Honda 1300 Sedan Japonia: 05.1969 |
In toamna anului 1968, la 21 Octombrie in incinta hotelului Grand Prince din Akasaka (Tokyo) este prezentat pentru prima data modelul 1300 de catre insusi intemeietorul firmei in incheierea simpozionului "Motoarele cu ardere interna si racirea pe aer".
Tot in acei ani, aceeasi dorinta arzatoare a lui Soichiro Honda de a impune racirea pe aer a unui motor avea sa incinga spiritele si in constructia noilor bolizi din cursele de Grand Prix, dovada ca monopostul RA302 al anului 1968 avea sa fie construit paralel in doua tipuri, unul cu motor cu racire conventionala (pe apa) iar altul cu motor cu racire pe aer, motivul oficial invocat de catre Soichiro Honda fiind succesul modelului auto N360 in Japonia, model ce folosea tot un motor cu racire pe aer.
Astfel ca noul model ce avea sa fie plasat in categoria limuzinelor de clasa medie inferioara, avea sa fie disponibil in doua serii de motorizare si anume Seria 77 in variantele Standard, Deluxe, Custom si S-TYPE, respectiv Seria 99 in variantele Deluxe, Custom si S-TYPE.
Tehnica Din punct de vedere tehnic modelul prefigureaza urmatoarele particularitati:
Transmisia sa dispune de o cutie de viteze manuala in patru viteze (sincronizate) cu ambreiaj cu diafragma respectiv de una automata in trei trepte, ambele avand schimbatorul de viteze amplasat central.
Dimensiunile sale sunt:
De-a lungul timpului in care modelul este disponibil pe piata, acesta nu va cunoaste modificari semnificative, cele mai insemnate dintre acestea fiind ca odata cu sfarsitul anului 1969 sunt scoase din oferta primele doua din cele mai puternice motorizari, locul acestora fiind luat de motorizarile la 110CP si 95CP.
Motorizarea modelului: Seria 77:
Seria 99:
Galerie foto:
1970 - 1972
1970 - 1972
|
MODELE 1963 - 2025