hondafan
MODELE 1963 - 2020
Honda S2000
EU: 07.1999 / Japonia: 04.1999 / SUA: 1999
 

Modelul S2000 avea sa fie prezentat in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Geneva in primavara anului 1999 unde avea sa si castige premiul "Cabrio of the year 1999".
Acesta nu este altceva decat materializarea in serie a prototipului SSM, prezentat in toamna anului 1995 la Targul Auto de la Tokyo respectiv a prototipului S2000, prezentat in toamna anului 1998.
Dar nici influentele prototipului Argento Vivo nu sunt de negat. Acesta fusese prezentat in premiera mondiala tot in cadrul Targului Auto mai sus amintit, facand parte din acordul de cooperare dintre firmele Honda si prestigioasa casa de design Pininfarina.
Lansat sub sloganul "Adrenalina pentru suflet, inovatie din traditie", modelul S2000 avea sa reinvie pentru Honda traditia masinilor pur sport dupa modelul clasic.
Motivele pentru care a fost creat modelul S2000 sunt:
- sarbatorirea a 50 de ani de la infiintarea companiei, mai marii firmei doresc sa-si faca siesi un cadou deosebit care sa ramana ca si piatra de hotar in istoria companiei dar si cea a automobilismului.
- liderul de proiect ce avea sa coordoneze intreaga misiune are datoria morala de a raspunde unei noi provocari si asta la mai bine de un deceniu dupa ce dusese un altul la capat, proiectul NSX.

Modelul este construit pe o caroserie monococa rigidizata cu un cadru in X din aluminiu, motorul montat longitudinal fiind plasat in spatele puntii fata conferindu-i acestuia o repartizare a maselor de cate 50% pe fiecare punte.
Designul caroseriei este unul clasic dar totodata dinamic si sportiv, ce tine cont de un grad destul de inalt de confort.
Interiorul aminteste de cockpit-ul unui monopost, materialele de buna calitate completand cu succes imaginea sa.
Motorul de 2.0L cu doi arbori cu came in chiulasa (DOHC) si distributie variabila (VTEC), ce ofera nu mai putin de 240CP (fara turbo-suflanta), fac din acesta un automobil unic in lumea auto in privinta raportului CP/L. Astfel ca modelul S2000 avea sa dispuna de motorul aspirat natural cu cei mai multi CP/L existent in lume la vremea sa, 120CP/L, dovedindu-se o adevarata capodopera inginereasca.
La acestea se mai adauga o suspensie independenta de tip Double Wishbone, directie asistata electric si un soft-top /hard-top, toate ingrediente pentru o placere maxima de condus la aceasta clasa de automobile.
De-a lungul timpului, modelul a cunoscut diferite imbunatatiri precum si un facelift, operatii normale in ciclul unui automobil.
Dar piata europeana dispune de cele mai putine astfel de imbunatatiri, cele mai insemnate dintre acestea fiind existenta unei versiuni suplimentare pe piata britanica si numita GT, faceliftul din anul 2004 iar spre sfarsitul carierei sale, variantele GT Edition 100 de pe piata britanica respectiv Ultimate Edition de pe restul pietelor europene.
Mult mai imbucuratoare avea sa fie evolutia de pe piata nipona unde modelul are parte de toate noutatile existente in cariera sa.
Aceste noutati au avut loc dupa cum urmeaza: in vara anului 2000 avea sa fie lansata pe piata versiunea Type V, urmata fiind, in toamna anului 2001, de o usoara restilizare alaturi de anumite modificari tehnice. Un an mai tarziu avea sa fie lansata pe piata versiunea speciala, Gioire, urmata fiind, in toamna anului urmator, de cel mai important facelift al sau, cel de la jumatatea ciclului.
Pentru urmatorii doi ani nu se anunta absolut nici o noutate, in toamna anului 2005 insa, avea sa fie lansat pe piata modelul actualizat tehnic, tehnologic si stilistic dupa care urmeaza alti doi ani de repaus.
La doi ani de la ultima modificare a sa, in a doua parte a anului 2007, avea sa aiba loc ultima modificare a modelului, tot cu aceasta ocazia fiind lansata pe piata si versiunea TYPE S, ce avea sa inlocuiasca versiunea Type V.
Pe piata nord-americana evolutia modelului e mai imbucuratoare decat cea de pe piata europeana, aproape la nivelul celei nipone. Demne de amintit aici ar fi inlocuirea motorului de 2.0L cu cel de 2.2L in anul 2004, cu ocazia faceliftului sau si lansarea pe piata a versiunii CR in anul 2007.
Modelul a fost produs in numar limitat, acesta nedepasiind 12.000 unitati/an, conferindu-i inca odata o prezenta aparte pe soselele lumii.
Acesta a fost proiectat si dezvoltat de catre centrele de specialitate din Japonia si SUA, fabricat fiind la propriile uzine din Takanezawa (prefectura Tochigi) intre anii 1999- 2004 respectiv Suzuka (prefectura Mie) intre anii 2004- 2009.

Motorizarile intercontinentale:

Europa:
- 2.0L - DOHC - VTEC - 241CP la 8.300rpm

Japonia:
- 2.0L - DOHC - VTEC - 250CP la 8.300rpm (1999- 2005)
- 2.2L - DOHC - VTEC - 242CP la 7.800rpm (2005- 2009)

America de Nord:
- 2.0L - DOHC - VTEC - 241CP la 8.300rpm (1999- 2003)
- 2.2L - DOHC - VTEC - 241CP la 7.800rpm (2004- 2009).

Galerie foto:

Inapoi

 

HONDAFAN 2004-2020