Honda S800 Australia: 5.1967 / Europa: 1967 / Japonia: 01.1966 S800M: Japonia: 05.1968 |
Evolutia modelului S600 Coupe, un model interesant din punct de vedere tehnic dar cu putine calitati notabile pentru un automobil de zi cu zi, in special pe pietele de export, nu se dezvolta in directia dorita de catre conducerea firmei, astfel ca in cursul anului 1965 este adusa in practica o noua imbunatatire a modelului, ca de obicei prin evolutia acestui model, sub un nume usor schimbat, luand astfel nastere prototipul S700, care cu siguranta a fost dezvoltat in paralel cu modelele de serie P700/L700. In Europa modelul poate fi admirat pentru prima data in toamna anului 1966 la vestitul Targ Expozitional Auto de la Paris, respectiv un an mai tarziu in cadrul Expozitiei Auto Internationale de la Frankfurt, lansarea pe piata avand loc la cateva luni de la acest eveniment mai ales cu ajutorul initiativei private din partea mai multor distribuitori. Australia este si ea una din norocoasele tari ce dispun de acest model, care, cu detaliile tehnice deja cunoscute, isi face aparitia in primavara anului 1967, ramanand disponibil in programul importatorului pana la sfarsitul anului 1968. In Japonia in schimb, unde oamenii de rand cat si inaltele autoritati sunt cu ochii pe noua firma auto si evolutiile ei de pe acest sector, pretentiile cresc de la o zi la alta mai ales ca, acum firma Honda este prima si singura firma nipona dar si una dintre putinele firme auto din lume ce participa in cursele de Grand Prix (alaturi de prestigioasele firme Ferrari si Lotus), cu o evolutie modesta dar constanta.
Intrat in productie in luna decembrie a anului 1965, noutatile pe care avea sa le aduca in serie acest nou model, sunt enumerate in randurile ce urmeaza. Dar arhitectura constructiei sale mostenita de la modelul S600 este pastrata doar in primele cinci luni de productie, ceea ce corespunde cu primele 752 unitati produse si adesea denumite si S800 Mk I. Modelul a fost disponibil intr-un total de cinci culori la exterior (Scarlet, Ivory White, Golden Yellow, Gold si Wet Sand) si una la interior (neagra).
Dimensiunile versiunii Mk I sunt:
Din punct de vedere estetic nu se poate spune ca acesta ofera avantajele tuturor atuurilor sale, cu precizarea ca, conturul farurilor intins in jos pentru a cuprinde luminile de pozitie sau calandrul puternic inclinat inspre jos deasupra parasocurilor dau impresia ca masina se "incordeaza".
Recolta victoriilor in sporturile cu motor, atat pe doua cat si pe patru roti, asigura modelului succesul economic imediat. Sute de clienti, atrasi de micul model auto ce degaja nonconformism si tinerete, face sa dea bine pe orice drum urban dar e si o buna companie la o iesire de seara. Aceste atuuri duc la semnarea a numeroase contracte de cumparare in cadrul Targului Expozitional Auto de la Paris editia 1966. Totusi masina urma sa fie omologata abia spre sfarsitul aceluiasi an.
S800M Pentru dezvoltarea exportului destinat SUA, Honda a trebuit sa adapteze modelul S800 cerintelor pietei americane si legislatiei foarte legate de nivelul de securitate. Astfel se explica aparitia variantei M in aprilie 1968 si denumita S800M.
In cursul aceluiasi an 1968, departamentul sport al firmei mai trimite odata in cursele de anduranta si o versiune cabrio (hardtop) corespunzatoare acestui model sub denumirea de S800 RSC (Racing Service Club) la care motorul dezvolta 100CP, deposedat fiind de barile parasoc fata si spate precum si de semnalizatoarele laterale. Hard-top-ul (de culoare ivoire) si jentile aveau sa fie reproiectate (si construite din magneziu) , folosirea aluminiului in componenta lor ducand la greutatea ideala, specifica modelelor sport. Suspensia avea sa fie mai joasa si intarita, pe portiere fiind de gasit un enorm cerc negru. Concurenta sa pe piata nipona este reprezentata de modelul Toyota Sports 800, pe cea europeana insa aceasta poarta nume sonore ale timpului precum Austin-Healey Sprite Mk III / Innocenti C Coupe, MG Midget Mk II, Fiat 850 Spider / Moretti 850 Special S 2 / Seat 850 Sport si Triumph Spitfire Mk III. Motorizarea modelelui:
Europa:
Japonia si Australia:
* - masurat dupa normele DIN
Galerie foto:
1968-1970 |
MODELE 1963 - 2023