hondafan
MODELE 1963 - 2019
Honda S2000
04.1999
 

Modelul roadster S2000 este prezentat pentru prima data publicului larg la Salonul Auto de la Geneva in primavara anului 1999 unde avea sa si castige premiul "Cabrio of the year 1999".

Lansat sub sloganul "Adrenalina pentru suflet, inovatie din traditie", modelul S2000 reinvie pentru Honda traditia masinilor sport pure dupa modelul clasic si nu este altceva decat materializarea in serie a prototipului SSM, prezentat in toamna anului 1995 la Salonul Auto de la Tokyo.
Modelul ia nastere din doua motive:
- cu ocazia implinirii a 50 de ani de la infiintarea companiei, mai marii firmei doresc sa-si faca siesi un cadou deosebit care sa ramana ca si piatra de hotar in istoria companiei dar si cea a automobilismului.
- seful de proiect ce avea sa coordoneze intreaga misiune are datoria morala de a raspunde unei noi provocari si asta la mai bine de un deceniu dupa ce dusese un altul la capat, proiectul NSX.

Modelul are la baza o caroserie monococa rigida, motorul montat longitudinal fiind plasat in spatele puntii fata conferindu-i acestuia un balans optim de 50 la 50%, nici confortul insa nefiind neglijat. Designul caroseriei este unul clasic dar totodata dinamic si sportiv.

Interiorul aminteste de cockpitul unui monopost, materialele de o foarte buna calitate nelipsind nici ele din dotarea acestuia. Motorul sau la 2L -16V-DOHC -VTEC - la 240CP, unic in lumea auto nu face altceva decat sa mai ridice odata stacheta recordurilor mondiale in privinta raportului CP/L, acesta fiind cel mai puternic motor aspirat natural existent in lume si o adevarata capodopera inginereasca. Modelul este produs in numar limitat pe an, acesta nedepasiind cifra de 12.000 bucati, conferindu-i inca odata o prezenta aparte pe soselele lumii.

Este proiectat si dezvoltat exclusiv in Japonia, fabricat fiind tot acolo intre anii 1999 - 2009.

Motorizarile intercontinentale:

Europa:
- 2.0L - DOHC - VTEC - la 240CP*

*-incepand cu anul 2004, pe foarte putine piete ale lumii disponibil in doua variante de echipare.

America de Nord:
- 2.0L - DOHC - VTEC - la 240CP (1999- 2003)
- 2.2L - DOHC - VTEC - la 240CP (2004- 2009)

Japonia:
- 2.0L - DOHC - VTEC - la 250CP in doua variante.

Galerie foto:

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2019