hondafan
MODELE 1963 - 2020
HONDA AIRWAVE
Japonia: 04.2005
 

In primavara anului 2005, Honda lanseaza pe piata nativa un station wagon de clasa subcompacta denumit AIRWAVE.
La prima vedere acesta pare a fi un urmas al modelelor Orthia si Avancier, modele combi nealiniate vreunui alt tip de caroserie.
Dar in realitate acesta nu este ceea ce vrea sa para, ci din contra, cu exceptia numelui sau nou in paleta modelelor Honda, el este chiar completarea familiei Fit, alaturandu-se deci celor doua forme de caroserie deja existente pe piata.
Nu numai ca este construit pe platforma acestor modele de clasa subcompacta, ci are in comun cu acestea intreaga parte tehnica si tehnologica.
La momentul lansarii sale pe piata, acesta este mezinul la clasa station wagon din portofoliul producatorului nipon, celelalte doua modele fiindu-i net superior, Partner si Accord Tourer.
Modelul este construit in jurul conceptului "noul val compact" - un concept nou la aceasta clasa de masini si vizeaza tanara clientela dornica de exprimare individuala printr-un stil unic.

Pilonii de baza ai acestui concept sunt:
- styling-ul
- flexibilitatea
- aerisirea
- sportivitatea.

Styling-ul sau se refera la faptul ca, in ciuda dimensiunilor sale de automobil clasa subcompacta tip station wagon, modelul surprinde placut prin dimensiunile sale si intreaga organizare interioara ce ofera un habitaclu confortabil rezultand intr-o senzatie de plutire.
Flexibilitatea sa este capabila sa raspunda oricarei cerinte si necesitati puse unui astfel de automobil.
Aerisirea sa interioara se datoreaza plafonului sau panoramic de mari dimensiuni (110cm*77cm) ce ofera senzatia de spatiozitate nelimitata simultan cu suprafata de sticla ce confera stil intregii parti exterioare.
Luminozitatea creata in habitaclu nu uita insa nici de proprietatile folositoare ale acesteia precum protectia impotriva razelor ultraviolete si a caldurii solare.
Sportivitatea sa se datoreaza nu numai formei sale dinamice conturata ci si a echiparii sale exclusive cu o cutie secventiala in sapte trepte actionata prin padelele de pe volan si la nevoie combinata cu o tractiune integrala, dar si a echiparii sale cu un motor VTEC, care bineinteles indeplineste cele mai noi normel ecologice.
De-a lungul timpului modelul avea sa fie supus diferitelor masuri de restilizare sau imbunatatiri tehnice, cea mai insemna dintre acestea fiind faceliftul din primavara anului 2008 (ultimele doua poze de mai jos).
Interesanta mai este si distribuirea acestei familii auto pe piata auto mondiala. In timp ce mezinul familiei este de regasit pe intreaga piata mondiala cu exceptia continentului nord-american, limuzina nu este de gasit decat pe piata pan-asiatica, versiunea combi fiind de gasit exclusiv pe piata domestica.
Modelul este proiectat si dezvoltat in Japonia tot acolo fiind si fabricat intre anii 2005-2010.

Motorizarea modelului:
- 1.5L -SOHC -VTEC - 110CP la 5.800rpm
- 1.5L -SOHC - VTEC - 4WD- 110CP la 5.800rpm.

Galerie foto:

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2020