hondafan
MODELE 1963 - 2024
HONDA 1300 / 145
 

Cele doua generatii ale modelului 1300 in doua tipuri de caroserie, a doua sa generatie numita 145, sunt primele modele auto ale constructorului nipon la clasa medie inferioara. Conform practicii acelor ani, acestea dispun de un motor cu racire pe aer (cu exceptia modelului 145), la Honda numita DDAC - Duo Dyna Air Cooling - fiind de altfel varful de gama in paleta modelelor constructorului nipon ai acelor anii.
In ciuda lansarii lor cu mult rasunet, modelele se dovedesc a fi exact opusul reclamei lor, acestea intrand in istoria firmei ca proiecte esuate, ajungand sa puna in pericol chiar si lichiditatile firmei. Convingerea personala a insusi intemeietorului firmei fata de conceptul racirii pe aer fiind unul din factorii principali pentru aceasta. Speranta inspre mai bine este data de lansarea unei versiuni coupe, dar nici aceasta nu va reusi sa aduca pe linia de plutire vanzarile firmei cu acest model, cum nici faceliftul acestora nu o facuse. Cea de a doua sa generatie este o adevarata revolutie de design comparativ cu cea dintai, esecul insa va fi acelasi.
Sub linie raman cifre precum 106.491 unitati (dintre care 60.030 berline si 46.461 Coupe-uri) din seria modelului 1300 iar din cea a modelului 145, doar 9.736 unitati, dupa cei sase ani de productie, cea mai mare provocare tehnica a firmei numindu-se la acea ora modelul Civic, motorul cu emisii scazute de tip CVCC respectiv racirea pe apa.

Nu exista date sigure cu privire la exportul acestor modele pe alte piete cu exceptia celui de al V-lea continent, dar si acolo numai in versiunea 1300 Coupe.
In Europa insa, modelul 1300 a putut fi admirat in cadrul mai multor targuri expozitionale tehnice si economice inclusiv din tara noastra (seria Expozitiilor Industriale Japoneze de la Bucuresti din anii '60- '70).
In ziua de astazi, modelele 145 reprezinta una din cele mai rare modele semnate Honda, cele cateva exemplare regasindu-se atat in Japonia, dar si in Australia (doar versiunea coupe).
Numele ambelor modele reprezinta cilindreele motoarelor disponibile pe acestea.
Cele doua generatii ale acestui model sunt concepute si dezvoltate in Japonia, tot acolo fiind si produse in intervalul 1969 - octombrie 1974.

HONDA 1300 COUPE 1970-1972
HONDA 1300 1969-1972

HONDA 145 COUPE 1972-1975
HONDA 145 1972-1975

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2024