hondafan
MODELE 1963 - 2024
Intro Generatia a VII - a
 

Prezentarea si lansarea celei de a VII-a generatii a modelului ACCORD dupa sloganul "SE SIMTE!" are loc la foarte scurt timp intre cele trei piete principale.

Asa se face ca, pe piata nord-mericana , versiunea sedan este prezentata odata cu versiunea coupe in vara anului 2002 avand sa fie disponibile la scurt timp dupa aceasta, in toamna aceluiasi an.

Tot in septembrie, are loc prezentarea versiunii europene la Paris Motor Show dar neinsotita de vreo alta forma de caroserie, disponibial fiind odata cu inceputul anului 2003.

Abia prezentat la Paris, o luna mai tarziu este prezentata si lansata la TOKYO MOTOR SHOW si versiunea nipona dar impreuna cu versiunea combi.

Trebuie precizat ca, cele doua din urma versiuni ale acestei generatii se aseamana intre ele dar asta nu face ca aceasta forma de caroserie sa lipseasca de pe piata celeilalte, deoarece acolo modelul cu o echipare mai bogata si cu o motorizare putin diferit este oferit sub labelul ACURA ca si model TSX, un model complet nou pentru acest label. Dar si invers vazut, versiunea de caroserie disponibila pe prima piata, nu il face pe acesta sa fie de gasit numai acolo, acesta forma de caroserie mai fiind de gasit si pe piata celei din urma, ca si model HONDA INSPIRE, lansat pe piata la un an de zile de la lansarea sa pe piata nord-americana.

Tot de aceasta forma de caroserie mai dispun si pietele pan-asiatica, sud-americana si cea australiana (piata care de altfel alaturi de cea nipona dispune de ambele forme de caroserie, dar care trebuie sa cedeze versiunea coupe).

Si de data aceasta exista trei forme de caroserie (sedan, coupe si combi), dar cu specificatia ca, pe nici o piata din lume nu sant disponibile toate trei simultan.

Noi tehnologii si precum EBD, ETCS, Grade Logic, faruri in xenon (HID), sistemul de stabilitate al vehicului (la Honda numit VSA) sau HiDS (Honda Intelligent Driver Support, sistem inca indisponibil in Europa) isi vor gasi drumul in serie si prin acest model.

Cele doua versiuni de caroserie ale pietei nord-americane (sedan si coupe) se fabrica ca de obicei acolo unde se si vand, versiunea TSX este importata din Japonia, iar versiunea combi nu este importata sub nici o forma.

Piata europeana dispune si ea de doua forme de caroserie, dar acestea sant doua complet noi ca nume comparativ cu piata anterioara mentionata si anume SEDAN si TOURER, nume preluat din traditia britanica, mai precis de la constructorul britanic Rover. Ambele modele sant importate din Japonia pentru clientela acestei piete. O versiune sedan cu specificul TYPE-R nu va mai fi disponibila cum la fel nu mai este disponibila nici o versiune in cinci usi.

Piata nipona dispune de aceleasi forme de caroserie ca si cea europeana cu mici diferente in privinta echipamentelor si a puterii (CP) dar si de cea a versiunii sedan de pe piata nord-americana. In plus, modelul sedan japonez dispune si de o varianta EURO-R.

Modelul sedan dispune de cel mai mic coeficient de dinamicitate (0,26), facand din acesta si cel mai aerodinamic model la clasa medie.

Modelul sedan este castigatorul premiului "Masina anului" editia din anul 2002 in Japonia.

ACCORD COUPE 2002 -
ACCORD SEDAN 2002 -
ACCORD TOURER 2002 -

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2024