator privat, la acea vreme compania nipona neavand inca o subsidiara proprie pe acest continent.
Fata de versiunea T360 care este disponibila in patru forme de caroserie, versiunea T500 nu este disponibila decat in doua:
- pick-up (T500) si prici cu bascula cu pereti laterali mobili (T500F).

In cursul anului 1965 isi face aparitia pe piata si o versiune mai putin obisnuita ce se adreseaza celor din zonele inzapezite ale tarii, aceasta versiune dispunand de propulsie pe senile (puntea spate) si talpa de sanie (puntea fata) si numita T360 Crawler, la care datele tehnice sunt identice cu ale versiunii de baza cu unele mici exceptii de rigoare.
Numarul limitat de caroserii are si el avantajul ca acum modelul poate creste in dimensiuni, inclusiv cele ale suprafetei utilitare.

Din punct de vedere tehnic modelul prefigureaza urmatoarele particularitati:
motorul sau in patru cilindri paraleli cu doi arbori cu came in chiulasa (DOHC) si supape in cap dispuse in V, este amplasat longitudinal central si inclinat la 90' la stanga, acesta dispund de o chiulasa si bloc motor construite din aliaje usoare, camasile cilindrilor fiind de tipul uscat, vilbrochenul avand trei paliere.
Alimentarea se face prin intermediul unei pompe de benzina actionata mecanic si patru carburatoare orizontale cu presiune constanta de tip Keihin.
Sistemul de racire este pe apa, admisia aerului facandu-se printr-un filtru uscat.
Sasiul cadru cu profil tip scara dispune de o suspensie cu jambe McPherson si balansiere duble transversale pe puntea fata, puntea spate de tip rigid dispunand de arcuri semieliptice si amortizoare telescopice.
Transmisia este alcatuita dintr-o cutie de viteze manuala cu patru trepte, actionata prin intermediul unui ambreiaj de tip monodisc uscat cu arc diafragma, schimbatorul de viteze fiind amplasat la podea.
Tractiunea este pe puntea spate.
Trenul de rulare dispune de un sistem de franare pe tamburi la toate cele patru roti.
Sistemul de directie este asistat mecanic, caseta de directie fiind de tipul cu cremaliera.
Unicei culori a interiorului sau avea sa-i stea la dispozitie cele doua culori ale exteriorului sau, albastru (May Blue) si verde (Moth Green).
Accesul la motor se face prin ridicarea banchetei pasagerilor, tot din aceasta pozitie putandu-se umbla la lichidul de racire, ulei, aprindere, carburator, alternator si filtru de aer.

Dimensiunile sale sunt:
(L *l *h): 3.190mm * 1.295mm * 1.545mm la un ampatament de 2.000mm si o garda de sol de 150mm.
Dimensiunile suprafetei de incarcare sunt:
(L*l): 1.570mm * 1.165mm, inaltimea variind in functie de versiune.
Greutatea modelului se situeaza la 640kg, iar sarcina maxima permisa la 400kg.

In tara nativa modelului ii este atribuit titlul de "Sports Truck" pe baza detaliilor tehnice ale agregatului de mica capacitate de care dispune.
Daca versiunea T360 nu poate fi considerata un model de mare succes comercial pentru firma Honda prin vanzarea a peste 100.000 unitati, versiunea T500 cu ale sale 10.226 unitati s-a putut lauda si mai putin in aceasta privinta, motivul fiind si in cazul de fata tehnica prea complexa care creste semnificativ costurile de productie afectand astfel negativ rentabilitatea unitatilor vandute.
Locatiile productiei sale sunt si ele impartite in functie de noile structuri ale firmei, la acea vreme compania nipona nedispunand de o fabrica auto specializata pe automobile, astfel ca fabricile de motociclete de la acea vreme au obligatia sa adaposteasca si noile linii de montaj ale automobilelor de premiera.
Astfel diferentialul si motorul sau (alaturi de cel al modelului S500) sunt produse la fabrica din Saitama (din prefectura cu acelasi nume), caroseria si sasiul sau (alaturi de cea a modelului S500) sunt produse la fabrica din Suzuka (prefectura Mie), transmisia sa venind de la fabrica din Hamamatsu iar toate acestea urmand a fi regasite impreuna pentru montajul final la prima fabrica enumerata aici.
In primavara anului 1965, locatia montajului sau este mutata de la fabrica din Saitama la recent deschisa fabrica din Sayama (tot in prefectura Saitama) alaturi de productia modelului S600.
Nu sunt disponibile detalii referitoare la vanzarea sa oficiala pe alte piete ale lumii cu exceptia celei australiene si targetul sau anual de vanzari.
Modelul este proiectat, dezvoltat si vandut exclusiv in Japonia, fabricat fiind intre anii 1964-1967 si vandut la preturi intre 325.000Yen si 375.000Yen.

Motorizarea modelului:

- 531cmc-DOHC - 38CP la 7.500rpm.

Galerie foto:

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2023