hondafan
MODELE 1963 - 2024
HONDA S-MX
 

Modelul S-MX lansat pe piata nipona in toamna anului 1996 si disponibil intr-o singura generatie, a fost un minivan de clasa subcompacta ce a facut parte din seria prototipurilor "Creative Mover".
Aceasta serie a fost prezentata la Targul Auto de la Tokyo in toamna anului 1995 iar din ea au mai facut parte si modelele CR-V, Odyssey, StepWGN.
Pentru compania nipona toate cele patru modele reprezinta modele deschizatoare de drumuri, devenite, cu exceptia modelului de fata, reprezentanti de baza si best-selleruri ce dainuiesc pana in zilele noastre.
Modelul a fost oferit in doua versiuni de caroserie, in trei respectiv cinci usi. Ambele versiuni de caroserie dispun de doua randuri de scaune in cate doua configuratii ale interiorului, cu patru respectiv cinci locuri. In schimb ce varianta in cinci locuri dispune de al doilea rand de scaune fracturat in doua bucati, 1/3 si 2/3, varianta in patru locuri dispune de o bancheta dintr-o bucata.
Avand in vedere ca modelul n-a dispus de tunel central la interior iar schimbatorul de viteze a fost pozitionat central la baza bordului, acesta avea sa ofere pasagerilor un interior foarte spatios.
Odata cu lansarea pe piata a modelului, in premiera pentru compania nipona, avea sa mai exista si o versiune modificata optic (dar nu si tehnic), atat la interior cat si la exterior fiind denumita LOWDOWN. Aceasta moda avea sa continue in urmatorii ani si la alte modele dar sub alte denumiri precum SPARK sau SPIKE.
Modelul este construit pe platforma tehnica a modelului STEP WGN si adaptata la noile dimensiuni. Tot de la acesta mai preluand si numeroase componente.
De la modelul CR-V avea sa preia motorul si sistemul de tractiune permamenta, la Honda numit in acei ani, DPS (Dual Pump System).
Toate cele patru versiuni au dispus in dotare exclusiva de o cutie de viteze automata in patru trepte.
La inceputul anului 2002 avea sa fie oprita productia sa, modelul ne mai avand un urmas legitim. Dar modelul Mobilio Spike e poate singurul model auto ce poate fi privit oarecum ca si urmas al acestuia.
Cu toate ca modelul nu a reprezentat un mare succes comercial, foarte probabil, datorita aspectului sau foarte indraznet si individualist, atentia in trafic si admiratia pasionatilor de automobile aparte, i-a fost garantata.
La lansarea lor, modelele S-MX nu au avut rivali pe piata automobilistica nipona. Modelul Toyota bB, care stilistic se apropie cel mai mult de reprezentantul Honda, avea sa fie lansat pe piata mult mai tarziu iar din cauza motorizarii sale net mai slaba, nici nu incape vorba de a fi fost un rival pe masura.
Numele modelului este acronimul pentru "Street Mover eXperimental", literalmente "Vehicul eXperimental al Strazii", sugerand astfel categoria de varsta a clientelei vizate, cea tinara.
Modelul a fost proiectat, dezvoltat si comercializat exclusiv in Japonia, tot acolo fiind si fabricat intre anii 1996- 2002.

HONDA S-MX 3DOOR 1996- 2002
HONDA S-MX 3DOOR LOWDOWN 1996- 2002
HONDA S-MX 5DOOR 1996- 2002
HONDA S-MX 5DOOR LOWDOWN 1996- 2002

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2024